Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Inspeccións Marítimas Código 631G01314
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Cao Feijóo, Genaro
Correo electrónico
genaro.cao@udc.es
Profesorado
Cao Feijóo, Genaro
Correo electrónico
genaro.cao@udc.es
Web
Descrición xeral Que os alumnos coñezcan: os obxetivos, a normativa, procedementos, etc referentes as jnspeccions a que se ven sometidas a flota desde o ámbito marítimo terrestre. En especial aquelas como: do país rector do porto, do estado do pabellón e, das sociedades de clase.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non ha trocos pero poderase simplificar na medida do posible a exposición dos contidos da materia, facendo unha selección dos que se consideren fundamentais de cara a garantir a adquisición das competencias e resultados de aprendizaxe esenciais.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Non ha trocos, conseguintemente as metodoloxías docentes se manteñen.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Para impartir/traballar tódalas metodoloxías empregarase o método de docencia máis axeitado (síncrona e/ou asíncrona), a través dos diversos programas, ferramentas ou plataformas dispostas pola UDC (sobre todo, seguindo a plataforma Moodle e as ferramentas do paquete Office 365, por exemplo, Outlook e/ou Teams)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Atención a distancia empregando o medio más conveniente
Teléfono (ext. 4313)/Outlook/Teams/Skype: Manterase o horario de titoría oficial aberta a canles de comunicación directa co alumnado.
Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos” asociados aos módulos da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
Teams: unha sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da Escola. Sesións adicionais segundo o demande o alumnado, ben nun grupo grande e/ou ben en grupos pequenos, segundo a demanda. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia

4. Modificacións na avaliación
Mantéñense as metodoloxías de avaliación con excepción da Mesa Redonda e, ademais, trócase a porcentaxe no peso da cualificación, incluído a asistencia, participación e aproveitamento das clases no caso de:
-Avaliación continua: Proba obxectiva (exames parciais e/ou final) 50%; Obradoiro (Traballo 35%; Defensa 15%)
-Convocatoria do 1º cuadrimestre e 2ª oportunidade: Proba obxectiva (examen final) 100%.

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na Guía Docente
No referente ao “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” o profesor pon a disposición do alumno os apuntes actualizados da materia en Moodle, non se lle exixe a asistencia a clase para a súa avaliación nas dúas oportunidades de xaneiro e xullo e no relativo ás titorías do profesor
Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos” asociados aos módulos da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
Teams: unha sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da Escola. Sesións adicionais segundo o demande o alumnado, ben en nun grupo grande, ben en grupos pequenos, segundo a demanda. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non ha trocos pero podería facilitarse bibliografía en Moodle mediante copias de partes de obras que non excederán o 10% do cómputo total da obra, así como webgrafía por medio de enlaces a biblioteca virtual da UDC.



Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A43 Capacidad para llevar a cabo labores de inspección en relación al cumplimiento de los convenios y códigos internacionales relacionados con el ámbito marítimo.
A44 Capacidad para redactar informes técnicos.
A48 Capacidad para la planificación de inspecciones, auditorías internas y externas y elaboración de los correspondientes informes.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C11 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C12 Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Controlar o cumprimento das prescricións lexislativas. A10
A44
B13
C4
Resolver problemas de xeito efectivo. A10
A48
B22
C4
C6
Traballar de forma colaboradora. A10
A43
A44
B13
B22
C11
C12
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. A10
A43
A44
A48
B13
C4
C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. A10
A43
A44
A48
B13
B22
C4
C6
C12

Contidos
Temas Subtemas
As Inspeccions do Estado de bandeira do buque: O proceso de Inspección e aspectos que abarca.
Os Certificados Estatutarios: Normativa para a certificación e análise dos requisitos esenciais para atinxir a obtención e renovación dos mesmos.
As Sociedades de Clasificación: Estudio das súas funcións e análise do proceso para a obtención dos Certificados de Clase na fase de construcción do buque e a súa renovación ao longo da vida do mesmo.
O dobre papel das Sociedades de Clasificación.
As Regións MoU e o Estado Rector do Porto: Análise desde a súa implantación, procedementos de inspección con especial referencia ao París MOU e consecuencias no transporte marítimo.
Estudo pormenorizado das listas de comprobación a cumprimentar para atinxir un resultado satisfactorio.
As "Vetting inspections" Xénese e evolución deste tipo de inspeccións; contido das mesmas e análises das listas de comprobación establecidas nos requirimentos de varias Compañías "Vetting"
de prestixio.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Mesa redonda A10 A48 B13 B22 C11 12 16 28
Seminario A43 C4 C12 22 12 34
Proba obxectiva A44 3 7 10
Obradoiro A10 A43 B13 B22 C6 40 28 68
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Mesa redonda Coloquio por todos os integrantes da materia para o analise dos puntos mais importante do coñecemento a tratar, co aporte das opinios particulares do mismo.
Seminario Esposicción do docente dos temas da materia que se pretende coñecer, e que se adxuntan nos contidos da mesma.
Proba obxectiva Evaluación final da materia a facer unha vez rematada o curso e dentro do sistema ordinario en dúas veces, para que o alumno a supere ca calificación acadada según o nivel de coñecementos adquiridos.
Obradoiro Intercambio de pareceres por o grupo no tocante a os conceptos aprendidos, co aporte personalizado e tamen de sub-grupos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
O docente atopase durante todo o curso a enteíra disposición do alumnado para calqueíra pregunta ou dúbida. así como aclaración necesaria dos contidos a aprender. Para elo existe un horario das titorias

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A44 Proba de evaluación dos coñecementos acadados por o alumnado durante o curso, do modo de test e maís conceptos a describir. 50
Obradoiro A10 A43 B13 B22 C6 Os alumnos participativos no seguimento do curso diariamente chegaran a acadar os coñecementos espostos tanto teoóico como prácticos.
Realizarán un traballo a elexir dos temas, para ser entregado. Logo será defendido na clase diante dos compañeiros e frofesor. Ambas partes teran o mesmo peso na avaliación.
30
Mesa redonda A10 A48 B13 B22 C11 Intercambio de pareceres personalizados e como grupo no tocante os conceptos a aprender, cas preguntas aclaratorias que os demais mesmos do curso desexen facer ou plantexar.
Éstes faránse na clase
20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica IMO (2012). Procedimientos para la suoervision por el estado rector del puerto.
Zambonino Pulito, Maria (2008). Régimen Juridico de la M.M..
Kbowles Tim (2010). Tanker Vetting .Understanding the issues involved.
Kendel Lane. Buckley Janes (2009). The Bussines of Shipping.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías