Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Expresión Gráfica Código 631G02152
Titulación
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Santos Couceiro, Rafael
Correo electrónico
rafael.santos.couceiro@udc.es
Profesorado
Santos Couceiro, Rafael
Correo electrónico
rafael.santos.couceiro@udc.es
Web
Descrición xeral Reconocer, interpretar y resolver problemas de geometría e interpretación de planos, encaminados fundamentalmente a Geometría y Planos del Buque y de distintas instalaciones en el ámbito del conocimiento de los sistemas de representación y dibujo técnico. Capacidad para aplicar conocimientos, organizar, planificar y resolver problemas.
Conocer y manejar un sistema de CAD.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se producen
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Únicamente as precisas de ter que se modificar a docencia vía Teams
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams. As mesmas
4. Modificacións na avaliación
Non se producen
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se producen

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade.
A12 CE12 - Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica.
A18 CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual
B2 CT2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B3 CT3 - Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B6 CT6 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B8 CT8 - Versatilidade.
B9 CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10 CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C1 C1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 C2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C11 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Deberán conocer e interpretar los distintos sistemas de representación, así como las NORMAS TÉCNICAS de aplícación tanto en la redacción como en la gestión. A1
A12
A18
C1
C8
C11
C13
Ser capaz de interpretar y elaborar documentación gráfica correspondiente a las distintas instalaciones en buques o en procesos. A1
A12
A18
B2
B4
B5
B6
C2
C12
Deberán conocer e interpretar los distintos sistemas de representación, así como las NORMAS TÉCNICAS de aplícación tanto en la redacción como en la gestión. A1
A12
A18
B2
B4
B7
B9
B10
C2
C9
C12
Ser capaz de interpretar e preparar documentación gráfica correspondente ás diferentes instalacións dos buques ou en procesos. A1
A12
A18
B2
C2
C7
Conocimiento de los sistemas de representación y operaciones habitualies en la representación gráfica. A1
A12
A18
B2
B9
C2
C7
Conocimiento de los sistemas de representación y operaciones habitualies en la representación gráfica. A1
A12
A18
B2
B9
B10
C2
C7
Deben coñecer e interpretar os diferentes sistemas de representación, así como as NORMAS TÉCNICAS de aplicación tanto na redacción como na xestión. A1
A12
A18
B2
B8
B9
C2
C8
Común a la formción técnica, los alumnos deberán ser capaces de trabajar de forma colaborativa, concociendo las herramientas más habituales. Ser capaz de adaptarse a las sucesivas actualizaciones informáticas. B3
B6
B10
C1
C2
C7
C9
C12
Desde la asignatura se trasladará al alumno la responsabilidad como técnico, la necesidad de actualizar los conocimientos y su reciclaje, con normativa e informática cambiante, A1
A12
A18
B2
C2
C7
C10
Fomentar la exposición pública de trabajos, con hábito para la capacidad de defensa y exposición. A1
B1
B3
B5
C2
C3
C8
C11
Coñecemento dos sistemas de representación e operacións habituais na representación gráfica. A12
A18
B5
B6
C2
C3
C6
C7
C13
Desde la asignatura se trasladará al alumno la responsabilidad como técnico, la necesidad de actualizar los conocimientos y su reciclaje, con normativa e informática cambiante, A18
B4
B5
B6
C1
C3
C7
C9
C12
Ser capaz de interpretar y elaborar documentación gráfica correspondiente a las distintas instalaciones en buques o en procesos. A1
A12
A18
B1
B2
B9
B11
C1
C2
C9
Común á formación técnica, os estudantes deben ser capaces de traballar en colaboración, coñecendo as ferramentas máis comúns. Ser capaz de adaptarse ás sucesivas actualizacións do ordenador. A1
A12
A18
B1
B2
B3
B8
C7
Fomentar a exposición pública de obras, cun hábito para a capacidade de defensa e exposición. C1
C2
C3
C6
C8
C10

Contidos
Temas Subtemas
HOMOLOXÍAS PLANAS DEFINICIÓNS
DETERMINACIÓN DE PUNTOS E LIÑAS
RECTAS LÍMEITE
DETERMINACIÓN DA HOMOLOXÍA
APROBACIÓNS PARTICULARES
APLICACIÓN DA HOMOLOXÍA AO TRAZADO DE CÓNICAS POLO E POLAR EN RESPECTO A UN CÓNICO
POLO E POLAR DOS ELEMENTOS MALAXENTES
NECESIDADE E OBXECTIVOS DA XEOMETRÍA DESCRITIVA
DEFINICIÓN
ELEMENTOS FUNDAMENTAIS DOS ELEMENTOS XEOMÉTRICOS
PROXECCIÓN E SECCIÓN
TIPOS DE PROXECCIÓNS
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN:
- DIÉDRICO
- DIMENSIONADO
- AXONOMÉTRICA
- CÓNICO
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN NECESIDAD Y OBJETIVOS DE LA GEOMETRÍA DESCRIPTIVA
DEFINICIÓN
ELEMENTOS FUNDAMENTALES DE LOS ELEMENTOS GEOMÉTRICOS
PROYECCIÓN Y SECCIÓN
TIPOS DE PROYECCIONES
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN:
- DIÉDRICO
- ACOTADO
- AXONOMÉTRICO
- CÓNICO
SISTEMA DIÉDRICO PUNTO E RECTA
PLANO
INTERSECCIÓNS
PARALELISMO, PERPENDICULARIDADE E DISTANCIA
ARREFRIADOS
VOLTAS
CAMBIOS DE PLANO
ÁNGULO
POLIEDROS
PRISMA
PIRÁMIDE
CONO
CILINDRO
ESFERA
INTERSECCIÓN DE SUPERFICIES
SISTEMA DE PLANOS ACOTADOS REPRESENTACIÓN DE PUNTO, LIÑA E PLANO
INTERPRETACIÓN DE CURVAS DE NIVEL E APLICACIÓNS
SISTEMA AXONOMÉTRICO INTRODUCCIÓN
REPRESENTACIÓN DE LOS ELEMENTOS FUNDAMENTALES
REPRESENTACIÓN DE CIRCUNFERENCIAS
TRASLADO DE VISTAS
APLICACIONES
DEBUXO INDUSTRIAL INTRODUCIÓN
REPRESENTACIÓN DOS ELEMENTOS FUNDAMENTAIS
REPRESENTACIÓN DE CIRCUMFERENCIAS
TRANSFERENCIA DE VISTAS
SOLICITUDES
PLANOS DO BUQUE PLANOS DE FORMA
MÉTODOS DE ALISADO
DESENVOLVEMENTO DE PLACAS
SECCIÓNS VERTICAIS E LONXITUDINAIS
SECCIÓNS MÁESTRAS
DEBUXO ASISTIDO POR ORDEAADOR INTRODUCIÓN AOS SISTEMAS DAO
DEBUXO 2D CON VERSIÓN DE EDUCACIÓN AUTOCAD
PRÁCTICAS DE DEBUXO INDUSTRIAL

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A1 A12 B1 B2 B3 C3 C6 C9 C10 36 0 36
Prácticas a través de TIC A1 A18 B4 B5 B11 C8 4 46 50
Traballos tutelados A1 A12 A18 B6 B7 B8 B10 C1 C11 C12 C13 1 5 6
Proba obxectiva A1 A18 B9 B10 C2 C7 4 0 4
Sesión maxistral A1 A18 C11 C13 50 0 50
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario
Obradoiros ou seminarios. Permite ao profesor coñecer o grao e os erros de aprendizaxe, as deficiencias e as limitacións no uso das ferramentas de traballo. Resolución de traballos e problemas, coa preparación e presentación do traballo en grupo.
Xunto aportará un peso porcentual do 20% da nota final.
Prácticas a través de TIC A parte de Debuxo industrial desenvolverase conxuntamente co CAD, de tal xeito que os traballos se entregarán en formato dixital.
Traballos tutelados Estes traballos organizaranse e titorizaranse en pequenos grupos.
Proba obxectiva Aínda que o método de avaliación é continuo, para aqueles estudantes que, por unha causa importante, non poden asistir a toda a docencia dunha das partes, espérase que poidan superalo mediante un exame parcial. En calquera caso, está previsto un exame final para aqueles que non sigan o curso mediante avaliación continua. Xunto contribuirá cunha porcentaxe de peso do 80% da nota final.
Sesión maxistral Coñecemento: de sistemas de representación, desenvolvemento da capacidade para representar o espazo tridimensional.
A partir da xeometría plana.
A partir dos sistemas de representación empregados na xeometría descritiva e na descrición xeométrica do casco e dos plans de forma do buque.
Da xestión dun programa CAD.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Seminario
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición
Nos grupos de traballo levarase a cabo o seguimento de cada unha das prácticas encomendadas ao grupo.
O alumno contará con titorías individualizadas nesas partes da materia de traballo persoal.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A1 A18 B4 B5 B11 C8 En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final.
Tendrá carácter eliminatorio, junto con la asistencia a clase de cubrir un mínimo, en ambas, del 80%.
15
Seminario A1 A12 B1 B2 B3 C3 C6 C9 C10 En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final. 10
Sesión maxistral A1 A18 C11 C13 Se pasará lista en clase de forma habitual, siendo necesario para aprobar por evaluación continua un mínimo de asistencia del 80% 10
Traballos tutelados A1 A12 A18 B6 B7 B8 B10 C1 C11 C12 C13 Se realizarán en grupos y tendrán carácter eliminatorio para la evaluación continua en caso de no ser entregados 30
Proba obxectiva A1 A18 B9 B10 C2 C7 Será necesario obtener un mínimo de un 3,5 para ser compensable con los demás criterios de valoración. 35
 
Observacións avaliación
<p>Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2&nbsp;&nbsp;&nbsp; del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar su evaluación.

En los seminarios, los alumnos habrán adquirido las competencias: B1, B2, B3, B4, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C2 (no que se refire á bibliografía), C6, C7 e C8. Considérase que as competencias C, de xeito xenérico, teñen aquí o lugar idóneo para su adquisición

Prácticas: competencias adquiridas, fundamentalmente as técnicas, tic e traballo en grupo: A1, A12, A18, C3

Traballos tutelasdos: competencias adquiridas fundamentalmente as técnicas e a capacidade de expresión, expresión e elaboración de documentación técnica: A1, A12, A18, C3, e en menor medida, o conxunto das B.

Proba obxectiva: competencias adquiridas as propias da materia, A1, A12, A18, e todo o resto para os alumnos que non teñan tido estado suxeitos a avaliación continua, que deberán entregar/realizar proba práctica dos traballos realizados ao longo do curso.

Sesión maxistral: únicamente se computará a asistencia a crase para os alumnos que opten pola avaliación contínua.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):

- Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 20 % - Cualificación:

a) Elaboración traballos: --%

c) Solución de problemas: --%

b) Exame escrito sobre os contidos da materia:-- %

d) Outras metodoloxías que se consideren: --%



</p><p>Cualificación: a) Prácticas de laboratorio (traballo individual ou en grupo de boletíns): 55% b) Exame escrito sobre os contidos da materia:35 % c) Asistencia a crase: 10%. Estas porcentaxes son de aplicación para o alumnado en avaliación contínua.</p><p>Para superar a materia hase de entender que haberán de superar cada unha das tres partes de xeito individual (descriptiva, planos do buque e cartografía), non podendo ser compensada.&nbsp;</p>

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
PALENCIA, J (). DIBUJO TÉCNICO, INTRODUCCIÓN A LOS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN. ETSICCP - MADRID
IZQUIERDO ASENSI, F. (). GEOMETRIA DESCRIPTIVA. DOSSAT
TAIBO FERNÁNDEZ, A. (). GEOMETRIA DESCRIPTIVA Y SUS APLICACIONES. TEBAR FLORES
IRANOR (AENOR (). MANUAL DE NORMAS UNE SOBRE DIBUJO.
PARDO, ENRIQUE (). TRAZADO DE LÍNEAS Y DESARROLLOS DEL BUQUE. GUSTAVO GILI

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
/

Observacións
&amp; lt; p &amp; gt; Facer un curso de xeometría descritiva no ensino medio ou superior, facilita o seguimento do tema. &amp; lt; / p &amp; gt; &amp; lt; p &amp; gt; Non obstante, os estudantes que o soliciten terán a opción dun curso de recuperación. &amp; lt; / p &amp; gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías