Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Xestión da innovación na Enxeñaría Mariña Código 631480214
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Orosa Garcia, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.antonio.orosa@udc.es
Profesorado
Orosa Garcia, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.antonio.orosa@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A18 Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios.
A22 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A24 Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña.
A25 Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B8 Versatilidade.
B9 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer la metodología investigadora. AM18
AM22
AM23
AM24
AM25
BM1
BM2
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM11
CM3
CM4
CM5
CM8
Habilidad para interpretar y reconocer tendencias de mercado en el ámbito de la ingeniería marina. Desarrollar estrategias y modos de analizar, sintetizar e implementar posibles cambios o evoluciones técnicas avanzadas en el entorno marítimo. AM18
AM23
AM24
AM25
BM1
BM2
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM12
BM15
BM16
CM3
CM4
CM9
Realizar os cálculos correspondientes para os distintos tipos de estudos, así como obter conclusiones e propoñer solucions en cada caso. AM18
AM23
AM24
AM25
BM1
BM2
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM11
BM13
BM14
CM3
CM4
CM5
CM8
Aplicar el conocimiento de forma que favorezca una constante acción innovadora y competitiva. AM18
AM23
AM24
AM25
BM1
BM2
BM4
BM5
CM3
CM4
CM5
CM8
Conocer procedimientos de transferencia de resultados. AM18
AM23
AM24
AM25
BM1
BM2
BM4
BM5
CM6

Contidos
Temas Subtemas
1.- Introducción 1.1. Definición del Método Científico
1.2. Método Analítico.
1.3. Método Sintético.
1.4. Método Inductivo.
1.5. Método Deductivo.
1.6. El Pensamiento Cartesiano.
1.6.1. Las Reglas del Método Cartesiano.
1.6.2. La duda Metódica.
1.6.3. EL Primer Principio Cartesiano.
1.7. Los Procedimientos de la Inducción según J. Mill Stuart.
2.- Etapas del Método Científico 2.1. La Elección del Tema.
2.2. Planteamiento del Problema.
2.2.1. Delimitación del Problema.
2.3. Justificación del problema de Investigación.
2.4. Objetivos de la Investigación.
2.5. Estructuración del Esquema de Investigación.
2.6. Marco Teórico.
2.7. Elaboración de la Hipótesis.
2.8. Metodología.
2.9. Cronograma.
2.10. Anexos o gráficos.
2.11. Glosario de términos.
2.12. Bibliografía.
3. Leyes Científicas.
3.1. Función de la Ley Científica.
3.1.1. Clases de Leyes Científicas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A18 A22 A23 A24 A25 B1 3 12 15
Estudo de casos B2 B4 B5 B6 B7 B8 2 10 12
Análise de fontes documentais B9 B11 B12 B13 B15 B16 1 2 3
Sesión maxistral B14 C3 C4 C5 C6 C8 C9 6 3 9
Traballos tutelados A18 A23 B2 B4 B11 12 24 36
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Los problemas propuestos serán resueltos por el alumno, realizándose un seguimiento permanente.
Estudo de casos Se escogerán para su análisis preferentemente casos de los que se tenga documentación de explotación ineficiente, haciendo un seguimento del desarrollo de los mismos de forma individualizada.
Análise de fontes documentais Se realizará una atención personalizada sobre la selección de las fuentes bibliográficas y las publicaciones especializadas.
Sesión maxistral Sesión maxistral dos contidos teóricos do temario.
Traballos tutelados Atención en despacho o en aula para la resolución de trabajos de análisis propuestos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se realizarán en horarios de tutorías establecido a comienzo del curso y expusto en el tablón del despacho. Esta atención personalizada es indispensable por ser el trabajo realizado por el alumno.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A18 A23 B2 B4 B11 Traballos de certa complexidadea realizar polo alumno. 50
Solución de problemas A18 A22 A23 A24 A25 B1 Solución de problemas básicos 25
Estudo de casos B2 B4 B5 B6 B7 B8 Estudo de casos teóricos 25
 
Observacións avaliación

Prueba objetiva. Evaluación de conocimientos y comprensión de los contenidos básicos de la materia, considerando las habilidades y destrezas del alumno, sus estrategias y planteamientos en la resolución de problemas.
Se valorará expresamente el grado de evolución del alumno y su capacidad para analizar, enjuiciar y resolver problemas puntuales, requiriéndose una formación teóricopráctica equilibrada.

Los criterios de evaluación
contemplados en el cuadro A-III/2 del Código STCW, y recogido en el Sistema de
Garantía de Calidad, se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la
evaluación.

 


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria José A. Orosa García (). Apuntes de Clase.
Ramón Ruiz (2007). Historia y evolución del pensamiento científico. on-line
Raúl Gutiérrez (2006). Introducción al método científico. Esfinge


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Enxeñaría de Mantemento/631480102
Técnicas Computacionais Aplicadas á Enxeñaría Mariña/631480201

Materias que continúan o temario
Enxeñaría de Mantemento/631480102

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías