Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Deseño de Servizos Marítimos Código 631480204
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Garcia-Bustelo Garcia, Enrique Juan
Correo electrónico
enrique.garcia-bustelo@udc.es
Profesorado
Garcia-Bustelo Garcia, Enrique Juan
Correo electrónico
enrique.garcia-bustelo@udc.es
Web
Descrición xeral O tema desenvólvese dentro do campo marítimo en relación cos servizos que os buques necesitan para estar operativos. Fundamentalmente, os conceptos relacionados cos dispositivos da sala de máquinas son abordados de acordo coas disposicións legais e recomendacións que fan que o equipo sexa máis seguro e fiable.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A3 Efectuar as operacións de combustible e lastre, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A10 Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión.
A16 Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
A18 Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios.
A19 Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os diferentes servizos necesarios no buque. Fundamentalmente as que corresponden á sala de máquinas AM2
AM3
AM6
AM8
AM9
AM10
AM16
AM17
AM18
AM19
AM20
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
BM12
BM13
BM15
BM16
CM1
CM3
CM5
CM6
CM7
CM9
Identificar os compoñentes dos servizos que xustifican a súa necesidade, operar o servizo e adquirir nocións de posibles fallos e a súa reparación AM2
AM3
AM6
AM8
AM9
AM10
AM14
AM16
AM17
AM18
AM19
AM20
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM10
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM5
CM6
CM7
CM9

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1 PLANTA DE PROPULSIÓN Planta de propulsión do buque. Factores que o condicionan e parámetros a ter en conta. Definicións do motor de propulsión e criterios de selección.
TEMA 2 SERVIZO DE COMBUSTIBLE Servizo de combustible. Elementos do consumidor. Tamaño dos diferentes compoñentes que o compoñen. Recomendacións.
TEMA 3 SERVIZO DE LUBRICACION Servizo de lubricación. Compoñentes. Tamaño. Indicacións do fabricante.
TEMA 4 SERVIZO DE REFRIXERACION Servizo de refrixeración. Compoñentes. Tamaño. Criterios na disposición.
TEMA 5 SERVIZO DE AIRE COMPRIMIDO Servizo de aire comprimido: arrincar aire e controlar o aire. Requisitos. Compoñentes dos sistemas. Seguridade do sistema.
TEMA 6 SERVIZO DE VAPOR Servizo de vapor. Elementos do consumidor. Demanda de enerxía. Esquema e funcións.
TEMA 7 SERVIZO DE VENTILACION NA CAMARA DE MAQUINAS Servizo de ventilación na sala de máquinas. Necesidades de ventilación. Equipos consumidores de aire. Compoñentes e a súa disposición.
TEMA 8 SERVIZO DE AMARRE E FONDEO Servizo de amarre e fondeo. Número do equipo. Áncoras Cadeas. Cadea de cadeas. Molinete. Cordas. Navallas Regulamento das sociedades de clasificación.
TEMA 9 SERVIZO DE INCENDIOS Servizo de extinción de incendios. Criterios SOLAS. Tamaño do compoñente. Sistemas de loita contra incendios
TEMA 10 OUTROS SERVIZOS Outros servizos: Carga. Lastre. Sentinas. Calefacción do tanque. Gas inerte.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A19 A20 B1 B2 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C3 12 0 12
Traballos tutelados A16 A17 A18 B3 B4 B6 C1 C7 C9 0 20 20
Análise de fontes documentais A9 A10 B16 C6 5 0 5
Solución de problemas A2 A3 A6 A8 A14 3 0 3
Proba obxectiva B2 B10 B13 B15 C1 2 0 2
Sesión maxistral A17 A18 A19 A20 B2 B3 B5 B11 B13 B15 C5 30 0 30
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Análise típica dos diferentes sistemas que constitúen os contidos da materia. Realización dos cálculos básicos segundo as regras que os rexen.
Traballos tutelados Proposta de diferentes exercicios de aplicación práctica co fin de promover a iniciativa e capacidade do alumno no desenvolvemento e aplicación de conceptos a casos prácticos
Análise de fontes documentais Dedicación á estrutura, busca e análise de documentación gobernamental e non gobernamental, así como ás recomendacións dos fabricantes de equipos.
Solución de problemas Dedicación aos problemas que os alumnos atopan durante a resolución do traballo supervisado
Proba obxectiva Avalíase o coñecemento adquirido polo alumno sobre o contido da materia.
Sesión maxistral Realizarase unha explicación detallada dos contidos da materia, fomentando a participación dos estudantes a través de aplicacións teóricas e experiencias reais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Analizaranse as dúbidas sobre os distintos casos expostos individualmente ao alumno.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A16 A17 A18 B3 B4 B6 C1 C7 C9 Proposta de diferentes exercicios de aplicación práctica co fin de promover a iniciativa e capacidade do alumno no desenvolvemento e aplicación de conceptos a casos prácticos. 35
Proba obxectiva B2 B10 B13 B15 C1 Avalíase o coñecemento adquirido polo alumno sobre o contido da materia. 65
 
Observacións avaliación

1. SITUACIÓNS:

A) Estudantes a tempo completo:

Asistencia / participación en actividades mínimas de clase do 80%:

    a) Preparación e presentación de dous traballos en pequeno grupo (70%).

    b) Un exame escrito sobre o contido da materia (30%).

B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial
e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a
"NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO
NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/2012):


Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 60%:

    a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo
(70%).

    b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (30%).



2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:

1.      Asistir
e participar regularmente nas actividades da clase.

2.      Obter
unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
(traballos tutelados e proba mixta).

3.      Entregar
e expoñer os traballos tutelados na data que se indique, que será previa á do
exame oficial. Para presentarse ao exame é obrigatorio ter presentados e
aprobados os traballos.

4.      A
convocatoria de xullo e extraordinaria estarán sometidas aos mesmos criterios que
a convocatoria de xuño.


Fontes de información
Bibliografía básica Pizzetti, Carlo (1991). Acondicionamiento del aire y refrigeración. Teoría y cálculo de las instalaciones. Bellisco, D.L. Madrid
Karassik, Igor J. (1982). Bombas centrífugas selección, operación y mantenimiento. Continental Mexico
Jutglar i Banyeras, Lluís (2005). Bombas, ventiladores y compresores. CEAC Barcelona
Afonso de Amorín Domínguez, M. (2001). Bombas: aislamiento - calefacción y ventilación: refrigeración aire acondicionado. E.U.P. Ferrol
Gámiz, J.A. (2000). Control de sistemas de aire acondicionado. Ed. CEAC Barcelona
Rase, H.F. (1973). Diseño de tuberías para plantas de proceso. H. Blume Madrid
Miranda, Angel L. (2003). Fluidos Frigoríficos. Ed. CEAC Barcelona
Heywood, John B. (1988). Internal Combustion Engine Fundamentals. McGraw-Hill Singapore
Casanova Rivas, Enrique (2001). Máquinas para la propulsión de buques. Ed. UDC
Doug Woodyard (1999). Marine Diesel Engines. Woodyard
(). Normas Sociedades de Clasificación.
Watson (1998). Practical ship design.
Victoria Meizoso, J. R. (1995). Principios de Ingeniería Naval. Torculo. Santiago
(). SOLAS.

Bibliografía complementaria www.danfoss.com/spain (). .
www.carrier.es (). .
www.wartsila.com (). .
www.bwsc.com (). .
www.spiraxsarco.com (). .
www.energuia.com (). .
www.aenor.es (). .
www.mityc.es (). .


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías