Identifying Data 2020/21
Subject (*) Ship's Theory I Code 631G01208
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Freire Piñeiro, Ramon
E-mail
ramon.freire@udc.es
Lecturers
Freire Piñeiro, Ramon
E-mail
ramon.freire@udc.es
Web
General description Coñecemento do alumno do comportamente do buque como flotador. ademaís das cuestions sobor a distribución da carga, estabilidade, consumo, etc. E decir: aplicación da xeometría e mecànica o estudio do movemento do buque en calqueira dos estados que aquel se poida atopar.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos. Sin modificacións

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se modifican.

- e-mail: usar para facer consultas. Solicitar encontros virtuais para tesolver dúbidas.
- Moodle: Dispón da materia subida tema a tema dos contidos da materia. Cada tema conta con un modulo especial con exercicios propostos, que serán correxidos vía
Teams. Tamén foros con actividades especificas para ser resolvidas por Teams podrán ser programados.
- Teams: seccións semanales co grupo total da clase para o avance dos contidos teóricos na franxa horaria que ten asignado a materia no horario de clases presenciales
para o presente curso será levado a cabo. De 1 a 2 seccións semanales a acordar, con grupos pequenos máximo de 9 alumns para o seguimento e apoio a dúbidas dos
exercicios prácticos así como da teoría, faránse. Esto permitirá facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades do aprendizaxe do alumnado para
desenvolver con exito a materia impartida.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: Moodle - Teams - e/mail.

4. Modificacións na avaliación. Via telemática consta de unha evaluación final, con unha primeira proba de coñecementos teóricos, Test de 20 cuestións: non restan, cada unha ben respondida terá un valor de 0,1 de punto, así máxima puntuación nesta parte 2 puntos. A segunda proba será resolver 4 problemas, con un valor máximo aqui de 8 puntos.

*Observacións de avaliación: O alumno supera a matería cando o sumatorio nas dúas partes sea igual ou superior a 5 puntos

NOTA: Na segunda oportunidade (xullo) siguese o mesmo criterio.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer e construír as Proxeccións Cartográficas Perspectivas empregadas en Navegación, os seus antecedentes e uso.
A8 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A9 Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente.
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A17 Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias.
A22 Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque.
A24 Manter a navegabilidade do buque.
A32 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumno deberá ter un coñecemento do relativo a temas conceptuales da teoría do buque o mesmo co relativo as propiedades de flotabilidade A4
A8
A9
A10
A17
A22
A24
A32
B4
B5
C6
C7
Coñecemento por parte do alumno no relativo a parte conceptual da estabilidade e a súa repercusión no buque como tal A22
A32
B1
B3
B4
B5
C6
C7
Formación do alumnado no relativo o coñecemento pleno en canto o uso de certificados, cuadernillos e demaís formalismo ante as Autoridades competentes A22
A24
A32
B2
B6
B7
B10
B11
B15
C3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Xeneralidades Planos de forma. Liñas de referencia. Asento de proxecto: Concepto.
Escala dos calados. Alteración. Deformación orixinada no buque. Vagras planas e de curvatura.
TEMA 2. Procedementos aproximados de integración Método dos trapecios. Reglas de Simpson para determinar áreas, volumenes y centroides. Toneladas por centímetro e por pulgada. Variación dos calados por cambio de densidade. Líñas de carga de 1966. Cálculo do desprazamento para un asento dado y distinto o de proxecto.
TEMA 3. Flotabilidade Reserva e coeficiente de flotabilidade. Porte. Expoñente de carga. Coeficientes de afinamento. Arqueo. Convenio Internacional sobre arqueo de 1969. Arqueo de Panamá y de Súez. Certificado de arqueo.
TEMA 4. Centro de gravidade e de carena. Movemento que experimentan estos o ser trasladados, cargar ou descargar pesos de a bordo. Teorema dos momentos. Cadro de momentos. Variación de centro de carena o inclinarse trasversal o longitudinal o buque por efecto de pesos.
TEMA 5. Metacentro Definición. Radio metacéntrico. Evoluta metacéntrica. Falso metacentro. Momento de inercia. Cálculo do radio metacéntrico transversal e lonxitudinal. Curvas hidrostáticas.
TEMA 6. Estabilidade Concepto de equilibrio: estable, inestable e indiferente. Altura metacéntrica. Concepto de estabilidade: tipos. Par de estabilideade. Brazo do par. Momento do par. Curvas de estabilidade. Curvas KN y GZ para un KG suposto. Características e información que nos facilitan as curvas. Efecto dinámico dun par escorante. Angulo de equilibrio dinámico. Angulo crítico estático e dinámico. Reserva de estabiliodade. Criterios de estabilidad: OMI, Administración española, Torremolinos, Rahola. Estabildiad longitudinal. Altura metacéntrica longitudinal: brazo y momento del par.
TEMA 7. Operacións con pesos Experiencia de stabilidade. Traslado horizontal y lonxitudinal de pesos: a súa influencia nos calados do buque. Momento de asento unitario. Fórmula do asento e da alteración. Cálculo exacto dos calados. Traslado vertical de pesos: súa influencia na estabilidade e escora. Coñocidas as características dun buque para os estados de carga, inicial e final; determinar a carga que se pode cargar e a súa ubicación a bordo. Pesos suspendidos: influencia na estabilidade trasversal. Carenas líquidas: correción por superficies libres debida a líquidos e grans. Pérdida da altura metcéntrica. Transporte do gran. Cuadernillo de estabilidade. Angulo de reposo. Factor de estiba.
TEMA 8. Poñer o buque en calados Reparto de pesos en duas adegas na mesma e en distinta cabeza, para deixar o buque con un asento pedido. Puntos indiferentes. Toneladas en cabeza. Diagrama de asentos. Concepto de coeficiente de emersión.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A4 A8 B15 C6 10 20 30
Objective test A17 A22 A24 A32 B1 B2 6 0 6
Binary questions A9 A10 B11 C7 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A32 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C3 28 84 112
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Realización dos traballos e problemas que foron programados na aula
Objective test Evaluación dos coñecementos adquiridos durante o curso por o alumnado
Binary questions Na proba obxetiva escrita, partre primeira, se farán unha serie de cuestión con este tipo de modalidade
Guest lecture / keynote speech Clases impartidas na pizarra apoidas das TICs na docencia universitaria

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Binary questions
Objective test
Description
O docente atopase no seó despacho durante as horas fixadas como titorias para atender calqueira dubida que se lle poida plantexar o alumno, o mesmo que en calqueira outro momernto podese acudir a él.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A17 A22 A24 A32 B1 B2 Avaliación ordinaria dos coñecementos adquiridos o longo do cuadrimestre sobre o estudio da teoría aplicada o buque.


Na avaliación ordinaria en primeira ou segunda opción, necesita-se acadar a nota de cinco puntos sobre dez, en cada unha das probas escritas: nunha primeria de media hora de tempo, máximo 40 minutos, sobre coñementos teóricos, e unha segunda parte de problemas na que dispón de dúas horas para a súa realización, máximo dúas horas e quince minutos.
100
 
Assessment comments

NOTA

Os criterios da avaliación recollidos no cadro A-II/1 do Código STCW e os recollídos no Sistema da Garantía da Calidade, teránse en conta no momento a deseñar e facer a avaliación.

Sources of information
Basic H.J.Pursey (1992). MERCHANT SHIP STABILITY. Glasgow
CESAREO DIAZ FERNANDEZ (1975). Resumen de Problemas de TB. Barcelona
C.B.Barrass and D.R. Derrett (2007). SHIP STABILITY. Oxford
Dr.C.B.Barrass (2001). SHIP STABILITY. Oxford
CESAREO DIAZ FERNANDEZ (1969). TEORIA DEL BUQUE. Barcelon
Antonio Bonilla de la Corte (1978). TEORIA DEL BUQUE. Cadiz

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Mathematics I/631G01101
Phisics/631G01103
Naval Construction/631G01105

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Ship's Theory II/631G01404

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.