Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Particularidades do Dereito Marítimo Código 631510211
Titulación
Mestrado Universitario en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Coordinación
Rodriguez Docampo, Maria Jose
Correo electrónico
maria.jose.rodriguez.docampo@udc.es
Profesorado
Rodriguez Docampo, Maria Jose
Correo electrónico
maria.jose.rodriguez.docampo@udc.es
Web
Descrición xeral Este curso se hará especial hincapié en el Proyecto de Ley de Navegación Marítima, que se espera se convierta en Ley antes del comienzo de curso. Se tendrá en cuenta los importantes cambios que dicha ley realiza sobre los sujetos de la navegación, armador, naviero y especialmente sobre la figura del Capitán, a tendiendo a sus funciones profesionales y responsabilidades . Así mismo todos los temas del programa se realizará conforme la nueva Ley de Navegación Marítima, analizando las consecuencias practicas que se van a generar en el traficó marítimo

Competencias do título
Código Competencias do título
A16 Capacidade para vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio mariño.
A21 Capacidade para identificar danos e defectos, elaborar informes e implantar medidas correctivas.
A22 Capacidade para o negocio marítimo a nivel de xestión.
B1 Capacidade para aprender a aprender.
B3 Capacidade para aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Capacidade para comunicarse de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B5 Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B13 CB7-Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 CB9-Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 CB10-Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Capacidade para expresarse correctamente tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C4 Capacidade para desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Capacidade para entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C11 C11-Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C12 C12-Capacidade para comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C13 C13-Capacidade para desenvolver as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A22 Capacidade para o negocio marítimo a nivel de xestión. B9 Capacidade de análise e síntese. B3 Capacidade para aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida AP16
AP21
AP22
BM1
BM3
BM4
BM5
BM9
BM10
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM4
CM5
CM7
CM11
CM12
CM13

Contidos
Temas Subtemas
CONTRATACION MARÍTIMA Aplicación practica del conocimiento de embarque en el transporte marítimo de mercancías.

Compraventas marítimas: Generalidades. Origen y modalidades de las compraventas marítimas..
Regulación de las compraventas marítimas
contratos de compraventa Internacional de Mercancías

Incoterms 1990: Compraventas: FAS, FOB, CFR, CIF DES, DEQ Términos comerciales apropiados. Usos y costumbres y derecho aplicable.
EL CONTRATO DE EMBARQUE La normativa internacional en el campo del personal marítimo y su concordancia con la seguridad marítima y la prevención de la contaminación del medio marino

Los contratos de embarque y su armonización con el Código STCW/95 . y la legislación comunitaria
ACCIDENTES DE LA NAVEGACION La avería gruesa: Normativa reguladora. Requisitos.
Abordaje, Salvamento
De los bienes Naufragados o hundidos
De la responsabilidad civil por contaminación

Infracciones, sanciones y otras medidas prevista en al LPMM
Especialidades sobre EXPEDIENTES DE DERECHO MARITIMO: Protesta de mar , liquidación de la avería gruesa.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A16 A21 A22 B1 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C5 C7 C11 C12 C13 18 9 27
Proba obxectiva A16 A22 B1 B3 B4 1 0.5 1.5
Obradoiro A16 A22 B1 B3 B9 B10 B13 B15 B16 18 27 45
 
Atención personalizada 1.5 0 1.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral La profesora expondrá en clase los temas que serán objeto de los casos practicos.
Proba obxectiva Para los alumnos que no realicen la evaluación continua.
Examen final teorico-practico de los temas del program y un caso similar a los realizados durante el curso.
Obradoiro Elaboración y entrega por escrito de casos practicos en el plazo marcado por la profesora.
Se expondrán y se debatira en clase los casos, con apoyo de la profesora

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Proba obxectiva
Descrición
La profesora estara a disposición de los alumnos para cualquier duda o aclaración de los temas que se expliquen en clase y de los casos practicos objeto de resolución

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A16 A22 B1 B3 B9 B10 B13 B15 B16 Elaboración y entrega en los plazos previstos de los casos practicos, con exposíción oral y debate en clase.
Apoyo de la profesora
50
Sesión maxistral A16 A21 A22 B1 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C5 C7 C11 C12 C13 Explicación oral de la materia en relación con los casos prácticos que realizaran los alumnos. 30
Proba obxectiva A16 A22 B1 B3 B4
Examen final teorico practico para los alumnos que no hayan asistido a clase en un 90%,
20
 
Observacións avaliación
Los criterios de evaluación contemplados en el cuadro A-II/2 del Código STCW, y recogido en el Sistema de Garantía de Calidad, se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.

Fontes de información
Bibliografía básica
.- Juan Luis Pulido Begines, Curso de Derecho de la Navegación Marítima. E. Tecnos,Madrid 2015 .- Gabaldon Garcia J.L y Ruiz Soroa JM, Manual de Derecho de la Navegación Marítima.E. Marcial Pons 2006 .- Menéndez A y Rojo A., Lecciones de Derecho Mercantil Vol. II, E.Civitas, Navarra 2015
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías