Identifying Data 2019/20
Subject (*) Maritime Systems Design Code 631480204
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Garcia-Bustelo Garcia, Enrique Juan
E-mail
enrique.garcia-bustelo@udc.es
Lecturers
Garcia-Bustelo Garcia, Enrique Juan
E-mail
enrique.garcia-bustelo@udc.es
Web
General description La asignatura se desarrolla dentro del ámbito maritimo en lo relativo a los servicios que los buques necesitan para ser operativos. Fundamentalmente se abordan los conceptos relativos a los dispositivos en cámara de máquinas atendiendo a las disposiciones legales y recomendaciones que hacen los equipos mas seguros y fiables.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A3 Efectuar as operacións de combustible e lastre, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A10 Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión.
A16 Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
A18 Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios.
A19 Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C9 Falar ben en público

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AC2
AC3
AC6
AC8
AC9
AC10
AC14
AC16
AC17
AC18
AC19
AC20
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC1
CC3
CC5
CC6
CC7
CC9

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1 Planta propulsora del buque. Factores que la condicionan y parámetros a tener en cuenta. Definiciones del motor propulsor y criterios de selección.
TEMA 2 Servicio de combustible. Elementos consumidores. Dimensionamiento de los diferentes componentes que lo conforman. Recomendaciones.
TEMA 3 Servicio de lubricación. Componentes. Dimensionado. Indicaciones del fabricante.
TEMA 4 Servicio de refrigeración. Componentes. Dimensionado. Criterios en la disposición.
TEMA 5 Servicio de aire comprimido: aire de arranque y aire de control. Requerimientos. Componentes de los sistemas. Seguridad del sistema.
TEMA 6 Servicio de vapor. Elementos consumidores. Demanda energética. Disposición y funciones.
TEMA 7 Servicio de ventilación en cámara de máquinas. Necesidades de ventilación. Equipos consumidores de aire. Componentes y disposición de los mismos.
TEMA 8 Servicio de amarre y fondeo. Numeral de equipo. Anclas. Cadenas. Caja de cadenas. Molinete. Elementos de amarre. Maquinillas. Normativa de las Sociedades de Clasificación.
TEMA 8 Servicio de amarre y fondeo. Numeral de equipo. Anclas. Cadenas. Caja de cadenas. Molinete. Elementos de amarre. Maquinillas. Normativa de las Sociedades de Clasificación.
TEMA 9 Servicio de contraincendios. Criterios del SOLAS. Dimensionamiento de componentes. Sistemas de contraincendios
TEMA 10 Otros servicios: Carga. Lastre. Sentinas. Calefacción de tanques. Gas inerte.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A19 A20 B1 B2 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C3 15 0 15
Supervised projects A16 A17 A18 B3 B4 B6 C1 C7 C9 0 20 20
Document analysis A9 A10 B16 C6 5 0 5
Problem solving A2 A3 A6 A8 A14 3 0 3
Objective test B2 B10 B13 B15 C1 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A17 A18 A19 A20 B2 B3 B5 B11 B13 B15 C5 30 0 30
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análisis tipo de los diferentes sistemas que constituyen los contenidos de la asignatura. Realización de los cálculos básicos atendiendo a las normas que los rigen.
Supervised projects Propuesta de diferentes ejercicios de aplicación práctica con el fin de fomentar la iniciativa y capacidad del alumno en el desarrollo y aplicación de conceptos a los casos prácticos
Document analysis Dedicación a la estructura, busqueda y análisis de la documentación gubernamental y no gubernamental así como de las recomendaciones de los fabricantes de equipos.
Problem solving Dedicación a la problemática que el alumnado encuentre durante la resolución de los trabajos tutelados
Objective test Se evaluan los conocimentos adquiridos por el alumno sobre el contenido de la asignatura.
Guest lecture / keynote speech Se realizará la explicación detallada de los contenidos de la materia, fomentando la participación del alumnado a través de las aplicaciones teóricas y las experiencias reales.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Se analizarán dudas sobre los diversos casos expuestos al alumno de forma individual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A16 A17 A18 B3 B4 B6 C1 C7 C9 Propuesta de diferentes ejercicios de aplicación práctica con el fin de fomentar la iniciativa y capacidad del alumno en el desarrollo y aplicación de conceptos a los casos prácticos. 35
Objective test B2 B10 B13 B15 C1 Se evaluan los conocimentos adquiridos por el alumno sobre el contenido de la asignatura. 65
 
Assessment comments

1. SITUACIÓNS:

A) Alumnado con dedicación completa:

Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:

   a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo
(70%).

   b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (30%).

B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial
e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a
"NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO
NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/2012):


Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 60%:

    a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo
(70%).

    b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (30%).



2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:

1.      Asistir
e participar regularmente nas actividades da clase.

2.      Obter
unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
(traballos tutelados e proba mixta).

3.      Entregar
e expoñer os traballos tutelados na data que se indique, que será previa á do
exame oficial. Para presentarse ao exame é obrigatorio ter presentados e
aprobados os traballos.

4.      A
convocatoria de xullo e extraordinaria estarán sometidas aos mesmos criterios que
a convocatoria de xuño.


Sources of information
Basic Pizzetti, Carlo (1991). Acondicionamiento del aire y refrigeración. Teoría y cálculo de las instalaciones. Bellisco, D.L. Madrid
Karassik, Igor J. (1982). Bombas centrífugas selección, operación y mantenimiento. Continental Mexico
Jutglar i Banyeras, Lluís (2005). Bombas, ventiladores y compresores. CEAC Barcelona
Afonso de Amorín Domínguez, M. (2001). Bombas: aislamiento - calefacción y ventilación: refrigeración aire acondicionado. E.U.P. Ferrol
Gámiz, J.A. (2000). Control de sistemas de aire acondicionado. Ed. CEAC Barcelona
Rase, H.F. (1973). Diseño de tuberías para plantas de proceso. H. Blume Madrid
Miranda, Angel L. (2003). Fluidos Frigoríficos. Ed. CEAC Barcelona
Heywood, John B. (1988). Internal Combustion Engine Fundamentals. McGraw-Hill Singapore
Casanova Rivas, Enrique (2001). Máquinas para la propulsión de buques. Ed. UDC
Doug Woodyard (1999). Marine Diesel Engines. Woodyard
(). Normas Sociedades de Clasificación.
Watson (1998). Practical ship design.
Victoria Meizoso, J. R. (1995). Principios de Ingeniería Naval. Torculo. Santiago
(). SOLAS.

Complementary www.danfoss.com/spain (). .
www.carrier.es (). .
www.wartsila.com (). .
www.bwsc.com (). .
www.spiraxsarco.com (). .
www.energuia.com (). .
www.aenor.es (). .
www.mityc.es (). .


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.