Identifying Data 2019/20
Subject (*) Maritime Economics Code 631G01201
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Carracedo Dominguez, Jose Santiago
E-mail
santiago.carracedo@udc.es
Lecturers
Carracedo Dominguez, Jose Santiago
E-mail
santiago.carracedo@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Interpretación, análise e aplicación práctica dos fundamentos e Institucións de Dereito e Economía para administrar, xestionar e explotar o buque, a empresa marítima, o negocio marítimo e transporte, e a empresa náutico-deportiva.
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C9 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C12 Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
C13 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Interpretación, análisis y aplicación práctica de las Reglas de Rumbo y Gobierno, conocimiento del Codigo Internacional de Señales, Conocimiento del sistema de balizamiento de IALA, Conocimiento del Codigo ISM. Capacidad para adquirir y aplicar conocimientos. A5
A10
B1
B2
B4
B5
B6
B7
B11
B15
C1
C4
C5
C9
C12
C13

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: A empresa naviera 1.1 Concepto
1.2 Constitución e Organización
1.2.1 Elementos da empresa .
1.2.2 Clasificación das empresas
1.2.3 Sociedades de persoas
1.2.4 Sociedades de capital
1.2.5 Sociedades cooperativas
1.3 Organización da empresa naviera
1.3.1 Fases do proceso organizativo
1.3.2 Organigramas
1.3.3 Organización da empresa naviera
1.4 Modos de explotación do buque
1.4.1 Arrendamento .
1.4.2 Fletamento
1.4.3 Contrato de pasaxe
1.4.4 Contrato de remolque
1.5 Modalidades de explotación de buques en réxime de fletamentos.
1.6 Os axentes marítimos
1.6.1 Naviero
1.6.2 Armador
1.6.3 Corredor Marítimo
1.6.4 Consignatario do buque
1.6.5 Capitán
1.6.6 Fletante e fretador
1.6.7 Cargador
1.6.8 Consignatario da carga
1.6.9 Transitario
1.6.10 Outros axentes

Tema 2: Aspectos relativos aos activos da empresa naviera
2.1 Conceptos xerais
2.2 Estrutura do balance
2.3 Criterios de amortización. Cálculo da anualidade 2.3.1 Métodos de amortización
2.4 A amortización financeira ou de capital
2.5 Financiamento da estrutura fixa da empresa 2.6 Os custos de explotación
2.6.1 Custos financeiros:
2.6.1.1 Fontes de financiamento institucionais
2.6.1.2 A autofinanciación
2.6.2 Custos operativos.
2.6.2.1 Tripulación
2.6.2.2 Seguros
2.6.2.3 Reparacións e mantemento
2.6.2.4 Respectos e consumibles.
2.6.2.5 Gastos xerais ou de administración.
2.6.3 Gastos Variables
2.7 Rendemento económico do buque
2.7.1 Métodos de determinación do rendemento. Fórmula de Urwin.
Tema 3: O Transporte Marítimo e as súas modalidades 3.1 Xeneralidades sobre o transporte marítimo
3.2 Modalidades do transporte marítimo
3.2.1 O transporte marítimo de liña regular
3.2.1.1 O transporte intermodal
3.2.1.2 Transporte marítimo de curta distancia TMCD (Short Sea Shipping S.S.S.).
3.2.1.3 As Autoestradas do mar
3.2.1.4 Formas de cooperación entre navieras
3.2.2 Transporte marítimo en réxime de fletamentos 3.2.2.1 Fletamento por Viaxe (Voyage charter)
3.2.2.2 Fletamento por tempo (Time charter)
3.2.2.3 Fletamento a casco espido (Bareboat charter)
3.2.2.4 O contrato de transporte de marítimo de mercadorías (Contract of Affreightment)
Tema 4: O Flete 4.1 Concepto
4.2 Os contratos de fletamentos
4.2.1 O contrato de transporte marítimo de mercadorías
4.2.1.1 O Coñecemento de embarque
4.2.1.2 Modelos de coñecementos
4.2.1.3 Documentos similares e complementarios ao Coñecemento de Embarque
4.2.2 O fletamento por viaxe
4.2.2.1 Elementos do contrato
4.2.3 O contrato de fletamento por tempo
4.2.4 O contrato de arrendamento do buque a casco espido
4.2.5 O contrato de arrendamento do buque armado e equipado
4.3 O contrato de pasaxe
4.4 O contrato de remolque
Tema 5: Tipoloxía das Pólizas de Fletamento 5.1 Póliza Gencon
5.2 Póliza Baltime
5.3 Proforma de fletamento
Tema 6: Cálculo do Flete 6.1 O flete en réxime de fletamentos.
6.2 O flete na liña regular. As Tarifas de Flete
6.3 A planificación do transporte
6.4 O tempo de plancha e as demoras
6.4.1 A plancha
6.4.1.1 Modificación contractual dos requisitos.
6.4.1.2 Duración do tempo de plancha
6.4.1.3 Cómputo do tempo de plancha
6.4.1.4 Documentos utilizados para o cómputo da plancha
6.4.2 Demoras
6.4.2.1 Inicio e cómputo do tempo de demoras.
6.4.2.2 Responsabilidade ao pago das demoras
6.4.2.3 Despatch money
6.4.2.4 Plncha global
Tema 7: Os portos (1) 7.1 Definición de porto
7.2 As funcións dos portos
7.3 Importancia da actividade portuaria
7.4 A autoridade portuaria
7.5 Os portos na historia
7.6 Estrutura física dos portos
Tema 8: Os portos (2) 8.1 Clasificación dos portos
8.2 Clasificación física
8.3 Clasificación funcional
8.4 Clasificación en función á súa titularidade e xestión
8.5 Clasificación en función do nivel dedesarrollo dos servizos prestados
8.6 Os portos na lexislación española
8.7 Conceptos relacionados cos portos
8.8 Factores de competitividade dun porto
Tema 9: LOS PUERTOS DE LAS AREAS ECONOMICAS MAS IMPORTANTES EN EL MUNDO. 9.1 Zonas de Europa y mar Mediterráneo
9.1.1 Zona del mar del Norte
9.1.2 Zona de los países escandinavos
9.1.3 Zona del mar Báltico
9.1.4 Zona atlántico/mediterráneo europeo
9.1.5 Zona mediterránea del sur de Europa
9.1.6 Zona del mar Negro, este de Europa
9.1.7 Zona del Mediterráneo Oriental
9.1.8 Zona del Mediterráneo africano
Tema 10: Os TRÁFICOS MARÍTIMOS. GRANEIS LÍQUIDOS 10.1 O transporte de mercadorías por mar
10.2 Tráfico de graneis liquidos
10.2.1 Transporte de petróleo cru por mar
10.2.2 O transporte marítimo de petróleo entre 1890 e 1970
10.2.3 O mercado de fretes no sector do petróleo entre 1970 e a actualidade
10.2.4 Tipos de buques petroleiros
10.2.5 Distribución xeográfica do mercado de cru
10.2.6 O tráfico de produtos do petróleo
Tema 11: Os TRÁFICOS DE GRANEIS SÓLIDOS 11.1 O tráfico de graneis sólidos
11.2 O tráfico de mineral de ferro
11.2.1 O sistema de transporte do mineral de ferro
11.3 O tráfico de carbón
11.4 O tráfico de gran
11.5 Os tráficos menores a granel
11.6 Os tráficos de metais e outros minerais
11.7 O tráfico da madeira
11.8 Tipos de buques graneleros
Tema 12: Os TRÁFICOS ESPECIAIS E O TRÁFICO DE CONTEDORES 12.1 Os tráficos especiais
12.2 O tráfico de produtos químicos
12.3 O tráfico de LPG
12.4 O tráfico de gas natural
13.5 O tráfico de produtos refrigerados
13.6 Os tráficos de cargas unitarias
13.7 O tráfico de pasaxeiros
13.8 O tráfico de contedores
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata un máximo de 3.000 GT. Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Capitáns e primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 3.000 GT.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A5 A10 B5 B15 C12 2 16 18
Guest lecture / keynote speech A5 B1 B4 B7 B15 C1 C4 C5 C9 C12 C13 24 21 45
Workshop A10 B2 B6 B11 27 54 81
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Examen final teórico-práctico do programa.
Guest lecture / keynote speech Exposición polo profesor dos temas que compoñen o temario.
Workshop Realizar traballos e resolver casos prácticos encomendados polo profesor, coa súa posterior exposición e debate en clase. Todo iso con apoio e supervisión do profesor.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Objective test
Guest lecture / keynote speech
Description
O profesor estará a disposición dos alumnos para resolver calquera dúbida ou aclaración sobre a teoría ou os traballos e casos prácticos obxecto de estudo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A10 B2 B6 B11 Realización e resolución por escrito de casos practicos e traballos con exposición e debate en clase.
Os casos e traballos han de ser entregados na data fixada polos profesores
10
Objective test A5 A10 B5 B15 C12 Exame final de teorico-practico sobre os temas dados en clase e un caso de similares caracteristicas aos resoltos ao longo do curso 90
 
Assessment comments

Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 e A-III/2    do Código STCW e as súas emendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a súa avaliación.


Sources of information
Basic Chrzanowski, I., (). An introducción to shipping economics.. London: Fairplay Publications.
ANAVE (). CUADERNOS DE INFORMACIÓN PROFESIONAL MARÍTIMA. MADRID
Bueno Campos, E., (2004). Curso básico de economía de la empresa : un enfoque de organización. Madrid: Pirámide.
Pérez Goróstegui, E., (2009). Curso de introducción a la economía de la empresa. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces.
PROFESOR ASIGNATURA (). DOCUMENTOS Y MODELOS PARA PRÁCTICAS.
HERNANDEZ IZAL, S (). ECONOMIA MARÍTIMA. BARCELONA: EDI, CADÍ
Mc Conville, J., (1999). Economics of Maritime Transport. Theory and Practice.. London: Whiterby and Co.
Ruiz Soroa, J. M., (1990). El buque, al naviero, personal auxiliar.. Bilbao: Instituto Vasco de Administración Pública.
Branch, A. E., (2001). Elements of shipping.. Cheltenham, U.K.: Nelson Thornes .
WLLIAM PACKARD (). FAIRPLAY SHIPPING BUSINES COLLECTION. LLOYD'S OF LONDON PRESS
RUIZ SOROA, JM (). FLETAMENTOS DE VIAJES CONSECUTIVOS, POR VIAJE REDONDO Y TONNAGE AGREEMENT. MADRID
BES, J (). FLETAMENTOS Y TÉRMINO9S DE EMBARQUE.
BIMCO-BALTIC AND INTERNATIONAL MARITIME CONFERENCE (). FORMS OF APROVED DOCUMENTS. BIMCO COPENHAGEN
ARROYO, I (). LA HIPOTECA NAVAL, FINANCIACIÓN DE BUQUES. MADRID
González Laxe, F. & Sánchez, R. J. (2007). Lecciones de economía marítima.. A Coruña: Netbiblo.
Castañeda, J., (1972). Lecciones de teoría económica : microeconomía.. Madrid: Aguilar.
ANAVE (). LÍNEAS REGULARES DE NAVEGACIÓN. MADRID
BLANCO ALVAREZ, A (). LÍNEAS REGULARES DE NAVEGACIÓN.
Downard, J. M., (1984). Managing ships.. London: Fairplay.
Stopford, M., (2009). Maritime economics. London; New York: Routledge,.
Branch, A. E., (1998). Maritime economics. Management and Marketing.. Cheltenham, U.K.: Stanley Thornes.
FASBENDER Y WAGNER (). SHIPPING CONFERENCES, RATE POLICY AND DEVELOPPING COUNTRIES. HAMBURG
Sloggett, J., (1984). Shipping Finance. London: Fairplay.
LLOYD'S (). STATISTIC TABLES. LLOYD'S OF LONDON PRESS LMTD
PINACHO BOLAÑO RIVADENEIRA (). TRÁFICO MARÍTIMO, LIBERTAD DE NAVEGACIÓN, DETERMINING THE FREIGHT. UNIV COMPLUTENSE MADRID
Laurence, C., (1984). Vessel operating economies.. London: Fairplay.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.