Identifying Data 2019/20
Subject (*) Innovation Management in Marine Engineering Code 631480214
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Orosa Garcia, Jose Antonio
E-mail
jose.antonio.orosa@udc.es
Lecturers
Orosa Garcia, Jose Antonio
E-mail
jose.antonio.orosa@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A18 Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios.
A22 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A24 Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B8 Versatilidade.
B9 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a metodoloxía investigadora. AC18
AC22
AC23
AC24
BC1
BC2
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC3
CC4
CC5
CC8
CC9
Habilidade para interpretar e reconocer tendencias de mercado no ámbito da Enxeñaría mariña. Desenrolar estratexias e modos de analizar, sintetizar e implementar posibles cambios ou evolucions técnicas avanzadas no entorno marítimo.
Realizar os cálculos correspondientes para os distintos tipos de estudos, así como obter conclusiones e propoñer solucions en cada caso.
Aplicar o coñecemento de forma que favorezca unha constante acción innovadora e competitiva.
Coñecer procedementos de transferencia de resultados.

Contents
Topic Sub-topic
1.- Introducción 1.1. Definición do Método Científico
1.2. Método Analítico.
1.3. Método Sintético.
1.4. Método Inductivo.
1.5. Método Deductivo.
1.6. O Pensamento Cartesiano.
1.6.1. As Regras del Método Cartesiano.
1.6.2. A duda Metódica.
1.6.3. EL Primer Principio Cartesiano.
1.7. Los Procedimientos de la Inducción según J. Mill Stuart.
2.- Etapas do Método Científico 2.1. A Elección do Tema.
2.2. Planteamento do Problema.
2.2.1. Delimitación dol Problema.
2.3. Justificación do problema de Investigación.
2.4. Obxetivos da Investigación.
2.5. Estructuración do Esquema de Investigación.
2.6. Marco Teórico.
2.7. Elaboración da Hipótesis.
2.8. Metodología.
2.9. Cronograma.
2.10. Anexos o gráficos.
2.11. Glosario de términos.
2.12. Bibliografía.
3. Leis Científicas. 3.1. Función da Ley Científica.
3.1.1. Clases de Leis Científicas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A18 A22 A23 A24 A25 B1 3 12 15
Case study B2 B4 B5 B6 B7 B8 2 10 12
Document analysis B9 B11 B12 B13 B15 B16 1 2 3
Guest lecture / keynote speech B14 C3 C4 C5 C6 C8 C9 6 3 9
Supervised projects A1 A35 B1 B7 C1 12 24 36
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Los problemas propuestos serán resueltos por el alumno, realizándose un seguimiento permanente.
Case study Se escogerán para su análisis preferentemente casos de los que se tenga documentación de explotación ineficiente, haciendo un seguimento del desarrollo de los mismos de forma individualizada.
Document analysis Se realizará una atención personalizada sobre la selección de las fuentes bibliográficas y las publicaciones especializadas.
Guest lecture / keynote speech Sesión maxistral dos contidos teóricos do temario.
Supervised projects Atención en despacho o en aula para la resolución de trabajos de análisis propuestos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Realizaranse en horarios de tutorías establecido ó comienzo do curso e exposto no tablón do despacho. Esta atención personalizada é indispensable por ser o traballo realizado polo alumno.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A35 B1 B7 C1 Traballos de certa complexidadea realizar polo alumno. 50
Problem solving A18 A22 A23 A24 A25 B1 Solución de problemas básicos 25
Case study B2 B4 B5 B6 B7 B8 Estudo de casos teóricos 25
 
Assessment comments
Proba obxectiva. Avaliación de coñecementos e comprensión dos contidos
básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno,
as súas estratexias e formulacións na resolución de problemas.
Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade
para analizar, axuizar e resolver problemas puntuais, requiríndose unha
formación teóricopráctica equilibrada.

Vos criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos non Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
Ou alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):
Tera dereito a presentarse a unha proba obxetiva con posibilidade de obtención do 100% nota.





Sources of information
Basic

Complementary José A. Orosa García (). Apuntes de Clase.
Ramón Ruiz (2007). Historia y evolución del pensamiento científico. on-line
Raúl Gutiérrez (2006). Introducción al método científico. Esfinge


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Maintenance Engineering/631480102
Computational Methods Applied to Marine Engineering/631480201

Subjects that continue the syllabus
Maintenance Engineering/631480102

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.