Identifying Data 2020/21
Subject (*) Applied Informatics Code 631G01501
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Electrónica e Sistemas
Coordinador
Vidal Paz, Jose
E-mail
jose.vidal.paz@udc.es
Lecturers
Vidal Paz, Jose
E-mail
jose.vidal.paz@udc.es
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

- Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

- Todas.

*Metodoloxías docentes que se modifican

- Ningunha.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Non se realizarán cambios.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

- Non se realizarán cambios.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

- Non se realizarán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A14 Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación.
A22 Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque.
A31 Transporte de cargas perigosas.
A32 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos.
A34 Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade.
A36 Organizar, administrar e prestar os coidados médicos a bordo.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B8 Aprender en ámbitos de teleformación.
B10 Versatilidade.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B19 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C13 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de publicar información nun blog B6
B8
B12
B19
C3
C7
C8
C13
Ser capaz de compartir información cos compañeiros facendo uso do almacenamento virtual na rede B6
B12
B19
B22
C3
Ser capaz de establecer unha rede de contactos profesionais B6
B12
B19
C3
Coñecer as utilidades e as posibilidades de programación avanzadas das follas de cálculo A14
A34
A36
B8
B12
B14
B19
B22
C3
C7
C8
C13
Ser capaz de desenrolar unha aplicación para o cálculo da carga, calados, estabilidade e resistencia estructural do buque A22
A31
A32
B2
B5
B8
B10
B12
B15
B16
B19
C3
Ser capaz de programar complementos relacionados co mundo marítimo para unha folla de cálculo A14
A22
A31
A32
A34
A36
B2
B5
B6
B8
B10
B12
B15
B16
B19
C3
Saber deseñar correctamente as táboas dunha Base de Datos A22
B6
B8
B12
B14
B19
B22
C3
C13
Ser capaz de integrar a información dunha Base de Datos nunha folla de cálculo A22
B2
B5
B6
B8
B10
B12
B19
C3

Contents
Topic Sub-topic
1. FORMS, CONTROLS & DRAWING OBJECTS 1.1. INTRODUCTION
1.2. FORMS
1.3. CONTROLS
1.4. ADDING INTERACTIVITY
1.5. DRAWING OBJECTS
2. MACROS 2.1. INTRODUCTION
2.2. ADDING THE DEVELOPER TAB
2.3. ENABLE MACROS
2.4. STARTING EXCEL MACRO RECORDER
2.5. MACRO RECORDER OPTIONS
2.6. RECORDING THE MACRO
2.7. RUNNING THE MACRO
2.8. EDITING THE MACRO
3. VBA BASICS 3.1. LANGUAGE
3.2. VBA EDITOR
3.3. EXCEL VBA OBJECTS
3.4. VARIABLES
3.5. CONSTANTS
3.6. DIALOG BOXES
4. PROGRAMMING 4.1. THE CODE
4.2. CONTROLLING CODE EXCECUTION
4.3. MANIPULATING OBJECTS & COLLECTIONS
4.4. USEFUL APPLICATION PROPERTIES
4.5 RANGE OBJECTS
5. PROCEDURES 5.1. SUB PROCEDURES
5.2. FUNCTION PROCEDURES
5.3. PROCEDURE ARGUMENTS
6. USER FORMS 6.1. ALTERNATIVES
6.2. CREATING A USERFORM
7. EXCEL & ACCESS INTEGRATION 7.1. INTRODUCTION
7.2. ADO
7.3. FROM ACCESS TO EXCEL
7.4. FROM EXCEL TO ACCESS
7.5. SQL
7.6. RECORDSET OBJECT
8. CUSTOMIZE 8.1. EXCEL RIBBON
8.2. ADD-IN
9. BLOGS 9.1 INTRODUCTION
9.2. PUBLICATION
9.3. MARINA MERCANTE BLOG
9.4. WORDPRESS
10. SOCIAL NETWORKS 10.1 INTRODUCTION
10.2. LINKEDIN

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 B22 C3 8 16 24
Objective test B2 B5 B10 B12 B14 B16 B19 B22 C3 2 10 12
Supervised projects A22 A31 A32 B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 C3 26 52 78
Collaborative learning B6 B8 B12 B19 B22 C3 C7 C8 C13 4 8 12
Guest lecture / keynote speech A14 A34 A36 B8 B12 B14 B19 B22 C3 C7 C8 C13 10 10 20
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving As clases maxistrais combinaranse coa resolución de problemas por parte do alumnado. Esta será a metodoloxía mais potenciada durante o curso, e usarase durante o traballo non presencial do alumnado.
Os problemas propostos estarán relacionados coa clase maxistral anterior. Os exercicios que o alumnado resolva deberá entregalos a través da plataforma virtual antes de que remate o prazo de entrega. Para os exercicios nos que o alumnado teña problemas se lle proporcionará un prazo moito más longo, que rematará preto do final do cuadrimestre.
Objective test O alumnado que non acade unha nota mínima dun 5 cos problemas e traballos propostos ao longo do curso terá dereito a realizar unha proba obxectiva, que consistirá na resolución de problemas semellantes aos propostos ao longo do cuadrimestre.
A proba desenvolverase facendo uso de Moodle e Teams.
Supervised projects Proporase ao alumnado o desenvolvemento dunha aplicación de carga para un barco que poderá ir desenvolvendo ao longo do cuatrimestre, incorporando nela os coñecementos adquiridos durante as sesións maxistrais.
Collaborative learning O alumnado usará o almacenamento na nube para compartir materiais da clase, e terá que crear un perfil nunha rede social que lle poida facilitar a busqueda de traballo e contactos profesionais, e tamén terá que contribuir nun blog con algunha aportación propia.
Guest lecture / keynote speech As sesións desenvolveránse a través de Teams e complementaranse con vídeos en Stream. A semana anterior á exposición dun tema, o profesor colgará os contidos en Moodle. proporcionándoselle ao alumno ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Despois da exposición do tema, os conceptos básicos serán traballados individualmente en ordenador por parte do alumnado no aula contando coa asistencia do profesorado.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Supervised projects
Description
A atención personalizada é imprescindible para dirixir ao alumnado na realización do traballo proposto, tratando de aportar solución ao problemas e dúbidas que vaian aparecendo ao longo do desenvolvemento do mesmo, así como para orientar ao alumnado na resolución dos problemas que lles crearon máis dificultades.

Farase uso dos seguintes medios:

- Correo electrónico. Diariamente. Uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle. Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de arquivos para a súa descarta nos que teñen que resolver exercicios prácticos e vídeos de elaboración propia en Stream nos que se explica a resolución dos exemplos. Ademáis, dispoñen de enlaces a páxinas web con manuais e titoriais.
- Teams: 2 sesións semanais de 2 horas na franxa horaria para o seguimento e apoio dos traballos tutelados e resolución de problemas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 B22 C3 A resolución de problemas por ordenador relacionados cos contidos das clases maxistrais valorarase ata un máximo de 30 puntos.
Os exercicios entregados fora de prazo valoraránse ao 50%.
30
Supervised projects A22 A31 A32 B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 C3 O desenvolvemento dunha aplicación de carga valorarase ata un máximo de 50 puntos. 50
Collaborative learning B6 B8 B12 B19 B22 C3 C7 C8 C13 A participación activa nunha rede social profesional valorarase ata un máximo de 10 puntos.
A participación nun blog da materia valorarase ata un máximo de 10 puntos
20
 
Assessment comments

A avaliación da materia será on-line. O alumno ten dúas posibilidades de avaliación:


1. AVALIACIÓN CONTINUA. Mediante esta via, o alumno ten a posibilidade de superar a asignatura por curso mediante a presentación dunha aplicación de carga, a resolución de problemas, a participación nunha rede social e nun blog. No caso de acadar máis de 50 puntos, non terá que facer a proba final da 1ª oportunidade.

2. PROBA OBXECTIVA FINAL. Esta via aplicarase cando o alumno non acade un mínimo de 50 puntos ao longo do cuatrimestre. Neste caso o alumno examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva.

Sources of information
Basic Teaching Soft Group (2011). Access 2010: curso práctico. Paracuellos de Jarama, Madrid: Ra-Ma
Walkengach, John (2007). Excel 2007 power programming with VBA. Hoboken, N.J.: Wiley
McFedries, Paul (2010). Excel 2010: fórmulas y funciones. Madrid: Anaya Multimedia
Carbonell, Lorenzo (1997). Introducción práctica a las bases de datos. Alicante: Universidad de Alicante
Martin iglesias, Joaquín P. (2011). Manual imprescindible de servicios Google como herramienta educativa. Madrid: Anaya Multimedia
Jeschke, Egbert (2011). Microsoft Excel 2010, Formulas & Functions Inside Out. Hoboken, N.J,: Microsoft Press
Derrett, D.R. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Oxford: Butterworth-Heinemann
Sanchez, Yoani (2011). Wordpress: un blog para hablar al mundo. Madrid: Anaya Multimedia

Manuais en de carga e estabilidade en formato PDF específicos para o buque de traballo.


Apuntes e transparencias elaboradas polo profesor.
Complementary Alexander, Michael (2007). Microsoft Excel & Access integration with Office 2007. Indianapolis: Wiley
Monk, Ellen F (2012). Problem solving cases in Microsoft Access & Excel. Boston, MA: Course Technology
Bovey, Rob (2009). Professional Excel development: the definitive guide to developing applications using Microsoft Excel, VBA and .NET. Upper Saddle River (New Jersey): Addison-Wesley
Bottfried, Byron S. (1998). Spreadsheet tools for engineers. Boston: McGraw-Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Naval Construction/631G01105
Informatics/631G01110
Ship's Theory I/631G01208
Cargo Stowage/631G01301

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Ship's Theory II/631G01404

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.