Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Informática para a Xestión Náutica Código 631510205
Titulación
Mestrado Universitario en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Vidal Paz, Jose
Correo electrónico
jose.vidal.paz@udc.es
Profesorado
Vidal Paz, Jose
Correo electrónico
jose.vidal.paz@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A23 Capacidade para xestionar informaticamente a documentación técnica e as operacións de mantemento.
B2 Capacidade para resolver problemas de forma efectiva.
B5 Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B7 Capacidade para uso das novas tecnoloxías TIC e de internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B11 Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación
B12 CB6 -Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B14 CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B16 CB10-Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C3 Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C13 C13-Capacidade para desenvolver as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de traballar con diferentes ferramentas informáticas con utilidade para a práctica profesional: sistemas de xestión de bases de datos, follas de cálculo, editores de texto, ferramentas de traballo colaborativo BM5
BM7
BM9
BM10
BM16
CM3
CM7
CM8
CM13
Ser capaz de deseñar as táboas, consultas, informes e formularios dunha base de datos que faciliten a xestión das operacións de mantemento e documentación a bordo. AP23
BM2
BM5
BM9
BM10
BM11
BM12
BM14
CM2
CM3
CM6
Ser capaz de integrar as bases de datos con outras aplicacións informáticas como follas de cálculo ou editores de texto co obxecto de xerar informes e gráficas que faciliten a interpretación e uso dos datos almacenados. AP23
BM2
BM5
BM9
BM10
BM11
CM3
CM6

Contidos
Temas Subtemas
1. INTRODUCCION AOS SGDB 1.1. ESTRUCTURA DUN SXBD
1.2. COMPOÑENTES
1.3. DESEÑO DUN BD
1.4. MODELO E-R
1.5. MODELO RELACIONAL
1.6. MODELO FISICO
2. DESEÑO DE BBDD ORIENTADOS A XESTION A BORDO 2.1. GAMBUZA
2.2. SELLO
2.3. PAÑOL DE PINTURAS
2.4. PAÑOL DE QUIMICAS
2.5. PAÑOL DO CONTRAMAESTRE
2.6. PAÑOL DE SEGURIDADE
2.7. MANIFESTO
2.8. TRABALLOS DE MANTEMENTO
2.9. SEGURIDADE E CONTAMINACION
3. INTEGRACION CON OUTRAS APLICACIONS OFIMATICAS 3.1. IMPORTACION E EXPORTACION DE DATOS
3.2. ENLACE DE DATOS
3.3. MACROS
3.4. ADO E DAO
3.5. SQL
4. PRACTICAS 4.1. DESEÑO DUN BD
4.2. TABOAS
4.3. CONSULTAS
4.4. FORMULARIOS
4.5. INFORMES
4.6. PROGRAMACION CON MACROS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A23 B2 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B14 B16 C2 C3 C6 C7 C8 C13 20 40 60
Proba obxectiva B2 B5 B9 B11 2 0 2
Sesión maxistral B7 B9 B10 B12 B14 B16 C2 C6 C7 C8 8 0 8
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Proporase ao alumnado o desenvolvemento dunha aplicación de banco de datos orientada á xestión no ámbito marítimo, na que se deberá ir incorporando os coñecementos adquiridos nas clases maxistrais.
Proba obxectiva No caso de que o alumno non opte á avaliación continua, examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva
Sesión maxistral A semana anterior á exposición dun tema o profesor colgará os contidos na plataforma virtual da universidade, proporcionándoselle ao alumnado ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Despois da exposición os conceptos básicos serán traballados individualmente en ordenador polo alumnado no aula contando coa asistencia do profesor.
Estas clases levaránse a cabo nun Aula de Informática.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
TRABALLOS TUTELADOS
A atención personalizada realizarase tanto no aula coma no despacho do profesor, tratando de aportar solucións aos problemas e dúbidas que vaian surxindo ao longo de desenrolo da aplicación de xestión

TUTORIAS
Realizaranse no despacho do profesor nos horarios de titorías establecido ao comezo de curso e posto en coñecemento do alumnado polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade

Ademáis o profesor resolverá as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A23 B2 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B14 B16 C2 C3 C6 C7 C8 C13 A nota final ven determinada pola aplicación de xestión desenvolvida polo alumnado ao longo do curso, na que se valorará especialmente a incorporación dos medios e solucións aprendidos ao longo do cuadrimestre. 100
 
Observacións avaliación

O alumnado ten dúas posibilidades de avaliación:

1. A avaliación continua. Mediante esta via o alumnado ten a posibilidade de superar a asignatura por curso mediante a presentación dunha aplicación de xestión baseada nun Banco de Datos. No caso de acadar máis de 50 puntos, non terá que facer a proba final da 1ª oportunidade. O 100% da nota virá de este traballo.

2. A avaliación mediante proba obxectiva final. Esta vía aplicarase cando o alumno non acade un minimo de 50 puntos ao longo do curso. Neste caso o alumnado examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva

Os criterios de avaliación contemprados no cadro A-II/2 do Código STCW e recollido no Sistema de Garantía de Calidade teránse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017)
 - Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: pode ser compensada co desenvolvemento a distancia (embarcado) da aplicación de xestión, realizando as titorías a través da plataforma virtual Moodle.
 - Cualificación: 
   1. Avaliación contínua: terá que presentar e defender a aplicación de xestión na data establecida, e o 100% da nota virá de este traballo. No caso de non poder defendela na data correspondente, permitiráselle defendela diante do profesor ao longo do segundo cuadrimestre, constituindo ésta a nota da 2ª oportunidade.
   2. Proba obxectiva final: terá dereito a esta vía examinándose do temario completo, e o 100%% da nota vira de esta proba obxectiva.

Fontes de información
Bibliografía básica Teaching Soft Group (2010). Access 2010. Curso práctico. Ra-Ma
Steven Roman (2002). Access Database, design & programming. O'Reilly
Bagui S, Earp R (2012). Database design using Entity-Relationship diagrams. CRC Press
Alexander M, Clark G (2007). Excel & Access integration. Wiley
Laugie, H (2011). VBA Access 2010: creación de aplicaciones profesionales. ENI
Amelot, M (2010). VBA Access 2010: programar en Access. ENI

Bibliografía complementaria Bovey, Wallentin, Bullen, Green (2005). Professional Excel Development. Addison-Wesley


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías