Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Teoría do Buque I Código 631G01208
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Profesorado
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecemento do alumno do comportamente do buque como flotador. ademaís das cuestions sobor a distribución da carga, estabilidade, consumo, etc. E decir: aplicación da xeometría e mecànica o estudio do movemento do buque en calqueira dos estados que aquel se poida atopar.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos. Sin modificacións

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se modifican.

- e-mail: usar para facer consultas. Solicitar encontros virtuais para tesolver dúbidas.
- Moodle: Dispón da materia subida tema a tema dos contidos da materia. Cada tema conta con un modulo especial con exercicios propostos, que serán correxidos vía
Teams. Tamén foros con actividades especificas para ser resolvidas por Teams podrán ser programados.
- Teams: seccións semanales co grupo total da clase para o avance dos contidos teóricos na franxa horaria que ten asignado a materia no horario de clases presenciales
para o presente curso será levado a cabo. De 1 a 2 seccións semanales a acordar, con grupos pequenos máximo de 9 alumns para o seguimento e apoio a dúbidas dos
exercicios prácticos así como da teoría, faránse. Esto permitirá facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades do aprendizaxe do alumnado para
desenvolver con exito a materia impartida.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: Moodle - Teams - e/mail.

4. Modificacións na avaliación. Via telemática consta de unha evaluación final, con unha primeira proba de coñecementos teóricos, Test de 20 cuestións: non restan, cada unha ben respondida terá un valor de 0,1 de punto, así máxima puntuación nesta parte 2 puntos. A segunda proba será resolver 4 problemas, con un valor máximo aqui de 8 puntos.

*Observacións de avaliación: O alumno supera a matería cando o sumatorio nas dúas partes sea igual ou superior a 5 puntos

NOTA: Na segunda oportunidade (xullo) siguese o mesmo criterio.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Coñecer e construír as Proxeccións Cartográficas Perspectivas empregadas en Navegación, os seus antecedentes e uso.
A8 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A9 Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente.
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A17 Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias.
A22 Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque.
A24 Manter a navegabilidade do buque.
A32 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno deberá ter un coñecemento do relativo a temas conceptuales da teoría do buque o mesmo co relativo as propiedades de flotabilidade A4
A8
A9
A10
A17
A22
A24
A32
B4
B5
C6
C7
Coñecemento por parte do alumno no relativo a parte conceptual da estabilidade e a súa repercusión no buque como tal A22
A32
B1
B3
B4
B5
C6
C7
Formación do alumnado no relativo o coñecemento pleno en canto o uso de certificados, cuadernillos e demaís formalismo ante as Autoridades competentes A22
A24
A32
B2
B6
B7
B10
B11
B15
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Xeneralidades Planos de forma. Liñas de referencia. Asento de proxecto: Concepto.
Escala dos calados. Alteración. Deformación orixinada no buque. Vagras planas e de curvatura.
TEMA 2. Procedementos aproximados de integración Método dos trapecios. Reglas de Simpson para determinar áreas, volumenes y centroides. Toneladas por centímetro e por pulgada. Variación dos calados por cambio de densidade. Líñas de carga de 1966. Cálculo do desprazamento para un asento dado y distinto o de proxecto.
TEMA 3. Flotabilidade Reserva e coeficiente de flotabilidade. Porte. Expoñente de carga. Coeficientes de afinamento. Arqueo. Convenio Internacional sobre arqueo de 1969. Arqueo de Panamá y de Súez. Certificado de arqueo.
TEMA 4. Centro de gravidade e de carena. Movemento que experimentan estos o ser trasladados, cargar ou descargar pesos de a bordo. Teorema dos momentos. Cadro de momentos. Variación de centro de carena o inclinarse trasversal o longitudinal o buque por efecto de pesos.
TEMA 5. Metacentro Definición. Radio metacéntrico. Evoluta metacéntrica. Falso metacentro. Momento de inercia. Cálculo do radio metacéntrico transversal e lonxitudinal. Curvas hidrostáticas.
TEMA 6. Estabilidade Concepto de equilibrio: estable, inestable e indiferente. Altura metacéntrica. Concepto de estabilidade: tipos. Par de estabilideade. Brazo do par. Momento do par. Curvas de estabilidade. Curvas KN y GZ para un KG suposto. Características e información que nos facilitan as curvas. Efecto dinámico dun par escorante. Angulo de equilibrio dinámico. Angulo crítico estático e dinámico. Reserva de estabiliodade. Criterios de estabilidad: OMI, Administración española, Torremolinos, Rahola. Estabildiad longitudinal. Altura metacéntrica longitudinal: brazo y momento del par.
TEMA 7. Operacións con pesos Experiencia de stabilidade. Traslado horizontal y lonxitudinal de pesos: a súa influencia nos calados do buque. Momento de asento unitario. Fórmula do asento e da alteración. Cálculo exacto dos calados. Traslado vertical de pesos: súa influencia na estabilidade e escora. Coñocidas as características dun buque para os estados de carga, inicial e final; determinar a carga que se pode cargar e a súa ubicación a bordo. Pesos suspendidos: influencia na estabilidade trasversal. Carenas líquidas: correción por superficies libres debida a líquidos e grans. Pérdida da altura metcéntrica. Transporte do gran. Cuadernillo de estabilidade. Angulo de reposo. Factor de estiba.
TEMA 8. Poñer o buque en calados Reparto de pesos en duas adegas na mesma e en distinta cabeza, para deixar o buque con un asento pedido. Puntos indiferentes. Toneladas en cabeza. Diagrama de asentos. Concepto de coeficiente de emersión.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A4 A8 B15 C6 10 20 30
Proba obxectiva A17 A22 A24 A32 B1 B2 6 0 6
Proba de discriminación A9 A10 B11 C7 1 0 1
Sesión maxistral A32 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C3 28 84 112
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Realización dos traballos e problemas que foron programados na aula
Proba obxectiva Evaluación dos coñecementos adquiridos durante o curso por o alumnado
Proba de discriminación Na proba obxetiva escrita, partre primeira, se farán unha serie de cuestión con este tipo de modalidade
Sesión maxistral Clases impartidas na pizarra apoidas das TICs na docencia universitaria

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Proba de discriminación
Proba obxectiva
Descrición
O docente atopase no seó despacho durante as horas fixadas como titorias para atender calqueira dubida que se lle poida plantexar o alumno, o mesmo que en calqueira outro momernto podese acudir a él.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A17 A22 A24 A32 B1 B2 Avaliación ordinaria dos coñecementos adquiridos o longo do cuadrimestre sobre o estudio da teoría aplicada o buque.


Na avaliación ordinaria en primeira ou segunda opción, necesita-se acadar a nota de cinco puntos sobre dez, en cada unha das probas escritas: nunha primeria de media hora de tempo, máximo 40 minutos, sobre coñementos teóricos, e unha segunda parte de problemas na que dispón de dúas horas para a súa realización, máximo dúas horas e quince minutos.
100
 
Observacións avaliación

NOTA

Os criterios da avaliación recollidos no cadro A-II/1 do Código STCW e os recollídos no Sistema da Garantía da Calidade, teránse en conta no momento a deseñar e facer a avaliación.

Fontes de información
Bibliografía básica H.J.Pursey (1992). MERCHANT SHIP STABILITY. Glasgow
CESAREO DIAZ FERNANDEZ (1975). Resumen de Problemas de TB. Barcelona
C.B.Barrass and D.R. Derrett (2007). SHIP STABILITY. Oxford
Dr.C.B.Barrass (2001). SHIP STABILITY. Oxford
CESAREO DIAZ FERNANDEZ (1969). TEORIA DEL BUQUE. Barcelon
Antonio Bonilla de la Corte (1978). TEORIA DEL BUQUE. Cadiz

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas I/631G01101
Física/631G01103
Construcción Naval/631G01105

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Teoría do Buque II/631G01404

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías