Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Xestión da innovación na Enxeñaría Mariña Código 631480214
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Orosa Garcia, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.antonio.orosa@udc.es
Profesorado
Orosa Garcia, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.antonio.orosa@udc.es
Web
Descrición xeral 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
* Mantéñense as metodoloxías de ensino

Sesión mestra
Traballos tutelados

* Metodoloxías de ensino que cambian
Non se realizan cambios

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes

E-mail: Para realizar consultas, resolver dúbidas e monitorar o traballo supervisado.
Moodle: a través de foros.
Equipos: Sesións no horario oficial para o desenvolvemento de contidos teórico-prácticos.

4. Modificacións na avaliación
Os traballos tutelados agora son 100%.

* Observacións de avaliación:

5. Modificacións á bibliografía ou webografía

Non se realizarán cambios. O alumno dispoñerá de información relacionada coa materia na propia plataforma Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título
A18 Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios.
A22 Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A24 Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B8 Versatilidade.
B9 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a metodoloxía investigadora. AM18
AM22
AM23
AM24
BM1
BM2
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM3
CM4
CM5
CM8
CM9
Habilidade para interpretar e reconocer tendencias de mercado no ámbito da Enxeñaría mariña. Desenrolar estratexias e modos de analizar, sintetizar e implementar posibles cambios ou evolucions técnicas avanzadas no entorno marítimo. C1
CP1
Realizar os cálculos correspondientes para os distintos tipos de estudos, así como obter conclusiones e propoñer solucions en cada caso. CP1
Aplicar o coñecemento de forma que favorezca unha constante acción innovadora e competitiva. AP1
AP1
Coñecer procedementos de transferencia de resultados. B1
B1

Contidos
Temas Subtemas
1.- Introducción 1.1. Definición do Método Científico
1.2. Método Analítico.
1.3. Método Sintético.
1.4. Método Inductivo.
1.5. Método Deductivo.
1.6. O Pensamento Cartesiano.
1.6.1. As Regras del Método Cartesiano.
1.6.2. A duda Metódica.
1.6.3. EL Primer Principio Cartesiano.
1.7. Los Procedimientos de la Inducción según J. Mill Stuart.
2.- Etapas do Método Científico 2.1. A Elección do Tema.
2.2. Planteamento do Problema.
2.2.1. Delimitación dol Problema.
2.3. Justificación do problema de Investigación.
2.4. Obxetivos da Investigación.
2.5. Estructuración do Esquema de Investigación.
2.6. Marco Teórico.
2.7. Elaboración da Hipótesis.
2.8. Metodología.
2.9. Cronograma.
2.10. Anexos o gráficos.
2.11. Glosario de términos.
2.12. Bibliografía.
3. Leis Científicas. 3.1. Función da Ley Científica.
3.1.1. Clases de Leis Científicas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A18 A22 A23 A24 A25 B1 3 12 15
Estudo de casos A41 A44 B6 B8 B2 B4 B5 B6 B7 B8 C8 C9 C11 2 10 12
Análise de fontes documentais B9 B11 B12 B13 B15 B16 1 2 3
Sesión maxistral B14 C3 C4 C5 C6 C8 C9 6 3 9
Traballos tutelados A1 A35 B1 B7 C1 12 24 36
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Os problemas propostos serán resoltos polo alumno, realizándose un seguimento permanente.
Estudo de casos Escolleranse para a súa análise preferentemente casos dos que se teña documentación de explotación ineficiente, facendo un seguimento do desenvolvemento dos mesmos de forma individualizada.
Análise de fontes documentais Realizarase unha atención personalizada sobre a selección das fontes bibliográficas e as publicacións especializadas.
Sesión maxistral Sesión maxistral dos contidos teóricos do temario.
Traballos tutelados Atención en despacho ou en aula para a resolución de traballos de análises propostas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Realizaranse en horarios de tutorías establecido ó comienzo do curso e exposto no tablón do despacho. Esta atención personalizada é indispensable por ser o traballo realizado polo alumno.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A35 B1 B7 C1 Traballos de certa complexidadea realizar polo alumno. 50
Solución de problemas A18 A22 A23 A24 A25 B1 Solución de problemas básicos 25
Estudo de casos A41 A44 B6 B8 B2 B4 B5 B6 B7 B8 C8 C9 C11 Estudo de casos teóricos 25
 
Observacións avaliación
Proba obxectiva. Avaliación de coñecementos e comprensión dos contidos
básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno,
as súas estratexias e formulacións na resolución de problemas.
Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade
para analizar, axuizar e resolver problemas puntuais, requiríndose unha
formación teóricopráctica equilibrada.

Vos criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos non Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
Ou alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):
Tera dereito a presentarse a unha proba obxetiva con posibilidade de obtención do 100% nota.





Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria José A. Orosa García (). Apuntes de Clase.
Ramón Ruiz (2007). Historia y evolución del pensamiento científico. on-line
Raúl Gutiérrez (2006). Introducción al método científico. Esfinge


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Métodos Numéricos e Estatísticos/631G03011
Xestión Enerxética/631G03055
Máquinas Térmicas Mariñas/631G03030
Xestión do Mantemento do Buque/631G03026
Construción Naval e Estabilidade do Buque/631G03018
Equipos Auxiliares do Buque/631G03023

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Enxeñaría de Mantemento/631480102

Materias que continúan o temario
Enxeñaría de Mantemento/631480102

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías