Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Instalacións Eléctricas de Propulsión Mariña Código 631480103
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Masdias y Bonome, Antonio
Correo electrónico
antonio.masdias@udc.es
Profesorado
Masdias y Bonome, Antonio
Correo electrónico
antonio.masdias@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo é impartir formación de posgrao a estudantes que xa teñen coñecemento xeral das máquinas eléctricas empregadas a bordo e cada vez máis empregadas na propulsión, así como das instalacións eléctricas asociadas, integrando estes coñecementos e centrándoos na xestión.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A5 Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A7 Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A13 Planificar e programar as operacións, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B9 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Xestión do mantemento e reparación de máquinas eléctricas. Xestión do funcionamento da maquinaria principal e auxiliar Xestión de probas, detección de avarías, reparación e mantemento de equipos eléctricos. Xestión de prácticas de seguridade no traballo. Xestión de dispositivos electrónicos de potencia A2 - Detectar e definir a causa do mal funcionamento da máquina e reparalos, a nivel de xestión. A5 - Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo a nivel de xestión. A6 - Arrancar e deter a máquina principal de propulsión e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, en nivel de xestión. A7 - Facer funcionar os equipos eléctricos e electrónicos a nivel de xestión. A8 - Operar a máquina, controlar, supervisar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. A14 - Probar equipos eléctricos e electrónicos, detectar avarías e mantelos en estado de funcionamento ou reparalos a nivel xestión. AM2
AM5
AM6
AM7
AM9
AM13
AM14
BM2
BM4
BM5
BM7
BM9
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM3
CM6
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCIÓN Á PROPULSIÓN ELÉCTRICA
- Función de xestión nunha planta de propulsión eléctrica naval.
- Selección de compoñentes de estado sólido segundo a facilidade de mando, velocidade de conmutación e rango de potencia.
- Análise dos tipos de instalacións navais de propulsión eléctrica. Evolución. Instalacións actuais en uso. Novas construcións.
-Motores azimutais. Características. Análise dos distintos tipos polo seu motor de accionamento e alcance de potencia.
- Estudo de alternativas de centrais. Implicacións técnicas, económicas e operativas. Tendencias actuais en función do tipo de buque.
- Alta tensión en propulsión e distribución.
- Xestión dunha central de propulsión naval.
INSTALACIÓNS ELÉCTRICAS
- Interpretación de documentación técnica en máquinas e sistemas eléctricos.
- Cálculo de liñas e proteccións.
- Plantas tipo propulsión eléctrica naval.
- PODs
- Xustificación técnico-económica. Campos de aplicación.
- Novos deseños.
- Xestión dunha central de propulsión naval.
- Power Management Systems.
ELECTRÓNICA DE POTENCIA E MÁQUINAS ELÉCTRICAS
- Dispositivos electrónicos de potencia, circuítos de control de potencia, circuítos rectificadores e convertidores. Aplicacións.
- Montaxe, probas, mantemento e reparación de máquinas eléctricas e instalacións eléctricas.
- Electrotecnoloxía mariña, electrónica, electrónica de potencia, máquinas de control automático e dispositivos de control
seguridade
- Conversores de enerxía eléctrica directa e indirecta.
- Compoñentes electrónicos de potencia.
- Características do proxecto de instalacións de alta tensión.
- Piezas de respeto
RISCOS ELÉCTRICOS Prevención de riscos laborais e protección ambiental.
Avaliación de riscos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A2 B4 C3 5 1 6
Prácticas de laboratorio A6 A7 A9 A13 A14 B5 B7 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C9 4 1 5
Solución de problemas B9 C6 4 1 5
Discusión dirixida A5 B2 B5 B7 C8 2 0 2
Presentación oral A2 A5 B5 97 1 98
Proba obxectiva B2 C3 C6 2 1 3
Lecturas A5 1 1 2
Análise de fontes documentais C8 4 1 5
Seminario B9 C3 C8 21 1 22
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC De acuerdo con el interés individual o del grupo
Prácticas de laboratorio Complementarias a los realizadas en los cursos anteriores
Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propustos
Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
Presentación oral Exposición de los conceptos teóricos
Proba obxectiva acorde a los conceptos a desarrollar
Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada
Análise de fontes documentais De acuerdo con el contenido
Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Prácticas a través de TIC
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Discusión dirixida
Presentación oral
Proba obxectiva
Lecturas
Descrición
Realización de prácticas con cadros eléctricos que implementan a montaxe de circuítos despois do deseño.
Despois da entrega dos boletíns do problema, dando tempo á resolución por parte dos alumnos, resolveranse na aula, aclarando as dúbidas.
A discusión dirixida trata de suscitar cuestións cuxa solución implica o coñecemento do tema anteriormente comentado.
A exposición oral consistirá no desenvolvemento explicativo das materias da materia, por parte do profesor, utilizando diversos recursos educativos.
A proba obxectiva incluirá normalmente o desenvolvemento de cuestións teóricas, problemas e a elaboración de esquemas eléctricos.
A lectura versará sobre artigos técnicos en inglés sobre o contido da materia.
Os seminarios realizaranse con pequenos grupos que abordarán un tema e fomentarán a participación e o traballo en grupo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario B9 C3 C8 Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular
5
Prácticas a través de TIC A2 B4 C3 Prácticas a través de TIC De acuerdo con el interés individual o del grupo
10
Prácticas de laboratorio A6 A7 A9 A13 A14 B5 B7 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C9 Prácticas de laboratorio Complementarias a los realizadas en los cursos anteriores
5
Solución de problemas B9 C6 Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propuestos
5
Discusión dirixida A5 B2 B5 B7 C8 Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
5
Presentación oral A2 A5 B5 Presentación oral: Exposición de los conceptos teóricos
5
Proba obxectiva B2 C3 C6
Proba obxectiva : acorde a los conceptos a desarrollar
60
Lecturas A5 Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada
5
 
Observacións avaliación

As porcentaxes son só unha primeira aproximación. Os criterios de avaliación contemplados na táboa A-III / 2 do Código STCW e incluídos no Sistema de Garantía de Calidade teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. Coa avaliación trátase de verificar as competencias específicas A2-A5-A6-A7-A14 e o tipo transversal B: B2-B4-B5

Os criterios de avaliación contemplados nas táboas A-III / 1 e A-III / 3 do STCW, e incluídos no sistema de garantía de calidade, téñense en conta para que os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica exención de asistencia, como establece a "REGRA QUE REGULA OU REGRAS DE DEDICACIÓN A ESTUDAR DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Artes. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (05/04/2017): Tera dereito a presentarse a un obxectivo obxectivo coa posibilidade de obter unha nota ao 100%.


Fontes de información
Bibliografía básica Borrás Formoso (2011). Apuntes de Propulsión eléctrica naval.
Lena Bergh (2007). Electrical systems in pod propulsion. Goteborg-Chalmers University
Fraile Mora, J. (2008). Máquinas eléctricas. 6a ed. Madrid: McGraw-Hill, 2008.. Madrid: McGraw-Hill
Faure Benito, Roberto (2000). Máquinas y accionamientos eléctricos. Madrid. FEIN
Alf Kare Adnanes (2003). Maritime Electrical Installations and Diesel Electric Propulsion. Oslo. ABB AS Marine
Damir Radan (). Power Electronic Converters for ships propulsion electric motors.
AENOR (). UNE21-135-501.Instalaciones Eléctricas en Buques.Planta de propulsión Eléctrica. Madrid

Se proyectarán los videos elaborados por "Videotel Marine International" relacionados con el contenido de la materia.

Se subirán a Moodle los contenidos complementarios necesarios para el correcto seguimiento de la asignatura

Bibliografía complementaria Lena Bergh (2007). Electrical systems in pod propulsion. Goteborg. Suecia. Chalmers University of Tecnology
Bobby A. Bassham (2003). Evaluation of electric motors for ship propulsion. Monterey.California.Naval Postgraduate School.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Electrotecnia. Máquinas Eléctricas e Sistemas Eléctricos do Buque/631G02253
/

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Complemento a las asignaturas previamente cursadas

Sería conveniente tener conocimientos de la hoja de cálculo Excel. Se propondrá la elaboración de una aplicación simulando la evolución de parámetros según distintos modos de operación de una planta de propulsión eléctrica naval.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías