Identifying Data 2023/24
Subject (*) Management of Nautical Sport Installations Code 631G01516
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
E-mail
Lecturers
,
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo.
A5 Interpretación, análise e aplicación práctica dos fundamentos e Institucións de Dereito e Economía para administrar, xestionar e explotar o buque, a empresa marítima, o negocio marítimo e transporte, e a empresa náutico-deportiva.
A45 Capacidad para la gestión, dirección y control de empresas y actividades relacionadas con el ámbito marítimo.
B1 Aprender a aprender.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B12 Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B19 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analizar a evolución da náutica deportiva e de recreo no ámbito nacional e autonómico o longo do século XX e XXI. A5
B6
C4
Determinar a normativa nacional e autonómica que regula a actividade da náutica deportiva e de recreo e as instalación náutico deportivas. A5
B19
Diferenciar e inspeccionar os elementos de seguridade, salvamento e loita contra a contaminación, incluíndo as axudas á navegación e equipos de radiocomunicacións dunha embarcación de recreo. A1
A5
A45
Comparar as instalacións náutico deportivas do porto da Coruña atendendo á forma de xestión, servicios ofrecidos nas mesmas, capacidades, organización e distribución especial. A5
A45
B5
B12
Deseñar un plan de xestión e explotación dunha instalación náutico deportiva. A5
A45
B1
B4
C4
C7
C10

Contents
Topic Sub-topic
Normativa nacional e autonómica que regula a actividade da náutica deportiva e de recreo e as instalacións náutico deportivas. Definición de embarcación e buque de recreo.
Requisitos para gobernar unha embarcación e ou buque de recreo.
Regulación do chárter náutico.
Titulacións náutico deportivas: atribucións, competencias e procedemento de obtención.
Seguridade e prevención da contaminación.
Instalacións náutico deportivas: réxime de explotación.
Elementos de seguridade, salvamento e loita contra a contaminación, incluíndo as axudas á navegacion e equipos de radiocomunicacións dunha embarcación de recreo. Inspección e homologación de dispositivos de seguridade, salvamento loita contra a contaminación obrigatorios en embarcacións de recreo.
Procedementos de comprobación do funcionamento das axudas á navegación e equipos de radiocomunicacións dunha embarcación de recreo.
Introdución ao goberno e manobra dunha embarcación de recreo a vela. Jarcia firme e de labor.
Aparellos de vela.
Elementos de amarre e fondeo.
Sistema de goberno dunha embarcación de recreo.
Manobras básicas a vela.
Instalacións náutico deportivas. Autorizacións e concesións administrativas.
Modalidades de xestión e explotación.
Servizos ofrecidos.
Plan de protección ambiental.
Estacións náuticas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A5 B6 C4 3 6 9
Diagramming A5 B19 2 4 6
Laboratory practice A1 A5 A45 6 6 12
Physical exercise A1 A5 A45 6 0 6
Student portfolio A1 A5 A45 1 2 3
Supervised projects A5 A45 B5 B12 9 18 27
Guest lecture / keynote speech A5 A45 B1 B4 B5 B6 B12 C4 C7 C10 15 30 45
Mixed objective/subjective test A1 A5 A45 B4 B5 C4 C10 1 0 1
Supervised projects A5 A45 B1 B4 C4 C7 C10 9 18 27
 
Personalized attention 15 0 15
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects O alumnado analizará o xurdimento e evolución da náutica deportiva e de recreo en España e Galicia, así como o desenvolvemento da planificación das instalacións náutico deportivas e o contexto socioeconómico no que se produciría. Para iso facilitarase ao alumnado unha serie de textos para a súa análise. Cos resultados obtidos elaborarán unha presentación para expoñer na aula.
Diagramming Trátase dunha actividade mediante a que se persegue a determinación, comparación e organización da normativa que regula a práctica da náutica de recreo e as instalacións náutico deportivas en Galicia e en España a través da elaboración dun esquema.
Laboratory practice Trátase de tres prácticas que se farán a bordo do motovelero Breogán IV consistentes na inspección e comprobación dos elementos de seguridade, loita contra incendios e prevención da contaminación así como das axudas á navegación e equipos de radiocomunicacións; dispoción da jarcia firme, da jarcia de labor e os elementos de amarre e fondeo e as comprobacións rutineiras que deben facer antes de que lle embarcación fágase á mar.
Physical exercise Como parte de actividade organizaranse navegacións no motovelero Breogán IV e/ou as embarcacións de vela lixeira da aula Club.
Student portfolio A través desta actividade o alumnado reflectirán os resultados das prácticas realizadas a bordo do Breogán IV e/ou as embarcacións de vela lixeira da aula Club.
Supervised projects Este traballo ten como finalidade comparar as instalacións náutico deportiva do porto da Coruña. O alumnado elaborará unha memoria co resultado da análise e exporá os mesmos nunha presentación oral na aula.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Mixed objective/subjective test Realización dunha proba mixta
Supervised projects Consistirá no deseño dun plan de xestión e explotación dunha instalación náutico deportiva e a preparación dunha presentación oral para a exposición do mesmo. Como parte deste o alumnado terá que avaliar as tendencias, retos e oportunidades actuais do sector da náutica deportiva e de recreo.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Supervised projects
Supervised projects
Description
O alumnado que esté a realizar o traballo tutelado enviará semanalmente mediante correo electrónico ou o aula virtual un informe indicando o progreso realizado así como as dúbedas que xurden. O profesor resolverá estas dúbedas polos mesmos medios ou mediante a aplicación de Teams atendendo a complexidade da dúbeda plantexada. O seguemento farase preferentemente de forma individualizada.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A45 B5 B12 O traballo avaliarase atendendo a unha rúbrica e calificarase sobre 10 puntos. Será preciso acadar polo menos un 5/10 para que a nota faga media cas demáis actividades e traballos da asignatura 10
Diagramming A5 B19 Para a súa avaliación terase en conta a realización e entrega da actividade no prazo indicado polo profesor, así como a súa explicación na aula. 5
Supervised projects A5 B6 C4 Para a súa avaliación terase en conta a realización e entrega da actividade no prazo indicado polo profesor, así como a participación na aula cando se discutan as respostas das preguntas por parte do alumnado. 20
Supervised projects A5 A45 B1 B4 C4 C7 C10 O traballo avaliarase atendendo a unha rúbrica e calificarase sobre 10 puntos. Será preciso acadar polo menos un 5/10 para que a nota faga media cas demáis actividades e traballos da asignatura 30
Student portfolio A1 A5 A45 O portafolios avaliarase atendendo a unha rúbrica e calificarase sobre 10 puntos. 5
Mixed objective/subjective test A1 A5 A45 B4 B5 C4 C10 Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación de completar e/ou de asociación.
30
 
Assessment comments

O alumnado que vaia facendo e entregando as actividades plantexadas
no aula e, ou, no campus virtual, nos prazos indicados polo profesor,
será avaliado de forma continua atendendo as metodoloxías descritas na
guía docente.

No caso de presentarse máis de
unha actividade fora do prazo de entrega indicada polo profesor ou non
entregarse, o alumnado será avaliado mediante unha proba obxectiva final
en xuño.

O alumnado con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN
AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5)
(04/05/2017) poderá realizar as actividades descritas nas metodoloxías
da guía docente salvo aquelas para as que a súa realización sexa preciso
asistir as prácticas. No caso destas últimas, o profesor asignaralle a
este alumnado diferentes actividades para ser expostas en horario de
titorias. 

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria


Sources of information
Basic Pablo López Varela, Santiago Iglesias Baniela, Felipe Antelo González (2007). Análisis jurídico de la náutica deportiva. Reprografía Noroeste S.L.
María José Morillas Jarillo, Juan Luis Pulido Begines, María Victoria Petit Lavall (2020). Tratado de la navegación deportiva y de recreo. Marcial Pons

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.