Identifying Data 2019/20
Subject (*) Maritime Business Management Code 631480206
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Rodriguez Fernandez, Angel A.
E-mail
a.rodriguez@udc.es
Lecturers
Rodriguez Fernandez, Angel A.
E-mail
a.rodriguez@udc.es
Web http://http://www.udc.es/
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A10 Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión.
A16 Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C9 Falar ben en público

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as funcións e reponsabilidades no entorno marítimo. AC9
AC10
AC16
AC17
BC1
BC2
BC3
BC5
BC6
BC7
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC1
CC2
CC4
CC6
CC9
Coñecer os xeitos de explotación do buque e as aseguradoras. AC9
AC10
AC16
AC17
BC1
BC2
BC3
BC5
BC6
BC7
BC10
BC11
CC1
CC2
CC4
CC6
Coñecer as implicacóns que esixe o cumplimento dos diversos sistemas de xestión. AC9
AC10
AC16
AC17
BC1
BC2
BC3
BC5
BC6
BC7
BC10
BC11
CC1
CC2
CC4
CC6

Contents
Topic Sub-topic
1. Tipos de buques 1. Buques civís
1.1 Buques mercantes. Os seus tipos
1.2 Buques e artefactos especiais. Os seus tipos
1.3 Buques pesqueiros. Os seus tipos
1.4 Buques e artefactos de servizos. Os seus tipos
1.5 Buques deportivos e de recreo. Os seus tipos
1.6 Sistemas OFF-SHORE. Os seus tipos
2. Buques de guerra
2.1 Buques de combate de superficie. Os seus tipos
2.2 Submarinos. Os seus tipos
2.3 Buques auxiliares. Os seus tipos
2. Documentos do buque 2.1 Introdución
2.2 Tipos de Certificados
2.3 Documentación Obrigatoria
2.4 Documentación Facultativa
2.5 Certificados Opcionais
3. Asteleiro e proceso de construción 3.1 Proxecto do buque. Fases
3.2 Proxecto Conceptual
3.3 Proxecto Preliminar
3.4 Proxecto Contractual
3.5 Proxecto de Clasificación
3.6 Proxecto de Construción ou desenvolvemento final do Proxecto
4. Mantemento e proceso de construción 4.1 Definicións
4.2 Obxectivos do Mantemento
4.3 Técnicas do Mantemento
4.4 Organización do Mantemento nos buques
4.5 O Mantemento no Negocio Marítimo
4.6 Influencia nos Contratos de Transporte
4.7 Deterioro das condicións de funcionamento
4.8 Reparacións e varadas
4.9 Xestión económica da reparación e varada
5.10 Xestión no astaleiro
5. Contrato de construción dos buques 5.1 Estipulacións
5.1.1 Obxecto do contrato
5.1.2 Descrición
5.1.3 Número de construción no astaleiro
5.1.4 Inscrición e clasificación no astaleiro
5.1.5 Resolución da Sociedade Clasificadora nos temas de Clasificación
5.1.6 Subcontratistas
5.2 Inspeción e aprobación
5.2.1 Inspección da construción
5.2.2 Aprobacións
5.2.3 Responsabilidades do constructor
5.2.4 Responsabilidades dos provedores
5.2.5 Responsabilidades do Armador
5.3 Modificacións
5.3.1 Modificacións do Armador
5.3.2 Modificacións por Organismos e Sociedade de Clasificación
5.3.3 Pago da Revisión de Prezo
5.3.4 Información necesaria en todo intre
5.4 Probas
5.4.1 Xeral
5.4.2 Probas de Mar e outras probas
5.4.3 Consumibeis sobrantes
5.5 Grarantías de velocidade, peso morto e consumo específico do motor principal
5.5.1 Velocidade
5.5.2 Peso morto
5.5.3 Consumo específico
7. STCW:
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW.
7.1 Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de Máquinas e Primeiros Oficiais de Máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior aos 3000 kW.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects B1 B2 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 8 32 40
Case study B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 4 12 16
Oral presentation A9 A10 A16 A17 B1 B3 B6 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 9 0 9
Objective test B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 2 0 2
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Serán propostos uns traballos co fin de promover a apredizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor en diversos escenarios, tanto académicos como profesionáis.
Case study Se valorará a comprensión dos alumnos aos distintos problemas que o profesor propondrá cara a ser resoltos na clase por grupos de estudantes a través de métodos de discusión, sempre tendo en conta que teñen que chegar a decisións razoadas a través de procesos de discusión.
Oral presentation Exposición oral na que se procura ter un proceso de ensino-aprendizaxe a través da que o alumnado ten que interactuar dun xeito ordeado co profesor, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos e conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Supervised projects
Case study
Oral presentation
Description
Atenderanse as consultas e dúbidas que xurdan para a superación da asignatura.
Inclúense tamén as revisións de exames.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 Proba escrita para a avaliación do aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non as corectas. Con esta proba se pode avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. 30
Supervised projects B1 B2 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 Presentación, en tempo e forma, dos traballos propostos. Esta avaliación e o número de traballos propostos se fará dependendo de cómo vaia o grupo a elección do profesor. 35
Case study B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 Poranse exemplos prácticos pra o seu estudo comparativo. Esta avaliación e o número de casos propostos se fará dependendo de cómo vaia o grupo a elección do profesor. 20
Oral presentation A9 A10 A16 A17 B1 B3 B6 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 Os alumnos presentarán, oralmente, os seus traballos ante os seus compañeiros, de xeito que se abra un debate sobre posibles melloras de cada ún deles. 15
 
Assessment comments
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW,
e recollido no sistema de garantía de calidade, teránse en conta na
hora de diseñar e realizar a avaliación.

El alumnado con reconocimiento
de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia no
se le exigirá una asistencia mínima para poder presentarse a los exámenes parciales,
sin embargo, deberán acordarse con el docente una serie de tutorías (presenciales
o no presenciales) a lo largo del curso para acreditar el seguimiento de la
materia.

Sources of information
Basic

Juan Antonio Cañas Madueño. 2009. Economía de la empresa: Teoría y Práctica. Sección de publicaciones Universidad de Córdoba. ISBN 978-84-7801-975-5.

María Luz martín Peña. 2003. Dirección de la Producción. Madrid. Pearson. Prentice hall. ISBN 84-205-4023-4 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Por ser uhna materia optativa do Master, implica ter cursado o Grado; non se require ningún requisito previo adicional.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.