Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Mecánica de Materiais Código 631480205
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Miguel Catoira, Alberto De
Correo electrónico
alberto.demiguel@udc.es
Profesorado
Miguel Catoira, Alberto De
Correo electrónico
alberto.demiguel@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión.
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A4 Elaborar plans de emerxencias e de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións, a nivel de xestión.
A13 Planificar e programar as operacións, a nivel de xestión.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
A21 Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña.
A22 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A25 Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B8 Versatilidade.
B9 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber realizar informes técnicos, traballos individuais e en grupo relacionados ca asignatura dentro do contexto da enxeñería mariña. BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
Saber defender en público traballos realizados de maneira individual ou en grupo. Para esta defensa podrán utilizarse tódolos medios o seu alcance e disposición no centro. Os traballos deberán estar relacionados ca asignatura dentro do contexto da enxeñería mariña. BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
Comprender e analizar o estado tensional e a deformación do sólido nos casos de deformación axial, flexión e torsión desde un punto de vista teórico. AM1
AM2
AM4
AM13
AM20
AM21
AM22
AM23
AM25
Comprender e analizar o estado tensional e a deformación do sólido nos casos de deformación axial, flexión e torsión desde un punto de vista práctico así como, as implicacións e consecuencias que xeneran os distintos estados. AM1
AM2
AM4
AM13
AM20
AM21
AM22
AM23
AM25
Utilizar e manexar de forma áxil i eficiente un software de simulación mecánica para implementar as distintas actividades da asignatura. AM1
AM2
AM4
AM13
AM20
AM21
AM22
AM23
AM25

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Tensiones y deformaciones en 1, 2 y 3 direcciones perpendiculares.
Tensiones y deformaciones en cargas perpendiculares en piezas esbeltas.
Tensiones y deformaciones en torsión. Torsión y flexión combinadas.
Métodos energéticos para calculo de tensiones y deformaciones.
Elasticidad Ecuaciones constitutivas de Lamé-Hooke.
Ecuaciones de equilibrio.
Problema elástico.
Casos de estudio Tracción - Compresión.
Torsión.
Flexión.
Análisis de frecuencia.
Sólidos sometidos a Fatiga.
Tensiones de origen térmico.
Recipientes a presión.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 12 16 28
Proba mixta A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 4 0 4
Seminario A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 0 16 16
Sesión maxistral A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 10 10 20
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas En esta sección se realizarán los problemas cuya base teórica se ha desarrollado durante las sesiones magistrales.
Proba mixta En esta prueba se pondrán a prueba los conocimientos teórico-prácticos desarrollados en las sesiones magistrales y las de solución de problemas.
Seminario Esta metodología es una sesión abierta de trabajo donde en grupo se debatirán las principales cuestiones generadas a partir de los otros tipos de metodologías.
Sesión maxistral En esta sección se realizarán los desarrollos teóricos de la materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Seminario
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
1.-En clase solo se atienden dudas de concepto y preguntas cortas.
2.-Demostraciones y consultas varias en tutorias.
3.-Revision examenes en tutorias o en cita concertada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 En esta prueba se deberán demostrar los conocimientos teóricos y prácticos adquiridos por el alumno a lo largo de lo desarrollado en el global de la asignatura. 60
Seminario A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Los alumnos deberán trabajar de forma conjunta para realizar las tareas propuestas. La defensa de las distintas tareas será pública de forma oral. 20
Solución de problemas A1 A2 A4 A13 A20 A21 A22 A23 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 El alumno de forma individual deberá entregar una serie de tareas para que sean evaluadas por el profesor. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Sham Tickoo (2015). Autodesk Simulation Mechanical 2016 for Designers.
D. S. Dugdale,C. Ruiz (). Elasticidad para técnicos.
James Gere,Barry Goodno (). MecÁnica de Materiales.
GOMEZ GONZALEZ, SERGIO (2010). SOLIDWORKS SIMULATION.
S. Timoshenko y J. N. Goodier (1981). TEORÍA DE LA ELASTICIDAD.
Landau, L. D.; Lifshitz, E. M.; Berestetskii, V. B.; Pitaevskii, L. P. (). TEORIA DE LA ELASTICIDAD.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dinámica de máquinas e mecanismos/631G02507
Mecánica e resistencia de Materiais/631G02251
Ciencia e Enxeñaria de Materiais/631G02256

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Instalacións de Propulsión/631480101
Deseño de Intercambiadores de Calor/631480216

Materias que continúan o temario

Observacións

It is not necessary to have attended any course prior to this postgrade. It is highly recommended to have completed some technical degree (or similar) which include a mechanical topics such as mechanical vibrations, streght of materials or fundamental mechanics.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías