Identifying Data 2020/21
Subject (*) Instrumentación Code 631417123
Study programme
Máster en Enxeñaría Marítima
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 4
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Posuír o adecuado coñecemento e capacidade de análise e toma de decisións na condución ou operación dos servizos a bordo.
A2 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños.
A3 Coñecer o efecto dos cambios nas condicións e parámetros de operación do buque sobre a resistencia ao avance e a maniobrabilidade ante os efectos perturbadores das correntes, vento e ondas, as condicións de carga e as demais restricións á navegación.
A7 Posuír o debido coñecemento global coa capacidade de análises da planta principal e os equipos auxiliares así coma a toma de decisións para resolver problemas ante severas avarías, que comprende as tarefas de reparar, re-configurar ou adaptar os sistemas a novos criterios de operación.
A8 Saber especificalos parámetros de operación dos sistemas de navegación, comunicacións e de control da maquinaria e do buque ou do complexo marítimo.
A9 Saber especificar os parámetros de operación dos sistemas de seguridade a bordo e os relacionados coa protección ambiental.
A11 Ser capaces de estimalo efecto das condicións de operación e mantemento de buques e complexos marítimos e dos seus compoñentes nos custos de operación do ciclo de vida.
A12 Coñecelas restricións e condicionantes á explotación eficiente, á mantenibilidade, e ás operacións de reparación do buque e dos seus compoñentes.
A13 Capacidade para detectar necesidades de mellora así como de innovar e implementar métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes mais eficientes.
A14 Capacidade para desenvolver tarefas de análise e sínteses de problemas teórico-prácticos.
A15 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A16 Capacidade creativa e de investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A18 Desenvolvemento de novos equipos, ou facer mais eficientes os xa existentes, para tarefas de apoio e asistencia á Enxeñaría Marítima, coma: Autopilotos e amortiguamento dos balances. Seguimento da traxectoria e control. Sistemas marítimos de guiado. Sistemas de navegación baseados en estimadores. Ferramentas de simulación para o deseño e prototipado rápidos, e o análise dos sistemas de control. Ferramentas de simulación para o entrenamento de operadores e investigación. Sistemas de alerta para o soporte a toma de decisións dos operadores. Sistemas de diagnose e monitorización da condición. Integración de sistemas estruturais e de control.
A19 Capacidade investigadora e de desenvolvemento de: Sistemas de supervisión máis intelixentes de apoio aos operadores. Sistemas de detección e illamento de fallos, toma de decisións e restauración da operación dos sistemas mais eficientes. Sistemas de administración de recursos mais áxiles e eficientes. Métodos e estratexias de salvamento mais seguras. Estratexias de xestión de emerxencias mais eficaces.
B1 Desenvolver habilidades no manexo de documentación técnica en inglés.
B2 Coñecemento sobre técnicas de xestión, comunicación, elaboración de informes e dirección de proxectos.
B3 Coñecemento técnico de procesos industriais e a súa re-enxeñaría.
B4 Coñecementos xenéricos e concretos da organización do traballo.
B8 Empatía. Motivación polo traballo en equipo. Capacidade de traballo en equipo. Interese pola busca de información.
B9 Adquirir capacidade de dar unha base e/ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas nun contexto profesional.
B10 Adquirir a capacidade de aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornes novos ou pouco coñecidos dentro de contextos mais amplos ou multidisciplinares relacionados coa súa área de estudio.
B11 Adquirir habilidades para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos, a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e decisións.
B12 Adquirir a capacidade para comunicar as súas conclusións, os coñecementos e as razóns últimas que a sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro, sen ambigüidades.
B13 Adquirir a capacidade de autoaprendizaxe que permita continuar actualizando os coñecementos.
B15 Capacidade para identificarse cos distintos puntos de vista enfrontados.
B16 Capacidade de análise de procesos e produtos e das súas sínteses en función do fin perseguido.
B17 Capacidade innovadora. Apertura ao cambio. Vontade de mellora continua.
B18 Interese por formulacións contraditorias que xenaren debate como método de resolución de problemas. Actitude positiva fronte aos problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AC1
AC2
AC3
AC7
AC8
AC9
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
AC16
AC18
AC19
BC1
BC2
BC3
BC4
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC15
BC16
BC17
BC18
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Introducción a la instrumentación y principios de operación Simbologia de la Instrumentación
Sensores
Detectores
Actuadores
Convertidores de señal
Transductires y Transmisores de señal
Arquitectura de los instrumentos Tecnologías de señal basadas en
Tecnologías de señal basadas en corriente
Tecnologías de señal basadas en comunicación digital cableada
Tecnologías de señal basadas en comunicación digital wireless
Convertidores de señal Corriente presión
Presión corriente
Tensión corriente
Corriente tensión
Presión tensión
Tensión corriente
Amplificadores de potencia
Arquitecturas de diversos sensores de aplicación industrial El puente de Wheastone
Presión, Presión diferencial
Temperatura
Nivel
Caudal
PH
Células de carga
Conductividad
Comunicación entre instrumentos Busses de campo industriales
Operación y mantenimiento y Asset management Mantenimiento de la instrumentación mediante software de mantenimiento

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study 10 20 30
Workshop 20 30 50
Mixed objective/subjective test 4 6 10
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Supostos de aplicación práctica
Workshop Implementación práctica de casos de desmontaje, momtaje, programación y ajuste
Mixed objective/subjective test Proba teórico-práctica dun dos exercicoos realizados

Personalized attention
Methodologies
Case study
Workshop
Description
Baixo a demanda dos alumnos previa cita nas horads concertadas, actividades da asignatura para o reforzo de coñecementos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study Probas sonbre casos realizados 30
Workshop probas de practiacs de laboratorio 70
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

[1] Bela G. Liptak. (1972). Instruments Engineers’ Handbook. De Cihilton Book Co.USA

[2] Bently John. P. (1993). Sistemas de medición: Principios y aplicaciones

[3] Brooks, R.R. (1997). Multi-sensor fusion: Fundamentals and....

[4] Collet Hope (1976). Mediciones en Ingeniería. Ed. Gustavo Gili.

[5] Creus Solé, Antonio. (1978). Instrumentación Industrial

[6] Creus Solé, Antonio. (1990). Instrumentos Industriales: su ajuste y comprobación

[7] Creus Solé, Antonio. (1997). Instrumentación Industrial

[8] Dally, James. W. (1993). Instrumentation for enginnering measurements

[9] Electrónica y automática industriales. (1986)

[10] Henry, Richard Warfield.(1987). Electronic Systems and Instrumentation. Intelligent Sensor Technology

[11] Honeywell. (1976). Fundamentals of industrial instrumentation. Washington. USA.

[12] Jackson Leslie. (1979). Reed’s Instrumentation and control systems

[13] Jackson Leslie. (1992). Reed’s Instrumentation and control systems

[14] Johnson Curtis. (1988). Process Control Instrumentation Technology

[15] Johnson Curtis. (1996). Process Control Instrumentation Technology

[16] Loughlin, C. (1993). Sensors for industrial inspection

[17] Morris Alan. S. (1991) Measurement and calibration for quality assurance

[18] Paton, Barrey. E. (1998). Sensors, transducers, & LabView

[19] Ramil Millarengo, Miguel.( ) Sensores y Transductores: Sensorización de...

[20] Rischard S. Figliola & Donald E. Beasle (1991). Theory and Design for Mechanical Measurements. Ed.Johon Wiley and Sons. New York. USA

[21] Rodriguez Mata, A. (1999). Sistemas de medida y control

{22] Roy.G.J (1983). Instrumentation and Control. Marine Engineer Series Ed. Stanford maritime. London UK:

[23] Siemens A.G. (1976). Medidas en procesos técnicos. Ed.Dossat Barcelona.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.