Identifying Data 2023/24
Subject (*) Maritime Systems Design Code 631480204
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Garcia-Bustelo Garcia, Enrique Juan
E-mail
enrique.garcia-bustelo@udc.es
Lecturers
Garcia-Bustelo Garcia, Enrique Juan
E-mail
enrique.garcia-bustelo@udc.es
Web
General description O tema desenvólvese dentro do campo marítimo en relación cos servizos que os buques necesitan para estar operativos. Fundamentalmente, os conceptos relacionados cos dispositivos da sala de máquinas son abordados de acordo coas disposicións legais e recomendacións que fan que o equipo sexa máis seguro e fiable.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A3 Efectuar as operacións de combustible e lastre, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A10 Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión.
A16 Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
A18 Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios.
A19 Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C9 Falar ben en público

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os diferentes servizos necesarios no buque. Fundamentalmente as que corresponden á sala de máquinas AC2
AC3
AC6
AC8
AC9
AC10
AC16
AC17
AC18
AC19
AC20
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC10
BC11
BC12
BC13
BC15
BC16
CC1
CC3
CC5
CC6
CC7
CC9
Identificar os compoñentes dos servizos que xustifican a súa necesidade, operar o servizo e adquirir nocións de posibles fallos e a súa reparación AC2
AC3
AC6
AC8
AC9
AC10
AC14
AC16
AC17
AC18
AC19
AC20
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC10
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC1
CC5
CC6
CC7
CC9

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1 PLANTA DE PROPULSIÓN Planta de propulsión do buque. Factores que o condicionan e parámetros a ter en conta. Definicións do motor de propulsión e criterios de selección.
TEMA 2 SERVIZO DE COMBUSTIBLE Servizo de combustible. Elementos do consumidor. Tamaño dos diferentes compoñentes que o compoñen. Recomendacións.
TEMA 3 SERVIZO DE LUBRICACION Servizo de lubricación. Compoñentes. Tamaño. Indicacións do fabricante.
TEMA 4 SERVIZO DE REFRIXERACION Servizo de refrixeración. Compoñentes. Tamaño. Criterios na disposición.
TEMA 5 SERVIZO DE AIRE COMPRIMIDO Servizo de aire comprimido: arrincar aire e controlar o aire. Requisitos. Compoñentes dos sistemas. Seguridade do sistema.
TEMA 6 SERVIZO DE VAPOR Servizo de vapor. Elementos do consumidor. Demanda de enerxía. Esquema e funcións.
TEMA 7 SERVIZO DE VENTILACION NA CAMARA DE MAQUINAS Servizo de ventilación na sala de máquinas. Necesidades de ventilación. Equipos consumidores de aire. Compoñentes e a súa disposición.
TEMA 8 SERVIZO DE AMARRE E FONDEO Servizo de amarre e fondeo. Número do equipo. Áncoras Cadeas. Cadea de cadeas. Molinete. Cordas. Navallas Regulamento das sociedades de clasificación.
TEMA 9 SERVIZO DE INCENDIOS Servizo de extinción de incendios. Criterios SOLAS. Tamaño do compoñente. Sistemas de loita contra incendios
TEMA 10 OUTROS SERVIZOS Outros servizos: Carga. Lastre. Sentinas. Calefacción do tanque. Gas inerte.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A19 A20 B1 B2 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C3 12 0 12
Supervised projects A16 A17 A18 B3 B4 B6 C1 C7 C9 0 20 20
Document analysis A9 A10 B16 C6 5 0 5
Problem solving A2 A3 A6 A8 A14 3 0 3
Objective test B2 B10 B13 B15 C1 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A17 A18 A19 A20 B2 B3 B5 B11 B13 B15 C5 30 0 30
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análise típica dos diferentes sistemas que constitúen os contidos da materia. Realización dos cálculos básicos segundo as regras que os rexen.
Supervised projects Proposta de diferentes exercicios de aplicación práctica co fin de promover a iniciativa e capacidade do alumno no desenvolvemento e aplicación de conceptos a casos prácticos
Document analysis Dedicación á estrutura, busca e análise de documentación gobernamental e non gobernamental, así como ás recomendacións dos fabricantes de equipos.
Problem solving Dedicación aos problemas que os alumnos atopan durante a resolución do traballo supervisado
Objective test Avalíase o coñecemento adquirido polo alumno sobre o contido da materia.
Guest lecture / keynote speech Realizarase unha explicación detallada dos contidos da materia, fomentando a participación dos estudantes a través de aplicacións teóricas e experiencias reais.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Analizaranse as dúbidas sobre os distintos casos expostos individualmente ao alumno.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A16 A17 A18 B3 B4 B6 C1 C7 C9 Proposal of different exercises of practical application in order to promote the initiative and capacity of the student in the development and application of concepts to practical cases. 35
Objective test B2 B10 B13 B15 C1 The knowledge acquired by the student about the content of the subject is evaluated. 65
 
Assessment comments

1. SITUACIÓNS:

A) Estudantes a tempo completo:

Asistencia / participación en actividades mínimas de clase do 80%:

    a) Preparación e presentación de dous traballos en pequeno grupo (70%).

    b) Un exame escrito sobre o contido da materia (30%).

B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial
e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a
"NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO
NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/2012):


Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 60%:

    a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo
(70%).

    b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (30%).



2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:

1.      Asistir
e participar regularmente nas actividades da clase.

2.      Obter
unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
(traballos tutelados e proba mixta).

3.      Entregar
e expoñer os traballos tutelados na data que se indique, que será previa á do
exame oficial. Para presentarse ao exame é obrigatorio ter presentados e
aprobados os traballos.

4.      A
convocatoria de xullo e extraordinaria estarán sometidas aos mesmos criterios que
a convocatoria de xuño.

The fraudulent performance of tests or evaluation activities. once
verified, it will directly imply the qualification of suspense "0" in
the matter, in the corresponding call, thus invalidating any qualification
obtained in all evaluation activities for the extraordinary call

Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.