Identifying Data 2020/21
Subject (*) Management of the Maritime Business and Projects Code 631510208
Study programme
Mestrado Universitario en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Modifícanse tódalas metodoloxías para adaptalas o formato non presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión maxistral, Estudo de casos, Traballos tutelados e Solución de problemas: mantéñense tódalas metodoloxías ca particularidade de que as horas presenciais de todas elas se impartiran de xeito non presencial, preferiblemente de forma síncrona a través da plataforma Teams, no horario establecido polo centro.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams: No horario normal de titorías para atender o alumnado mediante o servicio de chat ou videoconferencia. En caso de verse necesario, estas titorías faranse en grupos reducidos.
Correo electrónico: O docente estará a disposición do alumnado a través do correo electrónico para resolver dúbidas e consultas sobre a materia.

4. Modificacións na avaliación
Manteranse as mesmas metodoloxías de avaliación, cos seus porcentaxes correspondentes.

*Observacións de avaliación:
En caso de non superar a materia por curso, o exame final, consistente na resolución dun problema sobre fletamentos con cálculo de amortizacións, gastos e beneficios, e un de planificación de proxectos e custos asociados, realizarase de xeito non presencial a través de Teams e Moodle, se a situación o requirise.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán modificacións. En todo caso, reforzarase o material accesible dende Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A22 Capacidade para o negocio marítimo a nivel de xestión.
B2 Capacidade para resolver problemas de forma efectiva.
B3 Capacidade para aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B6 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B7 Capacidade para uso das novas tecnoloxías TIC e de internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B8 Capacidade para comunicar por escrito e oralmente os coñecementos precedentes da linguaxe e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B11 Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación
B12 CB6 -Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 CB7-Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 CB9-Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 CB10-Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C3 Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Capacidade para desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Capacidade para entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C9 C9-Capacidade para posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C10 C10-Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C11 C11-Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Concienciar da importancia que as consideracións económicas teñen na xestión do buque e como as prácticas operacionales poden contribuír ao éxito económico dunha viaxe AJ22
BC2
BC3
BC5
BC6
BC7
BC8
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC2
CC3
CC4
CC5
CC7
CC9
CC10
CC11

Contents
Topic Sub-topic
1. A empresa Naviera Axentes que interveñen no negocio marítimo.
O Naviero
Organización e administración da empresa naviera
Características
Organización da empresa naviera
2. Os custos na empresa Concepto
Estrutura e clasificación
A conta de explotación
Custos de explotación do buque: custos financeiros, operativos e de viaxe
Métodos de determinación do rendemento.
5. Contratos de fletamentos Pólizas de fletamentos. Tipoloxía
Proformas de fletamentos
Termos de embarque
A plancha: concepto
Duración e cómputo
Documentos utilizados
3. A explotación do buque Arrendamento a casco espido (Bareboat charter)
Arrendamento buque armado (Charter by demise)
Fletamento por tempo (Time Charter)
Fletamento por viaxe (Voyage charter)
Fletamento en réxime de coñecemento de embarque.
Contrato de pasaxe
Contrato de remolque
Time Charter Trip
Fletamento por viaxes consecutivas
Tonnage Agreement (Contract of Affreightment)

4. O Flete O Flete: Concepto
Formación do Flete: Factores determinantes
Formalización do Flete
Tipos de Flete: Liñas Regulares, Tramp, Pasaxe, contedores, pasaxe.
Worldscale
6. Uso do método CPM-PERT en proxectos Método Pert: concepto, antecedentes e obxecto
Aplicación
O grafo
Principios de representación.
Conceptos operativos
Cualificación de tempos
Determinación do Camiño Crítico
Cálculo da duración mínima dun proxecto e custo total mínimo asociado
Cálculo do custo optimo dun proxecto
Estimación de custos
Etapas dun proxecto
Asignación e nivelación de recursos


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A22 B2 B3 B10 B14 C2 C3 C4 15 15 30
Case study B5 C10 C11 10 20 30
Supervised projects B6 B7 B8 B11 C7 C9 15 30 45
Problem solving B12 B13 B15 B16 C5 10 20 30
 
Personalized attention 15 0 15
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición en clase dos temas correspondentes ao contido da materia
Case study Analizar casos concretos cálculos de custos, planificación de viaxes e desenvolvemento de proxectos
Supervised projects Realizar o estudo dun proxecto hipotético: trazado do grafo e cálculo de duración e custo optimo.
Desenvolver o estudo dun hipotético contrato de fletamento e o seu rendemento económico.
Problem solving Realizar cálculos de amortizacións (financeiras e contables), consumos, gastos de viaxe e de explotación dunha compañía naviera.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Case study
Supervised projects
Description

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving B12 B13 B15 B16 C5 Todos os problemas resoltos polo alumno entregaranse nas datas asignadas para iso. 30
Case study B5 C10 C11 As conclusións derivadas dos casos de estudo serán presentas por escrito por parte dos alumnos nas datas asignadas. 20
Supervised projects B6 B7 B8 B11 C7 C9 Os traballos tutelados serán entregados polos alumnos antes da data sinalada ao efecto. 50
 
Assessment comments

A entrega e presentación de traballos, casos e problemas realizarase preferentemente utilizando a páxina da materia na plataforma Moodle. En caso de non alcanzar o aprobado durante o curso, poderase realizar un exame final consistente na resolución dun problema sobre fletamentos con cálculo de amortizacións, gastos e beneficios e un de planificación de proxectos e custos asociados.


Sources of information
Basic Hernández Orozco, carlos (1996). Anáqlisis administrativo. Técnicas y Métodos. San José, Costa Rica. U. Estatal a Distancia
Mc Conville, James (1999). Economics of Maritime Transport – Theory and Practice.. London U.K. Whiterby & Co. Ltd.
Ruiz Soroa, J.M. (1990). El buque, el naviero, personal auxiliar. Bilbao. IVAP
Hernández Isal, S. (1986). El flete en el transporte marítimo. Barcelona, J.M. Bosch Editor
Branch Alan E. (2001). Elements of shipping. Cheltenham. UK Nelson Thornes Ltd.
Ruiz Soroa, J.M. (1982). Fletamento de viajes consecutivos , por viaje redondo y " tonnage agrement". Vitoria. Gobierno Vasco
Bes, J. (1975). Fletamentos y términos de embarque. Madrid, Oficema
BIMCO-BALTIC and International Maritime Conference (2004). Forms of aproved documents. Copenhaguen. BIMCO
Vértice Publicaciones (2008). Gestión de Proyectos. Málaga. Vértice
Arroyo, I. (2001). La Hipoteca Naval. Barcelona, J.M. Bosch
Castañeda, J. (1982). Lecciones de teoría económica. Madrid. Aguilar
Blanco Álvarez, A. (1997). Los Transportes Maritimos de Linea Regular. Valencia. IPEC
Downard, John M. (1984). Managing ships. London. Fairplay
Ruiz Soroa, Zabaleta, González (1986). Manual de derecho del transporte marítimo. Bilbao. Escuela de Administración Marítima
Branch Alan E. (1998). Maritime Economics – Management and Marketing. . Cheltenham U.K. Stanley Thornes (Publishers) Ltd.
Stopford, Martin (2004). Meritime Economics. London, UK. Routledge
Todd, Paul (1986). Modern Bills of Lading. London. Collins
Fasbender, Karl and Wolfgang Wagner (1973). Shipping conferences, rate policy and developing countries. The argument of rate discrimination.,. Hamburg. Verlag Weltarchiv
Sloggett, J.E. (1984). Shipping Finance. London. Fairplay
Bolaño-Rivadeneira,Javier Pinacho (1978). Tráfico Marítimo. Fondo Editorial de Ingeniería Naval.
Laurence, C.A. (1984). Vessel operating economies. Londo, Fairplay

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.