Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Traballo Fin de máster Código 631510210
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e da Terra
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Campa Portela, Rosa Mary de la
Freire Piñeiro, Ramon
Lama Carballo, Francisco Javier
Louro Rodríguez, Julio
Louzan Lago, Felipe
Salgado Don, Alsira
Correo electrónico
rosa.mary.campa@udc.es
ramon.freire@udc.es
javier.lama@udc.es
julio.louro@udc.es
felipe.louzan@udc.es
alsira.salgado@udc.es
Web
Descrición xeral El Trabajo Fin de Máster (en adelante TFM) es una de las actividades de
aprendizaje más importantes del programa. Por una parte, el alumno tiene la
oportunidad de profundizar en el estudio de un tema de su interés. Por otra, le permite
desarrollar competencias y habilidades fundamentales, tales como la capacidad de
planificar un proceso, resolver problemas, analizar e interpretar resultados, o defender
propuestas mediante una comunicación eficiente, entre otras.
El TFM consiste en la planificación, realización, presentación y defensa de un
proyecto o trabajo de investigación sobre un área específica de la titulación. Su
finalidad es propiciar la aplicación de las habilidades y los conocimientos adquiridos en
el resto de las materias del Máster, así como facilitar el desarrollo de competencias
relevantes.
El TFM puede ser un proyecto de investigación teórica o aplicada. Ha de tener,
por tanto, la estructura de un trabajo científico y versar sobre cualquiera de las materias
estudiadas en el Máster.
El TFM se realiza bajo la dirección de un tutor, cuya función es orientar y
ayudar al alumno en cada una de las fases de su realización.

Competencias do título
Código Competencias do título
B1 Capacidade para aprender a aprender.
B2 Capacidade para resolver problemas de forma efectiva.
B3 Capacidade para aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Capacidade para comunicarse de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B5 Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B6 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B7 Capacidade para uso das novas tecnoloxías TIC e de internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B8 Capacidade para comunicar por escrito e oralmente os coñecementos precedentes da linguaxe e síntese.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B11 Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación
B12 CB6 -Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 CB7-Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 CB9-Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 CB10-Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Capacidade para expresarse correctamente tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C3 Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Capacidade para desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Capacidade para entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C9 C9-Capacidade para posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C10 C10-Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C11 C11-Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C12 C12-Capacidade para comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C13 C13-Capacidade para desenvolver as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
CM10
CM11
CM12
CM13

Contidos
Temas Subtemas
El TFM puede realizarse sobre:
a) Uno de los temas propuestos por la Comisión Académica del Máster, que abarcará contenidos de cualquiera de las disciplinas correspondientes a las materias impartidas en el máster.
b) Un tema propuesto por el alumno, previa autorización de la Comisión
Serán los correspondientes a cualquiera de las materias impartidas en el máster.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 15 15 30
Traballos tutelados 53 0 53
Lecturas 2 20 22
Proba oral 5 10 15
Análise de fontes documentais 10 10 20
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Estudio crítico y en profundidad de un tema de interés científico y social del
ámbito de las materias del máster.
Traballos tutelados Identificación de las fuentes y recursos de información relevantes para el tema
seleccionado.
Desarrollo de la metodología y recogida de datos
Análisis e interpretación de información y resultados.
Elaboración de conclusiones.
Organización y presentación del trabajo acorde con la estructura de un trabajo
científico.
Lecturas Identificación, lectura y comprensión de las fuentes y recursos de información relevantes para el tema seleccionado.
Proba oral Exposición y presentación pública del trabajo mediante una comunicación
efectiva.
Análise de fontes documentais Acceso a la información y a los datos de interés mediante la realización de
estrategias de búsqueda adecuadas.
Selección y comprensión de la bibliografía pertinente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba oral
Análise de fontes documentais
Estudo de casos
Traballos tutelados
Lecturas
Descrición
El profesor tutor del TFM prestará atención personalizada con una dedicación ponderada en las todas metodologías que serán objeto de evaluación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba oral Competencias a evaluar: B8, B15, C1, C2 50
Análise de fontes documentais Competencias a evaluar: B16, C7, C8 5
Estudo de casos Competencias a evaluar: A1-A23, B1-B16, C1-C8 15
Traballos tutelados Competencias a evaluar: B3, B12, B14 25
Lecturas Competencias a evaluar: B7, B14, B16 5
 
Observacións avaliación

Defensa del Trabajo Fin de Máster 

El alumno ha de realizar una defensa pública de su trabajo ante un tribunal,

durante un tiempo aproximado de 15 minutos. La presentación constituye uno de los criterios de evaluación, por lo que se podrán utilizar todos los recursos de apoyo que se consideren necesarios. Una vez concluida la exposición, se abrirá un turno de intervenciones para los miembros del tribunal. El alumno habrá de contestar a las preguntas y aclaraciones planteadas en el tiempo que considere necesario.  

Los estudiantes dispondrán de dos convocatorias para la defensa pública del TFM: una ordinaria,  y otra extraordinaria, segun el calendario oficial que se publicará en el momento pertinente. Para la evaluación de los TFM se constituirá un tribunal. La secretaria hará público el lugar, el día y la hora para la defensa,  y  el calendario completo de defensas. 

Enlaces a la normativa:

https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/titulos/normativa_grao_mestrado.pdf

http://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/matricula_defensa_fin_grao.pdf


Fontes de información
Bibliografía básica

Cada tutor proporcionará al alumno una bibliografía básica con la que orientar su trabajo. El alumno ampliará personalmente sus fuentes de información utilizando los recursos disponibles en la biblioteca del centro y en internet.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías