Identifying Data 2020/21
Subject (*) Deseño de SCADA´s Code 631417122
Study programme
Máster en Enxeñaría Marítima
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 4
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Posuír o debido coñecemento global coa capacidade de análises da planta principal e os equipos auxiliares así coma a toma de decisións para resolver problemas ante severas avarías, que comprende as tarefas de reparar, re-configurar ou adaptar os sistemas a novos criterios de operación.
A8 Saber especificalos parámetros de operación dos sistemas de navegación, comunicacións e de control da maquinaria e do buque ou do complexo marítimo.
A9 Saber especificar os parámetros de operación dos sistemas de seguridade a bordo e os relacionados coa protección ambiental.
A11 Ser capaces de estimalo efecto das condicións de operación e mantemento de buques e complexos marítimos e dos seus compoñentes nos custos de operación do ciclo de vida.
A12 Coñecelas restricións e condicionantes á explotación eficiente, á mantenibilidade, e ás operacións de reparación do buque e dos seus compoñentes.
A13 Capacidade para detectar necesidades de mellora así como de innovar e implementar métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes mais eficientes.
A14 Capacidade para desenvolver tarefas de análise e sínteses de problemas teórico-prácticos.
A15 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A16 Capacidade creativa e de investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A18 Desenvolvemento de novos equipos, ou facer mais eficientes os xa existentes, para tarefas de apoio e asistencia á Enxeñaría Marítima, coma: Autopilotos e amortiguamento dos balances. Seguimento da traxectoria e control. Sistemas marítimos de guiado. Sistemas de navegación baseados en estimadores. Ferramentas de simulación para o deseño e prototipado rápidos, e o análise dos sistemas de control. Ferramentas de simulación para o entrenamento de operadores e investigación. Sistemas de alerta para o soporte a toma de decisións dos operadores. Sistemas de diagnose e monitorización da condición. Integración de sistemas estruturais e de control.
A19 Capacidade investigadora e de desenvolvemento de: Sistemas de supervisión máis intelixentes de apoio aos operadores. Sistemas de detección e illamento de fallos, toma de decisións e restauración da operación dos sistemas mais eficientes. Sistemas de administración de recursos mais áxiles e eficientes. Métodos e estratexias de salvamento mais seguras. Estratexias de xestión de emerxencias mais eficaces.
A20 Ser capaz de desenvolver estratexias mais eficaces do sistema produtivo vinculadas a construción naval. Busca de modelos de produción mais eficientes de cara a competitividade dos estaleiros. Integración dos conceptos de axilidade e flexibilidade á construción naval. Busca de técnicas para o éxito ou a supervivencia competitiva e para gañar capacidade de adaptación as condiciones cambiantes dos estaleiros e da construción naval en xeral.
B1 Desenvolver habilidades no manexo de documentación técnica en inglés.
B2 Coñecemento sobre técnicas de xestión, comunicación, elaboración de informes e dirección de proxectos.
B3 Coñecemento técnico de procesos industriais e a súa re-enxeñaría.
B9 Adquirir capacidade de dar unha base e/ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas nun contexto profesional.
B10 Adquirir a capacidade de aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornes novos ou pouco coñecidos dentro de contextos mais amplos ou multidisciplinares relacionados coa súa área de estudio.
B12 Adquirir a capacidade para comunicar as súas conclusións, os coñecementos e as razóns últimas que a sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro, sen ambigüidades.
B13 Adquirir a capacidade de autoaprendizaxe que permita continuar actualizando os coñecementos.
B15 Capacidade para identificarse cos distintos puntos de vista enfrontados.
B16 Capacidade de análise de procesos e produtos e das súas sínteses en función do fin perseguido.
B17 Capacidade innovadora. Apertura ao cambio. Vontade de mellora continua.
B18 Interese por formulacións contraditorias que xenaren debate como método de resolución de problemas. Actitude positiva fronte aos problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adqusición de conocimientos, habilidades y destreza en la implementación y el manejo de sistemas de supervisión y diagnosis aplicados al mantenimiento industruial (SCADA’s) mediante la integración de diversas arquitecturas estándar basadas en PLC’s y PC. Adquisición de capacidades para comprender analizar y resolver problemas prácticos de Supervisión de plantas y procesos industriales en base al diagnóstico automático AC7
AC8
AC9
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
AC16
AC18
AC19
AC20
BC1
BC2
BC3
BC9
BC10
BC12
BC13
BC15
BC16
BC17
BC18
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Introducción a la Supervisión: concepto y beneficios. De la automatización a la supervisión. Modelo y conocimiento. Beneficios de la Supervisión
Supervisión y monitorización. Etapas en la supervisión: Detección, Diagnóstico de fallos, Reconfiguración. La supervisión en la industria actual.
Terminología. Relativa al estado del proceso, Relativa a las señales, Relativa a las tareas de supervisión
Introducción y objetivos
Descripción y ejercicios
Validación y conclusiones
Arquitecturas de los Sistemas de Adquisición de Datos
Redes de Comunicación: buses de campo.
Prácticas: Configuración del hardware de un sistema de adquisición de datos
Introducción y objetivos
Descripción y ejercicios
Validación y conclusiones
Detección de fallos :
Introducción
Representación del proceso
Creación de sinópticos
Alarmas: Situaciones anómalas
Tipos de alarmas. Gestión y registro de alarmas
Introducción y objetivos
Descripción y ejercicios
Validación y conclusiones
Gráficas y Tendencias
Históricos y Bases de datos
Detección basada en métodos analíticos
Detección basada en señales
Detección basada en modelos analíticos
Detección basada en conocimiento
Detección basada en síntomas
Detección basada en modelos cualitativos
Detección y Diagnóstico
Prácticas: Desarrollo e implementación de supuestos de aplicación práctica a la detección de fallos (4h)
Introducción y objetivos
Descripción y ejercicios
Validación y conclusiones
Diagnóstico y Decisión
Diagnostico basado en métodos analíticos :Ecuaciones de paridad
Representación de conocimiento mediante lógica booleana y difusa
Listas, tablas y arboles de decisión
Grafos y grafos causales
Sistemas expertos
Razonamiento basado en casos
Decisión y Reconfiguración como Soporte al usuario
Prácticas: Diseño e implementación de supuestos prácticos sobre toma de decisiones automática (4h)
Introducción y objetivos
Descripción y ejercicios
Validación y conclusiones
Elementos del SCADA
SCADAs comerciales
Prácticas: Diseño e implementación de un SCADA aplicado al mantenimiento de una planta de industrial
Introducción y objetivos
Descripción y ejercicios
Validación y conclusiones

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study 10 20 30
Workshop 20 30 50
Mixed objective/subjective test 4 6 10
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Supostos de aplicación práctica
Workshop Implementacuión de exercicioos de aplicación práctica
Mixed objective/subjective test Proba teórico-práctica sobor dun dos exercicos realizados

Personalized attention
Methodologies
Case study
Workshop
Description
Baixo a demanda dos alumnos previa cita nas horads concertadas, actividades da asignatura para o reforzo de coñecementos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study verificación da actividade persoal.
observación do progreso
30
Workshop verificación da actividade persoal.
observación do progreso
70
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

R. Ferreiro García. Apuintes: Diagnosis y Supervisión de Sistemas Aplicada al Mantenimiento Industrial: Métodos y Herramientas. UDC

Sistemas de Supervisión (2001) Cuadernos CEA-IFAC. Ed. Cetisa. Barcelona

Complementary

Rodolfo E. Haber and R. H. Haber and A. Alique and S. Ros,"Application Of Knowledge Based Systems For Supervision And Control Of Machining”

Janos J. Gertler (todos los libros y artículos)

Rolf Isermann (todos los libros y artículos)


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.