Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Electricidade e Electrónica Código 631G01206
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Bregains Rodriguez, Julio Claudio
Correo electrónico
julio.bregains@udc.es
Profesorado
Andión Fernández, José Manuel
Bregains Rodriguez, Julio Claudio
Correo electrónico
jose.manuel.andion@udc.es
julio.bregains@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es
Descrición xeral Nesta materia búscase que o alumno adquira os coñecementos básicos de compoñentes e circuítos que conforman os sistemas eléctricos e electrónicos do buque. Devanditos coñecementos permitiranlle evaluar o funcionamento dos sistemas de potencia, control y comunicacións do barco, ademais de adquirir xuízo crítico para detectar fallos e resolvelos.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai cambios nos contidos.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesións maxistrais, de resolución de problemas e prácticas a través das TIC.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Se a docencia fose non presencial, cambiaríase o uso de diapositivas e taboleiro por explicacións con diapositivas en Teams (impartidas no horario de clase) e/ou copia de diapositivas con explicacións detalladas en Moodle (campusvirtual.udc.es), en formato pdf. Estarían dispoñibles en Stream as clases non presenciais impartidas por Teams e/ou os pdf en Moodle (campusvirtual.udc.es). As prácticas de laboratorio adaptaríanse para poder ser realizadas de xeito non presencial co apoio das TIC mediante vídeos, tarefas interactivas de arrastre de texto/vídeo, etc.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
As titorías faranse por Teams.
4. Modificacións na avaliación
Podería cambiarse a duración das avaliaciones e o número de preguntas nos tests.
*Observacións de avaliación:
A proba mixta e/ou a proba de resposta breve e/ou tests poderían ser non presenciais, se as circunstancias así o recomendan.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Estarían dispoñibles en Stream as clases non presenciais impartidas por Teams e/ou os pdf de Moodle. Os materiais das prácticas xa estarán de maneira dixitalizada en Moodle (campusvirtual.udc.es).

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Localizar avarías sistematicamente nun equipo electrónico.
A8 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A9 Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente.
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B8 Aprender en ámbitos de teleformación.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B19 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C13 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de interpretar planos eléctricos. A6
A8
A9
A10
B2
B5
B6
B8
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B22
C10
C13
Ser capaz de analizar as instalacións eléctricas e electrónicas. A6
A8
A9
A10
B2
B5
B6
B8
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B22
C10
C13
Coñecementos de características de dispositivos semicondutores básicos. A6
A8
A9
A10
B2
B5
B6
B8
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B22
C10
C13
Coñecer os alternadores eléctricos. A6
A8
A9
A10
B2
B5
B6
B8
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B22
C10
C13
Evaluar potencias. A6
A8
A9
A10
B2
B5
B6
B8
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B22
C10
C13
Coñecer o funcionamento da instrumentación electrónica. A6
A8
A9
A10
B2
B5
B6
B8
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B22
C10
C13
Aplicacións prácticas de dispositivos de estado sólido, e de circuítos integrados analóxicos e dixitais. A6
A8
A9
A10
B2
B5
B6
B8
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B22
C10
C13

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: INTRODUCIÓN. CIRCUÍTOS ELÉCTRICOS EN CONTÍNUA. 1.1. O átomo. Carga e forza eléctricas. Materiais eléctricos condutores e illantes.
1.2. Magnitudes mecánicas e eléctricas: traballo, enerxía, voltaxe, corrente, potencia.
1.3. Resistencia eléctrica. Fontes ideais.
1.4. Lei de Ohm. Lei de Joule. Circuítos serie e paralelo. Leis de Kirchhoff.
1.5. Fontes reais. Teoremas de circuítos: superposición, Thévenin, Norton.
1.6. Análise de circuítos.
TEMA 2: CIRCUÍTOS ELÉCTRICOS EN ALTERNA. TRANSFORMADOR. 2.1. Funcións que dependen do tempo. Valores fundamentais.
2.2. Réxime senoidal e comportamentos de R, L e C.
2.3. Impedancia e admitancia. Resonancia.
2.4. O transformador ideal.
2.5. Teoremas de circuítos: superposición, Thévenin, Norton.
2.6. Análise de circuítos.
TEMA 3: MANOBRA E PROTECCIÓN. XERACIÓN E DISTRIBUCIÓN DE ENERXÍA. SISTEMAS ELECTROMECÁNICOS. 3.1. Fundamentos de sistemas trifásicos.
3.2. Elementos de manobra e protección de instalacións.
3.3. Fundamentos de xeradores e motores.
3.4. Propulsión eléctrica no buque.
3.5. Análise de circuítos e planos de instalacións.
TEMA 4:SEMICONDUTORES. DÍODOS. APLICACIÓNS. 4.1. Fundamentos: semicondutor intrínseco e extrínseco.
4.2. Correntes nun semicondutor. Unión PN polarizada.
4.3. Estrutura básica e funcionamento dos díodos PN e LED.
4.4. Modelos equivalentes do díodo.
4.5. Aplicacións. Circuítos rectificadores.
4.6. Outros díodos.
TEMA 5.- TRANSISTOR DE UNIÓN BIPOLAR. 5.1. Estrutura básica e funcionamento dun transistor bipolar.
5.2. Análise de circuítos en configuración de emisor común.
5.3. Características de entrada e de saída.
5.4. Circuítos de conmutación.
TEMA 6: TRANSISTOR UNIPOLAR MOSFET. 6.1. Estrutura básica e funcionamento dun MOSFET.
6.2. Análise de circuítos en configuración de fonte común.
6.3. Características de entrada e de saída.
6.4. Circuítos de conmutación.
TEMA 7: CONCEPTOS XERALES DE AMPLIFICADORES. O AMPLIFICADOR OPERACIONAL. 7.1. Características dos amplificadores.
7.2. Concepto de realimentación negativa.
7.3. O amplificador operacional. Aplicacións lineais e non lineais.
7.4. Análise de circuítos.
TEMA 8: CIRCUÍTOS DIXITAIS. APLICACIÓNS. 8.1. Fundamentos de circuítos dixitais.
8.2. Conversión analóxica-dixital.
8.3. Aplicacións: comunicacións, fundamentos dun sistema de comunicacións dixital.
8.4. Introdución aos sistemas Radar.
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS. 5 sesións de problemas correspondentes aos 4 primeiros temas e outras 5 correspondentes á parte de electrónica.
PRÁCTICAS DE LABORATORIO PRÁCTICA 1: EQUIPOS DE MEDIDA (I).
1.1. Fonte de alimentación e polímetro.
1.2. Medida de resistencias.
1.3. Medida de tensións e correntes continuas co polímetro.

PRÁCTICA 2: EQUIPOS DE MEDIDA (II).
2.1. Xerador de funcións e osciloscopio.
2.2. Medida de tensións e correntes alternas con polímetro e osciloscopio.
PRÁCTICAS A TRAVÉS DE TIC Realizaranse prácticas de deseño de circuitos e medicións co software LTSpice sobre o temario da teoría.
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT.Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns e primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C13 C10 30 39 69
Solución de problemas A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 10 20 30
Proba mixta A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 3 0 3
Prácticas de laboratorio A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 10 10 20
Prácticas a través de TIC A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 10 10 20
Traballos tutelados A8 A9 A10 B2 B5 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 1 4 5
Proba de resposta breve A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 1 1 2
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición didáctica, usando diapositivas e taboleiro, dos contidos teóricos da materia.
Solución de problemas Formulación e resolución de problemas relacionados cos contidos da materia.
Proba mixta Proba de teoría e resolución de problemas sobre os contidos expostos durante as sesións maxistrais e de resolución de problemas de todo o curso, na que se valorará tanto a comprensión dos devanditos contidos como a súa aplicación á resolución de problemas.
Prácticas de laboratorio Os alumnos desenvolverán unha serie de prácticas no Laboratorio de Electrónica, sobre equipos de medida e compoñentes. Xunto con ditas prácticas, os alumnos deberán responder a un conxunto de preguntas relacionadas cos temas a desenvolverse nelas.
Prácticas a través de TIC Os alumnos desenvolverán unha serie de prácticas en PC utilizando o software de simulación de circuítos LTspice. Xunto con ditas prácticas, os alumnos deberán responder a un conxunto de preguntas relacionadas cos temas a desenvolverse nelas.
Traballos tutelados Os alumnos poderán realizar de forma autónoma un traballo proposto polo profesor de prácticas utilizando a ferramenta sóftware (TIC) de simulación de circuítos electrónicos LTSpice. Adicionalmente, ao final do curso e para todos os alumnos que aproben a materia, o alumno poderá solicitar realizar un traballo adicional para optar a subir nota (ver sección de avaliación). A temática deste traballo adicional será proposta polo profesor e estará relacionada con algúns dos contidos da materia.
Proba de resposta breve Os alumnos deberán responder a un conxunto de preguntas relacionadas cos temas a desenvolverse en cada sesión de prácticas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Descrición
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á materia teórica exposta nas sesións maxistrais.

Solución de problemas: Atender e resolver as dúbidas do alumnado relacionadas cos problemas resoltos en clase.

Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas no laboratorio.

Prácticas a través de TIC: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas a través de TIC.

Atención personalizada: En relación ás clases de teoría e de resolución de problemas, usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada. As titorías serán non presenciais, por Teams.
En relación ás clases prácticas, usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada, sendo tamén posible o uso do correo electrónico. As titorías serán non presenciais, por Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A8 A9 A10 B2 B5 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 Consistirá na avaliación do traballo proposto sobre temas da materia e tutelado polo profesor. O alumno que aprobe a materia (ver "Observacións avaliación"), poderá solicitar un traballo tutelado adicional (ver "Paso 5: Metodoloxías"), cuxa nota máxima será de 1 punto. 0
Prácticas de laboratorio A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 Valorarase o traballo realizado polo alumno en cada unha das sesións.
Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de docencia terán a opción de realizar un exame de prácticas de laboratorio ao finalizar o curso.
4
Sesión maxistral A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C13 C10 Poderán valorarse a asistencia á clase e a participación do alumno nos traballos propostos polo profesor ao longo do curso nas sesións maxistrais, de resolución de problemas e titorías. 0
Prácticas a través de TIC A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 Valorarase o traballo realizado polo alumno en cada unha das sesións.
Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de docencia terán a opción de realizar un exame de prácticas TIC ou a presentación dun traballo ao finalizar o curso.
4
Proba mixta A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 Consistirá en dous exames teóricos e de resolución de problemas sobre os contidos expostos ao longo do curso durante as sesións maxistrais, valorándose a comprensión de devanditos contidos, e a súa aplicación á resolución de problemas. 60
Solución de problemas A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 Consistirá na avaliación de resolución de problemas a través dun conxunto de tests. En datas sinaladas polo profesor, o alumno deberá responder a un test consistente en 2 problemas breves e unha pregunta cuxa resposta deberá razoarse. Para aprobar o test, os alumnos deberán responder correctamente polo menos dous destes tres sinxelos puntos. Para aprobar a asignatura, o alumno non poderá suspender máis de tres destes tests. 30
Proba de resposta breve A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 Ao iniciarse cada unha das prácticas, o alumno deberá responder a un conxunto de 3 preguntas breves relacionadas cos conceptos teóricos correspondentes á sesión. 2
 
Observacións avaliación

A avaliación dos contidos impartidos nas clases maxistrais e de resolución de problemas da materia representa un 90% da nota global. A avaliación das prácticas de laboratorio e a través de TIC, xunto coa proba de resposta breve, é o 10% restante.

Para aprobar a materia esixirase:

A) ATA 6 PUNTOS OBTIDOS NA PROBA MIXTA, CUN MÍNIMO DE 3 (NESTE
APARTADO) PARA APROBAR A MATERIA, A DURACIÓN MÁXIMA DE CADA PARCIAL (VER TEXTO A CONTINUACIÓN) SERÁ DE 2 HORAS. A DURACIÓN MÁXIMA DO EXAME FINAL SERÁ DE 3
HORAS.

A proba mixta constará de dous exames de teoría e problemas
relativos aos contidos de Electricidade e Electrónica da materia, impartidos ao
longo do cuadrimestre. O alumno terá dúas opcións: aprobar a proba mixta por
parciais (un parcial con temas relativos aos contidos dos primeiros catro
temas, e outro aos contidos restantes) ou ben realizar ambos exames na proba
mixta final. Para aprobar a materia esixirase ter un mínimo de 3 puntos sobre 6
en cada un dos dous exames relativos dos que consta a proba mixta. A nota final
computarase como o promedio das notas obtidas en cada un dos parciais. A
duración máxima de cada un dos parciais será de 2 horas. A duración máxima do
exame final (é dicir, incluíndo as dúas partes ) será de 3 horas. O alumno que
aprobe un dos dous parciais só terá que realizar o exame da parte non aprobada
no exame final (1ra oportunidade).

Poderase valorar a participación do alumno ao longo do curso nas sesións
maxistrais e de resolución de problemas.

B) ATA 3 PUNTOS OBTIDOS NA AVALIACIÓN CONTINUA DE RESOLUCIÓN DE
PROBLEMAS, CUN MÍNIMO DE 1.5 (NESTE APARTADO) PARA APROBAR A MATERIA. SI O ALUMNO
NON APROBA A RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS (VER DETALLES A CONTINUACIÓN), DEBERÁ
PRESENTARSE A UN EXAME FINAL ADICIONAL DE PROBLEMAS (QUE SE REALIZARÁ NO MESMO
HORARIO DO EXAME FINAL, E SEN QUE ISTO SIGNIFIQUE AUMENTAR O TEMPO DISPOÑIBLE
PARA COMPLETAR ESTA PARTE ADICIONAL).



A asistencia a clases de resolución de problemas non é
obrigatoria. A avaliación continua consistirá na resolución de problemas
agrupados en tests (consistentes en 2 problemas a resolver e unha pregunta
razoada), os cales deberán resolverse en datas previamente estipuladas. A
duración máxima de cada test será de 10 minutos. Aqueles alumnos que suspendan
máis de tres de devanditos tests, ou que non alcance polo menos 1.5 puntos na nota
final deste apartado, terán que realizar un exame final (adicional) de
problemas nas datas sinaladas polo centro para a proba mixta (exame final).
Devandito exame adicional consistirá en tres problemas cuxa dificultade será
máxima, aínda que sempre dentro do nivel dos problemas resoltos en clases de
tutorías en grupo. Neste caso, o aprobado da parte de problemas obterase cunha
puntuación de polo menos 1.5 sobre 3.



C) ATA 1 PUNTO OBTIDO NA AVALIACIÓN CONTINUA DE PRÁCTICAS DE
LABORATORIO E PRÁCTICAS A TRAVÉS DE TIC, XUNTO CO TRABALLO TUTELADO (CUXA
PUNTUACIÓN É COMO MÁXIMO DE 0,5), CUN MÍNIMO DE 0,5 PUNTOS PARA APROBAR A MATERIA.
SE O ALUMNO NON APROBA AS PRÁCTICAS (VER DETALLES A CONTINUACIÓN), DEBERÁ
PRESENTARSE A UN EXAME FINAL TEÓRICO-PRÁCTICO DE LABORATORIO E TIC (QUE SE
REALIZARÁ NA DATA FIXADA NO CALENDARIO DE EXAMES DA ESCOLA, E CUXA DURACIÓN MÁXIMA SERÁ DE 1 HORA).



Na avaliación dos traballos esixirase ter un mínimo de 0.5 puntos
sobre 1 na suma das prácticas de laboratorio, as prácticas a través de TIC e o
traballo tutelado, entregados a través de guías de laboratorio
correspondentemente completadas por cada alumno. Previamente a cada práctica de
laboratorio, os alumnos deberán completar un test (duración: 10 minutos)
consistente en 3 preguntas sinxelas, ou ben cálculos sinxelos, relacionados coa
práctica de laboratorio que se levará a cabo a continuación. Os tests terán una puntuación total máxima de 0.2 puntos, mentres que as guías completarán los 0.8 puntos máximos restantes. Os alumnos que non aproben a parte
práctica da materia mediante a avaliación continua, terán que realizar un exame
final teórico-práctico nas datas sinaladas polo centro.
Devandito exame consistirá en preguntas relacionadas cos traballos
desenvolvidos nas clases, xunto con preguntas relacionadas co manexo de
equipos. Neste caso, o aprobado da parte práctica obterase cunha puntuación de
polo menos 0.25 sobre 0.5.



Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica R. L. Boylestad y L. Nashelsky (2009). Electrónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. Ed. Prentice Hall (10ª Edición)
J.A.Edminister y Mahmood Nahvi (). Circuitos eléctricos. Ed. McGraw Hill (Serie Schaum).
J.A.Edminister (). Circuitos eléctricos . Ed. McGraw Hill (Serie Schaum).
Mª Elena Novo Vidal (2019). Copia de las diapositivas de la asignatura con problemas resueltos. Reprografía
Jacob Millman y Christos C. Halkias. (). Electrónica integrada: Circuitos y Sistemas Analógicos y Digitales. Editorial Hispano-Europea.- (6ª Edición).
R. L. Boylestad (). Introducción al análisis de circuitos. Ed. Prentice Hall
José Manuel Andión Fernández (2020). Prácticas de laboratorio y simulador. Moodle: https://moodle.udc.es/

Bibliografía complementaria Jacob Millman y Christos C. Halkias (). Dispositivos y circuitos electrónicos. Editorial Pirámide. 10ª Edición.
Linear Technology (2009). LTspice User Manual. Linear Technology
Varios Autores (2020). LTspice Users Group. https://groups.io/g/LTspice
Jacob Millman y Arvin Grabel. (). Microelectrónica. Editorial Hispano-Europea.(6ª edición).
Jacob Millman. (). Microelectrónica: Circuitos y Sistemas Analógicos y Digitales. Editorial Hispano-Europea. (3ª edición).
Keysight Technologies (2012). Osciloscopios de la serie 1000B de Keysight. Guía del usuario. Keysight Technologies
Albert Malvino y David J. Bates ( 2.010.). Principios de electrónica. Mac Graw Hill. (7ª Edición).
Siglent Technologies (2017). SDG800 Series Function/Arbitrary Waveform Generator. User Manual.. Siglent Technologies


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas I/631G01101
Física/631G01103
Matemáticas II/631G01106

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Sistemas Enerxéticos e Auxiliares do buque/631G01204
Maritime Radiocommunications (Comunicacións Radiomarítimas)/631G01307
Sistemas de Navegación e Comunicacións/631G01311

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías