Identifying Data 2018/19
Subject (*) Mechanics of Materials Code 631480205
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Miguel Catoira, Alberto De
E-mail
alberto.demiguel@udc.es
Lecturers
Miguel Catoira, Alberto De
E-mail
alberto.demiguel@udc.es
Web http://www.udc.es
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión.
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A4 Elaborar plans de emerxencias e de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións, a nivel de xestión.
A13 Planificar e programar as operacións, a nivel de xestión.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
A21 Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña.
A22 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A25 Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B8 Versatilidade.
B9 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
-No training to theoretical or scientists, training technicians with adequate proportion of concepts, principles and generalizations to act with expertise in industrial processes and technical constructions. BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
CC9
-Critical sense and suitable training to improve the mechanical elements currently operating in industrial processes. BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
CC9
Be able to analyze the stress of machine and structural elements under complex stress states. AC1
AC2
AC4
AC13
AC20
AC21
AC22
AC23
AC25
Be able to analyze the strains of machine and structural elements under complex stress states. AC1
AC2
AC4
AC13
AC20
AC21
AC22
AC23
AC25
Be able to use finite element method (FEM) software applied to solid elements. AC1
AC2
AC4
AC13
AC20
AC21
AC22
AC23
AC25

Contents
Topic Sub-topic
Introducción Tensiones y deformaciones en 1, 2 y 3 direcciones perpendiculares.
Tensiones y deformaciones en cargas perpendiculares en piezas esbeltas.
Tensiones y deformaciones en torsión. Torsión y flexión combinadas.
Métodos energéticos para calculo de tensiones y deformaciones.
Elasticidad Ecuaciones constitutivas de Lamé-Hooke.
Ecuaciones de equilibrio.
Problema elástico.
Casos de estudio Tracción - Compresión.
Torsión.
Flexión.
Análisis de frecuencia.
Sólidos sometidos a Fatiga.
Tensiones de origen térmico.
Recipientes a presión.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 12 16 28
Mixed objective/subjective test A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 4 0 4
Seminar A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 0 16 16
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 10 10 20
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving 1.-Approach of real problems in machine elements that are familiar to the student.
2.-Good drawing, diagrams and graphs for the correct interpretation of the problem.
3.-View data and number of variables.
4.- Apply specific theorems.
5.-Use appropriate mathematical technique and possibly accompanied by graphical methods.
Mixed objective/subjective test 1.-40% by theory
2.-40% by problems
3.-20 % by questions related with the lectures and practices.
Seminar 1.- reduced and medium groups in those raised theoretical and practical assumptions in order for students to relate theoretical formation with practical application.
Guest lecture / keynote speech 1.-Solve questions of lectures before.
2.-Highlight the importance of the subject of today and quote machine in which it is applied.
3.-Short review of basics mechanics and strength of materials related to the subject to be treated.
4.-specific topic explanation, with graphics and mathematical support itself.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Seminar
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Description
1.-During the lecture only short question are attended.
2.-Demostrations and long question are attended during tutoring time.
3.-Test and assignment review during tutoring time or by appointment.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Theory, problems and issues seen in class and in the practices of the subject. 60
Seminar A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Is presented and solved practical theoretical assumptions developed in class students. It will assess the students' active participation. 20
Problem solving A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 Resolution the problems posed 20
 
Assessment comments

In this subject 2 midterms exam will be made, to attend them it is needed to satisfy the following to conditions:

  • Perform at least 80% of practice of the subject.
  • Get at least 4 on the practice of the subject.
Failure to meet any of the above conditions it is not possible to attend the midterm exams. In case of attend to midterm exams the mark will be found as a 60% average rating of the 2 tests, and the remaining 40% of the practical mark. For this it is necessary to obtain at least 4 in each of the two exams.

If do not attend to midterm exams, will attend to the final exam, the grade will be the grade earned.



Sources of information
Basic Sham Tickoo (2015). Autodesk Simulation Mechanical 2016 for Designers.
D. S. Dugdale,C. Ruiz (). Elasticidad para técnicos.
James Gere,Barry Goodno (). MecÁnica de Materiales.
GOMEZ GONZALEZ, SERGIO (2010). SOLIDWORKS SIMULATION.
S. Timoshenko y J. N. Goodier (1981). TEORÍA DE LA ELASTICIDAD.
Landau, L. D.; Lifshitz, E. M.; Berestetskii, V. B.; Pitaevskii, L. P. (). TEORIA DE LA ELASTICIDAD.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Dynamics of Machines and Mechanisms/631G02507
Mechanics and Strength of Materials/631G02251
Science and Engineering of Materials/631G02256

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Propulsion Systems/631480101
Heat Exchanger Design/631480216

Subjects that continue the syllabus

Other comments

It is not necessary to have attended any course prior to this postgrade. It is highly recommended to have completed some technical degree (or similar) which include a mechanical topics such as mechanical vibrations, streght of materials or fundamental mechanics.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.