Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Xestión Empresarial Marítima Código 631480206
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Arias Fernández, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.arias@udc.es
Profesorado
Arias Fernández, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.arias@udc.es
Web http://http://www.udc.es/
Descrición xeral Nesta materia preténdese que o/a alumno/a adquira os coñecementos teóricos e prácticos necesarios e suficientes, conducentes á obtención do título académico que pretende; e no exercicio da súa profesión, poida resolver cantas cuestións preséntenselle no campo da xestión empresarial marítima.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A10 Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión.
A16 Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as funcións e reponsabilidades no entorno marítimo. AM9
AM10
AM16
AM17
BM1
BM2
BM3
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM4
CM6
CM9
Coñecer os xeitos de explotación do buque e as aseguradoras. AM9
AM10
AM16
AM17
BM1
BM2
BM3
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
CM1
CM2
CM4
CM6
Coñecer as implicacóns que esixe o cumplimento dos diversos sistemas de xestión. AM9
AM10
AM16
AM17
BM1
BM2
BM3
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
CM1
CM2
CM4
CM6

Contidos
Temas Subtemas
1. A compañia navieira - Definicions
- Establecemento da compañia naviera
- Organización da compañia navieira
- Lugar de rexistro da compañia navieira
- Financiamento da compañia navieira
2. Explotación do buque - Conceptos básicos
- Formas de explotación económica do buque
- Formas de cooperación entre navieras
3. Explotación comercial - Introducción
- Diversificación da empresa
- Desenvolvemento empresarial
- Comparativa
- Costes
4. Abanderamento - Introducción
- Bandeiras de conveniencia
5. O seguro marítimo - Prestamos a gruesa
- Seguro marítimo
- Lloyd´s of London
- Tipos de seguros marítimos
- Avería gruesa
- Conocimiento de embarque
- Poliza de fletamento

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados B1 B2 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 8 32 40
Estudo de casos B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 4 12 16
Presentación oral A9 A10 A16 A17 B1 B3 B6 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 9 0 9
Proba obxectiva B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 2 0 2
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Serán propostos uns traballos co fin de promover a apredizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor en diversos escenarios, tanto académicos como profesionáis.
Estudo de casos Se valorará a comprensión dos alumnos aos distintos problemas que o profesor propondrá cara a ser resoltos na clase por grupos de estudantes a través de métodos de discusión, sempre tendo en conta que teñen que chegar a decisións razoadas a través de procesos de discusión.
Presentación oral Exposición oral na que se procura ter un proceso de ensino-aprendizaxe a través da que o alumnado ten que interactuar dun xeito ordeado co profesor, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos e conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Traballos tutelados
Estudo de casos
Presentación oral
Descrición
Sesións adicionais se é necesario ou baixo demanda do alumnado, para a resolución de dúbidas e apoio nos traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 Proba escrita para a avaliación do aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non as corectas. Con esta proba se pode avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. 50
Traballos tutelados B1 B2 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 Presentación, en tempo e forma, dos traballos propostos. Esta avaliación e o número de traballos propostos se fará dependendo de cómo vaia o grupo a elección do profesor. 15
Estudo de casos B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 Poranse exemplos prácticos pra o seu estudo comparativo. Esta avaliación e o número de casos propostos se fará dependendo de cómo vaia o grupo a elección do profesor. 15
Presentación oral A9 A10 A16 A17 B1 B3 B6 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 Os alumnos presentarán, oralmente, os seus traballos ante os seus compañeiros, de xeito que se abra un debate sobre posibles melloras de cada ún deles. 20
 
Observacións avaliación
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW,
e recollido no sistema de garantía de calidade, teránse en conta na
hora de diseñar e realizar a avaliación.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN Aos ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3; 7.5) (04/05/2017):

Traballos tutelados pasan a computar un 40 %.

Proba obxectiva pasa a computar un 60 %.

*Observacións de avaliación:

Mantéñense os mesmos requisitos na 2ª avaliación, computándose a asistencia tanto presencial como non presencial si é o caso (segundo a listaxe de asistencia descargada desde Teams).

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a cualificación obtida nas actividades asociadas ao sistema personalizado de titorías corresponderase coa avaliación da metodoloxía de traballos tutelados e probas obxectivas, cunha ponderación do 40 e o 60 %, respectivamente.


Fontes de información
Bibliografía básica

Juan Antonio Cañas Madueño. 2009. Economía de la empresa: Teoría y Práctica. Sección de publicaciones Universidad de Córdoba. ISBN 978-84-7801-975-5.

María Luz martín Peña. 2003. Dirección de la Producción. Madrid. Pearson. Prentice hall. ISBN 84-205-4023-4 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías