Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Particularidades do Dereito Marítimo Código 631510211
Titulación
Mestrado Universitario en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Coordinación
Rodriguez Docampo, Maria Jose
Correo electrónico
maria.jose.rodriguez.docampo@udc.es
Profesorado
Rodriguez Docampo, Maria Jose
Correo electrónico
maria.jose.rodriguez.docampo@udc.es
Web
Descrición xeral Profundar no manexo da normativa e xurisprudencia marítima nacional e internacional , a fin de realizar unha análise xurídica-práctico para resolver os conflitos que se presenten en relación cos temas impartidos , coa finalidade acrecentar a eficacia na xestión do buque e administración das empresas marítimas, así como, mellorar a seguridade e protección de medio mariño no ámbito do transporte marítimo

Competencias do título
Código Competencias do título
A16 Capacidade para vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio mariño.
A21 Capacidade para identificar danos e defectos, elaborar informes e implantar medidas correctivas.
A22 Capacidade para o negocio marítimo a nivel de xestión.
B1 Capacidade para aprender a aprender.
B3 Capacidade para aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Capacidade para comunicarse de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B5 Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B13 CB7-Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 CB9-Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 CB10-Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Capacidade para expresarse correctamente tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C4 Capacidade para desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Capacidade para entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C11 C11-Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C12 C12-Capacidade para comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C13 C13-Capacidade para desenvolver as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A22 Capacidade para o negocio marítimo a nivel de xestión. B9 Capacidade de análise e síntese. B3 Capacidade para aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida AP16
AP21
AP22
BM1
BM3
BM4
BM5
BM9
BM10
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM4
CM5
CM7
CM11
CM12
CM13

Contidos
Temas Subtemas
CONTRATACION MARÍTIMA Aplicación práctica do coñecemento de embarque no transporte marítimo de mercadorías.

Vendas marítimas: Xeneralidades. Orixe e modalidades de venda marítima.
Regulación das vendas marítimas
Contratos internacionais de venda de mercadorías

Incoterms 1990: Vendas: FAS, FOB, CFR, CIF DES, DEQ Condicións comerciais adecuadas. Usos e costumes e lexislación aplicable.
O CONTRATO DE EMBARQUE Normativa internacional en materia de persoal marítimo e a súa concordancia coa seguridade marítima e a prevención da contaminación do medio mariño

Os contratos de transporte marítimo e a súa harmonización co Código STCW/95 e coa legislación comunitaria.
ACCIDENTES DA NAVEGACION Análise xurídico-práctica de:
.-accidentes de navegación.
.-accidente operativo a bordo do buque.
.- Control, notificación e intervención en casos de accidentes no mar de buques perigosos
INSPECCIÓN DE BUQUES NO PORTO Análise xurídico-práctica da normativa española e europea que regula a inspección de buques estranxeiros nos portos españois.
ESPECIALIDADES SOBRE EXPEDIENTES DE DEREITO MARITIMO EXPEDIENTES DE DEREITO MARÍTIMO regulados na Lei de Navegación Marítima.
Procedemento sancionador previsto na Lei de Portos e da Mariña Mercante.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A16 A21 A22 B1 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C5 C7 C11 C12 C13 18 9 27
Proba obxectiva A16 A22 B1 B3 B4 1 0.5 1.5
Obradoiro A16 A22 B1 B3 B9 B10 B13 B15 B16 18 27 45
 
Atención personalizada 1.5 0 1.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral A profesora expón un tema e a introdución dunhas preguntas dirixidas ao alumnado co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Ademais do tempo de exposición oral por parte da profesora, esta actividade formativa require que o alumnado dedique un tempo para preparar e revisar o material da clase por si mesmo.
Proba obxectiva Para o alumnado que NON ASISTIRÁ Á CLASE nun 80%, terá que:
Elaborar un traballo encomendado polo profesor que terá que presentar e defender oralmente. E realizar os casos prácticos referenciados en Moodle que se desenvolveron durante o curso.
Tanto para o traballo como para os casos valorarase a profundidade do contido, a linguaxe adecuada ao contexto xurídico, o uso de fontes documentais complementarias e actuais, así como a presentación e claridade da exposición.
Obradoiro Encárgase ao alumnado de realizar traballos e resolver casos prácticos. Esta actividade, tal e como se indica, pode realizarse individualmente ou en grupos de traballo. Así mesmo, require a exposición oral dos traballos e casos prácticos seguida dun debate na aula. Todo isto co apoio e supervisión do profesor. Valorarase a profundidade dos contidos, a linguaxe adecuada ao contexto xurídico, o uso de fontes documentais complementarias e actuais, así como a presentación e claridade na exposición.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Proba obxectiva
Descrición
A profesora estará a disposición do alumnado para calquera dúbida ou aclaración dos temas que se expliquen en clase e dos casos prácticos obxecto de resolución

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A16 A22 B1 B3 B9 B10 B13 B15 B16 O alumnado que asista a clase cunha regularidade superior ao 80%, a súa cualificación farase mediante a AVALIACIÓN CONTINUA da seguinte forma:
Valorarase a asistencia e participación do alumnado na aula, así como a realización e exposición de casos prácticos e traballos con exposición e debate na clase. Terase en conta a profundidade do contido, a linguaxe adecuada ao contexto xurídico, o uso de fontes documentais complementarias e actuais, así como a presentación e claridade na exposición.
50
Proba obxectiva A16 A22 B1 B3 B4 Para os alumnos que NON asistisen a clases regularmente na aula nun 80%, terán que:
Elaborar un proxecto encomendado polo profesor. E tamén realizar os casos prácticos referenciados en Moodle que se desenvolveron durante o curso.
Tanto para o traballo como para os casos terase en conta a profundidade do contido, a linguaxe adecuada ao contexto xurídico, o uso de fontes documentais complementarias e actuais, así como a presentación e claridade da exposición.
50
 
Observacións avaliación

Á hora de deseñar e realizar a avaliación teranse en conta os criterios de avaliación contemplados na táboa A-II/2 do Código STCW, e incluídos no Sistema de Garantía de Calidade.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia, segundo o establecido pola NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO
NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (05/04/2017) poderá realizarse ás probas parciais, se é o caso, sen necesidade de asistir ou O 80 % das clases presenciais, sempre que o profesorado estea debidamente informado ao comezo do curso. Sen prexuízo do anterior, o profesorado poderá asignarlle a estes alumnos diferentes traballos/problemas ao longo do curso para ser expostos nas horas de titoría. .

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na forma da convocatoria correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica

.- Juan Luis Pulido Begines, Curso de Derecho de la Navegación Marítima. E. Tecnos, Madrid 2015 

.- Menéndez A y Rojo A., Lecciones de Derecho Mercantil Vol. II, E. Civitas, Navarra 2015 

.-Arroyo Martínez Ignacio, Curso de Derecho Marítimo,3ªed.Aranzadi, Pamplona 2015

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías