Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Teoría do Buque II Código 631G01404
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Profesorado
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Web
Descrición xeral Se reforzan e amplían os coñecementos e habilidades adquiridos na asignatura de Teoría del Buque I.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos. No se modifican

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se modifican.
-e-mail: uso para facer as consultas. Solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas.
- Moodle: A materia teórica atópase subida tema a tema. Cada tema conta con un modulo especial de exercicios propostos que serán corrixidos por Teams. Tamén foros con actividades especificas para ser
resolvidos mediante Teams se podrán programar
- Teams: seccións semanales con grupo total da clase para avance dos contidos teóricos na mesma franxa horaria que ten asignada a materia nos horarios de clases presenciales para o presente curso.
Tamén se podrá facer de unha a dúas sección por seman con grupos pequenos de máximo 9 alumns para o seguimento e apoio as dúbidas de exercicios prácticos. esto permite que o aprendizaxe por parte
do alumnado sea ideal para alcanzar o exito nesta materia.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado. Moodle. Teams. e-mail

4. Modificacións na avaliación. Non existe, salvo que será telemáticamente

*Observacións de avaliación: Evaluación final unha vez rematado o cuadrimestre onde se imparte a materia. Con un proba de test con 20 cuestións onde non restan as malas, cada unha das boas ben respondida
ten un valor de 0,1 de punto, a máxima nota será de 2 puntos. E outra proba de problemas con 4 exercicios mámima valor 8. Para superar a materia o sumatorio das dos probas ha de ser igual o maior a 5 puntos.
NOTA: A segunda oportunidade de xullo terá o mesmo criterio.


Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións.
A8 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A9 Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente.
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A17 Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias.
A22 Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque.
A24 Manter a navegabilidade do buque.
A27 Controlar o cumprimento das prescricións lexislativas.
A32 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Entender e representar as formas do buque e as súas instalicións. A3
A27
B1
B2
B11
Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. A3
A8
A9
A22
B4
B5
C6
C7
Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente. A8
A9
A10
A27
B10
B15
C3
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. A10
B6
C3
Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias. A17
B7
C3
Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque. A22
B1
B7
C3
Manter a navegabilidade do buque. A24
B5
C6
Controlar o cumprimento das prescricións lexislativas. A27
B10
B11
C3
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos. A32
B10
C6

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Modelos , Métodos e Problemas de Teoría del Buque.
Estática do Buque.
Dinámica do Buque.
Hidrodinámica, resistencia e propulsión.
Sistemas de coordenadas Tipos dos Sistemas de Coordenadas de Referencia.
Sistemas de referencia fixos e inerciales, e sistemas lixados o buque.
Transformación das coordenadas.
Posición e orientación no espacio, do buque.
Modos do movemento e graos da libertade no buque.
Ecuación do plan da flotación: calado, escora y trimado.
Ángulo de Euler: balance, cabeceo y guiñada.
Xeometría do flotador / Estática do buque Forza e momento resultante dun sistema de forzas: peso, empuxe.
Condicións de equilibrio do flotador.
Estabilidade do equilibrio: traballo, enerxía potencial.
Momentos e parámetros característicos das
carenas rectas e das carenas inclinadas.
Esforzos da vixa-casco - Esforzos que afectan o buque.
- Esforzos lonxitudinales nol buque, caso de augas tranquilas.
- Teoría da flexión.
- Momento flector máximo admisible.
- Curvas de: pesos, empuxes e de Bonjean.
- Curva de empuxes, caso de aguas tranquilas e, entre ondas.
- Curvas de esforzos cortantes e de momentos flectores

Cálculo do desprazamento, calados, asento, escora Cálculo do desprazamiento para unha flotación arbitraria.
Correcciones o calado.
Efectos da variación na densidade.
Estudio do efecto da variación elemental dos parámetros dunha flotación inclinada.
Estabilidade estática transversal Cálculo e trazado da curva de momentos e brazos de adrizamento.
Estudio das súas características.
Aproximación Metacéntrica.
Efectos da carga/descarga e traslación de pesos na estabilidade estática transversal.
Cálculo do brazo do par de adrizamiento para un buque de costados verticaíes.
Escora permanente e inestabilidad del equilibrio.
Efecto das superficies libres na estabilidade.
Efecto dos pesos móviles, suspendidos e do desprazamento da carga na estabilidade.
Estabilidade dinámica transversal Concepto da estabilidade dinámica.
Cálculo do valor mediante a Fórmula de Moseley.
Cálculo práctico da curva de brazos adrizantes dinámicos.
Efecto dinámico dun par escorante.
Concepto e cálculo do ángulo de equilibrio dinámico.
Importancia da estabilidade dinámica.
Ángulos críticos, estático e dinámico.
Cálculo do ángulo crítico para a estabilidade dinámica.
Determinación do brazo escorante para anular a estabilidade.
Momento da restauración tridimensional Cálculo do momento e do brazo do adrizamento para inclinacións tridimensionales.
Altura Metacéntrica Xeneralizada.
Cargamento de grans. Carga a granel. Precauciones xenerales recomendadas por a OMI.
Condicións que han de cumplir os buques para o transporte de gran. Tablas de capacidade e pesos para diversos factores de estiba. Cálculos relativos a estabilidade e calados neste tipo de buques. Valor máximo admisible da escora, no corrimento do gran. Determinación da altura metacéntrica correxida.
Modelo dos documentos empleados neste tipo de transporte.
Varada Concepto e tipos da varada.
Efectos da varada na estabilidade estática transversal, escora e calados.
Cálculo da reacción sobre o fondo según a posición do punto da varada.
Descenso na marea para anular a estabilidade.
Operaciones a facer para quedar libres na varada.
Aplicación da teoría da varada na entrada dun buque a dique seco.
Entrada a dique seco, con ou sin avería.
Estabilidade do buque nunha situación de avería por inundación Estabilidade nos buques no caso de avería por inundación.
Efectos da inundación nun compartimento limitado na altura e en comunicación co mar.
Cálculo do peso de auga de inundación.
Cálculo da estabilidade, escora e calados despois a inundación.
Método do peso engadido no cambio do desprazamento.-
Método do cambio na carena no desprazamento constante.
Cálculo da estabilidade, escora, calados; facendo uso dos métodos anteriores.
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión do Primeiro Oficial da Mariña Mercante, sen limitación do arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante hasta un máximo de 3000 GT



Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas da competencia aplicables a Capitanes e Primeiros Oficiaís de Puente dos buques de arqueo bruto igual ou maior a 500 GT


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A17 B1 B2 B4 29 0 29
Solución de problemas A8 A9 A22 B5 B6 B7 C7 15 22.5 37.5
Estudo de casos A10 A24 B11 C3 6 10.5 16.5
Proba obxectiva A3 A17 A22 A24 A27 A32 B2 B6 B7 B11 B15 C3 C7 3 40 43
Traballos tutelados A27 A32 B10 B15 C6 6 10.5 16.5
 
Atención personalizada 7.5 0 7.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición na clase dos contidos teóricos da materia.
Solución de problemas Planteamento e resolución das cuestións xunto os problemas relacionados cos contidos rersoltos nas clases teóricas
Estudo de casos Planteamento e análisis dos accidentes por fallo na estabilidade, a partir da información correspondente os casos reales facilitados por o profesor, e que o alumno deberá analizar, elaborar unha memoria que deberá entregar o profesor e preparar unha defensa que deberá facer na aula.
Proba obxectiva Proba da evaluación tanto teórica como práctica para evaluar os coñecementos adquiridos durante o curso.
Traballos tutelados Se farán traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa partindo da información básica facilitada por o profesor e que o alumno deberá ampliar y/o elaborar de acordo os requisitos especificados na clase, preparando para elo un resumen comentando a información de partida suministrada por o profesor, o traballo personal feito e incluíndo a referencia das fontes consultadas personalmente por o alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Estudo de casos
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Para a súa realización e importante consultar co profesor os avances que se vaían facendo progresivamente para dotar as orientacións necesarias en cada caso e para asegurar a calidade dos traballos de acordo os criterios que se indicarán. O seguimento se fará preferentemente de xeito individualizado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A3 A17 A22 A24 A27 A32 B2 B6 B7 B11 B15 C3 C7 Avaliación ordinaria dos coñecementos adquiridos o longo do cuadrimestre sobre o estudio da teoría aplicada o buque.

Na avaliación ordinaria na primeira ou na segunda opción, necesita-se acadar cinco puntos sobre un total de dez, no sumatorio das dúas probas escritas: unha tipo test con dez ou vinte cuestións con catro respostas sendo só unha a boa. E a segunda parte de catro problemas. A primeira con un peso do 20 % e a segunda do 80 % da nota. Para a primeira con un tempo máximo de 10 minutos e para a segunda de dúas horas, para a realización das mesmas.
100
 
Observacións avaliación

NOTA

Os criterios de avaliación recollidos no cadro A-II/1 do Código STCW e os recollidos no Sistema da Garantía da Calidade, teranse en conta no momento a deseñar e facer a avaliación.

Fontes de información
Bibliografía básica Olivella Puig,Joan (1996). Teoría del Buque:estabilidad,varada e inundación.. UPC
Bertram, Volker (2000). Practical Ship Hydrodynamics. Butterworth-Heinemann
Clark, I.C (2005). Ship Dynamics for Mariners. The Nautical Institute
Derrett,D. R., Barrass, C. B. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Butterworth-Heinemann.
Bonilla de la Corte, Antonio (1994). Teoría del Buque. .
Olivella Puig,Joan (1998). Teoria Del Buque: Ola Trocoidal,Movimientos y Esfuerzos. UPC
Clark, I.C. (2002). The management of merchant ship stability, trim& strength. The Nautical Institute

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría do Buque I/631G01208

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías