Identifying Data 2022/23
Subject (*) Applied Informatics Code 631G01276
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
Vidal Paz, Jose
E-mail
jose.vidal.paz@udc.es
Lecturers
Andión Fernández, José Manuel
Vidal Paz, Jose
E-mail
jose.manuel.andion@udc.es
jose.vidal.paz@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A14 Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación.
A32 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B8 Aprender en ámbitos de teleformación.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C13 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber manexar sistemas de información xeográfica (SIX) e cartografía electrónica (ENC) A10
A14
B5
B12
C3
Saber manexar follas de cálculo para a resolución de problemas na práctica profesional náutica B2
B5
B8
B10
B11
B15
B16
C3
C6
C10
Coñecer os pasos para a realización dun programa e as súas principais compoñentes B8
B12
B16
C1
C10
C13
Saber manexar plataformas de programación low-code B5
B6
B8
B10
B11
B16
C6
Aplicar os coñecementos adquiridos no desenvolvemento de aplicacións que resolvan problemas de carga, cálculo de calados, trimado, estabilidade e esforzos estructurais do buque A10
A32
B2
B5
B6
B14
B15
B16
C6
C10

Contents
Topic Sub-topic
1. CARTOGRAFÍA ELECTRÓNICA 1.1. SIVCE/ECDIS
1.2. PUBLICACIÓNS NÁUTICAS
1.3. CARTAS NÁUTICAS
1.4. DERROTA
1.5. BALIZAMENTO DA IALA
1.6. CASO PRÁCTICO DE NAVEGACIÓN
2. SISTEMAS DE INFORMACIÓN XEOGRÁFICA 2.1. INTRODUCCIÓN AOS SIX
2.2. SERVIZOS DA OGC
2.3. SOFTWARE SIX
2.4. CASOS PRÁCTICOS CON APLICACIÓN Á NAVEGACIÓN
3. FOLLA DE CÁLCULO 3.1. INTRODUCCIÓN
3.2. FILAS E COLUMNAS
3.3. TIPOS DE DATOS
3.4. FORMATOS
3.5. FÓRMULAS
3.6. REFERENCIAS
3.7. GRÁFICAS
3.8. FUNCIÓNS
3.9. CASOS PRÁCTICOS DE APLICACIÓN Á NAVEGACIÓN E AOS CÁLCULOS DE CARGA
4. POWER APPS 4.1 PLATAFORMA MICROSOFT POWER
4.2 TIPOS DE POWER APPS
4.3 FONTES DE DATOS
4.4 INTERFACES DE USUARIO
4.5 DISTRIBUCIÓN DE APLICACIÓNS
5. APLICACION DE CARGA 5.1. MANUAL DE CARGA DO BUQUE
5.2. ADAPTACIÓN DOS DATOS DE ESTABILIDADE ÁS FOLLAS DE CÁLCULO
5.3. CÁLCULO DE CALADOS
5.4. CÁLCULO DA CARGA A BORDO (DRAFT SURVEY)
5.5. CÁLCULO DAS CURVAS DE ESTABILIDADE ESTÁTICA E DINÁMICA (BRAZOS ADRIZANTES)
5.6. CÁLCULO DA RESISTENCIA ESTRUCTURAL (ESFORZOS CORTANTES E MOMENTOS FLECTORES)
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT. Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B8 C1 C6 C13 27 27 54
Multiple-choice questions A10 B8 B12 C1 C3 3 6 9
ICT practicals A10 A14 B5 B8 B12 B15 C3 C13 12 24 36
Supervised projects A10 A32 B2 B6 B8 B10 B11 B14 B15 B16 C3 C6 C10 C13 12 24 36
Mixed objective/subjective test A14 A32 B2 B5 B10 B14 B16 C3 C6 C10 3 6 9
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Realizarase unha explicación introdutoria dos contidos de cada tema. Proporcionaráselle ao alumnado ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundar no seu estudo. Os conceptos teóricos básicos serán tratados na aula, e tamén se introducirán os conceptos prácticos por medio de exemplos e titoriais que estarán dispoñibles na plataforma de aprendizaxe da universidade para que o alumnado poida iniciarse no uso das aplicacións que vai empregar durante as sesións prácticas. Ademais tamén se lles proporcionarán vídeos que poden visualizar en modo asíncrono.
Multiple-choice questions Ó inicio da sesión maxistral, o alumnado terá que responder a una serie de preguntas tipo test relacionadas coa materia tratada na sesión anterior.
ICT practicals Levaranse a cabo prácticas sobre o uso dun catálogo de cartas náuticas, un plotter de cartas ENC, unha aplicación SIG, unha folla de cálculo e unha plataforma de programación low-code.
Supervised projects Proporase a elaboración dun traballo práctico consistente na programación dunha App para o cálculo de carga, calados, trimado, estabilidade e esforzos estructurais dun buque.
Mixed objective/subjective test O alumnado que non acade unha nota mínima de 5 coas prácticas e traballos propostos ao longo do cuadrimestre terá dereito a ser avaliado por medio dunha proba mixta, na que terá que resolver problemas similares aos propostos nas sesións prácticas ao longo do curso.
A proba desenrolarase facendo uso da plataforma de aprendizaxe da universidade.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
ICT practicals
Supervised projects
Multiple-choice questions
Description
A atención personalizada é imprescindible para dirixir ao alumnado na realización das prácticas no Aula de Informática e o traballo tutelado.

Realizaranse no despacho do profesorado nos horarios de titorías establecido a comezo do curso e posto en coñecemento do alumnado polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.

Ademais o profesorado tamén poderá resolver as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade, ou videoconferencias a través de Teams.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A10 A14 B5 B8 B12 B15 C3 C13 O alumnado terá que entregar unha serie de exercicios sobre o uso dun catálogo de cartas náuticas, un plotter de cartas ENC, unha aplicación SIG, unha folla de cálculo e unha plataforma de programación low-code. 40
Supervised projects A10 A32 B2 B6 B8 B10 B11 B14 B15 B16 C3 C6 C10 C13 O alumnado terá que defender o traballo práctico proposto diante do profesorado. 50
Multiple-choice questions A10 B8 B12 C1 C3 No inicio da sesión maxistral o alumnado terá que responder a unha serie de preguntas tipo test relacionadas coa materia tratada na sesión anterior. 10
 
Assessment comments

AVALIACIÓN CONTINUA:

  • Cuestionarios tipo test (10%)
  • Prácticas a través de TIC (40%)
  • Traballos tutelados (50%)
Para superar a materia por avaliación continua será preciso obter:
  • Nota mínima final de 50 puntos 
  • Nota mínima nos traballos tutelados de 25 puntos 

PRIMEIRA OPORTUNIDADE:

Poderanse recuperar as partes suspensas correspondentes a:
  • Cuestionarios tipo test (10%)
  • Prácticas a través de TIC (40%)

SEGUNDA OPORTUNIDADE:

Avaliarase cunha proba mixta, na que se poderá recuperar o 100% da nota, e que consistirá en:
  1. Proba mixta sobre as competencias teóricas tratadas nas clases maxistrais (20%).
  2. Exercicio práctico sobre as competencias traballadas ao longo do curso nas prácticas e traballos tutelados (80%).
Para superar a materia na segunda oportunidade será preciso obter:
  • Nota mínima na proba mixta de 10 puntos
  • Nota mínima no exercicio práctico de 40 puntos

OBSERVACIONS:

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):

  • Na primeira oportunidade se lles avaliará cunha proba mixta e un exercicio práctico seguindo os mesmos criterios que se especifican para todo o alumnado na segunda oportunidade.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na oportunidade correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á segunda oportunidade e á oportunidade adiantada.

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW e recollido no Sistema de Garantía de Calidade teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.


Sources of information
Basic Leung T. (2021). Beginning power apps: the non-developer's guide to building business mobile applications. Apress
(2019). Excel (versiones 2019 y Office 365) : Domine las funciones avanzadas de la hoja de cálculo de Microsoft. Barcelona : Ediciones ENI
Gallego M. (2020). Excel 2019 : avanzado. Paracuellos del Jarama (Madrid) : Ra-Ma
Longley P, Goodchild M, Maguire D, Rhind D. (2001). Geographic Information Systems and Science. John Wiley & Sons
Weston M. (2019). Learn Microsoft Power Apps: build customized business applications without writing any code. Packt Publishing
Hecht, Horst (2018). The electronic chart : fundamentals, functions, data and other essentials. Lemmer, The Netherlands : Geomares

Complementary De Levie R. (2008). Advanced Excel for scientific data analysis. Oxford : Oxford University Press
Luna Huertas P. (1998). Aprendiendo hoja de cálculo con casos prácticos. Madrid: McGraw Hill
Worboys M.F. (1995). GIS: a computing perspective. London : Taylor Francis
Sjöstrand D. (1997). Matemáticas con Excels. Madrid: Universidad Pontificia Comillas
Wall H.J. (2022). Microsoft Power Apps 2022 beginners guide. Independently published
Mendoza E. (2021). Microsoft power apps cookbook. Packt Publishing


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Informatics/631G01110
Navigation I/631G01202
Ship's Theory I/631G01208

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Celestial Navigation/631G01277

Subjects that continue the syllabus
Navigation II/631G01306
Cargo Stowage/631G01301
Ship's Theory II/631G01404

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.