Identifying Data 2019/20
Subject (*) Shipping Management Code 631G01312
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Díaz De La Rosa, Angélica
E-mail
angelica.diaz@udc.es
Lecturers
Díaz De La Rosa, Angélica
E-mail
angelica.diaz@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A45 Capacidad para la gestión, dirección y control de empresas y actividades relacionadas con el ámbito marítimo.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B21 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento Coñecementos na organización de empresas. Capacidade de organización e planificación. Vixiar o cumprimento das prescricións lexislativas A45
B3
B14
B16
B21
B22
C4
C5
C10

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Introducción a la empresa marítima
1.- Concepto de empresa marítima
2.- Concepto de empresa del sector naval
3.- Concepto de empresa portuaria


Tema 2. Formas organizativas y de gestión de la empresa marítima 1. Sociedades de personas
2. Socieddaes de capital
3.- Condominio naval
4.- Órganos sociales
5.-Procedimientos de tomas de decisión
6.-Sistemas de representación externas
Tema 3. La cooperativa como forma de gestión de empresa maritima 1. Concepto de cooperativa
2.- Clases
3.- Cooperativas en el sector marítimo
Tema 4.- Colaboradores del empresario maritimo 1. Colaboradores terrestres
2.-Colaboradores maritimos
Tema 5. Instrumentos juridicos del comercio marítimo internacional 1.- Ventas marítimas
2.-Créditos documentarios
Tema 6. Modos de adquisición de la propiedad del bque. 1. Compraventa de buques
2.-Cosntrucción naval.
3.-Leasing de buques
4.- El préstamos hipotecario naval

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects B3 B14 B16 C4 C5 34 22 56
Objective test A45 B3 B14 B16 B21 B22 C4 C5 C10 2 30 32
Collaborative learning A45 B3 B14 B16 B21 B22 C10 36 21 57
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Para a súa realización é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A45 B3 B14 B16 B21 B22 C10 Resolución de prácticas planteadas en el aula. 30
Supervised projects B3 B14 B16 C4 C5 Trabajo tutelado sobre un tema elegido por el alumno entre los contenidos recogidos en la GADU. 40
Objective test A45 B3 B14 B16 B21 B22 C4 C5 C10 Prueba escrita 30
 
Assessment comments
El alumno con reconocimiento a dedicación a tiempo parcial y
dispensa académica de exención de asistencia a clase deberá realizar
las prácticas y el trabajo indicado por el profesor y que supervisará
por vía telemática o en tutorías personalizadas. La prueba objetiva se
realizará en la fecha convenida entre alumno y profesor.


 Los
criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2
del Código STCW y sus emiendas relacionadas con esta materia se tedrán
en cuenta a la hora de diseñar y realizar su avaliación.

Sources of information
Basic James Mc Conville (1999). Economics of Maritime Transport – Theory and Practice. Whiterby & Co. Ltd. London U.K.
Alan E. Branch (2001). Elements of shipping. Nelson Thornes Ltd. Cheltenham U.K.
Martin Stopford (2004). Maritime Economics. Routledge (Taylor & Francis Group) London & New York
Alan E. Branch (1998). Maritime Economics – Management and Marketing. Stanley Thornes (Publishers) Ltd. Cheltenham U.K.

Complementary Ignazy Chrzanowski (). An introduction to shipping economics. S.J. Wiater – City of London Politechnic – Fairplay Publications.
José Mª Ruiz Soroa (1990). El buque, el naviero, personal auxiliar. Instituto Vasco de Administración Pública.
John M. Downard (1984). Managing Ships. Faiplay Publications, London.
Ruiz Soroa, Zabaleta, González (1986). Manual de Derecho del Transporte Marítimo. Escuela de Administración Marítima. Bilbao
Paul Todd (1986). Modern Bills of Lading. Collins, London.
J.E. Sloggett (1984). Shipping Finance – Financing ships and mobile offshore installations. Fairplay Publications, London
C.A. Laurence (1984). Vessel Operating Economies. Fairplay Publications, London.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Bussiness and Law/631G01109
Maritime Economics/631G01201

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
/

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.