Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Combustión Código 631480208
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Carbia Carril, Jose
Correo electrónico
jose.carbia@udc.es
Profesorado
Carbia Carril, Jose
Correo electrónico
jose.carbia@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A16 Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión.
A19 Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos dos procesos básicos da combustión, que son claves para a correcta xestión de equipos de propulsión e servizos auxiliares. AM2
AM8
AM9
AM16
AM19
AM20
BM1
BM2
BM3
BM5
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM4
CM9
Ser capaces de evaluar a operación de equipos de combustión, responder aos avances tecnolóxicos neste campo e aportar solucións nun ámbito tan multidisciplinar como o da Inxeñaría Mariña. AM9
AM19
AM20
BM4
BM6
BM7
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Combustión 1. Introducción a combustión
2. Clasificación dos procesos de combustión. Plantexamento xeneral do problema.
3. Estequiometría da combustión de combustibles sólidos, líquidos y gasosos.
4. Composición dos gases contaminantes. Carga contaminante.
5. Modos de combustión. Premezcla, difusión.
6. Atomización e combustión de gotas.
7. Formación de emisións contaminantes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais B1 B4 B7 C2 C6 C8 1 1 2
Estudo de casos A2 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C7 5 15 20
Proba obxectiva A8 A9 A16 A19 A20 B2 B10 B11 C1 3 0 3
Solución de problemas A2 A9 A16 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 C4 C6 C8 6 18 24
Traballos tutelados A2 A9 A16 A20 B2 B3 B4 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C6 C8 C9 1 7 8
Sesión maxistral A2 A8 A9 A16 A19 C8 7 7 14
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Levarase a cabo unha análise e selección das fontes documentais máis actualizadas, con axuda de novas tecnoloxías, para acadar os obxetivos plantexados.
Estudo de casos Proposta de casos prácticos, resolución e crítica.
Proba obxectiva Faranse probas orais e/ou escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
Solución de problemas Resolver os problemas en canto ao diseño e comportamento real.
Traballos tutelados Proporáse a realización de traballos para a resolución de casos de procesos reais, realizando o conseguinte seguimento.
Sesión maxistral Farase unha explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema a tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno na clase, a través de comentarios que traten de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Análise de fontes documentais
Estudo de casos
Proba obxectiva
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
ANÁLISE DE FONTES DOCUMENTAIS. Farase unha atención persoalizada sobor da selección das fontes bibliográficas e as publicacións especializadas.
ESTUDO DE CASOS. Escolleranse para a sua análise preferentemente casos dos que se teña documentación de explotación ineficiente, facendo un seguimento do desenrrolo dos mesmos de forma individualizada.
PRUEBA OBXETIVA. Faranse probas orais e/ou escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Os problemas propostos serán resoltos po-lo alumno, facéndose un seguimento permanente.
TRABALLOS TUTELADOS. Atención en despacho ou en aula para a resolución de traballos de análise e investigación.
Resolución das dificultades no traballo.
SESIÓN MAXISTRAL. Farase a explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema a tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
ATENCIÓN PERSOALIZADA. Farase en horarios de titorias establecido ao comenzo do curso e exposto no taboleiro do despacho. Esta atención persoalizada e indispensable por ser o traballo realizado polo alumno eminentemente orientado a investigación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A2 A8 A9 A16 A19 C8 Coa asistencia participativa as clases expositivas 5
Análise de fontes documentais B1 B4 B7 C2 C6 C8 Levarase a cabo unha análise e selección das fontes de documentación máis actualizadas, con axuda de novas tecnoloxías, para acadar os obxetivos plantexados. 5
Estudo de casos A2 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C7 Proposta de casos prácticos, análise, resolución, validación e crítica. 10
Proba obxectiva A8 A9 A16 A19 A20 B2 B10 B11 C1 Resolución de propostas teóricas e prácticas 50
Solución de problemas A2 A9 A16 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 C4 C6 C8 Resolver os problemas en canto ao diseño e comportamento real. 10
Traballos tutelados A2 A9 A16 A20 B2 B3 B4 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C6 C8 C9 Presentación en tempo e forma dos traballos propostos 20
 
Observacións avaliación

Os criterios de evaluación contemplados nos cuadros A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as suas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta a hora de diseñar e realizar a su evaluación.

- Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 80% a considerar polo profesor, considerando que en estes casos igual pode ser compensada con traballos específicos, asistencia a titorías... Por exemplo, en algunhas materias este 80% podería ser o correspondente as horas de prácticas en laboratorio/taller, e permitir a exención a asistencia as sesións maxistrais.

- Cualificación:

a) Elaboración traballos: ata o 80%

c) Solución de problemas: ata o 80%

b) Exame escrito sobre os contidos da materia: ata o 100%

d) Outras metodoloxías que se consideren: ata o 100%


Fontes de información
Bibliografía básica Ernest J. Henley (2002). Cálculo de Balances de Materia y Energía . Barcelona: Edit. Reverté. S.A.
Manuel Marquez (2005). Combustión y Quemadores. España. Marcombo
David M. Himmelblau (2002). Principios básicos y cálculos en ingeniería química. México. Pearson Educación
Sánchez Naranjo, Consuelo (2008). Teoría de la combustión. UNED

Bibliografía complementaria TURNS, S. R. (2000). An Introduction to Combustions: Concepts and Applications. Ed. McGraw-Hill
D. B. Spalding (1979). Combustion and Mass Transfer. Pergamon
M. J. Moran; H. N. Shapiro (1999). Fundamentos de termodinámica técnica. Barcelona. Ed. Reverte, S.A
Yunus A. Çengel; Michael A. Boles (2002). Termodinámica. México. McGraw-Hill
J. L. Gómez Ribelles (2002). Termodinámica técnica. Valencia. UPV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Por ser unha materia optativa de Master, o que implica haber cursado un Grao, non se require ningún requisito previo adicional.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías