Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Construcción Naval Código 631G01105
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Pacheco Martínez, Eliseo Antonio
Correo electrónico
eliseo.pacheco@udc.es
Profesorado
Pacheco Martínez, Eliseo Antonio
Troya Calatayud, Jose Joaquin de
Correo electrónico
eliseo.pacheco@udc.es
joaquin.troya@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal da materia é que os alumnos coñezcan a nomenclatura dos elementos estructurais do casco e a sua importancia e misión dentro do conxunto.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se farán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Actividades iniciais
Sesión maxistral
Obradoiro
Traballos tutelados
Proba obxectiva
*Metodoloxías docentes que se modifican
Non se farán cambios.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams.
A titoría sincrónica está aberta en calquera momento, co límite da dispoñibilidade do profesor. Intentarase coordinar co alumno o tempo da titoría.
Email.
O profesor comprométese a responder o antes posible a todas as preguntas enviadas de xeito asíncrono.

4. Modificacións na avaliación
Non se farán cambios.
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se farán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións.
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A24 Manter a navegabilidade do buque.
B1 Aprender a aprender.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento xeral dos principais elementos estruturais do buque. A3
A10
A24
B1
B4
B5
B6
B7
B15
C10
Coñecemento da correcta nomenclatura das distintas partes do barco. A3
A10
A24
B1
B4
B5
B6
B7
B15
C10

Contidos
Temas Subtemas
1. Definición. Tipos de flota.

Definición de construción naval.
Concepto de buque.
Tipos de flota: mercante, militar e recreativo. Buques de servizo especial e portuario.
2. Nomenclatura.

Partes do barco.
Elementos do barco
Dimensións do barco.
3. Elementos estruturais do buque.

Elementos estruturais do fondo.
Elementos estruturais dos manteis e puntas.
Elementos estruturais do lateral.
Elementos estruturais da cuberta.
Elementos estruturais do corpo de proa e do corpo de popa.
Superestructuras.
4. Materiais e técnicas de construción.

Aceiros: a súa clasificación e aplicacións a bordo. Placas e perfís de aceiro laminado. Pezas de aceiro moldeadas e forxadas.
Soldaduras.
Sistemas de construción: lonxitudinais, transversais e mixtos. Construcción naval integral.
5. Esforzos.

Conceptos de resistencia de materiais.
Esforzos lonxitudinais e transversais. Esforzo local.
Concepto de fatiga.
Vibracións
6. Conservación, reparación e mantemento

Corrosión. Acción galvánica. Tipos de corrosión. Grosor Áreas suxeitas a maior corrosión.
Pinturas mariñas. Tipos. Preparación de superficies. Sistemas de aplicación de pintura.
Inspeccións periódicas do casco en seco e a flote.
7. Servizos xerais.

Lastre e deslastre. Achique e reachique.
Protección contra incendios.
Abandono.
Auga doce. Sanitaria.
Ventilación, calefacción e refrixeración.
Servizo de radio e electricidade.
Comunicacións internas.
8. Equipos de carga e descarga.

Bodegas, cubertas de escotilla, puntais, guindastres.
Tanques, tubaxes, bombas.
9. Equipos de propulsión, amarra e goberno.

Roda, telemotor, servomotor e timón. Tipos de timóns.
Equipos de fondeo. Cadeas. Áncoras
Equipos de amarre. Cabrestantes. Molinetes. Estachas.
Motor principal, motores auxiliares, cigüeñal, eixo, hélice.
10. Hélice.

Teorías que explican a acción da hélice.
A construción e os materiais empregados nas hélices.
A hélice de control controlable.
A boquilla KORT.
A hélice "Voith Schneider".
Propulsión a jet.
Hélice con placas nos extremos das palas (TVF e CLT).
11. Normativa.

Información xeral sobre disposicións legais e regulamentos que afectan a construción naval.
Disposicións do Convenio internacional SOLAS relativo á construción.
Sociedades de clasificación: fins, descrición xeral da súa normativa; o máis importante.
O actual regulamento español relativo ao recoñecemento de buques e a súa construción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A24 B1 B4 B5 B7 B15 C10 30 45 75
Obradoiro A3 A10 A24 B1 B4 B6 B7 B15 C10 28 28 56
Traballos tutelados A10 B1 B4 B5 B6 B7 B15 C10 0 11 11
Proba obxectiva A3 A10 A24 B1 B4 B5 B7 B15 C10 4 0 4
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases en pizarra apoiadas con presentacións PP.
Obradoiro Clases de consolidación dos contidos en grupos reducidos.
Traballos tutelados Traballos autónomos ou colectivos desenrolando contidos da materia.
Proba obxectiva Evaluación dos coñecementos adquiridos no curso

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Obradoiro
Proba obxectiva
Descrición
Presencial.
Titoría en horario de titorías.
Email.
O profesor comprométese a responder canto antes todas as dúbidas enviadas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A10 B1 B4 B5 B6 B7 B15 C10 Traballos tutelados (100%): En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
20
Proba obxectiva A3 A10 A24 B1 B4 B5 B7 B15 C10 A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. 80
 
Observacións avaliación

- Students who follow the face-to-face course (80% attendance):

The final grade of these students will be 80% objective test and 20% supervised work. The mark of the objective test will be the average of two partial exams. To be able to average these exams it is necessary to obtain a minimum grade of 4 out of 10.

- Students who do not follow the face-to-face course (less than 80% attendance):

Those students who do not follow the face-to-face course will have to pass the objective test of the subject with all the subject.


Fontes de información
Bibliografía básica Bonilla de la Corte, Antonio. (1984). Construcción naval y servicios. Madrid
House, David J. (2010). Elements of modern ship construction. Glasgow. Brown, Son & Ferguson
Taylor, D.A. (1998). Merchant ship construction. London. Marine Management (Holdings),
Pursey, H.J. (1994). Merchant ship construction Especially written for the Merchant Navy. 7th ed. Glasgow. Brown, Son & Ferguson
Eyres, D.J. (2007). Ship construction. 6th ed. Amsterdam. Elsevier
Dokkum, Klaas van. (2016). Ship knowledge : ship design, construction and operation. 9th ed. Enkhuizen. Dokmar

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Física/631G01103
Química/631G01107

Materias que continúan o temario
Teoría do Buque I/631G01208

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías