Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Construcción Naval e Teoría do Buque Código 631G02160
Titulación
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Sánchez Girón, Javier Ramón
Correo electrónico
javier.sanchez5@udc.es
Profesorado
Sánchez Girón, Javier Ramón
Correo electrónico
javier.sanchez5@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios na parte de "Construción Naval".
Con respecto ao ensino dos contidos sobre "Teoría do buque", pódense simplificar tanto como sexa posible, facendo unha selección daqueles considerados esenciais para garantir a adquisición de habilidades esenciais e resultados de aprendizaxe.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
Para Construción Naval, a proposta do plan de continxencia nesta sección é manter as metodoloxías educativas:
Sesión maxistral e Traballos tutelados.

* Metodoloxías docentes que se modifican
Para a parte de Construción Naval:
Procédese ao paso dunha docencia maxistral presencial a en liña.

Con respecto á Teoría do Buque:
Sesión maxistral: As sesións maxistrais continuarán proporcionando o contido que será exposto a través de varios programas, ferramentas ou aplicacións proporcionadas pola UDC. Ademais, proporcionaranse exercicios que articulen preguntas teóricas e prácticas e, sobre todo, cálculos sobre os contidos que se ensinan e proporciónanse seguindo a plataforma Moodle e compleméntanse coas ferramentas do paquete de Office 365 (por exemplo: Outlook e / ou equipos).

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Correo electrónico: Para realizar consultas, resolver dúbidas e facer un seguemento do traballo supervisado.
Moodle: A través de foros.
Teams: Sesións no calendario oficial para o desenvolvemento de contidos teórico-prácticos.
Outook, Teams e teléfono: Resolución de problemas: para resolver os cálculos que xorden durante o curso, o alumno pode recibir atención a distancia utilizando os medios máis convenientes
O horario oficial de titoría manterase aberto por medio de canles de comunicación directa cos estudantes.
Informaranse os cambios na plataforma Moodle

4. Modificacións na avaliación

Metodoloxía en Construción Naval: Traballos tutelados pasan a computar un 50% da puntuación obtida na materia.
Metodoloxía Teoría do Buque: Avaliación Continua ou proba obxectiva pasando a puntuar o 50% da puntuación obtida na materia.

Quen opte pola AVALIACIÓN CONTINUA presentarán os exercicios propostos durante o cuadrimestre. A cualificación dependerá dos criterios sen limitarse a:
-se entrega antes de recibir as solucións,
-como expón o exercicio / cálculo,
-precisión e razoamento das respostas,
-capacidade e interese en mellorar
-avaliación da aprendizaxe en novos exercicios en función dos cales foron entregados e corrixidos
-disposición para repetir exercicios erróneos cando se solicita unha nova entrega do mesmo exercicio / cálculo
-contribuír ao grupo as propostas e / ou dúbidas.
Sempre terá a opción de presentarse para subir nota.


Aqueles que non opten pola avaliación continua terán a opción de realizar unha PROBA OBXECTIVA que se basea nos exercicios / cálculos estándar que se traballaron durante o curso. Os estudantes que optan por unha avaliación continua tamén poden realizar a maiores o exame.
Esta é unha avaliación non presencial e coas seguintes metodoloxías posibles:

Asíncrona
Entrega de tarefas, casos ou exercicios prácticos utilizando o recurso "Tarefa" de Moodle.
A resolución de tarefas tomará algún compoñente de reflexión persoal para garantir a identidade. Para garantir a identidade dos estudantes, pode solicitar que acompañe a entrega dunha pequena explicación en vídeo ou que os estudantes carguen o vídeo no seu Stream e compartan a ligazón na entrega da tarefa.

Síncrona
Exame oral individual con Microsoft Teams que detalla os pasos necesarios para chegar á solución de cálculo e / ou responder preguntas de corte máis teórico.
Exame escrito a man individual utilizando Microsoft Teams e Microsoft Forms ou Moodle
Contrólase a través de equipos aos estudantes. Ábrese un cuestionario de formularios ou Moodle coas preguntas do exame e dáse tempo para respondelas a man.
Ao final dese tempo, os estudantes deben tomar fotos do exame e subilas ao cuestionario cuxa última pregunta debe estar no formato "Subir arquivo".


* Observacións de avaliación:
Elimínase o requisito de obter 4 puntos en cada parte da materia para aprobar.

5. Modificacións dá bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios na construción naval. O alumno terá información relacionada co tema na plataforma Moodle.
Con respecto á teoría do barco, a bibliografía podería proporcionarse en Moodle a través de copias de partes de obras que non excederán o 10% do cálculo total do traballo, así como a webografía a través de ligazóns á biblioteca virtual de UDC.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade.
A10 CE10 - Observar os procedementos de emerxencia, no ámbito da súa especialidade.
A14 CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
B1 CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual
B2 CT2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B6 CT6 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C4 C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C9 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C11 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Será capaz de resolver problemas de forma efectiva. A2
A10
A14
C9
C10
C11
C12
C13
Ser capaz de comunicarse de manera efectiva nun entorno de traballo. Traballar de forma colaborativa. B1
B2
B4
B5
B6
B7
B11
Comportarse con ética e responsabilidad social como cidadán e como profesional. C4

Contidos
Temas Subtemas
Construcción Naval Introducción á construcción Naval
Esforzos do buque Tipos de esforzos
En augas tranquilas.
Entre olas.
Elementos estructurais Descripción xera do buque
Sistemas de construcción
Fondo y Doble Fondo
Proa
Popa
Mamparos
Cubertas
Superestructuras
O buque Partes e nomenclatura
Propulsión Helices
Bocina
Eixe de Cola
Resistencia á marcha
Timóns Estructura
Tipos de timóns
Efectos do timón
Servizos do buque Equipos
Sistemas
Servizos de auga salada
Servizos de combustible e aceites
Servizos de aire
Servizos de auga dulce
Teoría do buque Introducción
Xeometría do buque Plano de formas
Planos e liñas de referencia
Dimensións
Coeficientes de formas
Cálculo aproximado de áreas, volúmenes, centros de gravedade e momentos
O buque como flotador Curvas hidrostáticas
Volumen de carena
Desprazamento
Centros de gravedade, carena e flotación
Estabilidade Tipos de equilibrio
Estabilidade estática transversal inicial
Efectos do traslado, carga e descarga de pesos
Radio metacéntrico transversal
Altura metacéntrica
Estabilidad transversal para grandes inclinacións Curva "C"
Metacentros
Curvas "GZ"
Curvas "KN"
Cálculo e trazado da curva de estabilidade estática transversal
Estabilidade dinámica Concepto
Cálculo da curva de estabilidade dinámica
Efecto do par escorante
Ángulo de equilibrio dinámico
Estabilidade estática lonxitudinal Altura metacéntrica lonxitudinal
Momento unitario
Fórmula do asento
Fórmula da alteración
Cálculo dos calados o trasladar, cargar ou descargar pesos
Variación dos calados por cambio de densidade
Permiso de auga dulce
Puntos indiferentes
Experiencia de estabilidade Finalidade
Realización práctica
Criterios de estabilidade
Francobordo Concepto
Definición
Convenios internacionais de líneas de carga
Zonas e periodos estacionais

Inundación Xeralidades
Compartimentado
Permeabilidade
Eslora inundable
Clases de inundación
Efectos da inundación
Cálculos de inundación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A2 A10 B2 C4 C9 C11 20 35 55
Proba obxectiva A14 B1 4 4 8
Aprendizaxe colaborativa B4 B5 B6 B11 11 11 22
Sesión maxistral B7 C10 C12 C13 22 33 55
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Efectuaranse cálculos de hidrostática e estabilidade nas clases de grupos reducidos. A entrega a tempo durante o curso destes exercicios resoltos e corrixidos achegará o 30% da nota.
Proba obxectiva Avaliaranse os coñecementos e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno, as súas estratexias e formulacións na rersolución de problemas.
Efectuaranse dúas probas durante o curso correspondentes aos temas de Construción Naval e aos de Teoría do Buque. Cada unha delas achegará un 35% da nota global.
Aqueles alumnos que non participen da avaliación continua da materia ao longo do curso realizarán unha proba obxectiva que permita avaliar e comprobar os resultados esperados en canto ao contido global da materia. Verificar o grao de alcance dos obxectivos propostos.
O exame final global, como avaliación única, consistirá nunha proba composta de dous
partes con valoración independente, e obter un mínimo de 5 puntos en cada
unha: a) teórica (50%); b) práctica (50%).
Primeiro realizará a parte práctica con varios problemas a resolver e, a segunda a teórica
con 10 cuestiones tipo test máis 5 conceptos a definir.
Aprendizaxe colaborativa Os cálculos máis complexos resolveranse en grupos, durante as clases de grupos reducidos.
Sesión maxistral Exposición en clase de cada un dos temas da asignatura. Cada un dos temas do programa será exposto en clase polo profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Cada un dos alumnos recibirá atención personalizada para a resolución de cálculos e problemas, tanto en clase como en titorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A2 A10 B2 C4 C9 C11 Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, axuizar e resolver problemas
puntuais, requiríndose unha formación teórico-práctica equilibrada.
30
Proba obxectiva A14 B1 Avaliación de coñecementos e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno, as súas estratexias e formulacións na resolución de problemas. 70
 
Observacións avaliación

A cualificación final para aqueles alumnos que seguiron a avaliación continua calcularase mediante a obtención da media entre a cualificación obtida na parte de construción naval e a de teoría do buque. Será necesario obter polo menos unha cualificación de 4/10 para que cada unha das cualificacións de cada parte faga media coa outra. Para aprobar a materia será necesario que a media resultante sexa polo menos de 5/10 puntos.

Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/2 do Código STCW e as súas emendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a súa avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Baxtewr, B. (1990). Architecture examples and theory. Griffin & Company
Bonilla, A. (1984). Construcción naval y servicios. Hijos de E. Vinuesa
Alvariño Castro, R; et al. (1997). El proyecto básico del buque mercante. Colegio Oficial de Ingenieros Navales
White, G.W. (1979). Elementary beam theory and the ship girder. Stanford Maritime
(1980). La obra viva del bque: su conservación y pintado. ANAVE
Pursey, Edward V. lewis (1983). Merchant ship construction: specially written for the merchant navy. Brown, Son and ferguson
Pursey, H.J. (1977). Merchant ship stability. Brown, Son and Ferguson
Gamboa Sánchez-Barcaiztegui, Marcial (1945). Nociones de arquitectura naval. Naval
(2002). Reglas de construcción de buques. Germanisher Lloyd
Eyres, D.J. (2002). Ship construction. Butterworths Heinemann
Kemp, J.F.; Young, P. (1990). Ship construction. Sketches and notes. Butterworths Heinemann
Lee Storch, R. et al. (1995). Ship production. Cornell Maritime Press
Derret, D.R. (1987). Ship stability for master and mates. Stanford Maritime
Bonilla de la Corte, A. (1972). Teoría del Buque. Librería San José

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías