Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Resistencia ao Avance e Propulsión Código 631510216
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e da Terra
Coordinación
Troya Calatayud, Jose Joaquin de
Correo electrónico
joaquin.troya@udc.es
Profesorado
Troya Calatayud, Jose Joaquin de
Correo electrónico
joaquin.troya@udc.es
Web
Descrición xeral A Resistencia ao Avance e Propulsión é a parte da Teoría do Buque onde se explican os fenómenos hidrodinámicos que frean o avance do buque, como se optimizan as formas da carena, as diferentes teorías que explican esa resistencia e o funcionamento hidrodinámico da hélice e a súa selección.

Competencias do título
Código Competencias do título
A16 Capacidade para vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio mariño.
B2 Capacidade para resolver problemas de forma efectiva.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B11 Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación
B12 CB6 -Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 CB7-Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 CB9-Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C3 Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C9 C9-Capacidade para posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C10 C10-Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C11 C11-Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar as compoñentes da Resistencia ao Avance e distinguilas con precisión AP16
BM2
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
CM2
CM3
CM6
CM7
CM8
CM9
CM10
CM11
Coñecer con suficiente amplitude as características das resistencias viscosa, de formas, de resistencia por formación de ondas e aerodinámica AP16
BM2
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
CM2
CM3
CM6
CM7
CM8
CM9
CM10
CM11
Poder identificar a influencia na Resistencia de todas as características xeométricas da carena do buque e saber estimar mediante cálculos a potencia requirida para o seu movemento AP16
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
CM2
CM3
CM6
CM7
CM8
CM9
CM10
CM11
Coñecer a xeometría da hélice e o seu comportamento hidrodinámico, tanto en fluxo uniforme como detrás da carena AP16
BM2
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
CM2
CM3
CM6
CM7
CM8
CM9
CM10
CM11
Coñecer os fenómenos de cavitación das hélices AP16
BM2
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
CM2
CM3
CM6
CM7
CM8
CM9
CM10
CM11

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I.-RESISTENCIA TEMA 1.- RESISTENCIA AO AVANCE DO BUQUE
TEMA 2.- TEORÍA DE W. FROUDE
TEMA 3.- RESISTENCIA VISCOSA
TEMA 4.- RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS
TEMA 5.- OUTRAS COMPOÑENTES DA RESISTENCIA
TEMA 6.- A EXPERIMENTACIÓN CON MODELOS DE BUQUES
TEMA 7.- MÉTODOS DE CORRELACIÓN MODELO-BUQUE
TEMA 8.- ESTIMACIÓN DA RESISTENCIA AO AVANCE E AVALIACIÓN DA INFLUENCIA DOS PARÁMETROS QUE A AFECTAN
PARTE II.- PROPULSIÓN
TEMA 1.- SISTEMAS DE PROPULSIÓN DE BUQUES
TEMA 2.- XEOMETRÍA DA HÉLICE PROPULSORA
TEMA 3.- TEORÍAS SOBRE O FUNCIONAMENTO DA HÉLICE PROPULSORA
TEMA 4.- INTERACCIÓN HÉLICE-CARENA
TEMA 5.- MODOS DE OPERACIÓN DEL CONXUNTO HÉLICE-CARENA. AUTOPROPULSIÓN
TEMA 6.- CAVITACIÓN
TEMA 7.- RESISTENCIA MECÁNICA DAS PAS DA HÉLICE
TEMA 8.- OUTROS TIPOS DE PROPULSORES

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva B2 B9 B11 B14 B15 2 0 2
Solución de problemas B2 B9 B10 B11 B13 C3 C11 6 0 6
Saídas de campo B11 B13 B14 C8 C9 6 0 6
Estudo de casos B2 B9 B10 B11 B13 B14 B15 C2 C6 C10 C11 3 0 3
Sesión maxistral A16 B10 B11 B12 B13 C7 C10 36 18 54
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva A proba obxectiva consiste en dúas probas escritas. Unha corresponde a Resistencia ao avance e outra a Propulsión. Competencia A15
Solución de problemas Problemas de estimación resistencia ao avance, estimación de potencia e selección de hélices. Competencia A10
Saídas de campo Visitas a estaleiros, preferentemente da ría de Ferrol.
Visitas a centros de investigación hidrodinámica.
Competencia a15
Estudo de casos Estudo de casos prácticos e análises de ensaios de canle
Competencia A10
Sesión maxistral Clases maxistrais na aula apoiadas con medios audiovisuais e informáticos
Competencia A1

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Estudo de casos
Descrición
Deberase consultar co profesor a orientación, formulación e desenvolvemento do mesmo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B2 B9 B11 B14 B15 Para superar a proba obxectiva deberase obter un mínimo de 4 puntos nalgunha das dúas probas para facer media aritmética 80
Solución de problemas B2 B9 B10 B11 B13 C3 C11 Deberanse resolver e entregar diversos problemas propostos en clase 15
Estudo de casos B2 B9 B10 B11 B13 B14 B15 C2 C6 C10 C11 Proporanse algúns casos para que o alumno planifique o estudo completo da predición de potencia e selección de hélice 5
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica De Juan García-Aguado, José Mª (1993). Principios de Teoría del Buque. Universidad de A Coruña. Servicio de Publicaciones
SNAME (1988). Principles of Naval Architecture-Vol III Resistance, Propulsion and vibration. Edward V. Lewis
Baquero Antonio (2011). Propulsión del buque. Escuela Técnica Superior de ingenieros Navales
Martinez de la Calle, Julián (1997). Propulsores Marinos. Universidad de Oviedo. Servicio de Publicaciones
Baquero Antonio (2011). Resistencia al avance del buque. Escuela Técnica Superior de ingenieros Navales
Alaez Zacurca, José Antonio (1972). Resistencia viscosa de buques. Canal de Experiencias Hidrodinámicas de El Pardo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías