Identifying Data 2021/22
Subject (*) Marine Systems Integration with PLCs Code 631480213
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Industrial
Coordinador
Arias Fernández, Ignacio
E-mail
ignacio.arias@udc.es
Lecturers
Arias Fernández, Ignacio
E-mail
ignacio.arias@udc.es
Web http://http://www.nauticaymaquinas.es/index.asp
General description Nesta materia preténdese que o/a alumno/a adquira os coñecementos teóricos e prácticos necesarios e suficientes, conducentes á obtención do título académico que pretende; e no exercicio da súa profesión, poida resolver cantas cuestións preséntenselle no campo da integración de sistemas mariños con PLCs.
Contingency plan 1. Modificacións dos contidos
Non se farán cambios

2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión Maxistral (computa na avaliación)
- Solución de problemas (computa na avaliación)
- Traballos tutelados (computa na avaliación)
- Análise de fontes documentais (computa na avaliación)
- Proba obxectiva (computa na avaliación)

* Metodoloxías docentes que se modifican
Prácticas de laboratorio: substitúense por traballos de simulación co software adecuado

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: para realizar consultas, resolver dúbidas teóricas e de resolución de problemas e facer un seguimento do traballo supervisado.
- Moodle: a través dos foros poden facer preguntas sobre os contidos.
- Equipos: sesións na programación oficial para o desenvolvemento dos contidos teórico-prácticos e dos traballos de estudo de casos.
Sesións adicionais se fose necesario ou a petición dos alumnos, para a resolución de dúbidas e apoio no traballo supervisado.

4. Cambios na avaliación
Estudo de caso: 40%.
Prácticas de laboratorio / traballo de simulación: 30%
Proba obxetiva / desenvolvemento: 30%.

* Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se farán cambios. Os estudantes poden acceder a contidos dixitalizados tanto teóricos como prácticos en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión.
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A5 Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A7 Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión.
A15 Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
A19 Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
A21 Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A25 Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Versatilidade.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AC1
AC2
AC5
AC7
AC9
AC14
AC15
AC17
AC20
AC23
AC25
BC1
BC2
BC3
BC5
BC8
BC10
BC11
CC1
CC2
CC7
CC9
AC6
BC1
BC5
BC8
CC7
AC8
BC1
BC2
BC3
BC5
BC10
BC11
Regular, controlar, diagnosticar y supervisar sistemas, procesos y máquinas para la toma de decisións en condución y operación AC19
BC1
BC2
BC3
BC4
BC8
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
BC1
BC2
BC8
BC11
CC7
AC21
BC1
BC2
BC5
BC10
BC11
CC1
CC2
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Theme 1: Automation Systems for Ship Propulsion, aux. systems & marine devices.


- Sensores
- Detectores
- Actuadores
- Hardware de control
- Software de control
- Axustes e calibración
Theme 2: Automation and control architectures
- Tecnoloxías convencionais de adquisición,información e actuación (señais de tensión e corrente)
- Tecnoloxías dixitais sen cable
- Redes de comunicación

Theme 3: Control software - Os linguaxes IEC-1131-3
- Ladder
- Bloques función
- Texto estructurado
- SFC
- Diagramas continuos de funcions CFC
Theme 4: Systems integration project applied to power plants and auxiliary equipment. - Aplicación a automatización de:
- Xeradores de vapor.
- Xeradores de agua doce.
- Acondicionamento de aire e climatización.
- Refrixeración.
- Servo-timons.
- Control de paso en sistemas de propulsión.
- Control de la Generación de energía eléctrica
- Transferencia de fluidos
- Control de secuencias de marcha y paro de Motores propulsores, Motores Diesel-generadores, Turbo-generadores, turbinas, calderas y generadores de vapor, equipos auxiliares.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A2 A5 A6 A19 A20 A21 A23 A25 B15 B16 C1 C2 C7 C8 10 10 20
Laboratory practice A7 A8 A9 A14 A15 A17 B2 B3 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C8 C9 20 20 40
Long answer / essay questions A17 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C9 2 3 5
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study The students' understanding of the different problems that the teacher will propose to be solved in class by groups, in order to reach a conclusion.
Laboratory practice Some supervised projects will be proposed in order to promote the self-directed learning of students under the tutelage of the teacher , both academic and professional.
Long answer / essay questions There will be a final exam to evaluate the knowledge, abilities and skills of the student.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Laboratory practice
Long answer / essay questions
Description
Additional sessions if necessary or on student demand, for the resolution of doubts and support in supervised work

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A2 A5 A6 A19 A20 A21 A23 A25 B15 B16 C1 C2 C7 C8 Exercicios de casos manexados durante o curso 40
Laboratory practice A7 A8 A9 A14 A15 A17 B2 B3 B5 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C8 C9 Configuración de PLCs e software de programación 30
Long answer / essay questions A17 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C9 Verificación de coñecementos sobre os temas de ensayos de laboratorio tratados durante o curso 30
 
Assessment comments

The evaluation criteria contemplated in table A-III / 2 of the STCW Code, and included in the Quality Assurance System, will be taken into account when designing and carrying out the evaluation.

Students with recognition of part-time dedication and academic waiver of attendance exemption, as established by the "NORMA THAT REGULATES THE REGIME OF DEDICATION TO STUDY OF DEGREE STUDENTS AT THE UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 and 7.5 ) (05/04/2017):

upervised projects account for  40 % of the total mark

Objective test accounts for 60 % of the total mark

*Evaluation observations:

The same requirements are maintained in the 2nd evaluation computing attendance both, personal and on-line if applicable (according to the attendee list downloaded from Teams).

For students with recognition of part-time dedication and academic exemption from attendance exemption, the grade obtained in the activities associated with the personalized tutoring system will correspond to the evaluation of the supervised projects methodology and objective tests, with a weighting of 40 and 60%, respectively.


Sources of information
Basic

1. Ferreiro Garc

ía. R. (1995). Nociones sobre aplicación de PLCs al control de procesos

industriales. ed. Universidad de A Coruña

2. Piedrafita Moreno, Ramón. (1999). Ingeniería de la automatización industrial.

3. Schneider. (1999). Libros de Instrucciones y referencia sobre PLCs TSX nano y TSX micro y TSX Premiun.

4. Siemens. (1998).Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC Simatic S7

5. Fischer Rosemount (1998). Libros de Instrucciones y referencia

Complementary

Bibliograf

ía de apoyo PLCs

[1] Balcells Sendra, Josep. (1997). Aut

ómatas programbles

[2] Berger, Hans.(19998). Automating with step 7 in STL: Simatic S7

[3] Cembranos Nistal. (1999). Automatismos eléctricos

[4] Ferreiro García. R. (1995). Nociones sobre aplicación de PLCs al control de procesos

industriales. ed. Universidad de A Coruña

[5] Gato Balsa y Javier. (1999). Aplicación de un PLC para la maniobra y

[6] Lewis. R.W. (1997). Programming industrial control systems using PLCs

[7] Martinez Sanchez.(1991). Auomatizar con autómatas programables..

[8] Michel, Gilles. D.L. (1990). Autómatas programables industriales

[9] Piedrafita Moreno, Ramón. (1999). Ingeniería de la automatización industrial

[10] Porras Criado, Alejandro.(1992).Autómatas programables. Fundamento...

[11] Simon, Andre.(1988). Autómatas programables: Programación.y..

[12] Rhoner Peter. (1996).Automation with programmable logic.

Manuales de instruciones

[13] Schneider. (1999). Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC

s TSX nano y TSX micro y TSX Premiun.

[14] Siemens. (1998).Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC Simatic Sl

[15] Fischer Rosemount. Libros de Instrucciones y referencia


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Regulación e Control de Máquinas Navais/631311104
Sistemas Eléctricos do Buque/631311105
Sistemas Electrónicos do Buque/631311106
Propulsion Systems/631480101
Computational Methods Applied to Marine Engineering/631480201

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.