Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Xestión de Inspeccións Náuticas Código 631510209
Titulación
Mestrado Universitario en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Prieto Cabo, Verónica
Correo electrónico
v.prietoc@udc.es
Profesorado
Cao Feijóo, Genaro
Prieto Cabo, Verónica
Correo electrónico
genaro.cao@udc.es
v.prietoc@udc.es
Web
Descrición xeral Capacidade para comprender o papel que xogan os distintos actores que interveñen nas
múltiples inspeccións que ten que pasar un buque e as esixencias que leva cada unha
delas ao obxecto de poder manter o buque de modo continuo co estándar requirido
para que cumpra coa normativa internacional e os regulamentos que resulten de aplicación.
Capacidade para planificar e levar a cabo inspecciones que velan polo cumprimento dos dos
Convenios e Códigos internacionais relacionados co ámbito marítimo; asi como dos
Regulamentos das Sociedades de Clasificación [Estado de bandeira do buque, Estado Reitor
do Porto, Sociedades de Clasificación, Vettings].

Competencias do título
Código Competencias do título
A13 Capacidade para a avaliación das avarías e defectos notificados, nos espazos de carga, as tapas de escotilla e os tanques de lastre, e adoptar as medidas oportunas.
A16 Capacidade para vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio mariño.
A21 Capacidade para identificar danos e defectos, elaborar informes e implantar medidas correctivas.
B2 Capacidade para resolver problemas de forma efectiva.
B4 Capacidade para comunicarse de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B5 Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B6 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B8 Capacidade para comunicar por escrito e oralmente os coñecementos precedentes da linguaxe e síntese.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B11 Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación
B14 CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 CB9-Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 CB10-Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Capacidade para expresarse correctamente tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C3 Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Capacidade para desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C6 Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para comprender o papel que xogan os distintos actores que interveñen nas múltiples inspeccións que ten que pasar un buque e as esixencias que conleva cada unha delas ao obxecto de poder manter o buque de modo continuo co estándar requirido para que cumpra coa normativa internacional e os regulamentos que resulten de aplicación. Capacidade para planificar e levar a cabo inspecciones que velan polo cumprimento dos dos Convenios e Códigos internacionais relacionados co ámbito marítimo; asi como dos Regulamentos das Sociedades de Clasificación [Estado de bandeira do buque, Estado Reitor do Porto, Sociedades de Clasificación, Vettings]. AP13
AP16
AP21
BM2
BM4
BM5
BM6
BM8
BM9
BM10
BM11
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
As Inspeccions do Estado de bandeira do buque: O UNCLOS como fundamento da súa competencia e obrigacións derivadas. O proceso de Inspección e aspectos que abarca. Os Certificados estatutarios: Convenios Internacionais básicos de aplicación e análise dos requisitos esenciais para lograr a obtención e renovación dos mesmos. A delegación da Inspección e a Certificación nas organizacións Recoñecidas por parte do Estado de Bandeira. A Organización da Inspección e o Recoñecemento de Buques pola Administración Marítima española: Análise da normativa vixente.
As Sociedades de Clasificación: O seu papel histórico, evolución e situación actual con especial referencia ao papel da IACS. A Clasificación: Ámbito de aplicación, asignación, mantemento, suspensión e retirada de clase. Tipos de inspeccións. Análise do proceso
para a obtención dos Certificados de Clase na fase de construción de buque, así como a súa renovación ao longo da vida do mesmo. O dobre papel das Sociedades de Clasificación (como Clase e como Organización Recoñecida por un Estado de Bandeira) e os problemas que expón. A cuestión da responsabilidade das Sociedades de Clasificación: novos tempos.
Normativa de aplicación na UE tras o accidente do ERIKA.
As Regions MoU e o Estado Rector do Porto: Xénese (UNCLOS como fundamento da súa competencia), análise desde a súa implantación e evolución cara a unha cobertura mundial.
Procedementos de inspección con especial referencia ao París MOU e consecuencias no transporte marítimo. Estudo pormenorizado das listas de comprobación a cumprimentar
para tratar de evitar deficiencias e/ou detencións nas Inspeccións. Recursos ante detencións do buque por un Estado Reitor do Porto.
O proceso de Vetting de un buque: Introdución. Xénese, evolución e situación actual. As
Inspeccións como parte relevante do proceso: contido das mesmas e análises das listas de comprobación establecidas nos requirimentos de varias Compañías Vetting de prestixio.
Ámbito de aplicación: A OCIMF e a base de datos SIRE; o CDI e a base de datos SIRE. O papel de INTERTANKO e BIMCO. Outros criterios adicionais selección: O Estado Reitor
do Porto, os Estados de Bandeira, as Sociedades de Clasificación e a base de datos Equasis.
O programa voluntario TMSA como marco para a autovaloración do sistema de xestión da seguridade do operador do buque. Análise xeral de cláusulas sobre vetting nos contratos de fletamento.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A13 A16 A21 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 4 6 10
Presentación oral A13 A16 A21 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 2 3 5
Proba mixta A13 A16 A21 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 4 0 4
Sesión maxistral A13 A16 A21 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 48 73 121
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados SOBRE OS TEMAS RELACIONADOS COA MATERIA ELEGIDOS POLO PROFESOR
Presentación oral SOBRE OS TRABALLOS TUTELADOS
Proba mixta PROBA QUE INTEGRA AS PROBAS DE PROBA DE TIPO DE PREGUNTAS E PREGUNTAS TIPO DE PROBAS OBXECTIVAS.
EN CANTO ÁS PREGUNTAS DE PROBA, RECOLLE PREGUNTAS DE DESENVOLVEMENTO ABERTO. ADEMAIS, ASÍ COMO PREGUNTAS OBXECTIVAS, PODE COMBINAR VARIAS RESPOSTAS, ORDENAR, RESPOSTAS BREVES, DISCRIMINACIÓN E / OU PREGUNTAS DE ASOCIACIÓN.
Sesión maxistral CLASES TEÓRICAS

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Presentación oral
Descrición
-Presencial: directamente na aula e naquelas horas nas que o profesor establecese horas de tutorias.

- En liña: por correo electrónico, a través do correo electronico, Campus virtual ou medios similares
(TEAMS) será respondida dita petición canto antes.

- No caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, deberán acordarse co docente unha serie de titorías obrigatorias (polo menos unha por cada tema), presenciais ou non presenciais, o longo do curso para acreditar o seguimento da materia.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A13 A16 A21 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 Para a presentación de exames parciais, a presión do 80% do curso é necesaria. Se a avaliación continua non se supera ou non asistiu a clase que o 80%, os alumnos poderán presentarse aos exames finais da materia 50
Sesión maxistral A13 A16 A21 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 Se valorará la asistencia a clase con un mínimo de participación del 80% del curso. 10
Traballos tutelados A13 A16 A21 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 Os traballos tutelados deberán enviarse a través do campus virtual dentro dos prazos establecidos para elo. 30
Presentación oral A13 A16 A21 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 Os traballos tutelados deberán presentarse oralmente ante o profesorado, defendendo o seu contido. 10
 
Observacións avaliación

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/2 do
Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta
á hora de deseñar e realizar a avaliación. Para facer a media da materia é
necesario ter en cada metodoloxía un mínimo de 4 sobre 10.

A entrega e presentación de traballos, casos e problemas
realizarase preferentemente empregando a facultade virtual, nas datas que se establezan. En caso de non alcanzar o aprobado durante o curso,
poderase realizar un exame final que terá un valor na avaliación do 100%.

A oportunidade de xuño e xullo serán de manera presencial.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial
e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA
QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC
(Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se
as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e
cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen
menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado
diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de
titorias. Neses casos, a procentaxe de presencialidade repartirase entre o
resto de metodoloxias.



A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na
convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en
todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.




Fontes de información
Bibliografía básica INTERTANKO (2011). A guide to the vetting process . London
Broad, P. F. J. (Peter F. J.) (2009). Marine classification society surveying . London : Witherby Seamanship International
IMO (2012). Procedures for port state control 2011. London
Thompson, C. B. (2006). Surveying marine damage : a handbook for marine surveyor and loss adjusters and a guide for underwriters, shipowners, lawyers particulary for insurance claims . London : Witherby
Knowles, Tim (2009). Tanker vetting : understanding the issues involved. Edimburgh: Witherby Seamanship International

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías