Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Construcción Naval Código 631G01105
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e da Terra
Coordinación
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Profesorado
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Web
Descrición xeral Que os alumnos coñezcan a nomenclatura e tecnicismos empleados no sector do transporte marítimo: distintos elementos estructurais do casco, a sua importancia e misión dentro do conxunto, o mesmo cas distintas solucions constructivas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións.
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
B1 Aprender a aprender.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Que o alumno teña o coñecemento da lingua usada nos barcos A3
A10
B1
B4
B5
B6
B7
B15
Que o alumno coñezca os servicios xerales así como os plans dos ditos A3
B6
C10
Formación en canto os distintos sistemas constructivos empleados na fabricación dos barcos B15

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 0. DEFINICION. TIPOS DE FLOTAS Definición de construccción naval. Concepto de buque. Tipos de flotas: mercante, militar y de recreo. Buqes de servicios especiales y del servicio de puerto.
TEMA 1. NOMENCLATURA Casco- proa-popa-estribor-babor-amuras-aletas-finos de proa y de popa-eslora-manga-puntal-quilla-roda-codaste-pantoque -bpvedilla-cuadernos-baos-mamparos-piques-castillo-ciudadela-alcázar-puente-toldilla-cubierta-borda-regala-candaleros-pasamanos-forros-desplazamiento-arqueo-tonelaje- peso muerto-calado-francobordo- líneas de carga- doble fondo- bodegas- tanque- trancanil- bitas- gatera- cornamuzas.
TEMA 2. DESCRIPCION DEL BUQUE Vagras- varengas- plancha de margen- curvatón del pantoque- astilla muerta- bulárcama- palmejares- forro exterior- tracas- quilla de balance- barraganetes- portillo- ventanas- portas- escobenes- puerta estanca- forro interior- puerta de registro- cofferdams- arrufo- brusca- estanqueidad- buzardas- orificios en cubierta- entrepuentes- escalas- superestructuras - caseta- tambucho- guardacalor- lumbrtera- guardaguas- imbornales- escotilla- sentinas- tuberías del tanque- prueba de tanques- polines- pañoles- caja de cadenas- cámara de máquinas- túnel- línea de ejes- arbotantes- bocina- chumaceras.
TEMA 3. ELEMENTOS QUE INTERVIENEN EN LAS OPERACIONES DE A BORDO Aparato de gobierno: timón, szervomotor y telemotor- axiometro- autotimonel- equipo auxiliar de gobierno- molinete- cabrestante- chigre- maquinilla de tracción constante- palos- puntales- grúas- aros salvavidas- chalecos- balsas- botes- pescantes- calzos- cuñas- telégrafos-teléfonos- tubos acústicos- altavoces- megáfonos- radiotélefonos- equipos de alarma en el puente: incendio, puertas estancas, luces cde navegación, aguas oleosas.
TEMA 4. MATERIALES Y TECNICAS DE CONSTRUCCION Aceros: su clasificación y aplicaciones a bordo. Planchas y perfiles de acero laminado- piezas de acero moldeado y forjado. El aluminio: sus aleaciones empleadas a bordo. Otros metales: cobre, cinc, estaño, latón y bronce. La madera: su conservación y sus aplicaciones en el uso de a bordo: materiales aislantes al frio, ruido y al calor. Los materiales plasticos: Los cementos. La pintura. Sistemas constructivos: longitudinal, transversal y mixto. La construcción naval integral.
TEMA 5. ESFUERZOS Y PRINCIPALES SERVICIOS DE A BORDO Esfuerzos longitudinales y transversales. Esfuerzo local. El exceso de fatiga. Las vibraciones. SErvicio de lastre y deslastre. Achique y reachique. Contraincendios. Sanitario. Agua dulce. Ventilación, calefacción y refrigeración. Servicio eléctrico y radiocomunicaciones. Esquemas de los servicios descriptos e interpretación de los mismos.
TEMA 6. CONSERVACION. REPARACION. MANTENIMIENTO Oxidación- incrustaciones- acción galvánica- zonas sometidas a mayor corrosión- protección catódica- conservación de la cubierta, bodega, sentinas y tanques- reparación provesional o temporal- taponamiento de las vías de agua- inspecciones periódicas del casco en seco y a flote.
TEMA 7. PROPULSORES. BUQUES ESPECIALIZADOS. SOCIEDADES DE CLASIFICACION Tipos de propulsores usados a bordo. La hélice. Teorías que explican la acción de la hélice como propulsor. La construcción y los materiales empleados en las hélices. La hélice de paso controlable. La tobera KORT. El propulsor: "Voith Schneider". La propulsión por chorro. Hélices con placas en los extremos de lasd palas (TVF y CLT). Buques: Ro-Ro de pasaje y buques de pasaje distinto a buques Ro-Ro. Buques tanques: petroleros, gaseros y quimiqueros. Generalidades sobre disposiciones legales y reglamentos que afectan a la construcción naval. Disposiciones del Convenio Internacional SOLAS relacionadas con la construcción. Sociedades de Clasificación: fines, descripción general de sus reglamentos; las más importantes. El Reglamento español vigente en cuanto al reconocimiento de buques y a la construcción del mismo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 B6 28 0 28
Obradoiro A10 9 36 45
Mesa redonda B1 9 36 45
Aprendizaxe colaborativa B4 B5 B15 18 9 27
Proba obxectiva B7 C10 1 0 1
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases en pizarra apoíadas con presentacions PP
Obradoiro Realizacion de traballos en grupos, para completar o temario fixado
Mesa redonda Traballo expositivo referente a tarefas planificadas na clase
Aprendizaxe colaborativa Busqueda de información nova, sobre determinadas materias que integran o programa
Proba obxectiva Evaluación dos coñecementos adquiridos no curso

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Mesa redonda
Obradoiro
Proba obxectiva
Descrición
O Docente atopase no seó despacho durante as horas fixadas nas Titorias para calqueira dubida que poida presentarselle o alumno, o mesmo que pode acudir a él en calqueira momento que este no Centro.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Mesa redonda B1 Exposición do alumnado referente os traballos feitos nos obradoiros 15
Obradoiro A10 Realización dos traballos recomendados por o docente facendos agrupados 35
Proba obxectiva B7 C10 Evaluación personalizada e independente 50
 
Observacións avaliación
O criterio de calificación para os alumns que sigan o curso presencial se valora por actitude desenvolvida por o mesmo na materie o mesmo ca implicación deste durante o curso académico.

Mentrás que para aqueles que non sigan o curso deberán superar un proba de retención de coñecementos o mesmo que a realización dos traballos que durante o curso, o resto dos compañeiros realiza nas clases.

Fontes de información
Bibliografía básica Ed. GARRIGA (1988). Enciclopedia General del Mar. Barcelona
Alegre Hermida, N (1996). Fundamentos de construcción naval. Apuntes. A Coruña
Taylor, D.A. (1998). Merchant ship construction. 4ª ed.
Eyres, D.J. (2007). Ship construction. 6ª Ed.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Teoría do Buque I/631G01208

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías