Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Informática Aplicada Código 631G01501
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
Vidal Paz, Jose
Correo electrónico
jose.vidal.paz@udc.es
Profesorado
Vidal Paz, Jose
Correo electrónico
jose.vidal.paz@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

- Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

- Todas.

*Metodoloxías docentes que se modifican

- Ningunha.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Non se realizarán cambios.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

- Non se realizarán cambios.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

- Non se realizarán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A14 Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación.
A22 Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque.
A31 Transporte de cargas perigosas.
A32 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos.
A34 Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade.
A36 Organizar, administrar e prestar os coidados médicos a bordo.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B8 Aprender en ámbitos de teleformación.
B10 Versatilidade.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B19 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C13 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de publicar información nun blog B6
B8
B12
B19
C3
C7
C8
C13
Ser capaz de compartir información cos compañeiros facendo uso do almacenamento virtual na rede B6
B12
B19
B22
C3
Ser capaz de establecer unha rede de contactos profesionais B6
B12
B19
C3
Coñecer as utilidades e as posibilidades de programación avanzadas das follas de cálculo A14
A34
A36
B8
B12
B14
B19
B22
C3
C7
C8
C13
Ser capaz de desenrolar unha aplicación para o cálculo da carga, calados, estabilidade e resistencia estructural do buque A22
A31
A32
B2
B5
B8
B10
B12
B15
B16
B19
C3
Ser capaz de programar complementos relacionados co mundo marítimo para unha folla de cálculo A14
A22
A31
A32
A34
A36
B2
B5
B6
B8
B10
B12
B15
B16
B19
C3
Saber deseñar correctamente as táboas dunha Base de Datos A22
B6
B8
B12
B14
B19
B22
C3
C13
Ser capaz de integrar a información dunha Base de Datos nunha folla de cálculo A22
B2
B5
B6
B8
B10
B12
B19
C3

Contidos
Temas Subtemas
1. FORMULARIOS, CONTROIS E OBXETOS DE DEBUXO 1.1. INTRODUCCION
1.2. FORMULARIOS
1.3. CONTROIS
1.4. ENGADINDO INTERACTIVIDADE
1.5. OBXETOS DE DEBUXO
2. MACROS 2.1. INTRODUCCION
2.2. ENGADIR A SOLAPA DE DESENROLO
2.3. HABILITAR AS MACROS
2.4. INICIAR O GRABADOR DE MACROS
2.5. OPCIONS DO GRABADOR DE MACROS
2.6. GRABAR UNHA MACRO
2.7. EXECUTAR UNHA MACRO
2.8. EDITAR UNHA MACRO
3. VBA BASICO 3.1. A LINGUAXE
3.2. EDITOR VBA
3.3. OBXETOS DE EXCEL VBA
3.4. VARIABLES
3.5. CONSTANTES
3.6. CADROS DE DIALOGO
4. PROGRAMACION 4.1. O CODIGO
4.2. CONTROLANDO A EXECUCION DO CODIGO
4.3. MANIPULANDO OBXETOS E COLECCIONS
4.4. PROPIEDADES DE APLICACION UTILES
4.5. OBXETOS RANGO
5. PROCEDEMENTOS 5.1. PROCEDEMENTOS SUB
5.2. PROCEDEMENTOS FUNCTION
5.3. ARGUMENTOS DOS PROCEDEMENTOS
6. FORMULARIOS DE USUARIO 6.1. ALTERNATIVAS
6.2. CREAR UN FORMULARIO DE USUARIO
7. INTEGRACION DUNHA FOLLA DE CALCULO CUN BANCO DE DATOS 7.1. INTRODUCCION
7.2. ADO
7.3. DESDE ACCESS A EXCEL
7.4. DESDE EXCEL A ACCESS
7.5. SQL
7.6. OBXETO RECORDSET
8. PERSONALIZACION 8.1. BARRA DE BOTONS
8.2. COMPLEMENTOS
9. BLOGS 9.1 INTRODUCCION
9.2. PUBLICACION
9.3. BLOG MARINA MERCANTE
9.4. WORDPRESS
10. REDES SOCIAIS 10.1 INTRODUCCION
10.2. LINKEDIN

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 B22 C3 8 16 24
Proba obxectiva B2 B5 B10 B12 B14 B16 B19 B22 C3 2 10 12
Traballos tutelados A22 A31 A32 B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 C3 26 52 78
Aprendizaxe colaborativa B6 B8 B12 B19 B22 C3 C7 C8 C13 4 8 12
Sesión maxistral A14 A34 A36 B8 B12 B14 B19 B22 C3 C7 C8 C13 10 10 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas As clases maxistrais combinaranse coa resolución de problemas por parte do alumnado. Esta será a metodoloxía mais potenciada durante o curso, e usarase durante o traballo non presencial do alumnado.
Os problemas propostos estarán relacionados coa clase maxistral anterior. Os exercicios que o alumnado resolva deberá entregalos a través da plataforma virtual antes de que remate o prazo de entrega. Para os exercicios nos que o alumnado teña problemas se lle proporcionará un prazo moito más longo, que rematará preto do final do cuadrimestre.
Proba obxectiva O alumnado que non acade unha nota mínima dun 5 cos problemas e traballos propostos ao longo do curso terá dereito a realizar unha proba obxectiva, que consistirá na resolución de problemas semellantes aos propostos ao longo do cuadrimestre.
A proba desenvolverase facendo uso de Moodle e Teams.
Traballos tutelados Proporase ao alumnado o desenvolvemento dunha aplicación de carga para un barco que poderá ir desenvolvendo ao longo do cuatrimestre, incorporando nela os coñecementos adquiridos durante as sesións maxistrais.
Aprendizaxe colaborativa O alumnado usará o almacenamento na nube para compartir materiais da clase, e terá que crear un perfil nunha rede social que lle poida facilitar a busqueda de traballo e contactos profesionais, e tamén terá que contribuir nun blog con algunha aportación propia.
Sesión maxistral As sesións desenvolveránse a través de Teams e complementaranse con vídeos en Stream. A semana anterior á exposición dun tema, o profesor colgará os contidos en Moodle. proporcionándoselle ao alumno ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Despois da exposición do tema, os conceptos básicos serán traballados individualmente en ordenador por parte do alumnado no aula contando coa asistencia do profesorado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada é imprescindible para dirixir ao alumnado na realización do traballo proposto, tratando de aportar solución ao problemas e dúbidas que vaian aparecendo ao longo do desenvolvemento do mesmo, así como para orientar ao alumnado na resolución dos problemas que lles crearon máis dificultades.

Farase uso dos seguintes medios:

- Correo electrónico. Diariamente. Uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle. Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de arquivos para a súa descarta nos que teñen que resolver exercicios prácticos e vídeos de elaboración propia en Stream nos que se explica a resolución dos exemplos. Ademáis, dispoñen de enlaces a páxinas web con manuais e titoriais.
- Teams: 2 sesións semanais de 2 horas na franxa horaria para o seguimento e apoio dos traballos tutelados e resolución de problemas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 B22 C3 A resolución de problemas por ordenador relacionados cos contidos das clases maxistrais valorarase ata un máximo de 30 puntos.
Os exercicios entregados fora de prazo valoraránse ao 50%.
30
Traballos tutelados A22 A31 A32 B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 C3 O desenvolvemento dunha aplicación de carga valorarase ata un máximo de 50 puntos. 50
Aprendizaxe colaborativa B6 B8 B12 B19 B22 C3 C7 C8 C13 A participación activa nunha rede social profesional valorarase ata un máximo de 10 puntos.
A participación nun blog da materia valorarase ata un máximo de 10 puntos
20
 
Observacións avaliación

A avaliación da materia será on-line. O alumno ten dúas posibilidades de avaliación:


1. AVALIACIÓN CONTINUA. Mediante esta via, o alumno ten a posibilidade de superar a asignatura por curso mediante a presentación dunha aplicación de carga, a resolución de problemas, a participación nunha rede social e nun blog. No caso de acadar máis de 50 puntos, non terá que facer a proba final da 1ª oportunidade.

2. PROBA OBXECTIVA FINAL. Esta via aplicarase cando o alumno non acade un mínimo de 50 puntos ao longo do cuatrimestre. Neste caso o alumno examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva.

Fontes de información
Bibliografía básica Teaching Soft Group (2011). Access 2010: curso práctico. Paracuellos de Jarama, Madrid: Ra-Ma
Walkengach, John (2007). Excel 2007 power programming with VBA. Hoboken, N.J.: Wiley
McFedries, Paul (2010). Excel 2010: fórmulas y funciones. Madrid: Anaya Multimedia
Carbonell, Lorenzo (1997). Introducción práctica a las bases de datos. Alicante: Universidad de Alicante
Martin iglesias, Joaquín P. (2011). Manual imprescindible de servicios Google como herramienta educativa. Madrid: Anaya Multimedia
Jeschke, Egbert (2011). Microsoft Excel 2010, Formulas & Functions Inside Out. Hoboken, N.J,: Microsoft Press
Derrett, D.R. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Oxford: Butterworth-Heinemann
Sanchez, Yoani (2011). Wordpress: un blog para hablar al mundo. Madrid: Anaya Multimedia

Manuais en de carga e estabilidade en formato PDF específicos para o buque de traballo.


Apuntes e transparencias elaboradas polo profesor.
Bibliografía complementaria Alexander, Michael (2007). Microsoft Excel & Access integration with Office 2007. Indianapolis: Wiley
Monk, Ellen F (2012). Problem solving cases in Microsoft Access & Excel. Boston, MA: Course Technology
Bovey, Rob (2009). Professional Excel development: the definitive guide to developing applications using Microsoft Excel, VBA and .NET. Upper Saddle River (New Jersey): Addison-Wesley
Bottfried, Byron S. (1998). Spreadsheet tools for engineers. Boston: McGraw-Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construcción Naval/631G01105
Informática/631G01110
Teoría do Buque I/631G01208
Estiba/631G01301

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Teoría do Buque II/631G01404

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías