Identifying Data 2020/21
Subject (*) Navigation and communications systems Code 631G01311
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Lopez Varela, Pablo
E-mail
pablo.lopez@udc.es
Lecturers
López López, María Natividad
Lopez Varela, Pablo
E-mail
natividad.lopezl@udc.es
pablo.lopez@udc.es
Web
General description A materia está orientada a suministrar o alumnado da mención en xestión e administración marítima un coñecementp básico, tanto teórico como práctico, dos distintos sistemas de axuda á navegación e de radiocomunicacións.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense as metodoloxías de lecturas e sesión maxistral (que este curso xa se impartirá, a prior, de xeito online), o resto modifícanse para adaptalas o formato non presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Prácticas de laboratorio: Contabilizaranse aquelas que se puideran realizar, o resto substituiranse por traballos tutelados adicionais (adicionais os planificados na guía docente) de obrigatoria realización para poder seguir a avaliación continua.
Traballo tutelados: Mantéñense ca particularidade de que as titorías obrigatorias para o seu seguimento serán online.
Proba obxectiva: De ser posible manter a presencialidade, tanto das probas parciais coma dos exames finais de 1ª e 2ª oportunidades, estes realizarase con normalidade tal e como está descrito na guía docente. De non ser posible, realizarase online a través do Moodle e/ou Teams, mantendo os mesmos principios.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer seguimento das tarefas encomendadas.
Moodle: Semanalmente. Para acceso ó temario da materia e para as tarefas encomendadas.
Teams: No horario das clases maxistrais (establecido en xunta de escola), e conexións propostas a maiores para discusión dirixida de tarefas. Ademais de todas aquelas conexións precisas por parte do alumnado proposta con antelación.

4. Modificacións na avaliación
Manteranse as mesmas metodoloxías de avaliación, cos seus porcentaxes correspondentes.

*Observacións de avaliación:
A pesar de manterse as metodoloxías de avaliación que figuran na guía docente, estas adaptaranse a non presencialidade do seguinte xeito. Respecto o cómputo da asistencia, tan só se aplicará respecto as clases presenciais de prácticas impartidas. Durante o escenario de non presencialidade, non se realizará control de asistencia, pero exixirase a realización dos traballos tutelados adicionais. Así, para poder presentarse os exames parciais, terase que asistir a un 80% das actividades presenciais realizadas ata ese momento, de habelas, e presentar tódolos traballos tutelados adicionais.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia non se lle exixirá unha asistencia mínima para poder presentarse os exames parciais, sen embargo, si será necesario que realice os traballos tutelados adicionais que se propoñan.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se fan modificacións da bibliografía respecto á guía docente, pero se facilitará ao alumnado unha serie de apuntes a través de moodle, suficientes para poder superar a materia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A49 Conocimiento y destreza en el manejo de los equipos y sistemas de navegación, radiocomunicaciones y servicio de control del tráfico marítimo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C11 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e adquirir a destreza necesaria para o manexo dos diferentes equipos e sistemas de navegación e radiocomunicaciones no ámbito marítimo. A49
B4
B14
B22
C3
C10
C11

Contents
Topic Sub-topic
Sistemas de navegación Sistemas de radar
ECDIS
AIS
GNSS
Outros equipos de navegación
Sistemas de comunicacións Sistema Mundial de Socorro e Seguridade Marítima
Comunicacións terrestres: Comunicacións en VHF, MF/HF, Radar transponder.
Comunicacións satelitarias: INMARSAT
Información de Seguridade Marítima: NAVTEX, SafetyNet.
EPIRB´s

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A49 B4 B14 B22 C3 C10 C11 14 14 28
Workbook A49 B14 B22 C3 0 6 6
Objective test A49 B4 B14 B22 C3 C10 C11 2 10 12
Supervised projects A49 B14 B22 C3 C10 C11 2 15 17
Guest lecture / keynote speech A49 B22 C10 C11 30 54 84
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Realización de exercicios de carácter práctico relacionados cos conceptos teóricos explicados nas sesións maxistrais.
As prácticas non computarán na avaliación da materia, pero a súa realización, en polo menos un 80%, é condición necesaria para a superación da materia.
Workbook Documentación facilitada os alumnos onde se profundiza sobre os contidos a desentolar na materia.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de resposta breve, e/ou de desenvolvemento. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor, e baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral da materia complementada co uso de presentacións audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Dentro desta dinámica a intervención dos alumnos estará aberta para a realización de preguntas ou comentarios, que poderían dar lugar a debates abertos.
En caso de empregar textos ou presentacións audiovisuais, estas poranse a disposición do alumnado coa antelación suficiente como para que poidan lela de forma previa.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Laboratory practice
Description
O seguimento das prácticas realizarase de forma continua na aula, con todo, se se vise necesario, estableceranse tutorías adicionais de caracter individual ou en grupo moi reducido para o seu seguimento e a resolución das dúbidas que sobre elas, ou sobre os aspectos teóricos que as alcanzan, teñan os alumnos.

O seguemento dos traballos tutelados será continuo. Establaceranse sesións de titorías semanais, breves e individuais, para realizar dito seguiemento e avaliar o proceso de aprendizaxe autónomo do alumnado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A49 B4 B14 B22 C3 C10 C11 A materia divídese en dous bloques temáticos claramente diferenciados: sistemas de navegación e sistemas de comunicacións, que se avaliarán de forma independente.
En cada unha das partes realizarase polo menos un exame parcial para aqueles alumnos cunha asistencia mínima dun 80%. A superación dos examenes parciais permitirá librar materia para o exame final, o cal tamén se dividirá en dous bloques.
Con esta metodoloxíase evaluaranse as competencias A49, B4, B14, B22, C3, C10, C11.
60
Supervised projects A49 B14 B22 C3 C10 C11 En cada bloque proporanse un ou varios traballos tutelados. O seu seguemento deberá realizarse nas sesións de titorías programadas para elo. Non se aceptarán traballos que non foran realizados con este seguemento continuo.
Con esta metodoloxíase evaluaranse as competencias A49, B14, B22, C3, C10, C11.
40
 
Assessment comments

A nota da materia será a media aritmética das notas dos dous bloques (sistemas de navegación e sistemas de comunicacións),
sendo a nota mínima necesaria para compensar unha parte coa outra de
4,5. En caso de obter unha nota inferior a 4,5 nunha das partes, a nota da asignaura será a menor das obtidas en ambas as partes.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica de exención de asistencia non se lle exixirá unha
asistencia mínima para poder presentarse os exames parciais, sen embargo, deberán
acordarse co docente unha serie de titorías (presenciais ou non presenciais) o
longo do curso para acreditar o seguimento da materia. Estas mesmas tutorías servirán para facer o seguemento dos traballos tutelados.

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.


Sources of information
Basic

MANUAL DE COMUNICACIONES MARÍTIMAS - F. Louzán, I. Baniela (2009).

INTEGRATED BRIDGE SYSTEMS VOL 1: RADAR AND AIS - The Nautical Institute

INTEGRATED BRIDGE SYSTEMS VOL 2: ECDIS AND POSITIONING - The Nautical Institute

RADAR NAVIGATION AND MANEUVERING BOARD MANUAL – National Imagery And Mapping Agency (http://msi.nga.mil/NGAPortal/MSI.portal?_nfpb=true&_pageLabel=msi_portal_page_62&pubCode=0008)

RADAR AND ARPA MANUAL – A. G. Bole & W.O. Dineley

BRIDGE TEAM MANAGEMENT. A PRACTICAL GUIDE – Capt. A.J. Swift – The Nautical Institute

THE ELECTRONIC CHART DISPLAY AND INFORMATION SYSTEM (ECDIS): AN OPERATIONAL HANDBOOK - Adam Weintrit

CONVENIO INTERNACIONAL PARA LA SEGURIDAD DE LA VIDA HUMANAEN EL MAR (SOLAS)

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Navigation I/631G01202
Navigation and Ship Management/631G01212

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.