Identifying Data 2023/24
Subject (*) Operator of Control Traffic Service and Search and Rescue Coordination Headquarters Code 631G01511
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Pérez López, Lidia
E-mail
lidia.perezl@udc.es
Lecturers
Pérez López, Lidia
E-mail
lidia.perezl@udc.es
Web
General description A materia de "Operador dos Servicios de Tráfico Marítimo e Centros de Coordinación de Salvamento" forma parte do plan de estudios do Grao en Náutica e Transporte Marítimo como unha optativa do 4º curso da mención "Xestión e Administración Marítima" que se imparte no 1º Cuadrimestre. Ten 6 créditos o que supón para o estudiante 150 horas de traballo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A11 Empregar o inglés, falado e escrito, aplicado á navegación e ao negocio marítimo.
A17 Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias.
A19 Utilizar as frases normalizadas da OMI para as comunicacións marítimas, e emprego do inglés falado e escrito.
A20 Transmitir e recibir información mediante todo tipo de sinais.
A23 Asegurar o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación.
A26 Operar os dispositivos de salvamento.
A38 Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade.
A49 Conocimiento y destreza en el manejo de los equipos y sistemas de navegación, radiocomunicaciones y servicio de control del tráfico marítimo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B18 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
B19 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C11 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e analizar a historia dos VTS e a normativa sobre a organización do tráfico marítimo. A10
A11
A19
A20
A38
A49
B4
B5
B11
C8
Coñecer a historia dos servicios SAR. Analizar o Convenio e as publicacións relacionadas con eles. Practicar situacións de emerxencia, búsquedas e comunicacións. A11
A17
A19
A20
A26
A38
A49
B1
B2
B5
B6
B10
B12
B18
B19
C3
C6
C7
C8
C11
Analizar o comportamento dos derrames de hidrocarburos e coñecer os métodos que hai na loita contra a contaminación. A17
A23
A38
A49
B2
B6
B11
C6
C8
C11

Contents
Topic Sub-topic
Control do tráfico Marítimo Introdución
Presente e futuro dos VTS
Resolución IMA A 857(20) que modifica a A 587(14)
A OMI e a seguridade na navegación con respecto aos VTS
Disposicións xerais sobre organización de tráfico marítimo, Resol. A 572(14)
Formación de operadores Recomendación IALA V 103
Sistemas de Notificación
IMO SRS
Regras V10, V11 e V12 de SOAS
Salvamento Marítimo Historia dos servizos SAR
SAR 79
Manuais IAMSAR
IAMSAR VOL 2. Coordinación das misións.
Toma de coñecemento e acción inicial #ante emerxencia SAR
Planificación da busqueda
SAR Communications Concept
Loita contra a contaminación ocasionada polos hidrocarburos Tipos de hidrocarburos
Derrames: Factores ecolóxicos e ambientais
Comportamento dos derrames
Métodos de contención: Barreiras
Sistemas mecánicos de recollida
Dispersantes
Aplicación de técnicas de recollida en función do tipo de costa
El desarrollo y superación de estos contenidos, junto con los correspondientes a otras materias que incluyan la adquisición de competencias específicas de la titulación, garantizan el conocimiento, comprensión y suficiencia de las competencias recogidas en el cuadro AII/2, del Convenio STCW, relacionadas con el nivel de gestión de Primer Oficial de Puente de la Marina Mercante, sin limitación de arqueo bruto y Capitán de la Marina Mercante hasta un máximo de 3.000 GT. Cuadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Capitanes y primeros oficiales de puente de buques de arqueo bruto igual o superior a 500 GT.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A10 A11 A17 A18 A19 A20 A23 A26 A49 A52 B12 B18 50 90 140
Case study A38 B1 B2 B4 B5 B6 B10 B11 B18 B19 C11 3 4 7
Objective test A17 A18 A19 A23 A49 A52 C3 C6 C7 C8 1 0 1
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Case study Nesta Materia a Metodoloxía está orientada á realización polos alumnos de problemas ou casos prácticos, propostos polo Profesor
Objective test Proba escrita de avaliación da aprendizaxe, onde se poden combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de resposta breve ou de ensaio.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Case study
Description
A atención personalizada ao alumno, entendida como un apoio no proceso de ensino-aprendizaxe, realizarase nas horas de tutoría do profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A38 B1 B2 B4 B5 B6 B10 B11 B18 B19 C11 Casos prácticos cuya resolución pode ter influencia na nota final 40
Objective test A17 A18 A19 A23 A49 A52 C3 C6 C7 C8 Exame final da materia será de carácter eminentemente teórico, consistente xeralmente de 20 a 40 preguntas de carácter conceptual e dun desenvolvemento curto ou mediante test accesibles desde a plataforma Moodle.
O valor asignado a cada unha das preguntas dentro do cómputo global da cualificación será equivalente salvo que o Profesor faga constar o día do exame a valoración específica de cada unha delas.
Farase un exame para aprobar por curso de toda a materia antes da oportunidade de xuño
A nota necesaria para superar a Materia será en calquera caso de 5.0.
60
 
Assessment comments

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.

O alumnado con recoñecemento de  dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando
así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara
a convocatoria extraordinaria


Sources of information
Basic

Resoluciones de la IMO:

A 857(20)

A 572(14)

A 851(20

www.salvamentomarítimo.es
Manual IAMSAR Vol I
Manual IAMSAR Vol II
Manual IAMSAR Vol III
Manual IMO para loita contra a contaminación por hidrocarburos
Historia del Salvamento Marítimo
www.salvamento maritimo.es
www.imo.org
Servicios de Tráfico Marítimo. José M. García Fernández, Carlos Fernández Salinas, José Díaz Pérez(2004)
COLLREG 74
SAR 79

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Collision Rules, Signals, Bouyage Systems and ISM Code/631G01303
Maritime Safety /631G01211
Applied English/631G01502

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
/
International Codes and Conventions/631G01313

Subjects that continue the syllabus
Marine and atmospheric pollution/631G01304
Pollution Management/631G01411

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.