Identifying Data 2022/23
Subject (*) Naval Construction and Ship Theory Code 631G02160
Study programme
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Pérez Canosa, José Manuel
E-mail
jose.pcanosa@udc.es
Lecturers
Pérez Canosa, José Manuel
E-mail
jose.pcanosa@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade.
A10 CE10 - Observar os procedementos de emerxencia, no ámbito da súa especialidade.
A14 CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
B1 CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual
B2 CT2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B6 CT6 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C4 C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C9 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C11 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Será capaz de resolver problemas de forma efectiva. A2
A10
A14
C9
C10
C11
C12
C13
Ser capaz de comunicarse de manera efectiva nun entorno de traballo. Traballar de forma colaborativa. B1
B2
B4
B5
B6
B7
B11
Comportarse con ética e responsabilidad social como cidadán e como profesional. C4

Contents
Topic Sub-topic
Construcción Naval Introducción á construcción Naval
Esforzos do buque Tipos de esforzos
En augas tranquilas.
Entre olas.
Elementos estructurais Descripción xera do buque
Sistemas de construcción
Fondo y Doble Fondo
Proa
Popa
Mamparos
Cubertas
Superestructuras
O buque Partes e nomenclatura
Propulsión Helices
Bocina
Eixe de Cola
Resistencia á marcha
Timóns Estructura
Tipos de timóns
Efectos do timón
Servizos do buque Equipos
Sistemas
Servizos de auga salada
Servizos de combustible e aceites
Servizos de aire
Servizos de auga dulce
Teoría do buque Introducción
Xeometría do buque Plano de formas
Planos e liñas de referencia
Dimensións
Coeficientes de formas
Cálculo aproximado de áreas, volúmenes, centros de gravedade e momentos
O buque como flotador Curvas hidrostáticas
Volumen de carena
Desprazamento
Centros de gravedade, carena e flotación
Estabilidade Tipos de equilibrio
Estabilidade estática transversal inicial
Efectos do traslado, carga e descarga de pesos
Radio metacéntrico transversal
Altura metacéntrica
Estabilidad transversal para grandes inclinacións Curva "C"
Metacentros
Curvas "GZ"
Curvas "KN"
Cálculo e trazado da curva de estabilidade estática transversal
Estabilidade dinámica Concepto
Cálculo da curva de estabilidade dinámica
Efecto do par escorante
Ángulo de equilibrio dinámico
Estabilidade estática lonxitudinal Altura metacéntrica lonxitudinal
Momento unitario
Fórmula do asento
Fórmula da alteración
Cálculo dos calados o trasladar, cargar ou descargar pesos
Variación dos calados por cambio de densidade
Permiso de auga dulce
Puntos indiferentes
Experiencia de estabilidade Finalidade
Realización práctica
Criterios de estabilidade
Francobordo Concepto
Definición
Convenios internacionais de líneas de carga
Zonas e periodos estacionais

Inundación Xeralidades
Compartimentado
Permeabilidade
Eslora inundable
Clases de inundación
Efectos da inundación
Cálculos de inundación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A2 A10 B2 C4 C9 C11 20 35 55
Objective test A14 B1 4 4 8
Collaborative learning B4 B5 B6 B11 11 11 22
Guest lecture / keynote speech B7 C10 C12 C13 22 33 55
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Efectuaranse cálculos de hidrostática e estabilidade nas clases de grupos reducidos. A entrega a tempo durante o curso destes exercicios resoltos e corrixidos achegará o 30% da nota.
Objective test Avaliaranse os coñecementos e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno, as súas estratexias e formulacións na rersolución de problemas.
Efectuaranse dúas probas durante o curso correspondentes aos temas de Construción Naval e aos de Teoría do Buque. Cada unha delas achegará un 35% da nota global.
Aqueles alumnos que non participen da avaliación continua da materia ao longo do curso realizarán unha proba obxectiva que permita avaliar e comprobar os resultados esperados en canto ao contido global da materia. Verificar o grao de alcance dos obxectivos propostos.
O exame final global, como avaliación única, consistirá nunha proba composta de dous
partes con valoración independente, e obter un mínimo de 5 puntos en cada
unha: a) teórica (50%); b) práctica (50%).
Primeiro realizará a parte práctica con varios problemas a resolver e, a segunda a teórica
con 10 cuestiones tipo test máis 5 conceptos a definir.
Collaborative learning Os cálculos máis complexos resolveranse en grupos, durante as clases de grupos reducidos.
Guest lecture / keynote speech Exposición en clase de cada un dos temas da asignatura. Cada un dos temas do programa será exposto en clase polo profesor.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
Cada un dos alumnos recibirá atención personalizada para a resolución de cálculos e problemas, tanto en clase como en titorías.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A2 A10 B2 C4 C9 C11 Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, axuizar e resolver problemas
puntuais, requiríndose unha formación teórico-práctica equilibrada.
30
Objective test A14 B1 Avaliación de coñecementos e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno, as súas estratexias e formulacións na resolución de problemas. 70
 
Assessment comments

A cualificación final para aqueles alumnos que seguiron a avaliación continua calcularase mediante a obtención da media entre a cualificación obtida na parte de construción naval e a de teoría do buque. Será necesario obter polo menos unha cualificación de 4/10 para que cada unha das cualificacións de cada parte faga media coa outra. Para aprobar a materia será necesario que a media resultante sexa polo menos de 5/10 puntos.

Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/2 do Código STCW e as súas emendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a súa avaliación.


Sources of information
Basic Baxtewr, B. (1990). Architecture examples and theory. Griffin & Company
Bonilla, A. (1984). Construcción naval y servicios. Hijos de E. Vinuesa
Alvariño Castro, R; et al. (1997). El proyecto básico del buque mercante. Colegio Oficial de Ingenieros Navales
White, G.W. (1979). Elementary beam theory and the ship girder. Stanford Maritime
(1980). La obra viva del bque: su conservación y pintado. ANAVE
Pursey, Edward V. lewis (1983). Merchant ship construction: specially written for the merchant navy. Brown, Son and ferguson
Pursey, H.J. (1977). Merchant ship stability. Brown, Son and Ferguson
Gamboa Sánchez-Barcaiztegui, Marcial (1945). Nociones de arquitectura naval. Naval
(2002). Reglas de construcción de buques. Germanisher Lloyd
Eyres, D.J. (2002). Ship construction. Butterworths Heinemann
Kemp, J.F.; Young, P. (1990). Ship construction. Sketches and notes. Butterworths Heinemann
Lee Storch, R. et al. (1995). Ship production. Cornell Maritime Press
Derret, D.R. (1987). Ship stability for master and mates. Stanford Maritime
Bonilla de la Corte, A. (1972). Teoría del Buque. Librería San José

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.