Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A55 |
RA2C-Identify and relate acquired knowledge to other disciplines |
A56 |
RA3C-Writing and interpreting technical documentation in English |
A57 |
RA4C-Collecting and interpreting relevant data |
A58 |
RA5C-Identify ship components. |
B31 |
RA9H-Effectively solve practical problems associated with the subject by applying the knowledge acquired. |
B32 |
RA10H-Know, analyse, synthesise and apply the contents, fundamental concepts and applications of the subject. |
B33 |
RA11H-Develop both individual and group work |
B34 |
RA12H-Handle bibliographic material and computer resources. |
B35 |
RA13H-Handle with ease the tools, techniques, equipment and/or material/instrumental of each subject. |
B36 |
RA14H-Use information and communication technology (ICT) tools necessary for the exercise of their profession and for lifelong learning. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
RA2C-Identify and relate acquired knowledge to other disciplines |
A55
|
|
|
RA3C-Writing and interpreting technical documentation in English |
A56
|
|
|
RA4C-Collecting and interpreting relevant data |
A57
|
|
|
RA5C-Identify ship components. |
A58
|
|
|
RA9H-Effectively solve practical problems associated with the subject by applying the knowledge acquired. |
|
B31
|
|
RA10H-Know, analyse, synthesise and apply the contents, fundamental concepts and applications of the subject |
|
B32
|
|
RA11H-Develop both individual and group work |
|
B33
|
|
RA12H-Handle bibliographic material and computer resources. |
|
B34
|
|
RA13H-Handle with ease the tools, techniques, equipment and/or material/instrumental of each subject. |
|
B35
|
|
RA14H-Use information and communication technology (ICT) tools necessary for the exercise of their profession and for lifelong learning. |
|
B36
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. CARTOGRAFÍA ELECTRÓNICA |
1.1. SIVCE/ECDIS
1.2. PUBLICACIÓNS NÁUTICAS
1.3. CARTAS NÁUTICAS
1.4. DERROTA
1.5. BALIZAMENTO DA IALA
1.6. CASO PRÁCTICO DE NAVEGACIÓN |
2. SISTEMAS DE INFORMACIÓN XEOGRÁFICA |
2.1. INTRODUCCIÓN AOS SIX
2.2. SERVIZOS DA OGC
2.3. SOFTWARE SIX
2.4. CASOS PRÁCTICOS CON APLICACIÓN Á NAVEGACIÓN E METEOROLOXÍA |
3. FOLLA DE CÁLCULO |
3.1. INTRODUCCIÓN
3.2. FILAS E COLUMNAS
3.3. TIPOS DE DATOS
3.4. FORMATOS
3.5. FÓRMULAS
3.6. REFERENCIAS
3.7. GRÁFICAS
3.8. FUNCIÓNS
3.9. CASOS PRÁCTICOS DE APLICACIÓN Á NAVEGACIÓN E AOS CÁLCULOS DE CARGA |
4. POWER APPS |
4.1 PLATAFORMA MICROSOFT POWER
4.2 TIPOS DE POWER APPS
4.3 FONTES DE DATOS
4.4 INTERFACES DE USUARIO
4.5 DISTRIBUCIÓN DE APLICACIÓNS |
5. APLICACION DE CARGA |
5.1. MANUAL DE CARGA DO BUQUE
5.2. ADAPTACIÓN DOS DATOS DE ESTABILIDADE ÁS FOLLAS DE CÁLCULO
5.3. CÁLCULO DE CALADOS
5.4. CÁLCULO DA CARGA A BORDO (DRAFT SURVEY)
5.5. CÁLCULO DAS CURVAS DE ESTABILIDADE ESTÁTICA E DINÁMICA (BRAZOS ADRIZANTES)
5.6. CÁLCULO DA RESISTENCIA ESTRUCTURAL (ESFORZOS CORTANTES E MOMENTOS FLECTORES) |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT. |
Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A56 A57 B32 B34 B36 |
27 |
27 |
54 |
Multiple-choice questions |
B32 B36 |
3 |
6 |
9 |
ICT practicals |
A55 A58 B31 B32 B33 B34 B35 B36 |
12 |
24 |
36 |
Supervised projects |
A10 A32 B2 B6 B8 B10 B11 B14 B15 B16 C3 C6 C10 C13 |
12 |
24 |
36 |
Mixed objective/subjective test |
A55 A56 A57 B31 B32 B34 B35 B36 |
3 |
6 |
9 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Realizarase unha explicación introdutoria dos contidos de cada tema. Proporcionaráselle ao alumnado ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundar no seu estudo. Os conceptos teóricos básicos serán tratados na aula, e tamén se introducirán os conceptos prácticos por medio de exemplos e titoriais que estarán dispoñibles na plataforma de aprendizaxe da universidade para que o alumnado poida iniciarse no uso das aplicacións que vai empregar durante as sesións prácticas. Ademais tamén se lles proporcionarán vídeos que poden visualizar en modo asíncrono. |
Multiple-choice questions |
Ó final dalgunhas sesións maxistrais o alumnado terá que responder a unha serie de preguntas tipo test relacionadas coa materia tratada na sesión |
ICT practicals |
Levaranse a cabo prácticas sobre o uso dun catálogo de cartas náuticas, un plotter de cartas ENC, unha aplicación SIG e unha folla de cálculo. |
Supervised projects |
Proporase a elaboración dun traballo práctico consistente na programación dunha Power App para o cálculo de carga, calados, trimado, estabilidade e esforzos estructurais dun buque. |
Mixed objective/subjective test |
O alumnado que non acade unha nota mínima de 5 coas prácticas e traballos propostos ao longo do cuadrimestre terá dereito a ser avaliado por medio dunha proba mixta, na que terá que resolver cuestionarios e problemas similares aos propostos nas sesións prácticas ao longo do curso.
A proba desenrolarase facendo uso da plataforma de aprendizaxe da universidade. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
ICT practicals |
Supervised projects |
Multiple-choice questions |
|
Description |
A atención personalizada é imprescindible para dirixir ao alumnado na realización das prácticas no Aula de Informática e o traballo tutelado.
Realizaranse no despacho do profesorado nos horarios de titorías establecido a comezo do curso e posto en coñecemento do alumnado polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.
Ademais o profesorado tamén poderá resolver as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade, ou videoconferencias a través de Teams. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A55 A58 B31 B32 B33 B34 B35 B36 |
O alumnado terá que entregar unha serie de exercicios sobre o uso dun catálogo de cartas náuticas, un plotter de cartas ENC, unha aplicación SIX e unha folla de cálculo. |
40 |
Supervised projects |
A10 A32 B2 B6 B8 B10 B11 B14 B15 B16 C3 C6 C10 C13 |
O alumnado terá que defender o traballo práctico proposto diante do profesorado. A non defensa do traballo considerarase como non realizado. |
50 |
Multiple-choice questions |
B32 B36 |
Ó final dalgunhas sesións maxistrais o alumnado terá que responder a unha serie de preguntas tipo test relacionadas coa materia tratada na sesión |
10 |
|
Assessment comments |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Avaliarase mediante Avaliación Continua tal e como se especifica a continuación: - Cuestionarios tipo test (10%)
- Prácticas a través de TIC (40%)
- Traballos tutelados (50%)
Para superar a materia será preciso obter: - Nota mínima final de 50 puntos
- Nota mínima no traballo tutelados de 25 puntos
Poderanse recuperar as partes suspensas correspondentes a: - Cuestionarios tipo test (10%)
- Prácticas a través de TIC (40%)
SEGUNDA OPORTUNIDADE:
Avaliarase cunha proba mixta, na que se poderá recuperar o 100% da nota, e que consistirá en: - Proba mixta sobre as competencias teóricas tratadas nas clases maxistrais (10%).
- Exercicio práctico sobre as competencias traballadas ao longo do curso nas prácticas e traballos tutelados (90%).
OBSERVACIONS: Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): - Na primeira oportunidade aplicaránselles os mesmos criterios que ao resto do alumnado, podendo facer os traballos desde a súa casa usando as ferramentas de teleformación que lle proporciona a UDC. A proba de resposta múltiple realizarase nunha data acordada co alumnado afectado.
- Na segunda oportunidade avaliaráselles cunha proba mixta e un exercicio práctico seguindo os mesmos criterios que se especifican para todo o alumnado.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW e recollido no Sistema de Garantía de Calidade teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Sources of information |
Basic
|
Leung T. (2021). Beginning power apps: the non-developer's guide to building business mobile applications. Reading, UK : Apress
(2019). Excel (versiones 2019 y Office 365) : Domine las funciones avanzadas de la hoja de cálculo de Microsoft. Barcelona : Ediciones ENI
Gallego M. (2020). Excel 2019 : avanzado. Paracuellos del Jarama (Madrid) : Ra-Ma
Longley P, Goodchild M, Maguire D, Rhind D. (2001). Geographic Information Systems and Science. John Wiley & Sons
Weston M. (2019). Learn Microsoft Power Apps: build customized business applications without writing any code. Birmingham, UK : Packt Publishing
Hecht, Horst (2018). The electronic chart : fundamentals, functions, data and other essentials. Lemmer, The Netherlands : Geomares |
|
Complementary
|
De Levie R. (2008). Advanced Excel for scientific data analysis. Oxford : Oxford University Press
Luna Huertas P. (1998). Aprendiendo hoja de cálculo con casos prácticos. Madrid: McGraw Hill
Worboys M.F. (1995). GIS: a computing perspective. London : Taylor Francis
Sjöstrand D. (1997). Matemáticas con Excels. Madrid: Universidad Pontificia Comillas
Wall H.J. (2022). Microsoft Power Apps 2022 beginners guide. Independently published
Mendoza E. (2021). Microsoft power apps cookbook. Birmingham, UK : Packt Publishing |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Informatics/631G01110 | Navigation I/631G01202 | Ship's Theory I/631G01208 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Celestial Navigation/631G01277 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Navigation II/631G01306 | Cargo Stowage/631G01301 | Ship's Theory II/631G01404 |
|
|