Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A10 |
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A14 |
Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación. |
A15 |
Realizar unha garda de navegación segura. |
A16 |
Manter a seguridade da navegación utilizando o radar, a ARPA e os modernos sistemas de navegación para facilitar a toma de decisións. |
A17 |
Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias. |
A21 |
Manobrar e gobernar o buque en todas as condicións. |
A35 |
Organizar e dirixir a tripulación aplicando técnicas de liderazgo e de traballo en equipo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B11 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C9 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C11 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
C13 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Be able to understand the forces over which the manoeuvre operator has control, analysing their influence on the manoeuvre. |
A21
|
B15
|
|
Identify critical situations and use available means in order to resolve them effectively. |
A17
|
B3 B11
|
C10
|
Handling the vessel in different conditions. |
A35
|
B2 B4 B5 B6
|
|
Plan the different manoeuvres and evaluate their execution. |
A10 A14 A15 A16
|
B14 B16 B22
|
C6
|
Apply new state-of-the-art technologies in the field of manoeuvring aids. |
|
B1
|
C3 C9 C11 C13
|
Operational competencies to manoeuvre the ship: those listed in column two of table A-II/1 of the STCW Convention and the 2010 Manila amendments to the STCW Convention. |
A21
|
B4
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Topic 1. Marlinspike seamanship |
Ropes: classification. Materials used in the production of ropes. Rope manufacturing system: splicing, braiding and weaving. Breaking loads and safety. Conservation and handling of ropes. Operations with ropes. |
Topic 2. Tackle and Rigging. |
Blocks. thimbles, hooks, shackles, turnbuckles, swivels, etc. Rigging. Classification of rigging. Rigging a rig. Laws of rigging balance. Breaking loads of hooks, shackles, etc. |
Topic 3. Propellers and Rudders. |
Manoeuvrability and steering. Rudder and its effect on the vessel. Turning Circle: definition, phases and parameters. Manoeuvres and procedures for man overboard rescue. Rudder commands. Propeller. Forces and currents generated by the propeller and their effect on the ship. Influence of the type of engine/propeller on the effects on the ship. Orders to the Engine. |
Topic 4. Propeller and rudder combined effects. |
Combined effect of propeller and rudder of a single propeller dextrorotating and levorotating ship at rest and in motion. Effect of wake current. Combined effect of propeller and rudder on a two-propeller vessel. Turning. |
Topic 5. Wind and current. The effects of wind and currents on the way the ship will steer. |
Introduction. Wind action on the ship. Importance of the loading condition. Effects of wind on the stationary ship and in motion. Action of current on the ship. Effect of current on the stationary ship and in motion. Importance of shallow waters. |
Topic 6. Mooring. |
Introduction. Mooring equipment. Winches and capstans. Bits. Chocks, fairleads. Rollers. Mooring lines. Mooring lines.. Mooring procedures Effect of mooring lines on the vessel. Mooring by stern. Making fast on a bit. To single up. |
Topic 7. Anchoring. |
Anchoring equipment: windlass, anchors, chains, pipe, etc. Terminology used in anchoring operations. Anchoring procedures Anchoring manoeuvres. Choice of anchoring point. Preparations for anchoring. Relationship between depth and cable length. Walking out the anchor. Swinging circle. Bell-ringing. Dropping the anchor. Heaving up the anchor from the bottom. Turns in chains. |
Topic 8. Berthing and unberthing in calm conditions. |
General: Preparations prior to the manoeuvre. Criteria for berthing at a quay with a single-propeller vessel. Idem. with a two-propeller vessel. Considerations of the manoeuvre according to the side. Departure manoeuvre. |
Topic 9. Berthing and unberthing under the influence of wind and current. |
Introduction. Speed criteria. Berthing with wind perpendicular to the quay. Idem. with parallel wind to the quay. Need for tug. Mooring with bow/stern current. Need for turning. Entry into docks and locks. Departure manoeuvres in the same conditions. |
Topic 10. Navigation in bad weather. |
Introduction. Measures to be taken before departure. To haul and brace. Precautions when encountering adverse weather conditions. Enduring bad weather in port. Idem. at sea. |
Topic 11. Sailing. |
Introduction. Theoretical principles. Apparent and real wind. Sails: nomenclature and classification. Aerodynamics of sails Rigging: nomenclature Manoeuvres with the sails. Types of sailboats. Trimming the sails. How to sail depending on how the wind is received. |
Topic 12. Tugs and towing. |
Introduction. Towing classification. Port tugs. Types of port tugs. Working methods. |
STCW
|
The development of these topics and subtopics complies with the STCW Convention and its 2010 Manila amendments of table A-II/1 in the following points:
The Effects of Various Deadweights, Draughts, Trim, Speed and Under-Keel Clearance on Turning Circles and Stopping Distances
Effect of Wind and Current on Ship Handling
Manoeuvres for the Rescue of a Person Overboard
Proper Procedures for Anchoring and Mooring
|
The development and passing of these contents, together with those corresponding to other subjects that include the acquisition of specific competences of the qualification, guarantee the knowledge, understanding and sufficiency of the competences included in table AII/2, of the STCW Convention, related to the management level of Chief Mate of the Merchant Navy, without limitation of gross tonnage and Master of the Merchant Navy up to a maximum of 3,000 GT. |
Table A-II/2 of the STCW Convention.
Specification of minimum standards of competence for masters and chief mates on ships of 500 GT and above.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A10 A14 A15 A16 A17 A21 A35 |
30 |
54 |
84 |
Workshop |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22 C3 C6 C9 C10 C11 C13 |
24 |
36 |
60 |
Mixed objective/subjective test |
A10 A14 A15 A16 A17 A21 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22 C3 C6 C9 C10 C11 C13 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, de cada un dos temas que conforman o programa ao obxecto de que os alumnos adquiran os coñecementos básicos sobre a manobra do buque, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Como obradoiros específicos poderanse incluír clases de nós, prácticas no simulador de manobra e prácticas no barco Breogán.
|
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Workshop |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
Face-to-face.
During tutorial hours, in accordance with current health regulations.
Teams.
Synchronous tutoring will depend on the availability of the teacher.
Email.
The lecturer will try to respond as soon as possible to all questions sent asynchronously.
For "Students with recognition of part-time dedication and academic dispensation of exemption from attendance", the lecturer may offer the possibility of online tutorials. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22 C3 C6 C9 C10 C11 C13 |
Demostración do coñecemento dos nós básicos de forma práctica, así como a asistencia proactiva ás prácticas no simulador e no buque Breogán (se as houber). |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A10 A14 A15 A16 A17 A21 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22 C3 C6 C9 C10 C11 C13 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
90 |
|
Assessment comments |
Para ter o dereito a avaliación
continua, será necesario como mínimo un 80% da asistencia ás clases
presenciais. Durante a Avaliación Continua
realizaranse unha ou varias Proba Mixtas sobre os temas do contido da materia.
A nota final da Proba Mixta será a media das diferentes Probas Mixtas que se
poidan desenvolver durante o curso. Para que estas probas fagan media entre se
será necesario unha nota mínima de 4 en cada unha. Tanto se se realizan varias
Probas Mixtas ou soamente realízase unha, a media daquelas, ou a nota desta,
será o 90% da cualificación da Avaliación Continua. O 10% restante consistirá nunha
proba para demostrar o coñecemento dos nós básicos de forma práctica, así como
a asistencia proactiva ás prácticas no simulador e no buque Breogán (se as
houber). En calquera caso, a proba de nós é
eliminatoria, sendo necesario superala para aprobar a materia. O alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia
(segundo establézase na correspondente normativa da UDC), poderá acollerse á
Avaliación Continua sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais.
Para iso, estes/as alumnos/as informarán debidamente o profesor, ao principio
do curso, da devandita situación de dispensa académica e así como da súa
dispoñibilidade horaria de asistencia. O profesor acordará individualmente con
este alumnado metodoloxías para compensar a non asistencia ás clases
presenciais. O alumnado que non siga o curso
presencial (asistencia menor do 80%), ou que non superase a Avaliación
Continua, poderase presentar ás convocatorias finais de maio e xullo. A
avaliación destas convocatorias consistirá nunha Proba Mixta que poderá constar
de preguntas teóricas e de preguntas sobre aplicacións prácticas da materia. Os
contidos destas Probas Mixtas poderán abarcar calquera contido da materia. Como na Avaliación Continua, tamén
se realizará unha proba de nós, que será eliminatoria, sendo necesario superala
para aprobar a materia. Espérase un comportamento ético o
longo do curso. O uso de equipos ou materiais non permitidos nos exames, copiar
as respostas por algún medio non autorizado ou o plaxio conlevarán unha nota de
0 na avaliación final da materia. Os criterios de avaliación cumpren cos contemplados nos cadros A-II/1 do Código STCW e as súas emendas relacionados con esta materia
|
Sources of information |
Basic
|
Mari Sagarra, Ricard (1999). Maniobra de los buques. 3ª ed. Barcelona: Ediciones UPC
Ardley, R.A.B. (1959). Pilotaje en puerto. Madrid: Ediciones Garriga.
House, David (2007). Ship handling: theory and practice. 1st ed. Boston: Elsevier
Barbudo Escobar, Ignacio (2004). Tratado de maniobra. Tomo I Fundamentos de maniobra. Tomo II Maniobras a bordo y en la mar. Madrid: Fragata |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Naval Construction/631G01105 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Navigation I/631G01202 | Ship's Energy and auxiliary systems/631G01204 | Maritime Technical English/631G01275 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Nautical simulation/631G01402 | Ship Manoeuvering II/631G01309 |
|
|