Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Instalacións de Propulsión Código 631480101
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Garcia Galego, Jose Ramon
Correo electrónico
jose.ramon.garcia@udc.es
Profesorado
Antelo Gonzalez, Felipe
Garcia Galego, Jose Ramon
Correo electrónico
felipe.antelo@udc.es
jose.ramon.garcia@udc.es
Web http://www.marineengineering.co.uk
Descrición xeral Tendo en conta que se trata dunha materia obrigatoria preténdese que o alumno adquira os coñecementos teóricos e prácticos necesarios e suficientes, conducentes á obtención do título académico que se pretende e que no exercicio da súa profesión poida resolver cantas cuestións se lle presenten na enxeñaría da condución e no mantemento das máquinas e instalacións, ben sexa por desgastes naturais, ben por averías xurdidas de diversa índole.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Se reduce o contido da materia eliminando a parte de operación. Se mantén a adquisición de competencias a través da lectura e comprensión información e por medio da resposta reflexiva a cuestións propostas.

2. Metodoloxías

* Metodoloxías docentes que se mantienen

Entrega de traballos escritos para resposta reflexiva a cuestións propostas.

* Metodoloxías docentes que se modifican

Non é posible completar a docencia interactiva nin práctica sobre os simuladores nin sequera usando videoconferencia por Microsoft Teams
As titorías realizáronse de forma telemática a través da plataforma Teams a petición do alumno.
Las prácticas se complementan con trabajos escritos sobre los que recae la adquisición de competencias y la evaluación.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Moodle, Teams, Correo Eléctrónico, Whatsapp e Tutorias

4. Modificacines na avaliación
Traballos Tutelados e Proba ata o 100%
A través da plataforma Moodle indica o contido dos traballos a realizar e aporta a información para realizar. A calificación establécese (50% ao simulador Transas ERS (diésel) e 50% ao simulador Unitest SER (turbina de vapor)


* Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A5 Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A12 Organizar e dirixir a tripulación, a nivel de xestión.
A13 Planificar e programar as operacións, a nivel de xestión.
A16 Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
A19 Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
A21 Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña.
A22 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A24 Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña.
A25 Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e analizar os procesos termodinámicos e os efectos mecánicos que teñen lugar nas instalacións de propulsión AM2
AM6
AM8
AM13
AM20
BM1
BM2
BM3
BM10
BM11
CM1
CM2
CM4
CM7
Realizar o balance enerxético dunha planta de propulsión e tomar decisións dende o punto de vista da optimización enerxética e económica AM2
AM5
AM6
AM8
AM13
AM20
AM21
AM22
AM23
AM24
AM25
BM1
BM2
BM4
BM5
BM6
BM7
BM10
CM1
CM2
CM7
CM8
Operar e manter os equipos principais dunha planta de propulsión mariña, así como a maquinaria auxiliar relacionada cos mesmos de maneira eficiente AM2
AM6
AM8
AM21
AM22
AM23
AM25
BM1
BM6
BM7
BM11
CM1
CM2
CM4
Xestionar os componentes estruturais do buque, os equipos de propulsión e os equipos auxiliares necesarios para a explotación da maquinaria principal de propulsión dun buque AM2
AM5
AM6
AM8
AM13
AM20
AM21
AM22
AM23
AM24
AM25
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM10
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM4
CM6
CM7
CM8
CM9
Diagnosticar e supervisar o funcionamento das plantas de propulsión así como de plantas de xeración de enerxía en xeral. AM2
AM5
AM6
AM8
AM13
AM20
AM21
AM22
AM23
AM24
AM25
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8
Organizar e dirixir a tripulación, a nivel xestión. Utilización das cualidades de liderazgo e xestión. AM12
AM16
AM17
AM19
BM2
BM3
BM5
BM6
CM1
CM2
CM4

Contidos
Temas Subtemas
TEMA IP-1
MÁQUINAS E MOTORES TÉRMICOS
MECÁNICA DA PROPULSIÓN
HIDRODINÁMICA DO BUQUE E PROPULSORES
1. Termodinámica
2. Transmisión do Calor
3. Termotecnia
4. Mecánica
5. Hidrodinámica
4. Máquina e Motor Térmico
5. Clasificación. Tipos de Máquinas.
6. Sistemas de transmisión e sustentación do eixo
7. Propulsores mariños
TEMA IP-2
COMBUSTIÓN, CONTAMINACIÓN E SISTEMAS ANTIPOLUCIÓN
1. Combustibles, clasificación e propiedades
2. Combustión. Produtos da combustión
3. Combustión nos motores alternativos
4. Contaminantes
5. Sistemas de control de emisións
TEMA IP-3
PROPULSIÓN CON MOTORES ALTERNATIVOS
1. Ciclos térmicos para motores de propulsión mariña
2. Balance Térmico e rendemento de motores.
3. Elementos construtivos fixos e móbiles
4. Dinámica dos motores alternativos.
5. Potencia e Diagnose por medio de diagramas.
6. Ensaio de motores. Bancos de probas. Operación e selección.
7. Cálculo de elementos dos servizos auxiliares dos motores de propulsión mariña.
8. Lubricantes utilizados en motores mariños

TEMA IP-4
PROPULSIÓN CON TURBOMÁQUINAS
1. Ciclos térmicos para turbinas de propulsión mariña
2. Instalacións de propulsión con turbinas de vapor
3. Elementos construtivos das caldeiras de vapor mariñas
4. Balance Térmico e rendemento de caldeiras de vapor
5. Elementos construtivos de turbinas de vapor mariñas
6. Balance Térmico e rendemento de turbinas de vapor
7. Instalacións de propulsión con turbinas de gas
8. Elementos construtivos de turbinas de gas
9. Balance Térmico e rendemento de turbinas de vapor
10. Lubricantes utilizados en turbomáquinas mariñas
TEMA IP-5
PROPULSIÓN DIÉSEL-ELÉCTRICA
1. Xeradores Eléctricos accionados por motor diésel
2. Distribución da planta eléctrica de propulsión
3. Cadros eléctricos - Switchboard
4. Transformación, rectificación e modulación da enerxía eléctrica
5. Motores de propulsión e resistencias de disipación en “arrancada”
6. Propulsores FPP, azimutales, retráctiles e laterais
TEMA IP-6
XESTIÓN DO FUNCIONAMENTO DA PROPULSIÓN PRINCIPAL
Características de proxecto e mecanismos de funcionamento das máquinas principais de propulsión e da maquinaria auxiliar conexa:
1. Motores diésel mariños
2. Turbinas de vapor mariñas
3. Turbinas de gas mariñas
4. Caldeiras de vapor mariñas
TEMA IP-7
ORGANIZACIÓN E DIRECCIÓN DE TRIPULACIÓNS
XESTIÓN DOS RECURSOS DA SALA DE MÁQUINAS
SEGURIDADE NO TRABALLO A BORDO
1. Organizar e dirixir a tripulación a nivel xestión
2. Utilización das calidades de liderado e xestión de recursos
3. Coñecementos da xestión e formación do persoal de a bordo
4. Coñecemento dos convenios internacionais marítimos e recomendacións, así como da lexislación nacional conexa
5. Capacidade para aplicar a xestión das tarefas e da carga de traballo, incluídos os aspectos seguintes:
- a planificación e coordinación
- a asignación de persoal
- as limitacións de tempo e recursos
- a asignación de prioridades
6. Coñecemento e capacidade para aplicar unha xestión eficaz dos recursos:
- distribución, asignación clasificación prioritaria dos recursos
- comunicación eficaz a bordo e en terra
- as decisións teñen en conta a experiencia do equipo
- determinación e liderado, incluída a motivación
- consecución e mantemento da conciencia da situación
7. Coñecemento e capacidade para aplicar as técnicas de adopción de decisións:
- avaliación da situación e do risco
- determinación e elaboración de opcións
- selección da medidas
- avaliación da eficacia dos resultados
8. Elaboración, implantación e supervisión dos procedementos operacionales normalizados
9. Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo
========================================
SIMULADOR DA PROPULSIÓN - MOTOR DIESEL LENTO 2T + FPP
========================================
======================================
SIMULADOR TRANSAS ERS - BUQUE PORTACONTENEDORES
======================================
TRANSAS ERS-01 - STEAM PLANT
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontedores
1. Familiarización coa interface: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos.
3. Verificación do funcionamento, presións e caudais.
4. Obtención dun funcionamento estable para unha presión e consumidores consignados polo profesor. Toma de datos.
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-02 - BILGE WATER SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interface: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos.
3. Verificación do funcionamento, presións e caudais.
4. Obtención dun funcionamento estable para un contido oleoso no pozo de sentina consignada polo profesor.
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-03 - STEERING GEAR
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interface: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos.
3. Verificación do funcionamento, presións e caudais.
4. Operación en saída e chegada a porto e en ausencia de enerxía eléctrica.
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-04 - WATER DISTILLATION PLANT
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interface: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos.
3. Funcionamento estable: Verificación de presións, caudais, temperaturas e salinidade.
4. Secuencia de operacións correcta na manobra de saída e chegada a porto. Vixilancia durante a garda de mar.
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-05 - CENTRAL FIRE ALARM STATION
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interface: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos.
3. Verificación do funcionamento dos sensores en cada zona do buque
4. Operación en caso de incendio na Cámara de Máquinas. Corte de ventilación e corte de combustible remotos.
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-06 - CO2 STATION
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos.
3. Verificación do funcionamento dos sistemas acústicos de alarma
4. Operación en caso de incendio na Cámara de Máquinas. Disparo remoto e selección do destino do CO2
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-07 - FIRE MAIN AND FOAM SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos.
3. Verificación do funcionamento dos equipos eléctricos e de combustión interna así como de xeración de escumante
4. Operación en caso de incendio en cuberta, en sala de máquinas ou en cuarto de depuradoras. Motobomba de emerxencia.
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-08 - SHIP ELECTRIC POWER SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Estudo das diferentes partes da instalación. Posta en servizo dos consumidores.
3. Avaliación dos consumos eléctricos e toma de decisións para a optimización da planta
4. Verificación do illamento e posta a terra que poidan
aparecer na planta durante o seu funcionamento.
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-09 - ELECTRIC GENERATORS
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Estudo dos diferentes controis e seguridades dos xeradores. Posta en marcha de xeradores.
3. Proceso de posta en marcha, excitación e conexión a rede. Mandos VOLTAGE e GOVERNOR.
4. Estudo das máquinas eléctricas, relación entre velocidade de rotación, número de polos e frecuencia de rede.
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-10 - SYNCHRONISATION - LOAD DISTRIBUTION
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Operación dos diferentes controis e seguridades dos xeradores. Sincronización e conexión de alternadores en rede.
3. Modificación da carga soportada por cada alternador. Mandos VOLTAGE e GOVERNOR.
4. Estudo dos riscos de operación, quecemento de devanados, sobreintensidad e investimento de potencia.
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-11 - MAIN ENGINE CONTROL
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: Controls.
2. Posta en servizo do pupitre de control. Intercambio do control entre a ponte e a sala de máquinas.
3. Verificación do funcionamento do motor, presión media, carga nominal, réxime e velocidade do buque.
4. Actuación #ante as diferentes alarmas e sistemas automáticos de protección do motor de propulsión.
TRANSAS ERS-12 - FRESH WATER COOLING SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos.
3. Verificación do funcionamento, presións e caudais.
4. Obtención dun funcionamento estable para unha temperatura consignada polo profesor. Toma de datos.
5. Condución da instalación para situacións variables de carga da planta e temperatura do mar.
6. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-13 - SEA WATER COOLING SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos.
3. Verificación do funcionamento, presións e caudais.
4. Obtención dun funcionamento estable para unha temperatura consignada polo profesor. Toma de datos.
5. Condución da instalación para situacións variables de carga da planta e temperatura do mar.
6. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-14 - FUEL OIL SUPPLY
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos. Sistema de MDO e de HFO (con control de viscosidade)
3. Verificación do funcionamento, presións e caudais.
4. Obtención dun funcionamento estable para unha carga do motor dada polo profesor. Toma de datos.
5. Condución da instalación para situacións variables de carga da planta e tipo de combustible.
6. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-15 - FUEL OIL TRANSFER
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos. Sistema de MDO e de HFO (con control de viscosidade)
3. Verificación do funcionamento, presións e caudais.
4. Concepto de separación gravitacional e separación centrífuga. Diferenzas e vantaxes de cada sistema.
5. Condución da instalación de trasfega. Posta en marcha e parada de bombas volumétricas e depuradoras.
6. Xestionar as operacións de combustible / lastre
7. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-16 - LUBRICATING OIL SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Posta en servizo dos equipos estáticos e dinámicos. Sistema de MDO e de HFO (con control de viscosidade)
3. Verificación do funcionamento, presións e caudais.
4. Posta en marcha e limitación de presión en bombas volumétricas. Presión diferencial en sistemas de filtración.
5. Condución da instalación de lubricación e refrixeración de pistones. Posta en marcha e control da depuradora.
6. Xestionar as operacións de lubricantes / lastre
7. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-17 - COMPRESSED AIR SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls.
2. Verificación do funcionamento, presións, deshidratador e equipos que necesitan aire para o seu control.
3. Proceso de posta en marcha da máquina principal con aire de arranque previa posta en servizo da maquinaria auxiliar e dos sistemas correspondentes. Uso do Slow Turning para a operación de soprado.
4. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-18 - EXHAUST GAS AND TURBOCHARGING
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Familiarización coa interfase: zona Diagram e zona Controls. Localización dos elementos na pantalla
2. Posta en servizo da soplante auxiliar (modo automático e modo manual) e da turbosoplante. Control de réxime.
3. Verificación do estado de limpeza do filtro de aire de admisión e do enfriador de varrido.
4. Control de temperaturas de escape con diagnose da combustión. Temperatura media de escape e desviación.
5. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
TRANSAS ERS-19 - SHIP DEPARTURE (OUTBOUND)
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Consolidación do manexo da interfase: zona Diagram e zona Controls. Navegación entre simuladores DPP, EPP e AUX.
2. Posta en servizo dos sistemas auxiliares da sala de máquinas necesarios para o arranque do motor principal.
3. Posta en servizo dos equipos eléctricos para manobra de saída, conexión de xeradores e repartición de carga manual.
4. Arranque do motor, subida de carga segundo ordes da ponte a través do telégrafo, cambio de combustible MDO a HFO.
5. Produción de enerxía eléctrica co xerador de cola e xeración de auga destilada.
6. Control automático do motor. Límites de funcionamento da máquina principal de propulsión
7. Funcionamento, vixilancia, avaliación do rendemento e mantemento eficaces da seguridade da instalación de propulsión e a maquinaria auxiliar.
8. Control automático da maquinaria auxiliar, incluídos, entre outros, os seguintes:
- sistemas xeradores de enerxía eléctrica ( EPP)
- caldeiras de vapor ( SP)
- depurador de aceite (O)
- sistema de refrixeración ( FW e SW)
- sistemas de bombeo e tubaxes ( FOT e FOS)
- sistema do aparello de goberno ( SG)
- equipo de manipulación da carga e maquinaria de cuberta
9. Operación con fallos e sen as axudas do simulador
10. Parte de Máquinas en Porto
TRANSAS ERS-20 - SHIP ARRIVAL (INBOUND)
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Consolidación do manexo da interfase: zona Diagram e zona Controls. Navegación entre simuladores DPP, EPP e AUX.
2. Desconexión do xerador de cola e posta en servizo dos xeradores diésel. Parada do xerador de auga doce.
3. Posta en servizo dos equipos eléctricos para manobra de atracada e repartición de carga manual. Cambio de HFO a MDO.
4. Parada do motor principal, dos seus servizos auxiliares e operación das instalacións auxiliares en Modo Porto.
5. Parte de Máquinas en Navegación
TRANSAS ERS-21 - CURVAS CARACTERÍSTICAS
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Portacontenedores
1. Trazado da curva de potencia- rpm
2. Trazado de curvas de temperaturas en relación a carga e rpm
3. Trazado de curvas de presión en relación a carga e rpm
========================================
SIMULADOR DE PROPULSIÓN - MOTOR DIESEL LENTO 2T + FPP
========================================
=======================================
SIMULADOR UNITEST VER - BUQUE GRANELERO/MINERALERO
=======================================
UNITEST VER-01 - STEAM SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha e operación da planta en porto
3. Operación da planta en navegación
UNITEST VER-02 - BILGE SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha e operación da planta en porto
3. Posta en marcha e operación da planta en navegación
UNITEST VER-03 - BALLAST SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha e o cambio de velocidade de turbobombas
3. Posta en marcha e cambio de velocidade de bombas eléctricas
4. Controlar o asento, a escora, a estabilidade e os esforzos
5. Coñecemento das recomendacións OMI para estabilidade e comprensión dos factores que lle afectan.
UNITEST VER-04 - FIRE FIGHTING SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha de bombas contraincendios eléctricas
3. Posta en marcha de moto-bombas diesel de emerxencia
UNITEST VER-05 - STEERING GEAR
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha, mando local e mando remoto.
3. Posta en marcha en modo emerxencia
UNITEST VER-06 - ELECTRIC POWER PLANT
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Utilización de xeradores en paralelo ou do xerador de cola
3. Posta en servizo da planta desde " blackout"
UNITEST VER-07 - ELECTRIC LOAD DISTRIBUTION
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Conexión a barras dun novo grupo electrógeno
3. Sincronismo e repartición de carga entre alternadores
UNITEST VER-08 - COMPRESSED AIR SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Condicións físicas do aire para os diferentes usos
3. Sistema automático para manter a presión en recipientes
UNITEST VER-09 - LUBRICATING SYSTEM
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Diferentes circuítos de lubricación en motores lentos
3. Diferentes lubricantes para cada función no motor
UNITEST VER-10 - LUBRICATING STORAGE
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Bombas de trasfega e depuradoras centrífugas
3. Tanques de aceite limpo, sucio e de augas oleosas
UNITEST VER-11 - COOLING SYSTEM - FRESH WATER
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha do sistema de refrixeración FW do M. P.
3. Posta en marcha do sistema de refrixeración FW de MM. AA.
UNITEST VER-12 - COOLING SYSTEM - SEA WATER
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha do sistema de refrixeración SW
3. Equipos refrixerados por SW. Detalles técnicos de tomas de mar
UNITEST VER-13 - FUEL TRANSFER
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha do sistema de trasfega de D.Ou. e de F.Ou.
3. Xestión de excedas. Temperatura de traballo de tanques.
UNITEST VER-14 - FUEL SUPPLY
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha da subministración de D.Ou. e de F.Ou. ao motor
UNITEST VER-15 - FUEL PURIFIERS
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha da separadora centrífuga de D.Ou. e F.Ou.
3. Disparo manual para limpeza. Procedemento.
UNITEST VER-16 - MAIN ENGINE - STARTING AIR
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Enclavamientos e sistema de aire de arranque
3. Xiro lento, soprado e arranque do motor.
UNITEST VER-17 - MAIN ENGINE - SWITCHBOARD
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posicionamento dos controis para arranque e subida de carga
3. Verificación de consumo horario, específico, réxime e potencia.
UNITEST VER-18 - MAIN ENGINE - WATCHKEEPING
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Sistema de sobrecarga e escapes. Temperatura media.
3. Verificación de velocidade de xiro e presións a varias cargas.
UNITEST VER-19 - MAIN ENGINE - WATCHKEEPING
Propulsión con Motor Diesel Lento - 2 Tempos - Granelero
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Verificación de presións medias e temperaturas a varias cargas.
3. Cálculo de potencia indicada e outros derivados.
======================================
SIMULADOR DE PROPULSIÓN - TURBINA DE VAPOR - LNG/C
======================================
=======================================
SIMULADOR UNITEST SER-LNG - BUQUE GASERO METANERO
=======================================
UNITEST SER-01 - BILGE SYSTEM
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha e operación da planta en porto
3. Posta en marcha e operación da planta en navegación
UNITEST SER-02 - BALLAST SYSTEM
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha e o cambio de velocidade de turbobombas
3. Posta en marcha e cambio de velocidade de bombas eléctricas
4. Controlar o asento, a escora, a estabilidade e os esforzos
5. Coñecemento das recomendacións OMI para estabilidade e comprensión dos factores que lle afectan.
UNITEST SER-03 - FIRE FIGHTING SYSTEM
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha de bombas contraincendios eléctricas
3. Posta en marcha de moto-bombas diesel de emerxencia
UNITEST SER-04 - STEERING GEAR
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha, mando local e mando remoto.
3. Posta en marcha en modo emerxencia
UNITEST SER-05 - SEA WATER COOLING SYSTEM
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Posta en marcha do sistema de refrixeración SW
3. Equipos refrixerados por SW. Detalles técnicos de tomas de mar
UNITEST SER-06 - LUBRICATING SYSTEM
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Diferentes circuítos de lubricación en turbinas
3. Enfriadores, bombas e depuradoras de aceite
UNITEST SER-07 - FUEL SYSTEM
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Almacenamento e circuítos de combustibles líquidos D.O. e F.O.
3. Boil- off, compresores e regasificador para combustible GF
UNITEST SER-08 - STEAM SYSTEM
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Vapor sobrecalentado e desrecalentado.
3. Turbomáquinas, sangrías, vapor de atomización e sopladores.
UNITEST SER-09 - FEED & CONDENSATE SYSTEM
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Condensador principal e condensadores de turboalternadores.
3. Sistema sen carga, precalentadores, desaireador.
4. Turbobombas e motobomba de alimentación de caldeira.
UNITEST SER-10 - BOILERS
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Arranque dunha caldeira acuatubular desde frío con G.O.
3. Funcionamento con F.O. e con dual-fuel GF+ FO
UNITEST SER-11 - MAIN TURBINE
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Rodaxe da turbina principal e subida de carga
3. Prelubricación, bomba axustada e vapor de selaxe.
UNITEST SER-12 - TURBOGENERATORS
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Rodaxe dos turboalternadores. Redutora. Condensador.
3. Prelubricación, bomba axustada e vapor de selaxe.
UNITEST SER-13 - ELECTRIC POWER PLANT
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Sincronismo e repartición de carga. Xerador Diesel e Emerxencia.
3. Consumidores Esenciais e Non Esenciais. Iluminación.
UNITEST SER-14 - MAIN ENGINE CONTROL PANEL
Propulsión con Turbina de Vapor - Dual Fuel - Buque LNG/C
1. Nomear co texto que corresponda os equipos
2. Telégrafo e regulación de carga. Temperatura cojinetes.
3. Arranque en local, control desde ponte e modo emerxencia
=========================================
SIMULADOR DE PROPULSIÓN - 2 x MOTOR SEMILENTO 4T + CPP
=========================================
=======================================
SIMULADOR UNITEST MSER - REMOLCADOR DE SALVAMENTO
=======================================
=======================================
SIMULADOR DE PROPULSIÓN - TURBINA DE VAPOR - OT-VLCC
=======================================
=======================================
SIMULADOR UNITEST SER - BUQUE TANQUE PETROLERO VLCC
=======================================
========================================
SIMULADOR DE PROPULSIÓN - MOTOR DIESEL LENTO 2T + CPP
========================================
=======================================
SIMULADOR KONGSBERG MC-90 - BUQUE PETROLERO DE CPP
=======================================
=======================================
SIMULADOR DE PROPULSIÓN - TURBINA DE GAS + CPP - HSC
=======================================
=======================================
SIMULADOR UNITEST GTS - BUQUE PASAJE GRAN VELOCIDAD
=======================================

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Simulación A58 A2 A5 A6 A8 A13 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A59 A60 A61 B1 B4 B5 B6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B13 B14 C2 C6 C7 C8 40 16 56
Proba obxectiva A13 A20 A21 A22 A23 A24 B15 B16 C1 C2 C3 C4 1 9 10
Traballos tutelados A23 A24 A25 B1 B10 B11 C2 C3 2 32 34
Proba práctica A2 A5 A6 A8 A12 A13 A16 A17 A19 A21 A22 A25 B2 B3 B4 B7 B11 C2 3 27 30
Sesión maxistral A5 A6 A8 A22 A23 B12 C6 C7 C8 C9 15 0 15
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Simulación Prácticas nos Simuladores de Conducción de Cámara de Máquinas do centro (presencial):
- ERS - Engine Room Simulator
- SER-LNG - Steam Engine Room - LNG Carrier

Prácticas nos Simuladores de Cámara de Máquinas de software libre nunha PC (dispensa de asistencia):
- VER - Virtual Engine Room
- SER-OT - Steam Engine Room - Oil Tanker
- MSER - Medium Speed Engine Room
Proba obxectiva - Avaliación de coñecementos e comprensión dos contidos básicos da materia relativos a plantas de propulsión mariña, considerando as habilidades e destrezas do alumno e as súas estratexias e plantexamentos na resolución de problemas.
- Valorarase expresamente o grado de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, enxuiciar e resolver problemas a partir da formación teórico-práctica obtida nas sesións maxistrais e no traballo individual do alumno.
Traballos tutelados Traballos escritos con formato de cuestionario para cada unha das pantallas de explotación dos simuladores e que corresponden a cada un dos servizos e instalacións do buque simulado:
- O alumno poderá respostar as preguntas coa formación obtida a partir da lectura da documentación e da súa experiencia na utilización do simulador correspondente.
- O profesor prestará a tutorización e axuda necesaria para a resposta correcta que permita ó alumno adquirir as competencias profesionais e transversais.
- A valoración das respostas do alumno permitirá avaliar a evolución do mesmo e da súa adquisición de competencias.
Proba práctica Exame Práctico nos Simuladores de Conducción de Cámara de Máquinas do centro (presencial):
- ERS - Engine Room Simulator
- SER-LNG - Steam Engine Room - LNG Carrier

Exame Práctico nos Simuladores de Cámara de Máquinas de software libre nunha PC (dispensa de asistencia):
- VER - Virtual Engine Room
- SER-OT - Steam Engine Room - Oil Tanker
- MSER - Medium Speed Engine Room

Exame Práctico noutros Simuladores de Cámara de Máquinas para subir calificación
- MC-90 - Low Speed Engine
- GTS - Gas Turbine Simulator
Sesión maxistral - Realizarase unha explicación detallada dos contidos da materia distribuidos en temas en cada bloque da mesma:
. Instalacións de Propulsión Mariña (IP)
. Engine Room Simulator (ERS)
. Steam Engine Room (SER)
- O alumno contará en todo momento con material bibliográfico e audovisual do tema a tratar na sesión maxistral.
- Fomentarase a participación do alumno a través de comentarios que relacionen os contidos teóricos coas experiencias da vida real.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Simulación
Proba obxectiva
Traballos tutelados
Descrición
Trátase de orientar ó alumno naquelas cuestións relativas á materia impartida que resulten de especial dificultade para a súa comprensión (sesión maxistral) ou a súa realización (simulación, traballos tutelados).

Tamén se inclúen as correspondentes revisións de exames (proba obxectiva).

Os canáis de información e contacto serán a plataforma Moodle, Messenger, Whatsapp e as tutorías individualizadas que se desenrolen durante seis horas ó longo da semana.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A5 A6 A8 A22 A23 B12 C6 C7 C8 C9 Valórase a asistencia á aula así como a participación a través de preguntas ou observacións sobre o tema tratado.
- PROPULSIÓN = 5%
5
Simulación A58 A2 A5 A6 A8 A13 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A59 A60 A61 B1 B4 B5 B6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B13 B14 C2 C6 C7 C8 Valórase a asistencia ó laboratorio-simulador así como a participación a través de preguntas ou observacións sobre os sistemas, equipos e instalacións tratados:
- ERS = 10%
- SER = 10%
20
Proba obxectiva A13 A20 A21 A22 A23 A24 B15 B16 C1 C2 C3 C4 Valórase o grado de coñecemento adquirido sobre os principios termodinámicos, mecánicos e de control dos diferentes sistemas de propulsión mariña. A avaliación realizase por escrito. Teránse en consideración tanto a parte teórica como a de resolución de problemas.
- PROPULSIÓN = 10%
10
Traballos tutelados A23 A24 A25 B1 B10 B11 C2 C3 Valórase a cantidade e a calidade das respostas dadas nos cuestionarios relativos a cada unha das pantallas de explotación e se entregarán dacordo o cada modalidade cursada.
- ERS = 20%
- SER = 15%
35
Proba práctica A2 A5 A6 A8 A12 A13 A16 A17 A19 A21 A22 A25 B2 B3 B4 B7 B11 C2 Valórase a realización individual dunha proba sobre o simulador corrrespondente das tarefas propostas polo avaliador-instrutor:
- ERS = 15%
- SER = 15%
30
 
Observacións avaliación

Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as súas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e de realizar a súa avaliación


NA MODALIDADE DE AVALIACIÓN CONTINUA serán obligatorios os bloques:

ERS + SER-LNG + PROPULSIÓN

15% PROPULSIÓN MARIÑA = 5% Asistencia + 10% Exame

45% SIMULADOR TRANSAS ERS = 10% Asistencia + 15% Exame ERS + 20% Fichas ERS

40% SIMULADOR UNITEST SER-LNG = 10% Asistencia + 15% Exame SER-LNG + 15% Fichas SER-LNG

OPTATIVO PARA SUBIR CALIFICACIÓN: UNITEST VER + UNITEST MSER + TRANSAS ERS (Curvas) - KONGSBERG MC-90 + UNITEST GTS


NO CASO DE DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA serán obligatorios os bloques:

VER + SER-OT + MSER + PROPULSIÓN

10% PROPULSIÓN MARIÑA = 10% Exame

30% SIMULADOR UNITEST VER = 15% Exame VER + 15% Cuestionario VER

30% SIMULADOR UNITEST SER-OT = 15% Exame SER-OT + 15% Cuestionario SER-OT

30% SIMULADOR UNITEST MSER = 15% Exame MSER + 15% Cuestionario MSER

OPTATIVO PARA SUBIR CALIFICACIÓN:  TRANSAS ERS (Parte e Curvas Características) + KONGSBERG MC-90 + UNITEST GTS

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tiempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, según se establece en "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):

- Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 0%


Fontes de información
Bibliografía básica

PARA LA PARTE DE SIMULADORES

TRANSAS 3000 - DIESEL PROPULSION PLANT SIMULATOR - Transas Marine (1994)

TRANSAS 3000 - ELECTRIC POWER PLANT SIMULATOR - Transas Marine (1994)

TRANSAS 3000 - AUXILIARY PLANT SIMULATOR - Transas Marine (1994)

WOODYARD. Pounder’s Marine Diesel Engines And Gas Turbines. Elsevier (2005)

McGEORGE H.D. – Marine Auxiliary Machinery. Butterworth-Heinemann (1999) 

CASANOVA RIVAS – Máquinas para la propulsión de Buques. Publicaciones de UDC (2001)

Bibliografía complementaria

HEYWOOD – Internal Combustion Engine Fundamentals. Ed. Mc.Graw-Hill (1988)

FAYETTE TAYLOR – The Internal Combustion Engine. Theory And Practice. Ed. MIT (1985)

KNAK – Diesel Motor Ships’ Engines And Machinery. Ed. Institute of Marine Engineers (1990)

WOODWARD – Low Speed Marine Diesel. Ed Wiley. Ed. (1970)

HENSHALL – Medium and High Speed Diesel Engines for Marine Use – Ed. IME (1993)

BRIAND. Diesel Marins, description et fonctionnement. Ed. Masson. (1987)

CHRISTENSEN –Questions and Answers on Marine Diesel Engine Ed. Edward Arnold (1995)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Instalacións Eléctricas de Propulsión Mariña/631480103
Equipos e Servizos Marítimos/631480105
Deseño de Servizos Marítimos/631480204

Materias que continúan o temario
Control Avanzado de Sistemas Mariños/631480104
Optimización e Deseño de Sistemas Enerxéticos/631480202
Operación e Deseño de Buques LNG/631480210
Traballo Fin de Mestrado/631480106

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías