Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Técnicas de Frío e Aire acondicionado Código 631G02355
Titulación
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Garcia-Bustelo Garcia, Enrique Juan
Correo electrónico
enrique.garcia-bustelo@udc.es
Profesorado
Garcia-Bustelo Garcia, Enrique Juan
Romero Gomez, Javier
Correo electrónico
enrique.garcia-bustelo@udc.es
j.romero.gomez@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral Achegar ao alumno as técnicas do frío a partir dos fundamentos físicos sobre termodinámica aplicada á refrixeración e as transformacións implicadas nos procesos.
Proporcionar coñecementos sobre a estrutura e o funcionamento das instalacións frigoríficas terrestres, mariñas e a bordo dos buques mercantes en xeral, así como de buques de transporte de cargas especiais, tales como LNG e LPG.
Achegar coñecementos teóricos- prácticos necesarios para o cálculo e deseño das instalacións frigoríficas e dos seus equipos.
Comentar as características de operación máis sobresalientes dos equipos principais que integran as instalacións de refrixeración a bordo dos buques e en terra.
Proporcionar ao alumno coñecementos de electricidade, regulación e control das instalacións frigoríficas dos buques e de instalacións terrestres.
Definir e aplicar as diferentes técnicas de optimización enerxética de instalacións de refrixeración e climatización mariñas.
Achegar conceptos prácticos para a operación e mantemento das instalacións de refrixeración de forma segura e eficiente.


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade.
A2 CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade.
A3 CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
A4 CE4 - Capacidade de analizar e valorar o impacto social e ambiental das solucións técnicas, así como a prevención de riscos laborais no ámbito da súa especialidade.
A7 CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación.
A8 CE8 - Capacidade para realizar actividades inspectoras de acordo co establecido na normativa europea referente ao control polo estado do porto.
A21 CE37 - Capacidad para ejercer como Oficial de Máquinas de la Marina Mercante, una vez superados los requisitos exigidos por la Administración Marítima.
A22 CE38 - Capacidade para manter e reformar instalacións e reformas de equipos de cuberta, instalacións contra incendios, dispositivos e medios de salvamento e todos aqueles elementos relacionados coa seguridade da navegación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación.
A23 CE39 - Capacidade para a realización das actividades inspectoras relacionadas co cumprimento dos convenios internacionais de obrigado cumprimento, en todo o referido a buques en servizo, sempre que se circunscriban ao ámbito Da súa especialidade.
A26 CE22 - Contribuír a que as relacións humanas a bordo do buque sexan boas.
A29 CE41 - Realizar operacións de explotación óptima das instalacións do buque.
A30 CE42 - Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque; as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc.
A31 CE43 - Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueiros, LPG, LNG, petroleiros, cementeiros, Ro-Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc.
A34 CE26 - Asegurar o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación.
A38 CE45 - Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control.
A45 CE50 - Utilizar as ferramentas apropiadas para as operacións de fabricación e reparación que adoitan efectuarse a bordo o buque.
A46 CE51 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida para o desmantelado, mantemento, reparación e montaxe das instalacións e o equipo da bordo.
A48 CE33 - Vigilar el cumplimiento de las prescripciones legislativas.
A50 Capacidade para a óptima explotación de industrias relacionadas coa náutica e o transporte marítimo, tanto en competencias referidas á calidade, medio, seguridade mariña e prevención de riscos laborais.
A58 Observar o cumprimento da lexislación vixente neste ámbito.
B1 CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual
B2 CT2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B3 CT3 - Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B8 CT8 - Versatilidade.
B9 CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10 CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C6 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C11 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
• Coñecer as distintas formas, técnicas e máquinas para a produción de frío. • Coñecer as máquinas frigoríficas de absorción adecuadas para a súa instalación segundo a aplicación. • Saber realizar o balance térmico das instalacións frigoríficas por compresión. • Saber estimar a carga térmica de refrixeración e conxelación en instalacións frigoríficas en xeral • Saber calcular o ciclo frigorífico dos distintos sistemas e máquinas de refrixeración usadas nos buques • Coñecer os sistemas utilizados para climatización en buques (calefacción, ventilación e aire acondicionado) • Definir e aplicar as diferentes técnicas de optimización enerxética de instalacións de refrixeración e climatización mariñas. • Manexar as ferramentas informáticas para o cálculo e deseño de instalacións frigoríficas • Analizar e optimizar os parámetros de funcionamento das diferentes instalacións frigoríficas dos buques. • Coñecer e identificar os diferentes elementos que forman parte das instalacións frigoríficas en xeral e en particular dos buques. • Identificar os principais compoñentes das distintas máquinas frigoríficas utilizadas en buques • Seleccionar os equipos necesarios para o deseño de instalacións frigoríficas en xeral e en particular dos buques. Deseño de diferentes instalacións. • Coñecer os distintos fluídos frigoríficos e seleccionar o máis conveniente segundo o tipo de instalación e o impacto ambiental • Coñecer os diferentes aceites utilizados nas instalacións frigoríficas. • Identificar e operar os subsistemas das instalacións frigoríficas e de climatización. • Realizar eficazmente a operación, reparación e o mantemento das instalacións de climatización e refrixeración dos buques. • Reformar eficazmente as instalacións de climatización e refrixeración dos buques. • Coñecer as operacións sen carga, deshidratado, cambio de aceite, proba de presión, carga de refrixerante e recuperación de refrixerante nun circuíto frigorífico • Diagnosticar as avarías máis frecuentes nas instalacións frigoríficas dos buques • Coñecer e identificar o sistema de arranque e protección mais idóneo para os diferentes motores eléctricos dunha instalación frigorífica. • Será capaz de interpretar un plano eléctrico dunha instalación frigorífica e facer modificacións. • Coñecer os sistemas de regulación e control das instalacións frigoríficas dos buques. • Coñecer as instalacións frigoríficas de refrixeración dos buques pesqueiros, frigoríficos e conxeladores. • Coñecer as distintas instalacións de relicuación dos buques LPG, identificando equipos e funcionamento. • Coñecer as distintas instalacións de relicuación dos buques LNG, identificando equipos e funcionamento A1
A2
A3
A4
A7
A8
A21
A22
A23
A26
A29
A30
A31
A34
A38
A45
A46
A48
A50
A58
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
C6
C10
C11
C12
C13

Contidos
Temas Subtemas
Introducción 1.1. Presentación da materia
1.2. Técnicas de xeración de frío
1.3. Sistemas de produción de frío
1.4. Emprego do frío. Sectores
1.5. Aplicación a bordo dos buques
Ciclo de compresión simple de vapor
2.1. Conceptos básicos
2.2. Ciclo de refrixeración de Carnot
2.3. Diagrama de Mollier
2.4. Táboas de fluídos frigorígenos
2.5. Ciclo inverso de Rankine
2.6. Réximes de operación do ciclo Rankine
2.7. Trazado do ciclo frigorífico
2.8. Análise e balance termodinámico do ciclo frigorífico teórico
2.9. Evolución real do ciclo de Rankine
2.10. Análise da compresión
2.11. Análise da produción frigorífica volumétrica
2.12. Como interpretar e calcular parámetros sobre o ciclo frigorífico
Estudo dos sistemas de compresión simple de vapor
3.1. Influencia da variación das condicións térmicas de operación do ciclo
3.2. Melloras para aumentar o COP
3.3. Instalación de compresión simple expansión directa por capilar
3.4. Instalación de compresión simple expansión directa por válvula de expansión
3.5. Instalación de compresión simple expansión directa con varios evaporadores
3.6. Sistemas compresión simple réxime asolagado
3.7. Sistemas de refrixeración directos e indirectos
3.8. Sistemas de refrixeración indirectos con CO2
Estudo dos sistemas de compresión múltiple de vapor 4.1. Concepto de compresión en etapas e subenfriamiento
4.2. Ciclos de compresión dobre con arrefriado intermedio inxección parcial
4.3. Ciclos de compresión dobre con arrefriado intermedio inxección total
4.4. Ciclos compresión dobre con varios evaporadores distinta temperatura
4.5. Ciclos de compresión de vapor en fervenza
4.6. Ciclos frigoríficos con CO2
Compresores
5.1. Clasificación dos compresores
5.2. Compresores alternativos.
5.2.1. Elementos principais. Principio de funcionamento
5.2.2. Tipos de compresores
5.2.3. Lubricación
5.2.4. Regulación de capacidade
5.2.5. Análise de avarías: causas de fallo típicas
5.3. Compresores de parafuso
5.3.1. Características e elementos principais
5.3.2. Principio de funcionamento
5.3.3. Comportamento
5.3.4. Lubricación
5.3.5. Sistemas de arrefriado de aceite
5.3.6. Regulación de capacidade
5.3.7. Inxección intermedia. (Circuito economizador, Circuito economizador
con Iny. Total
5.4. Compresores rotativos.
5.4.1. Rodete ou pistón rodante
5.4.2. Compresores de paletas
5.4.3. Compresores scroll
Condensadores e evaporadores 6.1. Condensadores
6.1.1 Clasificación e tipos
6.1.2. Condensador mariño
6.1.3. Torres de refrixeración
6.1.4. Condensadores evaporativos
6.1.5. Regulación da presión de condensación
6.2. Evaporadores
6.2.1. Clasificación e tipos
6.3. Desescarche de evaporadores
6 3.1.Consecuencia da formación de escarcha
6.3.2. Sistemas de desescarche máis empregados
Por paro da instalación e quecemento natural.
Por pulverización de auga, salmoira ou anticongelante
Por resistencias eléctricas
Por investimento do ciclo
Por gas quente
Por gas quente con varios evaporadores
6. 3.3. Xestión do desescarche
Dispositivos de expansión e outros accesorios da instalación frigorífica
7.1. Dispositivos de expansión: Introdución e tipos
7.2. Tubos capilares. Válvula manual. Válvula de expansión presostática.
7.3. Válvula de expansión termostática
7.3.1. Principios de funcionamento
7.3.2. Recalentamiento no evaporador e axuste
7.3.3. Válvula de expansión termostática externamente
7.3.4. Válvula de expansión termostática con distribuidor.
7.3.5. Válvula de expansión termostática de dobre orificio.
7.3.6. Tipos de cargas do bulbo. Válvulas MOP
7.3.7. Consideracións para a montaxe do bulbo
7.3.8. Resolución de problemas
7.4. Válvulas de flotador
7.4.1. Válvula de flotador de baixa presión
7.4.2. Válvula de flotador de alta presión
7.5. Válvula de expansión electrónica Controladores electrónicos
7.6. Outros accesorios da instalación frigorífica de compresión de vapor
7.6.1. Accesorios de control e seguridade
7.6.2. Accesorios en liña de descarga e aspiración
7.6.3. Accesorios habituais en liña de líquido
7.6.4. Outros accesorios en función da instalación
Centrais Frigorificas
8.1. Vantaxes de produción frigorífica centralizada
8.2. Clasificación
8.3. Consideracións nas liñas de descarga, aspiración e líquido
8.4. A presión de alta con variacións de capacidade da central
8.5. Xestión do retorno de aceite
8.6. Tipos de centrais
8.6.1. Central uni-aspiración dúas compresores - Varias recintos a refrixerar
8.6.2. Central uni-aspiración cun compresor de menor tamaño
8.6.3. Central multi-aspiración (varias presións de aspiración)
8.6.4. Central multi-aspiración con subenfriador
8.6.5. Central arrefriado fluídos secundarios-Expansión seca
8.6.6. Central booster inxección parcial-(central de Alta/Media e central de Baixa)
8.6.7. Central booster inxección total-(central de Alta/Media e central de Baixa)
8.6.8. Central tipo inundado (alta e media temperatura)
8.6.9. Central tipo inundado-sistema indirecto (alta e media temperatura)
8.6.10. Central booster CO2
Instalacións frigoríficas nos buques pesqueiros, conxeladores e frigoríficos
16.1 Introdución
16.2 Visualización de plantas e planos de buque
Fluidos refrixerantes, aceites e refrixerantes secundarios
9.1. Refrixerantes
9.1.1. Definición e clasificación
9.1.2. Mestura de refrixerantes orgánicos
9.1.3. Nomenclatura dos refrixerantes
9.1.4. Gases refrixerantes e o Medio Ambiente
9.1.5. Propiedades ideais dun refrixerante
9.1.6. Características dos refrixerantes mais utilizados
9.1.7. Refrixerantes de en servizo/transición e de medio/longo prazo
9.2. Aceites para refrixeración
9.2.1. Funcións
9.2.2. Características que debe ter
9.2.3. Tipos
9.2.4. Precaucións co aceite
9.3. Refrixerantes secundarios
9.3.1. Introdución
9.3.2. Propiedades desexables dos refrixerantes secundarios
9.3.3. Tipos refrixerantes secundarios
Electricidad aplicada a instalaciones de refrixeración
10.1. Esquemas de forza e manobra de arranque e protección de motores trifásicos
10.1.1 Arranque directo
10.1.2. Inversión de xiro
10.1.3. Arranque en estrela/ triangulo
10.1.4. Arranque en devanados partidos
10.2. Conexionado de compresores herméticos monofasicos
10.3. Elementos de protección en compresores
10.4. Esquemas eléctricos de instalacións frigoríficas. Potencia e manobra
10.4.1. Instalación de control por termostato
10.4.2. Instalación de control por termostato con válvula solenoide.
10.4.3. Instalación de control por termostato con solenoide e parada por baixa.
10.4.4. Instalación de control por termostato con válvula solenoide, parada por baixa e desescarche por resistencias eléctricas
10.4.5. Instalación de gambuzas con varias temperaturas
Posta en servizo e mantemento dun circuíto frigorífico
11.1. Posta en marcha dunha instalación frigorífica
11.1.1. Operacións previas ao arranque da instalación
11.1.2. Procedemento de arranque da instalación
11.2. Procedementos crave
11.2.1. Verificación da estanqueidad do circuíto refrixerante
11.2.2. Procedemento sen carga no circuíto
11.2.3. Carga de refrixerante na instalación
Carga de gas refrixerante polo lado de baixa presión.
Carga de gas refrixerante como líquido
11.3. Avarías comúns en instalacións de refrixeración
11.4. Observación do réxime de traballo da instalación
Outros sistemas de refrixeración
12.1. Sistemas frigoríficos de absorción
12.1.1. Compresor térmico
12.1.2. Ciclo de instalacións de absorción simple
12.1.3. Instalación de auga- bromuro de litio
12.1.4. Instalación de amoníaco-Auga
12.1.5. Parámetros de funcionamento e diagramas de equilibrio
12.1.6. Cristalización en instalación de auga- bromuro de litio
12.2. Sistemas de refrixeración por gas
12.2.1. Introdución
12.2.2. Ciclo Brayton inverso
12.2.3. Ciclo Brayton inverso regenerativo
12.2.4. Licuación de gases: Método Claude
12.2.5. Aplicacións
Aire acondicionado
13.1. Instalacións de aire acondicionado nos buques
13.2. Bomba de calor
13.3. Sistemas de aire acondicionado
13.4. Propiedades termodinámicas do aire húmido
13.5. Procesos psicométricos.
Relicuación a bordo de buques LPG
14.1. Introducción y generalidades de buques LPG
14.2. Relicuación: función e principios de funcionamiento de una planta
14.3. Tipos de instalaciones implantadas a bordo
14.3.1. Sistema directo en simple etapa
14.3.2. Sistema directo en dos etapas.
14.3.3. Sistema directo tipo cascada.
14.3.4. Sistema indirecto.
14.4. Elementos principales da planta de relicuado
14.5. Visualización de plantas e planos de buque LPG
Relicuación a bordo de buques LNG
15.1. Introdución e xeneralidades de buques LNG
15.2. Tipos de plantas de relicuación
15.3. Plantas de relicuación operando con Ciclo Brayton
Ciclo de boil off e ciclo de N2
Principios de regulación e control.
Equipamento
Instalacións implantadas a bordo
15.4. Plantas de relicuación operando con ciclos Rankine en fervenza
15.5. Plantas de relicuación operando con ciclos Rankine en fervenza con RM
CUMPLIMIENTO PARA JEFE DE MAQUINAS DE LA MARINA MERCANTE HASTA UN MAXIMO DE 3000 kW.
El desarrollo y superación de estos contenidos, junto con los correspondientes a otras materias que incluyan la adquisición de competencias específicas de la titulación, garantizan el conocimiento, comprensión y suficiencia de las competencias recogidas en el cuadro AIII/2, del Convenio STCW, relacionadas con el nivel de gestión de Oficial de Máquinas de Primera de la Marina Mercante, sin limitación de potencia de la planta propulsora y Jefe de Máquinas de la Marina Mercante hasta un máximo de 3000 kW.
Cuadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Jefes de máquinas y Primeros Oficiales de máquinas de buques cuya máquina propulsora principal tenga una potencia igual o superior a 3000 kW

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A7 A8 A21 A22 A23 A26 A29 A30 A31 A34 A38 A45 A46 A48 A50 A58 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 C6 C10 C11 C12 C13 30 66 96
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A7 A8 A21 A23 A26 A29 A30 A31 A34 A38 A45 A46 A48 A50 A58 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 C6 8 14 22
Prácticas de laboratorio A1 A2 A3 A4 A7 A8 A21 A23 A26 A29 A30 A31 A34 A38 A45 A46 A48 A50 A58 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 C6 10 20 30
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia que se distribúen en temas, o alumno contará con material bibliográfico do tema para tratar en cada sesión maxistral.
Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios e técnicas de ensino, que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real nos buques e que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garantindo o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW.
A exposición de contidos farase con presentacións, interpretación de material audiovisual: Debates, Foros Resolución de dúbidas
Estudo de casos Proposta e solución de problemas de cálculo e balances enerxéticos de instalacións frigoríficas dos buques, usando táboas de fluídos refrixerantes, diagramas de Mollier e software de inxeriría
Proposta de casos prácticos, resolución e crítica que servirán para aplicar os coñecementos adquiridos nas clases de teoría. Utilizaranse a técnica expositiva e pregunta.
Prácticas de laboratorio Realizarase a explicación detallada das prácticas para realizar polos alumnos, marcando os obxectivos das mesmas e facilitando o dossier didáctico correspondente.
O profesor realizará unha explicación das instalacións do laboratorio e dos medios e ferramentas dispoñibles para as prácticas.
O profesor guiará aos estudantes no coñecemento das normas de seguridade e comportamento, na utilización do instrumental básico necesario para os labores de montaxe e desmonte de equipos frigoríficos e na utilización de instrumentos para o deseño, cálculo e mantemento de instalacións frigoríficas baseados na análise dos parámetros de funcionamento dos sistemas de refrixeración estudados.
Organizaranse visitas voluntarias, na medida do posible, a instalacións industriais e a buques LPG e LNG para completar e reforzar contidos teóricos das clases maxistrais.
A exposición de contidos farase con presentacións, interpretación de material audiovisual: Debates, Foros
Resolución de dúbidas

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Os alumnos deberán presentarse no despacho do profesor, co fin de concretar os aspectos esenciais das materias para axudar ao seu estudo nas datas que se indiquen.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A7 A8 A21 A22 A23 A26 A29 A30 A31 A34 A38 A45 A46 A48 A50 A58 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 C6 C10 C11 C12 C13 Realización escrita de proba individual de conceptos teóricos da materia.
Proba para avaliación das competencias adquiridas que inclúen preguntas directas sobre un aspecto concreto. Os alumnos deben responder de maneira directa e breve en base aos coñecementos que teñen sobre a materia.
50
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A7 A8 A21 A23 A26 A29 A30 A31 A34 A38 A45 A46 A48 A50 A58 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 C6 Realización de prueba escrita individual de un problema de cálculo de una instalación frigorífica de compresión utilizando as tablas de refrigerantes e o diagrama de Mollier. 25
Prácticas de laboratorio A1 A2 A3 A4 A7 A8 A21 A23 A26 A29 A30 A31 A34 A38 A45 A46 A48 A50 A58 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 C6
Presentación en tempo e forma das memorias dos traballos de prácticas propostos.
Realización de proba escrita individual dun esquema eléctrico de forza e mando dunha instalación frigorífica dun buque.
Realización de proba escrita individual dun cuestionario sobre procedementos prácticos de operación, mantemento e avarías en instalacións de refrixeración por compresión nos buques. Esta proba pode estar incluída na proba de sesión maxistral.
25
 
Observacións avaliación

A avaliación da materia será continua ao longo do curso. A cualificación final será consecuencia dos resultados globais obtidos en todas as actividades de avaliación. Como norma xeral incluirase unha actividade de avaliación para realizar nas datas establecidas no calendario académico oficial. Esta actividade tamén poderá establecerse como proba global de avaliación dos resultados de aprendizaxe ou, no seu caso, formar parte do proceso de avaliación continua. 

Os criterios de avaliación considerados nos cadros A-III/1 e A-III/2 do Código STCW e os seus emendas relacionadas con esta materia, tómanse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación do alumno. 

En base a iso e seguindo o formato da guía docente da UDC se estable as distintas actividades de avaliación continua e a súa ponderación sobre 100. 

A proba global de avaliación constará de tres partes, de contido e con características similares ás descritas no caso de avaliación continua. O alumno que non supere algunha das 3 probas da avaliación continua poderá presentarse só coa parte non superada ou con todas as partes. Cada parte avalíase en base 10. 

 Nota final da materia:

A nota final da materia ( NF) establécese como segue en función do establecido no cadro de avaliación:

NF= 0,5( SM) + 0,25( EdC) + 0,25( PdL), sempre que SM, PdL e EdC sexan iguais ou superiores a 5 e as memorias dos traballos de prácticas alcancen a cualificación de apto.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): Tera dereito a presentarse a unha proba obxetiva con posibilidade de obtención do 100% nota”.


Fontes de información
Bibliografía básica

Pierre Rapin; Patrick Jacquard , 1997. Instalaciones frigoríficas (T. II) (2ª ED.). ISBN: 9788426710925 

Juan Manuel Franco Lijo, 2006. Manual de refrigeración. ISBN: 9788429180114 

Carrier, 2005. Manual de aire acondicionado. ISBN: 9788426701152. 

RodrigoLllopis Domenech; Ramon Cabello Lopez , 2010.Problemas resueltos de producción de frio y sicrometría. Tablas y diagramas. ISBN: 9788496709447 

Carlos González Sierra, 2012. Refrigeración industrial: montaje y mantenimiento de instalaciones frigoríficas ISBN: 9788496960695

José Alarcon Creus , 2000. Tratado practico de refrigeración automática (12 ed.). ISBN: 9788426711403.

Juan Manuel Franco Lijo, 2014. Refrigeración y aire acondicionado. ISBN: 9788429180114 

Chris Langley , 2009. Refrigeración. ISBN: 9788428331425 R.W. Haywood , 2000. Ciclos termodinámicos de potencia y refrigeración (2ª ED.) ISBN: 9789681857981

Francesc Buque, 2006. Manuales prácticos de refrigeración (T. II). ISBN:

9788426713889 Samir Saydaqui , 2007. Prácticas de las máquinas frigoríficas Tomo I: Instalaciones. Reparaciones. Mantenimiento. ISBN: 9788426714596. 

Romero J, Orosa JA, Oliveira AC. Research on the Brayton cycle design conditions for reliquefaction cooling of LNG boil off. J Mar Sci Technol 2012;17:1–10.

Romero Gómez J., Romero Gómez M. , Lopez Bernal J , Baaliña Insua A..Analysis and efficiency enhancement of a boil-off gas reliquefaction system with cascade cycle on board LNG carriers. Energy Conversion and Management 94 (2015) 261–274.

Romero Gómez J, Romero Gómez M, Ferreiro García R, De Miguel Catoira A. On board LNG reliquefaction technology: a comparative study. Polish Maritime Res 2014;21:77–88.

Romero Gómez J, Ferreiro García R, Carbia J. Análisis de la relicuación del boil off en buques de GNL: Alternativa al proceso basado en el ciclo Brayton de refrigeración. Ingeniería Quimica 2008;462:164–76.Romero Gómez J, Ferreiro García R, Bouzón Otero R, De Miguel Catoira A. Relicuación del boil-off en buques LNG: principios tecnológicos. Ingenieria Quimica 2012;504:44–50.

De apoyo:

Cengel, Yunus & Boles, Michael,. 2015.Termodinámica, (8a Ed). ISBN: 9786071512819

Morán, M. J.; Shapiro, H. N, 2004. Fundamentos de termodinámica técnica. ISBN: 9788429143799

ASHRAE handbook: fundamentals. Atlanta: American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers, 2013. ISBN 9781936504473

ASHRAE handbook: refrigeration. Atlanta: American Society of Heating,

Refrigerating and Air-Conditioning Engineers, 2010. ISBN 9781936504732

IMO. Convenio Internacional sobre Normas de Formación, Titulación y Guardia para la gente de Mar. STCW 78/2010.

IMO. Convenio internacional para prevenir la contaminación por los buques- MARPOL. Edición refundida de 2011.

IMO. Convenio internacional para la seguridad de la vida humana en el mar- SOLAS. Edición refundida de 2014.IMO. IMO-VEGA database. Det NOrske Veritas. 2003

IMO. Código CIG – Código internacional para la construcción y el equipo de buques que transporten gases licuados a granel. Edición de 2016.  IMO. Código CIQ – Código internacional para la construcción y el equipo de buques que transporten productos químicos peligrosos a granel. Edición de 2007

 

Otras fuentes

http://www.beijer.es http://www.mycom.cl/ https://climate.emerson.com/es-es/brands/copeland https://www.bitzer.de/websoftware/ https://www.gea.com/es/products/gea-spduo.jsp https://www.danfoss.com/es-es/service-and-support/downloads/dcs/coolselector-2/#taboverview http://www.frimetal.es http://www.fripanel.com http://www.carrier.es https://www.pecomark.com/ https://www.danfoss.com/es-es/ https://cryostar.com/ https://www.engineering-airliquide.com/es/relicuefaccion-gas-evaporado-bog https://www.wartsila.com/products/marine-oil-gas/gas-solutions/lng-solutions/wartsilabog- reliquefaction
Bibliografía complementaria

Direcciones Web Relacionadas

http://www.beijer.es

http://www.mycom.cl/

https://climate.emerson.com/es-es/brands/copeland

https://www.bitzer.de/websoftware/

https://www.gea.com/es/products/gea-spduo.jsp

https://www.danfoss.com/es-es/service-and-support/downloads/dcs/coolselector-2/#taboverview

http://www.frimetal.es

http://www.fripanel.com

http://www.carrier.es

https://www.pecomark.com/

https://www.danfoss.com/es-es/

https://cryostar.com/

https://www.engineering-airliquide.com/es/relicuefaccion-gas-evaporado-bog

https://www.wartsila.com/products/marine-oil-gas/gas-solutions/lng-solutions/wartsilabog-

reliquefaction


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Termodinámica/631111209
Termotecnia e Mecánica de Fluídos/631111203

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Termodinámica/631111209
Física/631111105
Termotecnia e Mecánica de Fluídos/631111203

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías