Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Equipos e Servicios Marítimos Código 631480105
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Bouzon Otero, Rebeca
Correo electrónico
rebeca.bouzon@udc.es
Profesorado
Bouzon Otero, Rebeca
Correo electrónico
rebeca.bouzon@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A3 Efectuar as operacións de combustible e lastre, a nivel de xestión.
A4 Elaborar plans de emerxencias e de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A10 Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión.
A13 Planificar e programar as operacións, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión.
A16 Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
A18 Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios.
A19 Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
A25 Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a configuración, operación, parámetros de funcionamento, interpretación dos mismos, cálculo, mantemento e reparación dos equipos e sistemas de todo tipo de instalacións. Xestionar problemas e describir o comportamento e evolución dos sistemas e equipos mediante ferramentas físico-matemáticas. Coñecer a terminoloxía dos elementos que compoñen os equipos. Elaborar unha memoria/informe de modo riguroso e sistemático. AM3
AM6
AM9
AM10
AM13
AM14
AM16
AM17
AM20
AM25
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM2
CM3
CM6
CM9
Coñecer a configuración, operación, parámetros de funcionamento, interpretación dos mismos, cálculo, mantemento e reparación dos equipos e sistemas de todo tipo de instalacións. Xestionar problemas e describir o comportamento e evolución dos sistemas e equipos mediante ferramientas físico-matemáticas. Coñecer a terminoloxía dos elementos que compoñen estos equipos. Elaborar una memoria/informe de modo riguroso y sistemático. AM2
AM4
AM8
AM18
AM19
BM7
BM10
BM11
BM13
Coñecer a configuración, operación, parámetros de funcionamento, interpretación dos mismos, cálculo, mantemento e reparación dos equipos e sistemas de todo tipo de instalacións. Xestionar problemas e describir o comportamento e evolución dos sistemas e equipos mediante ferramientas físico-matemáticas. Coñecer a terminoloxía dos elementos que compoñen estos equipos. Elaborar una memoria/informe de modo riguroso y sistemático. BM6
BM12
BM14
BM15
BM16
CM5
CM7

Contidos
Temas Subtemas
EQUIPOS e SERVIZOS 1 Bombas.
2 Válvulas
3 Servizo de vapor.
4 Servizo de auga destilada.
5 Tratamento de augas residuais.
6 Tratamento de augas de sentinas.
7 Sistema de combustible.
8 Sistema de refrixeración.
9 Sistema de lubricación.
10 Sistema de aire comprimido.
11 Servizo de auga sanitaria
12 Sistema de lastre. Medidas destinadas a salvar o buque ante unha varada ou abordaxe.
13 Sistemas C.I. Metodos e dispositivos de prevención, detección e extinción de incendios. Exercicios de loita contra incendios e abandono. Medidas destinadas a limitar os danos ante un incendio ou explosión.
14 Sistema de goberno.
15 Tratamento de lixos.
16 Sistemas de refrixeración e ciclos.
17 Funcións e utilización dos dispositivos de salvamento. Convenio SOLAS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A20 A19 A18 A17 A16 A14 A13 A10 A9 A8 A6 A4 A3 A2 B2 C3 C5 C7 30 60 90
Traballos tutelados A25 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C1 C2 C6 C9 20 30 50
Proba mixta B11 B12 B13 B14 B15 B16 5 0 5
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición de los temas a tratar.
Traballos tutelados Realización de actividades por parte del alumno durante el curso y exposición de las mismas
Proba mixta Prueba escrita para la valoración del aprendizaje

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Seguimiento de los trabajos realizados por el alumno.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta B11 B12 B13 B14 B15 B16 Valoraranse os coñecementos adquiridos mediante exámen ou exames dos temas tratados durante o curso 50
Traballos tutelados A25 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C1 C2 C6 C9 Valoraranse os distintos traballos e/ou actividades realizadas durante o curso 50
 
Observacións avaliación

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.


PARA A AVALIACIÓN CONTINUA SERÁ NECESARIO ENTREGAR OS TRABALLOS TUTELADOS.

AS PERSOAS QUE NON REALIZASEN AS ACTIVIDADES DURANTE O CURSO TEÑEN DEREITO A UN EXAME NA DATA OFICIAL CO 100% DA NOTA

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria

- MARINE AUXILIARY MACHINERY.

Mc.GEORGE BUTTERWORTH

- MÁQUINAS MARINAS.

VICENTE GRAU.

- MÁQUINAS AUXILIARES.

JESÚS PANADERO.

- INSTALACIONES FRIGORÍFICAS.

P.J RAPIN

- APUNTES DEL PROFESOR DE LA ASIGNATURA


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Deseño de Servizos Marítimos/631480204

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías