Identifying Data 2019/20
Subject (*) Marine Systems Integration with PLCs Code 631480213
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Industrial
Coordinador
Romero Gómez, Manuel
E-mail
m.romero.gomez@udc.es
Lecturers
Romero Gómez, Manuel
E-mail
m.romero.gomez@udc.es
Web http://http://www.nauticaymaquinas.es/index.asp
General description Tiene como objeto la adqusición de conocimientos, habilidades y destreza en la implementación e integración de sistemas de automatizados con aplicaciópn a la ingeniería merítima. Para lograr estos objetivos se parte del estudio de casos en los que se planifica la integración de diversas arquitecturas estándar basadas en PLC’s y PC para controlar plantas y equipos automáticos asociados con la industria marítima, incluyendo los equipos propulsivos de los buques.
Adquisición de capacidades para comprender analizar y resolver problemas prácticos de
instalación y puesta a punto de sistemas de control automático basado en la integración de diversas arquitecturas de control operando en tiempo real.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión.
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A5 Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A7 Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión.
A15 Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
A19 Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
A21 Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A25 Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Versatilidade.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AC1
AC2
AC5
AC7
AC9
AC14
AC15
AC17
AC20
AC23
AC25
BC1
BC2
BC3
BC5
BC8
BC10
BC11
CC1
CC2
CC7
CC9
AC6
BC1
BC5
BC8
CC7
AC8
BC1
BC2
BC3
BC5
BC10
BC11
Regular, controlar, diagnosticar y supervisar sistemas, procesos y máquinas para la toma de decisións en condución y operación AC19
BC1
BC2
BC3
BC4
BC8
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
BC1
BC2
BC8
BC11
CC7
AC21
BC1
BC2
BC5
BC10
BC11
CC1
CC2
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Arquitectura de automatización de plantas de propulsión y servicios de buques y artefactos mrinos.


Sensores,
Detectores,
Actuadores,
Hardware de control,
Software de control.
Ajustes y calibración.
Tema 2: Integración de diversas arquitecturads de control Tecnologías convencionales de adquisición de información y actuación (señales de tensión y coriente)
Tecnologúias digitales y sin cable
Redes de comunicación
Tema 3: Software de control Los lenguajes del IEC-1131-3
Ladder,
bloques función
texto estructurado
SFC
Diagramas continuos de funciones CFC
Tema 4: Implementación de proyecto de integración de sistemas aplicados a plantas propulsoras y equipos auxiliares. Aplicación a la automatización de:
Generadores de vapor.
Generadores de agua dulce.
Acondicionamiento de aire y climatización.
Refrigeración.
Servo-timones.
Control de paso sistemas de propulsión.
Control de la Generación de energía eléctrica
Transferencia de fluidos
Control de secuencias de marcha y paro de Motores propulsores, Morores Diesel-generadores, Turbo-generadores, turbinas, calderas y generadores de vapor, equipos auxiliares.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A2 A5 A6 A19 A20 A21 A23 A25 B15 B16 C1 C2 C7 C8 10 10 20
Laboratory practice A7 A8 A9 A14 A15 A17 B2 B3 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C8 C9 20 20 40
Long answer / essay questions A17 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C9 2 3 5
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Aplicaciones a los casos de integración de sistemas para la automatización de plantas y equipos marinos mencionados en los contenidos
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como configuración de PLCs e software de programación.
Long answer / essay questions Prueba de validación de habilidades y destrezas para demostrar competencias y capacidades esperadas

Personalized attention
Methodologies
Case study
Laboratory practice
Long answer / essay questions
Description
Tutorias para afuanzar conocimientos teóricos

Realización y repetición de casos para afianxar conocimiento

monitorización del comportamiento y actitudes sobre cpmpetencias y capacidades esperadas

Aclaraciones necesarias bajo demanda del alumnado

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A2 A5 A6 A19 A20 A21 A23 A25 B15 B16 C1 C2 C7 C8 Exercicios de casos manexados durante o curso 40
Laboratory practice A7 A8 A9 A14 A15 A17 B2 B3 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C8 C9 Configuración de PLCs e software de programación 30
Long answer / essay questions A17 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C9 Verificación de coñecementos sobre os temas de ensayos de laboratorio tratados durante o curso 30
 
Assessment comments

Competencias que se avalían con cada metodoloxía:
- Estudo de casos: A1, A2, A5, A6, A19, A20, A21, A23, A25, B15, B16, C1, C2, C7, C8.
- Prácticas de laboratorio: A7, A8, A9, A14, A15, A17, B2, B3, B5, B11, B12, B13, B14, B15, B16, C1, C2, C7, C8, C9.
- Proba de ensaio: A17, A19, A20, A23, B1, B2, B3, B4, B8, B10, B11, B12, B13, B14, B15, B16, C1, C2, C9.

Os criterios de avaliación contemplados no cuadroA-III/2 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidade, tendranse en conta a hora de deseñar e realizar a evaliación.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):

- Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 40%

- Cualificación:

a) Elaboración traballos: ata o 80%

c) Solución de problemas: ata o 80%

b) Exame escrito sobre os contidos da materia:ata o 100 %

d) Outras metodoloxías que se consideren: ata o 100%


Sources of information
Basic

1. Ferreiro Garc

ía. R. (1995). Nociones sobre aplicación de PLCs al control de procesos

industriales. ed. Universidad de A Coruña

2. Piedrafita Moreno, Ramón. (1999). Ingeniería de la automatización industrial.

3. Schneider. (1999). Libros de Instrucciones y referencia sobre PLCs TSX nano y TSX micro y TSX Premiun.

4. Siemens. (1998).Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC Simatic S7

5. Fischer Rosemount (1998). Libros de Instrucciones y referencia

Complementary

Bibliograf

ía de apoyo PLCs

[1] Balcells Sendra, Josep. (1997). Aut

ómatas programbles

[2] Berger, Hans.(19998). Automating with step 7 in STL: Simatic S7

[3] Cembranos Nistal. (1999). Automatismos eléctricos

[4] Ferreiro García. R. (1995). Nociones sobre aplicación de PLCs al control de procesos

industriales. ed. Universidad de A Coruña

[5] Gato Balsa y Javier. (1999). Aplicación de un PLC para la maniobra y

[6] Lewis. R.W. (1997). Programming industrial control systems using PLCs

[7] Martinez Sanchez.(1991). Auomatizar con autómatas programables..

[8] Michel, Gilles. D.L. (1990). Autómatas programables industriales

[9] Piedrafita Moreno, Ramón. (1999). Ingeniería de la automatización industrial

[10] Porras Criado, Alejandro.(1992).Autómatas programables. Fundamento...

[11] Simon, Andre.(1988). Autómatas programables: Programación.y..

[12] Rhoner Peter. (1996).Automation with programmable logic.

Manuales de instruciones

[13] Schneider. (1999). Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC

s TSX nano y TSX micro y TSX Premiun.

[14] Siemens. (1998).Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC Simatic Sl

[15] Fischer Rosemount. Libros de Instrucciones y referencia


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Regulación e Control de Máquinas Navais/631311104
Sistemas Eléctricos do Buque/631311105
Sistemas Electrónicos do Buque/631311106
Propulsion Systems/631480101
Computational Methods Applied to Marine Engineering/631480201

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.