Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Instrumentación Código 631417123
Titulación
Máster en Enxeñaría Marítima
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 4
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Posuír o adecuado coñecemento e capacidade de análise e toma de decisións na condución ou operación dos servizos a bordo.
A2 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños.
A3 Coñecer o efecto dos cambios nas condicións e parámetros de operación do buque sobre a resistencia ao avance e a maniobrabilidade ante os efectos perturbadores das correntes, vento e ondas, as condicións de carga e as demais restricións á navegación.
A7 Posuír o debido coñecemento global coa capacidade de análises da planta principal e os equipos auxiliares así coma a toma de decisións para resolver problemas ante severas avarías, que comprende as tarefas de reparar, re-configurar ou adaptar os sistemas a novos criterios de operación.
A8 Saber especificalos parámetros de operación dos sistemas de navegación, comunicacións e de control da maquinaria e do buque ou do complexo marítimo.
A9 Saber especificar os parámetros de operación dos sistemas de seguridade a bordo e os relacionados coa protección ambiental.
A11 Ser capaces de estimalo efecto das condicións de operación e mantemento de buques e complexos marítimos e dos seus compoñentes nos custos de operación do ciclo de vida.
A12 Coñecelas restricións e condicionantes á explotación eficiente, á mantenibilidade, e ás operacións de reparación do buque e dos seus compoñentes.
A13 Capacidade para detectar necesidades de mellora así como de innovar e implementar métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes mais eficientes.
A14 Capacidade para desenvolver tarefas de análise e sínteses de problemas teórico-prácticos.
A15 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A16 Capacidade creativa e de investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A18 Desenvolvemento de novos equipos, ou facer mais eficientes os xa existentes, para tarefas de apoio e asistencia á Enxeñaría Marítima, coma: Autopilotos e amortiguamento dos balances. Seguimento da traxectoria e control. Sistemas marítimos de guiado. Sistemas de navegación baseados en estimadores. Ferramentas de simulación para o deseño e prototipado rápidos, e o análise dos sistemas de control. Ferramentas de simulación para o entrenamento de operadores e investigación. Sistemas de alerta para o soporte a toma de decisións dos operadores. Sistemas de diagnose e monitorización da condición. Integración de sistemas estruturais e de control.
A19 Capacidade investigadora e de desenvolvemento de: Sistemas de supervisión máis intelixentes de apoio aos operadores. Sistemas de detección e illamento de fallos, toma de decisións e restauración da operación dos sistemas mais eficientes. Sistemas de administración de recursos mais áxiles e eficientes. Métodos e estratexias de salvamento mais seguras. Estratexias de xestión de emerxencias mais eficaces.
B1 Desenvolver habilidades no manexo de documentación técnica en inglés.
B2 Coñecemento sobre técnicas de xestión, comunicación, elaboración de informes e dirección de proxectos.
B3 Coñecemento técnico de procesos industriais e a súa re-enxeñaría.
B4 Coñecementos xenéricos e concretos da organización do traballo.
B8 Empatía. Motivación polo traballo en equipo. Capacidade de traballo en equipo. Interese pola busca de información.
B9 Adquirir capacidade de dar unha base e/ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas nun contexto profesional.
B10 Adquirir a capacidade de aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornes novos ou pouco coñecidos dentro de contextos mais amplos ou multidisciplinares relacionados coa súa área de estudio.
B11 Adquirir habilidades para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos, a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e decisións.
B12 Adquirir a capacidade para comunicar as súas conclusións, os coñecementos e as razóns últimas que a sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro, sen ambigüidades.
B13 Adquirir a capacidade de autoaprendizaxe que permita continuar actualizando os coñecementos.
B15 Capacidade para identificarse cos distintos puntos de vista enfrontados.
B16 Capacidade de análise de procesos e produtos e das súas sínteses en función do fin perseguido.
B17 Capacidade innovadora. Apertura ao cambio. Vontade de mellora continua.
B18 Interese por formulacións contraditorias que xenaren debate como método de resolución de problemas. Actitude positiva fronte aos problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AM1
AM2
AM3
AM7
AM8
AM9
AM11
AM12
AM13
AM14
AM15
AM16
AM18
AM19
BM1
BM2
BM3
BM4
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM15
BM16
BM17
BM18
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción a la instrumentación y principios de operación Simbologia de la Instrumentación
Sensores
Detectores
Actuadores
Convertidores de señal
Transductires y Transmisores de señal
Arquitectura de los instrumentos Tecnologías de señal basadas en
Tecnologías de señal basadas en corriente
Tecnologías de señal basadas en comunicación digital cableada
Tecnologías de señal basadas en comunicación digital wireless
Convertidores de señal Corriente presión
Presión corriente
Tensión corriente
Corriente tensión
Presión tensión
Tensión corriente
Amplificadores de potencia
Arquitecturas de diversos sensores de aplicación industrial El puente de Wheastone
Presión, Presión diferencial
Temperatura
Nivel
Caudal
PH
Células de carga
Conductividad
Comunicación entre instrumentos Busses de campo industriales
Operación y mantenimiento y Asset management Mantenimiento de la instrumentación mediante software de mantenimiento

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 10 20 30
Obradoiro 20 30 50
Proba mixta 4 6 10
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Supostos de aplicación práctica
Obradoiro Implementación práctica de casos de desmontaje, momtaje, programación y ajuste
Proba mixta Proba teórico-práctica dun dos exercicoos realizados

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Obradoiro
Descrición
Baixo a demanda dos alumnos previa cita nas horads concertadas, actividades da asignatura para o reforzo de coñecementos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos Probas sonbre casos realizados 30
Obradoiro probas de practiacs de laboratorio 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

[1] Bela G. Liptak. (1972). Instruments Engineers’ Handbook. De Cihilton Book Co.USA

[2] Bently John. P. (1993). Sistemas de medición: Principios y aplicaciones

[3] Brooks, R.R. (1997). Multi-sensor fusion: Fundamentals and....

[4] Collet Hope (1976). Mediciones en Ingeniería. Ed. Gustavo Gili.

[5] Creus Solé, Antonio. (1978). Instrumentación Industrial

[6] Creus Solé, Antonio. (1990). Instrumentos Industriales: su ajuste y comprobación

[7] Creus Solé, Antonio. (1997). Instrumentación Industrial

[8] Dally, James. W. (1993). Instrumentation for enginnering measurements

[9] Electrónica y automática industriales. (1986)

[10] Henry, Richard Warfield.(1987). Electronic Systems and Instrumentation. Intelligent Sensor Technology

[11] Honeywell. (1976). Fundamentals of industrial instrumentation. Washington. USA.

[12] Jackson Leslie. (1979). Reed’s Instrumentation and control systems

[13] Jackson Leslie. (1992). Reed’s Instrumentation and control systems

[14] Johnson Curtis. (1988). Process Control Instrumentation Technology

[15] Johnson Curtis. (1996). Process Control Instrumentation Technology

[16] Loughlin, C. (1993). Sensors for industrial inspection

[17] Morris Alan. S. (1991) Measurement and calibration for quality assurance

[18] Paton, Barrey. E. (1998). Sensors, transducers, & LabView

[19] Ramil Millarengo, Miguel.( ) Sensores y Transductores: Sensorización de...

[20] Rischard S. Figliola & Donald E. Beasle (1991). Theory and Design for Mechanical Measurements. Ed.Johon Wiley and Sons. New York. USA

[21] Rodriguez Mata, A. (1999). Sistemas de medida y control

{22] Roy.G.J (1983). Instrumentation and Control. Marine Engineer Series Ed. Stanford maritime. London UK:

[23] Siemens A.G. (1976). Medidas en procesos técnicos. Ed.Dossat Barcelona.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías