Identifying Data 2022/23
Subject (*) Ship Manoeuvering I Code 631G01207
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Pacheco Martínez, Eliseo Antonio
E-mail
eliseo.pacheco@udc.es
Lecturers
Pacheco Martínez, Eliseo Antonio
E-mail
eliseo.pacheco@udc.es
Web
General description As materias relacionadas coa Manobra compoñen un bloque de coñecementos esenciais e exclusivos na formación dun Mariño Profesional. Pódese dicir que un Mariño formado e experimentado é a única persoa capaz de prever todos os inputs e outputs no deseño e desenvolvemento da Manobra dun buque.

Doutra banda, as consecuencias dunha mala decisión á hora de executar unha Manobra poden ser graves e mesmo catastróficas: varadas, colisións, allisions afundimentos, incendios e explosións. Un erro implicará como mínimo danos ao buque e as súas consecuencias económicas: custos, P&I, demoras, detencións, etc.

En todo o anterior radica a importancia da súa formación.

Integrada no Grao, esta materia “Manobra I” comprende os coñecementos básicos da Manobra, os cales serán analizados con máis profundidade na materia de 3º curso “Manobra II”.

No desenvolvemento da materia teranse en conta:
STCW 1978, e as Emendas de Manila de 2010
IMO Model Course 1.22 Ship Simulator and Bridge Teamwork.
IMO Model Course 7.03. Officer in Charge of a Navigational Watch


Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A14 Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación.
A15 Realizar unha garda de navegación segura.
A16 Manter a seguridade da navegación utilizando o radar, a ARPA e os modernos sistemas de navegación para facilitar a toma de decisións.
A17 Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias.
A21 Manobrar e gobernar o buque en todas as condicións.
A35 Organizar e dirixir a tripulación aplicando técnicas de liderazgo e de traballo en equipo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C9 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C11 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C13 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Be able to understand the forces over which the manoeuvre operator has control, analysing their influence on the manoeuvre. A21
B15
Identify critical situations and use available means in order to resolve them effectively. A17
B3
B11
C10
Handling the vessel in different conditions. A35
B2
B4
B5
B6
Plan the different manoeuvres and evaluate their execution. A10
A14
A15
A16
B14
B16
B22
C6
Apply new state-of-the-art technologies in the field of manoeuvring aids. B1
C3
C9
C11
C13
Operational competencies to manoeuvre the ship: those listed in column two of table A-II/1 of the STCW Convention and the 2010 Manila amendments to the STCW Convention. A21
B4
C6

Contents
Topic Sub-topic
Topic 1. Marlinspike seamanship Ropes: classification. Materials used in the production of ropes. Rope manufacturing system: splicing, braiding and weaving. Breaking loads and safety. Conservation and handling of ropes. Operations with ropes.
Topic 2. Tackle and Rigging. Blocks. thimbles, hooks, shackles, turnbuckles, swivels, etc. Rigging. Classification of rigging. Rigging a rig. Laws of rigging balance. Breaking loads of hooks, shackles, etc.
Topic 3. Propellers and Rudders. Manoeuvrability and steering. Rudder and its effect on the vessel. Turning Circle: definition, phases and parameters. Manoeuvres and procedures for man overboard rescue. Rudder commands. Propeller. Forces and currents generated by the propeller and their effect on the ship. Influence of the type of engine/propeller on the effects on the ship. Orders to the Engine.
Topic 4. Propeller and rudder combined effects. Combined effect of propeller and rudder of a single propeller dextrorotating and levorotating ship at rest and in motion. Effect of wake current. Combined effect of propeller and rudder on a two-propeller vessel. Turning.
Topic 5. Wind and current. The effects of wind and currents on the way the ship will steer. Introduction. Wind action on the ship. Importance of the loading condition. Effects of wind on the stationary ship and in motion. Action of current on the ship. Effect of current on the stationary ship and in motion. Importance of shallow waters.
Topic 6. Mooring. Introduction. Mooring equipment. Winches and capstans. Bits. Chocks, fairleads. Rollers. Mooring lines. Mooring lines.. Mooring procedures Effect of mooring lines on the vessel. Mooring by stern. Making fast on a bit. To single up.
Topic 7. Anchoring. Anchoring equipment: windlass, anchors, chains, pipe, etc. Terminology used in anchoring operations. Anchoring procedures Anchoring manoeuvres. Choice of anchoring point. Preparations for anchoring. Relationship between depth and cable length. Walking out the anchor. Swinging circle. Bell-ringing. Dropping the anchor. Heaving up the anchor from the bottom. Turns in chains.
Topic 8. Berthing and unberthing in calm conditions. General: Preparations prior to the manoeuvre. Criteria for berthing at a quay with a single-propeller vessel. Idem. with a two-propeller vessel. Considerations of the manoeuvre according to the side. Departure manoeuvre.
Topic 9. Berthing and unberthing under the influence of wind and current. Introduction. Speed criteria. Berthing with wind perpendicular to the quay. Idem. with parallel wind to the quay. Need for tug. Mooring with bow/stern current. Need for turning. Entry into docks and locks. Departure manoeuvres in the same conditions.
Topic 10. Navigation in bad weather. Introduction. Measures to be taken before departure. To haul and brace. Precautions when encountering adverse weather conditions. Enduring bad weather in port. Idem. at sea.
Topic 11. Sailing. Introduction. Theoretical principles. Apparent and real wind. Sails: nomenclature and classification. Aerodynamics of sails Rigging: nomenclature Manoeuvres with the sails. Types of sailboats. Trimming the sails. How to sail depending on how the wind is received.
Topic 12. Tugs and towing. Introduction. Towing classification. Port tugs. Types of port tugs. Working methods.
STCW
The development of these topics and subtopics complies with the STCW Convention and its 2010 Manila amendments of table A-II/1 in the following points:
The Effects of Various Deadweights, Draughts, Trim, Speed and Under-Keel Clearance on Turning Circles and Stopping Distances
Effect of Wind and Current on Ship Handling
Manoeuvres for the Rescue of a Person Overboard
Proper Procedures for Anchoring and Mooring
The development and passing of these contents, together with those corresponding to other subjects that include the acquisition of specific competences of the qualification, guarantee the knowledge, understanding and sufficiency of the competences included in table AII/2, of the STCW Convention, related to the management level of Chief Mate of the Merchant Navy, without limitation of gross tonnage and Master of the Merchant Navy up to a maximum of 3,000 GT. Table A-II/2 of the STCW Convention.
Specification of minimum standards of competence for masters and chief mates on ships of 500 GT and above.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A10 A14 A15 A16 A17 A21 A35 30 54 84
Workshop B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22 C3 C6 C9 C10 C11 C13 24 36 60
Mixed objective/subjective test A10 A14 A15 A16 A17 A21 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22 C3 C6 C9 C10 C11 C13 4 0 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, de cada un dos temas que conforman o programa ao obxecto de que os alumnos adquiran os coñecementos básicos sobre a manobra do buque, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Workshop Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Como obradoiros específicos poderanse incluír clases de nós, prácticas no simulador de manobra e prácticas no barco Breogán.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Mixed objective/subjective test
Description
Face-to-face.
During tutorial hours, in accordance with current health regulations.

Teams.
Synchronous tutoring will depend on the availability of the teacher.

Email.
The lecturer will try to respond as soon as possible to all questions sent asynchronously.

For "Students with recognition of part-time dedication and academic dispensation of exemption from attendance", the lecturer may offer the possibility of online tutorials.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22 C3 C6 C9 C10 C11 C13 Demostración do coñecemento dos nós básicos de forma práctica, así como a asistencia proactiva ás prácticas no simulador e no buque Breogán (se as houber). 10
Mixed objective/subjective test A10 A14 A15 A16 A17 A21 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22 C3 C6 C9 C10 C11 C13 Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
90
 
Assessment comments

Para ter o dereito a avaliación
continua, será necesario como mínimo un 80% da asistencia ás clases
presenciais.

Durante a Avaliación Continua
realizaranse unha ou varias Proba Mixtas sobre os temas do contido da materia.
A nota final da Proba Mixta será a media das diferentes Probas Mixtas que se
poidan desenvolver durante o curso. Para que estas probas fagan media entre se
será necesario unha nota mínima de 4 en cada unha. Tanto se se realizan varias
Probas Mixtas ou soamente realízase unha, a media daquelas, ou a nota desta,
será o 90% da cualificación da Avaliación Continua.

O 10% restante consistirá nunha
proba para demostrar o coñecemento dos nós básicos de forma práctica, así como
a asistencia proactiva ás prácticas no simulador e no buque Breogán (se as
houber).

En calquera caso, a proba de nós é
eliminatoria, sendo necesario superala para aprobar a materia.

O alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia
(segundo establézase na correspondente normativa da UDC), poderá acollerse á
Avaliación Continua sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais.
Para iso, estes/as alumnos/as informarán debidamente o profesor, ao principio
do curso, da devandita situación de dispensa académica e así como da súa
dispoñibilidade horaria de asistencia. O profesor acordará individualmente con
este alumnado metodoloxías para compensar a non asistencia ás clases
presenciais.

O alumnado que non siga o curso
presencial (asistencia menor do 80%), ou que non superase a Avaliación
Continua, poderase presentar ás convocatorias finais de maio e xullo. A
avaliación destas convocatorias consistirá nunha Proba Mixta que poderá constar
de preguntas teóricas e de preguntas sobre aplicacións prácticas da materia. Os
contidos destas Probas Mixtas poderán abarcar calquera contido da materia.

Como na Avaliación Continua, tamén
se realizará unha proba de nós, que será eliminatoria, sendo necesario superala
para aprobar a materia.

Espérase un comportamento ético o
longo do curso. O uso de equipos ou materiais non permitidos nos exames, copiar
as respostas por algún medio non autorizado ou o plaxio conlevarán unha nota de
0 na avaliación final da materia.

Os criterios de avaliación cumpren cos contemplados nos cadros A-II/1 do Código STCW e as súas emendas relacionados con esta materia


Sources of information
Basic Mari Sagarra, Ricard (1999). Maniobra de los buques. 3ª ed. Barcelona: Ediciones UPC
Ardley, R.A.B. (1959). Pilotaje en puerto. Madrid: Ediciones Garriga.
House, David (2007). Ship handling: theory and practice. 1st ed. Boston: Elsevier
Barbudo Escobar, Ignacio (2004). Tratado de maniobra. Tomo I Fundamentos de maniobra. Tomo II Maniobras a bordo y en la mar. Madrid: Fragata
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Naval Construction/631G01105

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Navigation I/631G01202
Ship's Energy and auxiliary systems/631G01204
Maritime Technical English/631G01275

Subjects that continue the syllabus
Nautical simulation/631G01402
Ship Manoeuvering II/631G01309

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.