Identifying Data 2020/21
Subject (*) Off-Shore Technology Code 631480211
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Romero Gomez, Javier
E-mail
j.romero.gomez@udc.es
Lecturers
Romero Gomez, Javier
E-mail
j.romero.gomez@udc.es
Web
General description Coñecer os diferentes tipos de plataformas off-Shore existentes, tanto de produción como de explotación de hidrocarburos, así como tamén coñecer as súas instalacións básicas. Estudo de accidentes en plataformas, riscos de explotación, causas e consecuencias dos mesmos. Familiarización coa tecnoloxía de procesamento de hidrocarburos en buques FPSO e plataformas. Coñecer os sistemas de amarre de plataformas e tipos de áncoras empregadas segundo o sistema de amarre.
Descrición dos equipos e tecnoloxía de FPSO- LNG, FPSO- LPG e FSRU
Xeración de enerxía eléctrica off-Shore
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se modifican os contidos.
2. Metodoloxías

Mantense todas as metodoloxías docentes modificando únicamente o seu carácter presencial

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Ferramentas: Moodle, Teams ou correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación

Mantense as metodoloxías de avaliación e a súa ponderación, agás o seu carácter presencial.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): Tera dereito a presentarse a unha proba obxetiva con posibilidade de obtención do 100% nota”.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non hai modificacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A13 Planificar e programar as operacións, a nivel de xestión.
A21 Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer las instalaciones básicas que constituyen una plataforma offshore y sus implicaciones en cuanto a operación, mantenimiento y gestión de los sistemas y equipos que la componen AC8
AC13
BC1
BC7
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC2
CC6
CC8
CC9
Conocer las instalaciones básicas que constituyen una plataforma offshore y sus implicaciones en cuanto a operación, mantenimiento y gestión de los sistemas y equipos que la componen AC2
AC21
BC2
BC10
CC1
Conocer las instalaciones básicas que constituyen una plataforma offshore y sus implicaciones en cuanto a operación, mantenimiento y gestión de los sistemas y equipos que la componen BC6
CC4
CC7

Contents
Topic Sub-topic
LA EXPLOTACIÓN DE LOS YACIMIENTOS PETROLÍFEROS SUBMARINOS DESARROLLO DE UN YACIMIENTO PETROLÍFERO OFFSHORE.
LA EXPLORACIÓN.
LA PRODUCCIÓN DE PETRÓLEO Y GAS
TIPOS DE PLATAFORMAS: PERFORACIÓN Y PRODUCCIÓN SUMERGIBLES.
SEMI-SUMERGIBLES.
AUTO-ELEVABLES.
BUQUES DE PERFORACIÓN.
BARCAZAS DE PERFORACIÓN.
PLATAFORMAS DE PRODUCCIÓN DE PETRÓLEO.
ANCLAJE Y POSICIONAMIENTO SISTEMAS DE AMARRE Y TIPOS DE ANCLAS
UNIDADES MÓVILES DE TRABAJO PLATAFORMAS GRÚA.
BUQUES DE SUMINISTRO Y APOYO.
BUQUES DE TRANSPORTE SEMI-SUMERGIBLES
SINIESTROS EN PLATAFORMAS RIESGOS
CONSECUENCIAS
FSRU - FLOATING STORAGE AND REGASIFICATION UNITS (UNIDADES DE ALMACENAMIENTO Y REGASIFICACIÓN A FLOTE INTRODUCCIÓN
TIPOS DE FSRU
EQUIPOS Y TECNOLOGÍA
SRV -SHUTTLE AND REGASIFICATION VESSELS (BUQUE LANZADERA Y REGASIFICACIÓN) INTRODUCCIÓN
EQUIPOS Y TECNOLOGÍA
TECNOLOGÍA DE REGASIFICACIÓN OFFSHORE INTRODUCCIÓN
TECNOLOGÍA DE REGASIFICACIÓN ONSHORE
REGASIFICACIÓN EN ESPAÑA Y RED GASISTA ESPAÑOLA.
TIPOS DE INSTALACIONES DE REGASIFICACIÓN OFFSHORE
TERMINALES TIPO JACKET
TERMINALES DE GRAVEDAD
TERMINALES FLOTANTES. FSRU
TECNOLOGÍA DE REGASIFICACIÓN OFFSHORE
SISTEMAS DE REGASIFICACIÓN CON VAPOR
SISTEMAS DE REGASIFICACIÓN CON VAPOR-GLICOL
SISTEMAS DE REGASIFICACIÓN CON AGUA DE MAR-PROPANO
ANÁLISIS DE TECNOLOGÍA Y ESPECIFICACIONES TÉCNICAS DE EQUIPOS.
TECNOLOGÍA DE LICUACIÓN OFFSHORE INTRODUCCIÓN
TECNOLOGÍA DE LICUACIÓN ONSHORE
TIPOS DE INSTALACIONES ONSHORE
LICUACIÓN EN FPSO-LNG
CICLO BRAYTON DE REFRIGERACIÓN (PRINCIPIO TERMODINÁMICO Y ANÁLISIS), TIPOS DE PLANTAS Y COMPONENTES PRINCIPALES
LICUACIÓN EN FPSO-LPG, TIPOS DE PLANTAS Y COMPONENTES PRINCIPALES
TENDIDO DE CABLE Y TUBERÍAS OFF-SHORE BUQUES CABLEROS-TUBEROS
GENERACIÓN DE ENERGÍA ELÉCTRICA OFF-SHORE PARQUES EÓLICOS
TECNOLOGÍA EMPLEADA
PARQUES EÓLICOS MÁS IMPORTANTES
VENTAJAS E INCONVENIENTES
PRINCIPALES COMPONENTES DE UN AEROGENERADOR
TIPOS BÁSICOS DE ESTRUCTURAS
PROCESO DE LA CONSTRUCCIÓN E INSTALACIÓN DEL PARQUE

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A8 A13 A21 B1 B2 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 21 46 67
Objective test A2 A8 A13 A21 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 3 0 3
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Comunicación utilizada para presentar de manera sintética, secuencial, motivador y preciso los aspectos claves de los contenidos fundamentales del temario mediante la exposición oral, con o sin apoyo audiovisual
Objective test Evaluar conocimientos, capacidades, destrezas, rendimiento, aptitudes, actitudes de forma escrita

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Description
Los alumnos deberán presentarse en el despacho del profesor, con el fin de concretar los aspectos esenciales del contenido del temario para ayudar a su estudio en las fechas que se indiquen.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A2 A8 A13 A21 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 Prueba escrita recogerá los contenidos de la materia y aprendizaje. Esta prueba está orientada a evaluar tanto la comprensión de los conceptos teóricos fundamentales, como su aplicación a la práctica.
Se valorará el desarrollo y claridad en la explicación y aplicación de los conceptos teóricos y el planteamiento
100
 
Assessment comments

“Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos non Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación”.

 

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): Tera dereito a presentarse a unha proba obxetiva con posibilidade de obtención do 100% nota”.


Sources of information
Basic

- CÓDIGO PARA LA CONSTRUCCIÓN Y EL EQUIPO PARA UNIDADES MÓVILES DE PERFORACIÓN MAR ADENTRO.

EDITORIAL: ORGANIZACIÓN MARÍTIMA INTERNACIONAL.

- OFF-SHORING LOADING SAFETY GUIDELINES.

EDITORIAL: OIL COMPANIES INTERNATIONAL MARINE FORUM

- OFFSHORE INSTALLATION PRACTICE.

EDITORIAL: LRS

- ANCHORING OF FLOATING STRUCTURES.

EDITORIAL: TECHNIP

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Renewable Energy applied to Marine Engineering/631480203

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.