Identifying Data 2023/24
Subject (*) Marine Systems Integration with PLCs Code 631480213
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Industrial
Coordinador
Arias Fernández, Ignacio
E-mail
ignacio.arias@udc.es
Lecturers
Arias Fernández, Ignacio
E-mail
ignacio.arias@udc.es
Web http://http://www.nauticaymaquinas.es/index.asp
General description Nesta materia preténdese que o/a alumno/a adquira os coñecementos teóricos e prácticos necesarios e suficientes, conducentes á obtención do título académico que pretende; e no exercicio da súa profesión, poida resolver cantas cuestións preséntenselle no campo da integración de sistemas mariños con PLCs.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión.
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A5 Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A7 Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión.
A15 Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
A19 Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
A21 Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A25 Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Versatilidade.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C9 Falar ben en público

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacity for: Efficiently solve problems of advanced automation and control of complex facilities of ships and marine artifacts. Efficiently solve problems of advanced automation and control of complex facilities of ships and marine artifacts. Carry out analysis and synthesis of advanced and complex technical problems in the maritime environment. Apply knowledge effectively to solve automation and control problems advanced marine equipment and facilities. AC1
AC2
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC14
AC15
AC17
AC19
AC20
AC21
AC23
AC25
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC8
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC1
CC2
CC7
CC9

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Arquitecturas de control avanzadas con PLCs - Sensores
- Detectores
- Actuadores
- Hardware de control
- Software de control
- Axustes e calibración
TEMA 2: Software e programación avanzada de PLCs - As linguaxes da IEC-1131-3
- escaleira,
- Bloques de función
- Texto estruturado
- CFS
- Diagramas continuos de funcións CFC
TEMA 3: Deseño e implantación de proxectos de automatización con PLCs - Símbolos
- Esquemas eléctricos
- Simulación
TEMA 4: Resolución de problemas complexos de automatización con PLC aplicados a plantas e procesos no medio mariño Aplicación á automatización de:
- Xeradores de vapor.
- Xeradores de auga doce.
- Aire acondicionado e climatización.
- Refrixeración.
- Servo-temóns.
- Sistemas de propulsión de control de paso.
- Control da xeración de enerxía eléctrica.
- Transferencia de fluídos.
- Control das secuencias de arranque e parada do motor
Hélices, Morores Diesel-xeradores, Turbo- xeradores, turbinas, caldeiras e xeradores de vapor, equipos auxiliares

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A25 A23 A21 A20 A19 A17 A15 A14 A9 A8 A7 A6 A5 A2 A1 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C9 3 0 3
Supervised projects A19 A20 A21 A23 A25 B1 B3 B4 B5 B8 C1 C2 C7 C9 6 17 23
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A5 A6 A7 A8 A9 A21 B1 8 24 32
Mixed objective/subjective test A7 A8 B4 B5 B8 B16 C2 C7 3 0 3
Laboratory practice A25 A23 A21 A20 A19 A17 A15 A14 A9 A8 A7 A6 A5 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C9 4 0 4
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Xunto coa sesión maxistral, constitúe a docencia expositiva. Trátase de contextualizar os coñecementos da materia de xeito particularizado a casos de interés. Poderán ser a base orientativa dos traballos tutelados.
Supervised projects Levaranse a cabo nos Laboratorios de Automatización, a Aula de Informática, ou calquera outro espazo que se considere adecuado e coa dotación pertinente para a súa realización.
Guest lecture / keynote speech Trátase de que o alumnado profundice en determinados temas de xeito guiado polo docente, os temas poderán ser propostos polo docente ou polo alumnado sempre que se adecúen ao contido da materia.
Mixed objective/subjective test Permite baixo distinto tipo de enunciados, valorar os coñecementos adquiridos durante o curso por calquera das metodoloxías docentes empregadas. Poderán realizarse probas parciais durante o curso, que liberen materia de cara a proba final. O alumnado terá coñecemento de que materia vai ser examinado na proba.
Laboratory practice Levarase a cabo na aula designada polo centro e nela abordaranse os conceptos fundamentais para a comprensión da materia. A dinámica da mesma é dirixida polo docente quen tratará de fomentar a participación do alumnado na medida de posible, entrando en diálogo cando así o considere axeitado.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Additional sessions if necessary or on student demand, for the resolution of doubts and support in supervised work

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A7 A8 B4 B5 B8 B16 C2 C7 A proba mixta pode abordar todos os coñecementos adquiridos durante o curso.
Como proba final en cada unha das oportunidades, a súa data e lugar é fixada pola Xunta de Facultade antes da finalización da matrícula do alumnado.
Ademais, poderán realizarse probas parciais a criterio do profesor, que son partes liberadoras da materia.
O alumnado terá coñecemento dos contidos obxecto da proba, e das súas condicións de realización antes da súa celebración.
10
Laboratory practice A25 A23 A21 A20 A19 A17 A15 A14 A9 A8 A7 A6 A5 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C9 As prácticas de laboratorio valoraranse pola asistencia, participación e bo facer dos alumnos nelas. Pode ser necesario un informe escrito sobre o seu desenvolvemento e resultados. 20
Objective test A25 A23 A21 A20 A19 A17 A15 A14 A9 A8 A7 A6 A5 A2 A1 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C9 A proba obxectiva pode abordar todos os coñecementos adquiridos durante o curso.
Como proba final en cada unha das oportunidades, a súa data e lugar é fixada pola Xunta de Facultade antes da finalización da matrícula do alumnado.
Ademais, poderán realizarse probas parciais a criterio do profesor, que son partes liberadoras da materia.
O alumnado terá coñecemento dos contidos obxecto da proba, e das súas condicións de realización antes da súa celebración.
50
Supervised projects A19 A20 A21 A23 A25 B1 B3 B4 B5 B8 C1 C2 C7 C9 Os traballos tutelados poderán formar parte do desenvolvemento do estudo de caso, ou abarcar outros temas diferentes. A forma de avaliación será tamén mediante unha memoria presentada ou unha exposición realizada. 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic F. A. Meier, C. A. Meier (2004). Instrumentation and Control Systems Documentation. Research Triangle Park, N.C. : ISA
K.J. Astrom, T. Hagglund (2010). Feedback and Control for Everyone. Research Triangle Park NC : ISA
R. Piedrafita Moreno (1999). Ingeniería de la automatización industrial.. Madrid:Rama
Siemens (1998). Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC Simatic S7.
R. Ferreiro García (1995). Nociones sobre aplicación de PLC’s al control de procesos industriales. A Coruña: Universidade da Coruña

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Regulación e Control de Máquinas Navais/631311104
Sistemas Eléctricos do Buque/631311105
Sistemas Electrónicos do Buque/631311106
Propulsion Systems/631480101
Computational Methods Applied to Marine Engineering/631480201

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.