Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Optimización e Deseño de Sistemas Enerxéticos Código 631480202
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Romero Gomez, Javier
Correo electrónico
j.romero.gomez@udc.es
Profesorado
Romero Gomez, Javier
Correo electrónico
j.romero.gomez@udc.es
Web
Descrición xeral Optimización de instalacións térmicas co obxectivo de maximizar a súa eficiencia e deseñar sistemas enerxéticos eficientes. Coñecer as tecnoloxías integradas nos procesos enerxéticos. Modelización, investigación e innovación nos procesos enerxéticos aplicados ao deseño e redeseño de instalacións enerxéticas
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non se modifican os contidos.

2. Metodoloxías

Mantense todas as metodoloxías docentes modificando únicamente o seu carácter presencial a non presencial

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Ferramentas: Moodle, Teams ou correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación

Mantense as metodoloxías de avaliación e a súa ponderación, agás o seu carácter presencial.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): Tera dereito a presentar en tempo e forma os traballos propostos con posibilidad de obtención de 100% da nota”

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non hai modificacións.



Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A18 Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
A21 Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña.
A22 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A24 Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña.
A25 Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as tecnoloxías integradas nos procesos enerxéticos. Saber xestionar os sistemas enerxéticos e o seu impacto ambiental. Metodoloxía de toma de datos e análises de resultados AM2
AM8
AM18
AM20
AM21
AM22
AM23
AM24
AM25
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
CM1
CM2
CM4
CM6
CM7
CM8
CM9
Deseño e redeseño de instalacións enerxéticas. Modelización, investigación e innovación nos procesos enerxéticos. AM2
AM8
AM18
AM20
AM21
AM23
AM24
AM25
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
BM16
CM1
CM2
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Análise de fontes documentais Bases de datos da biblioteca.
Revistas electrónicas: ScienceDirect, Taylor and Francis , Wiley
Libros electrónicos
Acceso á biblioteca desde fóra da UDC
EES. (Engineering Equation Solver) Introducción o EES
Aplicación o resolutor de ecuaciones de ingeniería a optimización e diseño de instalaciones energéticas
Optimización e deseño de instalaciones energéticas Características das instalacións enerxéticas.
Tecnoloxía dos procesos.
Xeración e consumo de enerxía
Custos enerxéticos.
Proxecto de instalacións enerxéticas.
Programas de cálculo en procesos enerxéticos.
Melloras sobre foco quente en sistemas de xeración de potencia Ciclos con altas temperaturas de foco quente.
Limitacións, disposición e aplicacións.
Melloras sobre foco frío en sistemas de xeración de potencia Ciclos con baixas temperaturas de foco frío aproveitando fontes frías.
Arrefriado do aire de admisión en turbinas de gas: Solucións Tecnolóxicas
Conversión de calores residuais en enerxía Aplicacions
Sistemas de refrixeración -Ciclos de compresión de vapor
Temperaturas medias (Refrixeración e conxelación)
Procesos criogénicos: Ciclos en fervenza convencional e fervenza con refrixerantes mixtos
-Ciclo Brayton inverso (Procesos criogénicos)
Licuación de Gas natural (Buques FPSO)
Relicuación de LNG (Buques LNG)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A20 1 1 2
Estudo de casos A2 A8 A18 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 5 10 15
Traballos tutelados B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 C4 C6 C8 8 32 40
Sesión maxistral A2 A8 A18 A20 B15 B16 C1 C2 C6 C7 C9 7 7 14
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Farase unha análise e selección das fontes de documentación máis actualizadas, con axuda de novas tecnoloxías, para alcanzar os obxectivos expostos.
Estudo de casos Proposta de casos prácticos, resolución co EES e crítica.
Traballos tutelados Propoñerase a realización dun traballo relacionado co contido da materia, ou temática acordada previamente co profesor e previa xustificación
Sesión maxistral Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
ANÁLISE DE FUENTES DOCUMENTAIS. Realizarase unha atención personalizada sobre a selección das fontes bibliográficas e as publicacións especializadas.
ESTUDO DE CASOS. Escolleranse para a súa análise preferentemente casos dos que se teña documentación de explotación ineficiente, facendo un seguimento do desenvolvemento dos mesmos de forma individualizada.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Os problemas propostos serán resoltos polo alumno, realizándose un seguimento permanente.
TRABALLOS TUTELADOS. Atención en despacho ou en aula para a resolución de traballos de análises e investigación.
Resolución das dificultades no traballo.
SESIÓN MAXISTRAL. Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
ATENCIÓN PERSONALIZADA. Realizaranse en horarios de tutorias establecido a comezo do curso e expusto no taboleiro do despacho. Esta atención personalizada é indispensable para o desenvolvemento do traballo realizado polo alumno, eminentemente orientado á investigación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 C4 C6 C8 Presentación en tempo e forma dos traballos propostos 100
 
Observacións avaliación

“Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos non Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación”.

 

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): Tera dereito a presentar a un traballo con posibilidade de obtención do 100% nota”


Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA DE LA ASIGNATURA:

Turbinas de Vapor y Gas. Lucien Vivier. Urmo, S.A.

Turbinas de Vapor. Edwin F. Church. Alsina

Turbomáquinas Térmicas. Claudio Mataix. Dossat, S.A.

Turbomáquinas Térmicas. M. Muñoz Torralba, F. Payry Gonzalez.

Termodinámica Técnica. Segura. Reverte.

Fundamentos de Termodinámica Técnica. Moran y Shafiro. Reverte.

Turbinas de Vapor y Gas Cálculo y Construcción. M. Lucini. Dossat.

Marine Engineering. Society of Naval Arch and Marine Engineering.

Marine Stean and Turbines. S.C. Mcbirnie. Butterworths.

Modern Power Station Practice. British Electricity Enternational. Pergamon.

Bibliografía complementaria M. J. Moran; H. N. Shapiro (1999). Fundamentos de termodinámica técnica. Barcelona. Ed. Reverte, S.A
Yunus A. Çengel; Michael A. Boles (2002). Termodinámica. México. McGraw-Hill
J. L. Gómez Ribelles (2002). Termodinámica técnica. Valencia. UPV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Por ser unha materia optativa de Master, o que implica cursar o Grao, non se require ningún requisito previo adicional.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías